Ρυθμίσεις.......για προβολείς

19 June 2006
35,671
Όχι, δεν έκανα λάθος την κατηγορία...:rolleyes::rolleyes:

Ο τίτλος είναι, ελαφρώς, παραπλανητικός για να ''χωθούν'' και πολλοί προβολάκηδες στο νήμα. Το θέμα του νήματος, λοιπόν, είναι το εξής:

Πως μπορούμε να βγάλουμε φωτογραφίες όσο το δυνατόν πιο πιστές σ' αυτό που απεικονίζεται στο πανί μας??

Σίγουρα θα το έχουμε ξανασυζήτησει στο παρελθόν, αλλά, όπως λέγαν και κάποιοι δικοί μας ''η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης''.

Βλέποντας τις φωτογραφίες που έχετε αναρτήσει κατά καιρούς στην κατηγορία, νομίζω, πως υπάρχει η δυνατότητα για την ορθή φωτογράφιση της εικόνας του προβολικού μας. Οι φωτογραφίες που αναρτώνται στα διάφορα ''προβολο'' sites είναι, θα έλεγα, απογοητευτικές. Πολύς κόσμος, μάλιστα, που δεν έχει τη δυνατότητα δοκιμής λόγω απόστασης, βασίζεται στα δεδομένα των screenshots για να κρίνει την ποιότητα του μέσου.

Δεν λέω, σε καμμιά περίπτωση, ότι η φωτογραφία μπορεί να υποκαταστήσει τα μάτια ή τις αισθήσεις που αποκομίζουμε δια ζώσης βλέποντας το μηχανάκι, αλλά, μια καλή φωτογραφία μπορεί να δώσει ένα σημαντικό στίγμα της εικόνας που προβάλλεται.

Στο δια ταύτα, λοιπόν....

Τι μηχανή χρειαζόμαστε?
Τι φακό?
Θέλουμε τρίποδο?
Τι μεθοδολογία?
Τι ρυθμίσεις?


Κύριοι,

τις μηχανές σας λάβατε

και τις γνώσεις σας μοιράσατε!!!-bye--bye-
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,661
Land of Dystopia
Γιάννη, καλημέρα,
όντως πάρα πολύ καλό το νήμα, μιας και εγώ θα ήθελα να μοιρασθώ τη γνώση.
Ένεκα η νέα Toshiba και το WD TVHD!
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Θα έλεγα πως ο,τιδήποτε (κόμπακτ ή slr) μας δίνει δυνατότητα για επακριβή ρύθμιση της εκθέσεως, και δυνατότητα αρχείων raw ώστε να μπορούμε να επέμβουμε ελεύθερα εκ των υστέρων στο white balance, μας κάνει. Επειδή παίζει ρόλο και ο ρυθμός ανανέωσης που δίνει ο προβολέας, μάλλον θα φωτογραφίζουμε σε προτεραιότητα ταχύτητας, με λίγο πειραματισμό θα το πετύχουμε. Ασφαλώς το τρίποδο είναι απαραίτητο.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,767
Εκεί ψηλά.....
Εγω επειδη εχω κανει ολοκληρη κουβεντα με Κολεζα Browser και Zeb να σας πω οτι δεν υπαρχει περιπτωση να εισαι ασφαλης οτι αυτο που βγαζεις θα ειναι σιγουρα κοντα σε αυτο που αντιλαμβανεται το ματι μας απο τον προβολεα.

Μπορει να βγει μπορει και οχι και αυτο γιατι οι παραγοντες που επηρεαζουν την ψηφιακη φωτογραφια ειναι τοσοι πολλοι που καθιστα ανεφικτο τον ελεγχο.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,852
Αθήνα με απόσπαση.
Η ταχύτητα του φωτοφράκτη πρέπει να είναι χαμηλότερη απο το ρυθμό ανανέωσης της οθόνης πχ στις CRT έπαιζαν ταχύτητες 1/25 και κάτω (με τους όποιους κινδύνους bluring βέβαια). Στο πανί θέλει πειραματισμό, BTW καλή ευκαιρία να δοκιμάσω στην plasma να δω τι γίνεται.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Εγω νομιζω οτι βασικο ειναι το καδρο μας μεσα απο το ματακι της μηχανης, να περικλειει αποκλειστικα το φωτεινο μερος της εικονας και να μη περιεχει καθολου το μαυρο γυρω γυρω (κι ας κοβουμε λιγο εικονα λογω διαφορετικου φορμά) για να μη μπερδευεται η φωτομετρηση απο την εντονη αντιθεση....
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Ρυθμίσεις.......για προβολείς

Εγω επειδη εχω κανει ολοκληρη κουβεντα με Κολεζα Browser και Zeb να σας πω οτι δεν υπαρχει περιπτωση να εισαι ασφαλης οτι αυτο που βγαζεις θα ειναι σιγουρα κοντα σε αυτο που αντιλαμβανεται το ματι μας απο τον προβολεα.

Μπορει να βγει μπορει και οχι και αυτο γιατι οι παραγοντες που επηρεαζουν την ψηφιακη φωτογραφια ειναι τοσοι πολλοι που καθιστα ανεφικτο τον ελεγχο.

Δηλαδή, με λίγα λόγια, λες ότι είναι ανέφικτη μια τέτοια προσπάθεια ή μάλλον, για ν' ακριβολογώ, είναι εφικτή υπό προϋποθέσεις. Να το προσπαθήσουμε ή δεν αξίζει τον κόπο??
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,767
Εκεί ψηλά.....
Αμα εχεις χρονο για χασιμο καντο.

Αυτο που λεω ειναι οτι αποκλειεται να βγαλεις ασφαλη συμπερασματα η εναν μπουσουλα για να τον εφαρμοζεις συνεχεια.


Στο υπογραφω.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=39947&page=81

στο παραπανω νημα σηκωσα μερικες φωτο απο την καινουργια μου τηλεοραση.

Τι παρατηρησα.

Δεν ειναι καθολου ευκολο θεμα αν ο στοχος ειναι να εχουμε ακριβεστατα αποτελεσματα.

1ο θεμα. Επρεπε να αποφασισω αν θα τραβαω ενω η εικονα τρεχει ή αν θα κανω pause. Δοκιμασα οσο η εικονα επαιζε με σχετικα αργες ταχυτητες (κατω απο 1/60) αλλα δεν δοκιμασα με γρηγορες ταχυτητες τυπου 1/250.

Με αργες ταχυτητες το να πετυχεις sharp εικονες ειναι λοττο. Αρα πηγα στην λυση του pause.

Aφου ελυσα το θεμα sharpness πηγα στο θεμα "κοτετσοσυρμα" που λετε και εσεις οι προβολακηδες. Ειναι αυτο που λεει με πιο επιστημονικο τροο ο Βασλης πιο πανω.

Στο φασμα ταχυτητων που δοκιμασα απο 1 sec περ , μεχρι 1/80 , το λιγοτερο κοτετσοσυρμα το ειχα στο 1 sec περιπου. Αρα μιλαμε για τριποδο υποχρεωτικα.

Δεν δοκιμασα πολυ κλειστα διαφραγματα (φ16) ουτε πολυ γρηγορες ταχυτητες οποτε η μελετη ειναι ελιπης.

ΠΑμε στο χρωμα. εγω αυτο που καταλαβα ειναι το εξης. Δεν εμπιστευομαι ξανα καμια φωτογραφια που απεικονιζει εικονα τλεορασης ή προβολεα. Εκτος αν αυτος πoυ κανει το review ειναι και φωτογραφος πινακων σε μουσεια οποτε γνωριζει το προβλημα με το color accuracy που υφισταται.

Δοκιμασα με grey card (expodisk) αλλα το αποτελεσμα ηταν περιεργως αλανταλον. Το να ριξεις white points οπου υπαρχει λευκο στην φωτογραφια προυποθετει οτι ο προβολεας διαβαζει απολυτως σωστα τα λευκα. Αλλα αυτο δεν το ξερουμε οποτε δεν....

Εγω πειραματιστηκα και βασιστηκα στα ματια μου με την μεθοδο της αντιπαραβολης των εικονων στο ιμακ (1920χ1080) και στην τιβι. Αλλα κι εκει πας ψαχνοντας οποτε για να το συνοψισω επιστημονικα...take the egg and give it a haircut. :flipout:
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Ρυθμίσεις.......για προβολείς

ΠΑμε στο χρωμα. εγω αυτο που καταλαβα ειναι το εξης. Δεν εμπιστευομαι ξανα καμια φωτογραφια που απεικονιζει εικονα τλεορασης ή προβολεα. Εκτος αν αυτος πoυ κανει το review ειναι και φωτογραφος πινακων σε μουσεια οποτε γνωριζει το προβλημα με το color accuracy που υφισταται.

Για να είμαι ειλικρινής, αυτό δεν το κατάλαβα. Δηλαδή, αν ένας προβολέας είναι χρωματικά αρρύθμιστος ή τα χρώματά του είναι κουκουρούκου σε σχέση με το χρωματικό τρίγωνο, αυτό δεν θ' αποτυπωθεί στην φωτογράφιση??
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Το να πετύχουμε *απόλυτο* χρώμα είναι σχεδόν αδύνατο. Αφενός μεν το μέσο προβολής δεν είναι ρυθμισμένο για απόδοση της απόλυτης χρωματικής πιστότητας (icc προφίλ) αλλά αναλόγως τον χώρο και τα γούστα μας (πρώτο κριτήριο η τέρψη των οφθαλμών μας και όχι η πιστότητα). Αφετέρου δε κάθε μοντέλο μηχανής αντιλαμβάνεται το χρώμα διαφορετικά. Άλλο το "κόκκινο Νίκον" και άλλο το "κόκκινο Κανον".
Με "αυτόματο" τρόπο δεν υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να πάρουμε "πιστή" απεικόνιση.

Νομίζω καλύτερα είναι να πειράξουμε μόνοι μας την ισορροπία λευκού στη μετατροπή των raw αρχείων της μηχανής, και να φέρουμε με το μάτι το αποτέλεσμα σε σημείο που να θεωρούμε ότι (περίπου) ανταποκρίνεται σε αυτό που (θυμόμαστε πως) είδαμε.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Ρυθμίσεις.......για προβολείς

Το να πετύχουμε *απόλυτο* χρώμα είναι σχεδόν αδύνατο. Αφενός μεν το μέσο προβολής δεν είναι ρυθμισμένο για απόδοση της απόλυτης χρωματικής πιστότητας (icc προφίλ) αλλά αναλόγως τον χώρο και τα γούστα μας (πρώτο κριτήριο η τέρψη των οφθαλμών μας και όχι η πιστότητα). Αφετέρου δε κάθε μοντέλο μηχανής αντιλαμβάνεται το χρώμα διαφορετικά. Άλλο το "κόκκινο Νίκον" και άλλο το "κόκκινο Κανον".
Με "αυτόματο" τρόπο δεν υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να πάρουμε "πιστή" απεικόνιση.

Νομίζω καλύτερα είναι να πειράξουμε μόνοι μας την ισορροπία λευκού στη μετατροπή των raw αρχείων της μηχανής, και να φέρουμε με το μάτι το αποτέλεσμα σε σημείο που να θεωρούμε ότι (περίπου) ανταποκρίνεται σε αυτό που (θυμόμαστε πως) είδαμε.

Καταρχάς, ποιο είναι το απόλυτο χρώμα??

Αν μιλάμε για το χρωματικό τρίγωνο, φέρνω για παράδειγμα την KURO ή οποία μετά την ρύθμιση πάει και κάθεται ιδανικά πάνω στο τρίγωνο. Η θερμοκρασία, επίσης, ρυθμίζεται ιδανικά στους 6500Κ. Το λευκό και το μαύρο, επίσης.

Νομίζω, Τάσο, ότι στο θέμα χρώμα, ο παράγοντας που έθεσες πιο πάνω για πιστή αναπαραγωγή είναι πολύ σημαντικός.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Γιαννη αλλο το να φερεις με καλιμπραρισμα την τηλεοραση σου να πεφτει χρωματικα πανω στο τριγωνο και αλλο να μεταφερεις αυτην την απεικονιση σωστα στον σενσορα της μηχανης σου. Εσυ μπορει να φερεις την κουρο σωστα στο χρωμα και εγω να ερθω να τις βγαλω φωτο κουκουρουκου. Αλλιως αντιλαμβανεται η καθε μηχανη το χρωμα και επιπλεον αλλιως και το ματι μας. Το προφιλ RGB του ματιου εχει μεγαλυτερο φασμα απο της καμερας.

Η καμερα δεν θα σου απεικονισει αυτο που βλεπεις 100% κ δεν εχει φυσικα σημασια αν η τηλεοραση ειναι ρυθμισμενη η αρρυθμιστη.

Βεβαια τροπος για να πετυχεις αυτο που βλεπεις στην φωτο να ειναι παρα πολυ κοντα με αυτο που βλεπει το ματι θα υπαρχει και γι αυτο ανεφερεα πιο πριν τους επαγγελματιες που φωτογραφιζουν πινακες μουσειων.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Η διαχείριση χρώματος είναι από τα πιο δύσκολα κεφάλαια της ψηφιακής φωτογραφίας.
Για να πάρεις μία ιδέα των αποκλίσεων, ρίξε μια ματιά πχ εδώ (χρωματική σύγκριση Canon 500D/Nikon 5000).
Γι' αυτό λέω πως η καλύτερη λύση είναι η λήψη σε raw αρχείο και "πείραγμα" με το χέρι και το μάτι μετά. Δεν είναι βέβαια μόνο θέμα white balance το χρώμα, για να φέρουμε το αποτέλεσμα να πλησιάσει πολύ αυτό που είδαμε, χρειάζονται μικρορυθμίσεις και στα κατ' ιδίαν χρώματα, στον τόνο/κορεσμό/φωτεινότητά τους. Αλλά αυτό είναι πονοκέφαλος. Νομίζω με το εργαλείο white balance, δηλαδή ρύθμιση της θερμοκρασίας λευκού και της γενικής τίντας της λήψης, έχουμε κάνει πάνω από το 90% της δουλειάς.
Ας μην είμαστε και πλεονέκτες, που έλεγε ο Χατζηχρήστος!
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Γιαννη αλλο το να φερεις με καλιμπραρισμα την τηλεοραση σου να πεφτει χρωματικα πανω στο τριγωνο και αλλο να μεταφερεις αυτην την απεικονιση σωστα στον σενσορα της μηχανης σου. Εσυ μπορει να φερεις την κουρο σωστα στο χρωμα και εγω να ερθω να τις βγαλω φωτο κουκουρουκου. Αλλιως αντιλαμβανεται η καθε μηχανη το χρωμα και επιπλεον αλλιως και το ματι μας. Το προφιλ RGB του ματιου εχει μεγαλυτερο φασμα απο της καμερας.

Η καμερα δεν θα σου απεικονισει αυτο που βλεπεις 100% κ δεν εχει φυσικα σημασια αν η τηλεοραση ειναι ρυθμισμενη η αρρυθμιστη.

Να βάλω στην εξίσωση και το χρωματικό προφίλ της οθόνης όπου δουλεύουμε μετά το αρχείο, για να γίνει το πράμα μύλος; :BDGBGDB55:
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Ρυθμίσεις.......για προβολείς

Γιαννη αλλο το να φερεις με καλιμπραρισμα την τηλεοραση σου να πεφτει χρωματικα πανω στο τριγωνο και αλλο να μεταφερεις αυτην την απεικονιση σωστα στον σενσορα της μηχανης σου. Εσυ μπορει να φερεις την κουρο σωστα στο χρωμα και εγω να ερθω να τις βγαλω φωτο κουκουρουκου. Αλλιως αντιλαμβανεται η καθε μηχανη το χρωμα και επιπλεον αλλιως και το ματι μας. Το προφιλ RGB του ματιου εχει μεγαλυτερο φασμα απο της καμερας.

Αυτό, φαντάζομαι, ισχύει σε κάθε φωτογράφιση. Άρα, η πιστότητα πάει ''περίπατο'' γενικώς. Π.χ. ένα τοπίο ηλιοβασιλέματος, σε μια μηχανή μπορεί να έχει πορτοκαλοκόκκινη χροιά σε άλλη πορτοκαλοκίτρινη, ενώ στην πραγματικότητα να είναι πορτοκαλοκαφέ.

Η καμερα δεν θα σου απεικονισει αυτο που βλεπεις 100% κ δεν εχει φυσικα σημασια αν η τηλεοραση ειναι ρυθμισμενη η αρρυθμιστη.

Νίκο, αν η κάμερα δεν μπορεί ν' απεικονίσει μια εικόνα μέσα σε ορισμένες και περιορισμένες παραμέτρους, όπως αυτή της οθόνης, τι ποσοστό επιτυχίας έχει, όσον αφορά την πιστότητα, όταν προσπαθεί ν' αναπαράγει πολύ πιο δύσκολα θέματα??

Βεβαια τροπος για να πετυχεις αυτο που βλεπεις στην φωτο να ειναι παρα πολυ κοντα με αυτο που βλεπει το ματι θα υπαρχει και γι αυτο ανεφερεα πιο πριν τους επαγγελματιες που φωτογραφιζουν πινακες μουσειων.

Γι' αυτό το τελευταίο, κυρίως, αναρωτιέμαι. Αλλά, βλέποντας τη σιγουριά του Ναθ προς το αντίθετο, τείνω να πιστέψω πως δεν είναι δυνατόν...

Μην παρεξηγείτε τις ερωτήσεις, άσχετος γαρ...-bye--bye-
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Ρυθμίσεις.......για προβολείς

Για να πάρεις μία ιδέα των αποκλίσεων, ρίξε μια ματιά πχ εδώ (χρωματική σύγκριση Canon 500D/Nikon 5000).

Ας μην είμαστε και πλεονέκτες, που έλεγε ο Χατζηχρήστος!

:eek::eek::eek:

Εντάξει, παιδιά, πάρτε τον Benq......είναι πολύ καλός προβολέας!!!!:D:D
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Το μόνο για το οποίο μπορείς να πάρεις "ασφαλή" πληροφορία από μία φωτογραφία, νομίζω πως είναι η ευκρίνεια του προβολέα, εάν γίνει λήψη αρκετών mp, με καλό φακό, και ανεβεί ασφαλώς η φωτογραφία σε μεγάλο μέγεθος στο νετ. Για κόντραστ-χρώματα-μαύρο, μπαίνει στη μέση η μηχανή, οι καμπύλη που θα χρησιμοποιηθεί για το jpeg, και ακόμη περισσότερο η οθόνη όπου να δει ο τελικός αποδέκτης το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,767
Εκεί ψηλά.....
Να βάλω στην εξίσωση και το χρωματικό προφίλ της οθόνης όπου δουλεύουμε μετά το αρχείο, για να γίνει το πράμα μύλος; :BDGBGDB55:

Δεν τους λυπασαι ? :flipout:




Γιαννη υπαρχει μια εκφραση στο ταβλι για αυτους που χανουν ενα παιχνιδι που δεν "γυριζει".


Λενε : "Δεν το παιζει ουτε ο Παπαδοπουλος (ο δικτατορας ) το παιχνιδι αυτο (που εχει ολο τον χρονο δικον του.)



Το ιδιο ισχυει και με την ληψη ψηφιακης φωτογραφιας απο προβολικο μεσο η και απο τηλεοραση.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Ρυθμίσεις.......για προβολείς

Δεν τους λυπασαι ? :flipout:




Γιαννη υπαρχει μια εκφραση στο ταβλι για αυτους που χανουν ενα παιχνιδι που δεν "γυριζει".


Λενε : "Δεν το παιζει ουτε ο Παπαδοπουλος (ο δικτατορας ) το παιχνιδι αυτο (που εχει ολο τον χρονο δικον του.)



Το ιδιο ισχυει και με την ληψη ψηφιακης φωτογραφιας απο προβολικο μεσο η και απο τηλεοραση.

ΟΚ, κατάλαβα, είναι σαν να γεμίζεις νερό ένα κουβά χωρίς πάτο...:BDGBGDB55::BDGBGDB55:

Κάνε μου, όμως, και ένα σχόλιο γι' αυτό...

''αν η κάμερα δεν μπορεί ν' απεικονίσει μια εικόνα μέσα σε ορισμένες και περιορισμένες παραμέτρους, όπως αυτή της οθόνης, τι ποσοστό επιτυχίας έχει, όσον αφορά την πιστότητα, όταν προσπαθεί ν' αναπαράγει πολύ πιο δύσκολα θέματα??''