Σχολές ήχου.

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Μετά από μιά σύντομη συζήτηση με τον Dipie, τι θα λέγατε να κουβεντιάσουμε γιά τις διάφορες σχολές ήχου, Βρεττανική σχολή,
Αμερικανική σχολή, Ιαπωνική σχολή κ.α?
Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει την κάθε μία από αυτές!
Οι απόψεις σας και ποιά θα προτιμούσατε και γιατί?
 

vagos80gr

Established Member
6 July 2006
148
Πύργος
Ξέχασες τη "φινετσάτη" γαλλική, την "αυστηρή" κεντροευρωπαική και τη "φθηνή" κινεζική (όσο μπορεί να θεωρηθεί σχολή ήχου η κινεζική...).

Προσωπική προτίμηση η αγγλική γιατί μου αρέσει η στρωτή τονικότητα των ενισχυτών-ηχείων της, αν και σέβομαι όλες τις σχολές για τις ιδιαιτερότητές τους εκτός από την αμερικάνικη που απευθύνεται στους wannabe DJs... Ότι αμερικάνικο έχω ακούσει (δηλαδή Klipsch και JBL ηχεία) αρχικά δημιουργούν έντονο εντυπωσιασμό αλλά γρήγορα κουράζουν και το μπάσο τους δίνει την ψευδαίσθηση του ισχυρού αλλά μου ακούγεται πολύ "λάθος".
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,305
127.0.0.1
Δεν νομίζω ότι είναι τόσο απλά τα πράγματα...
Θα έπρεπε να βάλουμε στη μέση τις λάμπες (Set ή push pull) , τα τρανζίστορ (τάξη Α, ΑΒ, D κλπ), τα full range με τα ηλεκτροδυναμικά και τα ηλεκτροστατικά...
Δεν θα χαθεί η μπάλα; :p
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Η κουβέντα γίνεται γιά τα βασικά χαρακτηριστικά (ακουστικά-κατασκευαστικά).
Θα μπορούσαμε να επεκταθούμε και στις λεπτομέρειες που αναφέρεις αλλά
θα χάσουμε τον μπούσουλα!
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Επ!
Μην ξεχνάμε την ιταλική σχολή!

Ας τα κατηγορούν για "χρωματισμό", τα Chario Millenium II και Sonus Faber Signum που έχω ακούσει, είναι από τα πλέον άξια για τα λεφτά τους ηχεία.

Επίσης, από τα ηχεία που έχω ακούσει ως τώρα, τα ATC και τα ProAc είναι πολύ πάνω στις προτιμήσεις μου.


Ακόμα δεν έχω κατασταλάξει ακριβώς.
Πάντως, το επόμενο ηχείο μου θα είναι μάλλον κάτι αγγλικό ή ιταλικό (με κάθε επιφύλαξη).
 
3 November 2007
618
ΡΑΦΗΝΑ
Εχω ακούσει καί τίς τρείς βασικές σχολές, η προτίμηση μου είναι ή αγγλική.
Κατά τήν προσωπική μου άποψη είναι πιό κοντά στόν "αληθινό ήχο".
Πάντως κάθε σχολή έχει τίς ιδιαιτερότητες εκείνες πού προσελκύουν τόν υποψήφιο αγοραστή.
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Ο αμερικανικος τροπος ειναι "ουαου "
Ο γιαπωνεζικος "τα εχω ολα"
Ο εγγλεζικος " δεν βλεπομαι ,αλλα ακουγομαι"
Ο γερμανικος "τι να μας πουνε οι εγγλεζοι"
Ο γαλικος "σερβιρεται με κρασι"
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
:flipout:
Ωραίος!

Πάντως έχω μια μικρή ένσταση.
Κατά τη γνώμη μου, μια χαρά βλέπονται τα αγγλάκια.

Μη μου πεις ότι το πικαπάκι μας δεν είναι χάρμα οφθαλμών!
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
το πικαπ μας ειναι τελειο κατσε να δεις τι κανανε πριν.
Αλλωστε τωρα πια δεν υπαρχουν σχολες παγκοσμιοποιηση γαρ.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Α καλά, από εκτρώματα, άλλο τίποτα!

Ειδικά Spendor Classic και Harbeth έχουν τα πρωτεία.

Αλλά από ήχο... μούρλια!
 

mmourtos

Established Member
27 November 2006
257
Και Αμερικανικη και Αγγλικη.

Η καθε μια εχει τα δικα της, τουλαχιστον εγω εκει εχω κατασταλαξει.

Δεν λεω οχι και σε αλλα ακουσματα, γιατι υπαρχουν και εξερεσεις στον κανονα.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Σήμερα δεν υπάρχουν πλέον σχολές ήχου. Ολα περιστρέφονται γύρω από την επιστήμη του Marketing.

Oι Δανοί πάντως κρατάνε ακόμα γερά τις πρώτες θέσεις σε ποιότητα κατασκευής ηχείων με την Dynaudio να ξεχωρίζει σε παγκόσμιο επίπεδο.
 

sakis65

Senior Member
4 May 2007
336
Απάντηση: Re: Σχολές ήχου.

Α καλά, από εκτρώματα, άλλο τίποτα!

Ειδικά Spendor Classic και Harbeth έχουν τα πρωτεία.

Αλλά από ήχο... μούρλια!


Επειδη για χαρη του εντυπωσιασμου συχνα βλεπουμε ηχεια απο αλουμυνια πλατους 10εκ και βαθους 12εκ και εκει μεσα βαζουν και γουφερ, και ηχεια με γυαλινη καμπινα και οτι αλλο μπορεις να φανταστεις για να ειναι αρεστα στο γυναικειο φυλο, περιμενουμε να ακουσουμε και ηχο.
Για μενα ηχεια με εμφανιση ειναι τα HARBETH και τα SPENDOR, απο τα λιγα ηχεια που βγαζουν μεγαλο ηχο, γιατι εχουν και μεγαλη καμπινα.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Ενα βασικό ερώτημα νομίζω ότι είναι,ποιοί είναι αυτοί οι παράγοντες,που μπορεί να προσδώσουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στον ήχο των μηχανημάτων;

Ας αφήσουμε κατά μέρος τις πολύ ιδιαίτερες τεχνοτροπίες μηχανημάτων(λαμπάτα,ηλεκτροστατικά κλπ).

Ας πάρουμε κάποιους ενισχυτές τάξης Α/Β κι ηλεκτροδυναμικά ηχεία,που χρησιμοποιούν παρόμοια υλικά και τεχνοτροπία κατασκευής.Αυτά είναι άλλωστε και τα πλέον διαδεδομένα μηχανήματα.

Να μιλήσουμε πάνω σ' αυτά για σχολές ήχου;
 

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
Ωραίο θέμα !

Νομίζω όμως ότι άλλο είναι οι "σχολές ήχου" και άλλο τα "προϊόντα ήχου" με κριτήριο την χώρα κατασκευής.
(Σε πολλές περιπτώσεις βέβαια οι κατασκευαστές ακολουθούν την 'φιλοσοφία' του ήχου της χώρας τους.)


Το πρώτο έχω την εντύπωση ότι είναι ρυθμισμένο με την μουσική του 'τόπου' και το δεύτερο με τον τρόπο αναπαραγωγής της.
Αυτά ίσως να ίσχυαν περισσότερο παλαιότερα που τα μηχανήματα είχαν εμφανείς διαφορές μεταξύ τους, πράγμα που στις μέρες μας τείνει να εξαφανιστεί.

Πέρα από τον ηχητικό χαρακτήρα υπάρχουν και άλλα χαρακτηριστικά όπως:
Τεχνολογία, design, ποιότητα κατασκευής, τιμή, ....
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
Εγώ ψηφίζω γερμανική και αγγλική σχολή ως τις πιο φυσικές και ρεαλιστικές στην προσέγγιση τους.Είδικά θα ήθελα να αναφέρω τον κύριο CREEK ο οποιός
"γερμανίζει"(καθαρότητα) τιμώντας όμως στο μέγιστο την αγγλική του καταγωγή..
Επίσης ωραίο ήχο έχουν και η γαλλική και η ιταλική σχολή όμως ο έντονος ηχοχρωματικός χαρακτήρας τους τις περιορίζουν σε ανθρώπους με συγκεκριμένα γούστα στην μουσική συνεπώς δεν κάνουν για κάποιον σαν κιεμένα που ακούει τα πάντα και φυσικά έχει λευτά μόνο για ένα καλό setup..
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: Σχολές ήχου.

Ενα βασικό ερώτημα νομίζω ότι είναι,ποιοί είναι αυτοί οι παράγοντες,που μπορεί να προσδώσουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στον ήχο των μηχανημάτων;

Ας αφήσουμε κατά μέρος τις πολύ ιδιαίτερες τεχνοτροπίες μηχανημάτων(λαμπάτα,ηλεκτροστατικά κλπ).

Ας πάρουμε κάποιους ενισχυτές τάξης Α/Β κι ηλεκτροδυναμικά ηχεία,που χρησιμοποιούν παρόμοια υλικά και τεχνοτροπία κατασκευής.Αυτά είναι άλλωστε και τα πλέον διαδεδομένα μηχανήματα.

Να μιλήσουμε πάνω σ' αυτά για σχολές ήχου;

DIPIE θέτεις πολύ σωστά το θέμα:
Οι βασικοί παράγοντες που προσδίδουν τα ιδαίτερα χαρακτηριστικά στον ήχο των μηχανημάτων είναι:
(1) η σχεδίαση,
(2) η ποιότητα των υλικών και
(3) η εμπειρία ζωντανής ακουστικής μουσικής του σχεδιαστή.
Έτσι, μέσω της υλοποίησης της σχεδίασής του και των υλικών που χρησιμοποιεί προσπαθεί να προσεγγύσει όσο το δυνατόν τον αληθινό ήχο.
Αυτά αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί. Για να μην πω για κάποιους που φιγουράρουν και το παίζουν σχεδιαστές, ενώ δεν ξέρουν κάν να ακούν μουσική!! Λ.Σ.
 

sergeant

New member
31 August 2007
58
ΑΘΗΝΑ/Β.Π.
Νομίζω, οι αγγλικές κατασκευές έχουν σκοπό την όσο "φυσικότερη" αναπαραγωγή του ήχου, χωρίς χρωματισμούς και βελτιώσεις.

Θεωρώ όμως, ότι εδω και πολλά χρόνια λόγω της βελτίωσης των υλικών και της σχεδίασης, του ανταγωνισμού αλλά και το μεράκι πολλών ανθρώπων, το γενικότερο επίπεδο έχει ανέβει πάρα πολύ, ειδικά αν λάβουμε υπ'όψιν μας τα χρήματα που δίνουμε τώρα σε σχέση με αυτά που δίναμε κάποτε.

Οι Αγγλοι πάντως φαίνονται προσκολλημμένοι σε ορισμένες σχεδιαστικές "αρχές" και φιλοσοφίες, που δεν είναι πρόθυμοι να αποπέμψουν προς τέρψιν των οφθαλμών μας !... (βλ. ΝΑΙΜ, Spendor, Harbeth κτλ.)

Στο σπίτι μου τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχω και δοκιμάζω έναν KRELL KAV2250, ο οποίος δείχνει σαφέστατα την καταγωγή του! Σε σχέση με τον Musical Fidelity P270.2 που έχω τώρα, σαφώς και παίζει καλύτερα σε όλα τα επίπεδα, αλλά ακόμα προσπαθώ να καταλήξω αν το αποτέλεσμα είναι τόσο μουσικό όσο ήταν πριν...