Σημείο Αποκοπής σε Sub

kblachos

Μέλος Σωματείου
18 February 2009
17,134
ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
Γνωστά πράγματα αυτά. Το LPF (Low pass filter) του υπογούφερ πρέπει να ρυθμίζεται πάντα στην υψηλότερη διαθέσιμη τιμή (και όχι στα 120Hz) ώστε να γίνεται η αποκοπή (συχνότητα cross) απ' τον ενισχυτή.
 

stelios67

Established Member
4 June 2011
296
Γνωστά πράγματα αυτά. Το LPF (Low pass filter) του υπογούφερ πρέπει να ρυθμίζεται πάντα στην υψηλότερη διαθέσιμη τιμή (και όχι στα 120Hz) ώστε να γίνεται η αποκοπή (συχνότητα cross) απ' τον ενισχυτή.

Ακριβως τα ιδια λεμε! (βασικα ο Κυριακακης οχι εγω).

Δεν νομιζω να ειναι για ολους γνωστα αυτα τα πραγματα, για πολους ισως ναι.
 

Iakovos T

Established Member
28 July 2009
271
Νέα Σμύρνη
Ύστερα από αρκετά χρόνια και με αλλαγές σε σχεδόν όλα τα μέρη του συστήματος, με μόνη σταθερή επιλογή του sub (παραμένει μέχρι σήμερα) Yamaha yst 315, θα ήθελα να αναφέρω την γνώμη μου σχετικά με τις ρυθμίσεις ενός av, και πως είναι δυνατόν να έχομε την καλύτερη παραμετροποίησή του.

Σήμερα λοιπόν στο σύστημα υπάρχει σαν av ο marantz sr 7009, όμως τα ίδια ακριβώς ισχύουν και με τις 2 προηγούμενες επιλογές μου (Yahaha) .

Στην περίπτωσή μου o marantz λειτουργεί σαν pro για τα κύρια ηχεία (klipsch rf 62 mkII), αφού στο σύστημα υπάρχει συνδυασμός τελικού - pro.

Σε αντίθεση λοιπόν με την επιλογή των τεχνικών της audissey, ο marantz πλησιάζει σε επίπεδο ποιότητας ήχου τον pro μου, (δεν τον φτάνει), μόνο σαν pure direct και άρα αναγκαστικά σαν LARGE τα κύρια ηχεία. Σε κάθε άλλη περίπτωση, (ηχεία σαν small, παραμετροποιήσεις audissey κλπ κλπ), ό ήχος χάνει σε ποιότητα, συναίσθημα, αληθοφάνεια. Επίσης γίνεται κουραστικός μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.
Όλα αυτά, αποκλειστικά για ακρόαση μουσικής. Όσο και να προσπάθησα, δεν κατάφερα κάτι. Εννοείται και με τον marantz τώρα, άλλα και με την Yamaha πιο πριν. (Γιαυτό αλώστε, άλλαξα και εταιρεία).

Sub δεν άλλαξα διότι θεωρώ ότι δεν είναι εκεί το φταίξιμο, αφού και ένα b&w έχει ακριβώς την ίδια συμπεριφορά.


Ποια η γνώμη σας?
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,767
Αθήνα
Εγώ θα έλεγα γιατί σκας γενικώς, αφού με το πάτημα ενός πλήκτρου έχεις Direct και τούμπα πάλι;
 

Iakovos T

Established Member
28 July 2009
271
Νέα Σμύρνη
Σωστά, δεν με χαλάει καθόλου! (αλώστε θα ήταν περιττή κίνηση η αγορά pro-τελικού, αν υπήρχε ικανοποίηση με σκέτο τον av).

Όμως επειδή έχω διαβάσει αρκετά για αυτό το θέμα, αναφέρω εδώ την περίπτωσή μου.

Πληρώνουμε ένα αρκετά μεγάλο ποσό για μια συσκευή η οποία όπως αναφέρεται και στις προδιαγραφές της, διορθώνει τον χώρο, τακτοποιεί το χαμηλό κλπ.

Αν πάρω όμως το παράδειγμα στον χώρο μου (δύσκολος ομολογουμένως) με τον marantz τώρα αλλά και με αντίστοιχα ποιοτικούς yamaha, ποτέ δεν κατάφερα να διορθώσω κάτι προς το καλύτερο, όσες προσπάθειες και να έκανα.
Ευτυχώς όπως αναφέρετε και παραπάνω, υπάρχει και pro δικάναλος, (μάλλον μονόδρομος). Παρά ταύτα έχω προσέξει, ότι ακόμη και σε ακρόαση home cinema, πάλι σε pure υπάρχει πιο σωστό αποτέλεσμα.

Να αναφέρω και ένα παράδειγμα για να καταλάβετε.... Γνωρίζετε τις κατασκευές klipsch. Ιδιαίτερα απαιτητικά ηχεία που δεν δέχονται ενδιάμεσες καταστάσεις ή θα φτάνουν την απόλυτη ικανοποίηση, φυσικότητα, είτε καταστρέφουν τα πάντα. Εξαρτάται αυτό αποκλειστικά από το υπόλοιπο σύστημα, (ενισχυτικά κυρίως, καλώδια, αρχεία κλπ). Αφού γίνει λοιπόν η γνωστή διαδικασία παραμετροποίησης με τα μικρόφωνα κλπ, όπως προανέφερα, το σήμα χαλάει... τα klipsch πχ γίνονται κουραστικά και χωρίς την γνώριμη live ζωντάνια τους. Βλέποντας το αποτέλεσμα της παραμετροποίησης παρατηρώ ότι ο av ανεβάζει τι? Τις υψηλές συχνότητες! Που ? σε ηχείο klipsch! Καταλαβαίνετε λοιπόν το αποτέλεσμα! Μπάχαλο. Επίσης το χαμηλό χάνει σε ατάκα και φυσικότητα. Επαναλαμβάνω και με τον 7009 τώρα αλλά και με ιδίου κόστους yamaha, πριν.

Μοναδική περίπτωση που ίσως πράγματι να έχει νόημα, και μου ξεφεύγει, είναι η επένδυση σε ένα πολύ πολύ ποιοτικό sub. Είναι όμως έτσι? Και προς τι το ανέβασμα στις παραπάνω συχνότητες? Αυτές δεν έχουν να κάνουν με sub!

Υστερόγραφο? Μαγικό το κουμπάκι pure για τους παράξενους σαν και μένα!
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,767
Αθήνα
Από τα μοντέλα του 2016 και μετά μπορείς να κάνεις παραμετροποίηση με το Audyssey app. Στα πιο παλιά όχι. Μόνο ένα Graphic eq δίνουν κατόπιν.

Το μικρόφωνο ακούει. Το ηχείο μιλάει όμως στο μικρόφωνο ή "του τη λέει πλαγίως" δια των τοίχων ή ακόμα και off axis; :rolleyes:
Συνήθη λαθάκια που γίνονται κατά τη διάρκεια του Audyssey calibration.

Simple things like that...
 

Iakovos T

Established Member
28 July 2009
271
Νέα Σμύρνη
Ευχαριστώ.
Ο 7009 μάλλον δεν συμπεριλαμβάνεται στους παραπάνω, έτσι? Και εγώ έναν απλό πίνακα eq βλέπω στον δικό μου.

Όμως και με την yamaha και με τον παραμετρικό του ypao, δεν μπόρεσα να κάνω κάτι καλύτερο. Και εκεί με pure αποκλειστικά ήμουν.

Ως αναφορά τα ηχεία, ναι στα βάσης που έχω κατά καιρούς δοκιμάσει, έχει νόημα η ρύθμιση small.

Κάποιες φορές όμως, εσκεμμένα γυρίζω σε small, για προστασία και μόνο των klispch... και ας μην είμαι στις προδιαγραφές που θα ήθελα.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Re: Απάντηση: Σημείο Αποκοπής σε Sub

Υστερόγραφο? Μαγικό το κουμπάκι pure για τους παράξενους σαν και μένα!


Καθόλου παράξενος και εγώ έτσι ακούω. Οι υπόλοιποι είναι οι περίεργοι κατ' έμενα. :music-smiley-004:

Σχετικά με το sub υπάρχει ένα μεγάλο θέμα όσον αφορά τι διαχείριση του στο οικιακό περιβάλλον. Το sub πρέπει να είναι πλήρως ισοσταθμισμένο σε όλο το φάσμα το όποιο αναπαράγει, όπως και τα υπόλοιπα ηχεία με απολύτως αυστηρά κριτήρια.

Ισοσταθμίζοντας το sub σε ταυτόχρονη αναπαραγωγή ταυτόχρονη ροζ θορύβου με τα υπόλοιπα ηχεία αυτό που πρέπει να πάρουμε είναι μια απολυτά ευθεία γραμμή. Κατά την αναπαραγωγή όμως του LFE προσθέτονται 10 επιπλέον db στο συνολικό φάσμα.

Στο οικιακό περιβάλλον αντί αυτού γίνεται μόνο μια μέτρηση συνολικού θορύβου σε όλο το φάσμα και οριοθετείται η ένταση και τα 10 επιπλέον db. Αυτή η εύκολη πρακτική είναι τελείως λανθασμένη. Όμως αν κάπου ενοχλεί η γίνεται κουραστική αυτή η ρύθμιση, μια μικρή χειροκίνητη επέμβαση με ακουστικά κριτήρια επιβάλλεται.

Δεν είμαι όμως απόλυτα σίγουρος ότι η σωστή ρύθμιση θα αρέσει και στην μεγάλη πλειοψηφία ακροατών αφού φαίνεται ότι η βαβούρα που προκαλείται από το sub είναι εθιστική. :p
 

Iakovos T

Established Member
28 July 2009
271
Νέα Σμύρνη
Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο σύστημά μου.

Δημιουργείται ναι μεν ένα εντυπωσιακό ίσως αποτέλεσμα, όμως ξεφεύγουμε από την πραγματικότητα. Δεν μπορεί πχ ένα χτύπημα την μπότας στα ντραμς να δημιουργεί έκρηξη!
Πολλοί θα αναφέρουν ότι βοηθά σε χαμηλές εντάσεις, όμως ξεχνάμε ότι ένας καλός ενισχυτής, δεν έχει φυσικά τέτοια ανάγκη. Τρανό παράδειγμα είναι ότι πολλές δικάναλες επιλογές διαθέτουν μόνο 2 πλήκτρα! Αυτό της έντασης καθώς και της επιλογής πηγής, τίποτα άλλο!
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,767
Αθήνα
Δεν υπάρχει πραγματικότητα στην αναπαραγωγή. Είναι fake και δεν εξαιρείται τίποτε από αυτό. Το σύστημα πρέπει να λειτουργεί ως ενιαίο σύνολο με όλα τα επιμέρους κομμάτια του, συμπεριλαμβανομένου του χώρου.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,767
Αθήνα
Εκείνο που προσπαθείς να κάνεις, είναι να δημιουργήσεις μια "ακουστική σφαίρα", όσο γίνεται μεγαλύτερη, μέσα στην οποία θα ακούς σε όσες περισσότερες θέσεις γίνεται... υποφερτά. Σημαντικό είναι να υπάρχει δυναμική μεταβολή στο χαμηλό αναλόγως έντασης.
Η απλή ρύθμιση στάθμης σε όλα τα ηχεία στα 75dB με test tone, είναι απλά οι πρώτες βοήθειες. Δεν επαρκεί σαφώς, αλλά από το ολότελα...
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,767
Αθήνα
Ναι, αλλά λάβε υπ' όψη ότι στην περίπτωση του sub θα είναι πολύ στο περίπου η ένδειξη.
 

Iakovos T

Established Member
28 July 2009
271
Νέα Σμύρνη
Σωστά, σε δοκιμή με εφαρμογή για κινητό, ενώ όλα τα σχετικά ηχεία βρίσκονται περίπου στο ίδιο ύψος, αυτή (η μέτρηση) του sub δεν έχει καμία σχέση, ( βρίσκεται πολύ χαμηλότερα).Φυσικά δεν έχω κάποια απαίτηση από τις δυνατότητες αυτής της μεθόδου, απλώς αναφέρω το αποτέλεσμα αυτής της μορφής μέτρησης, στο σύστημά μου.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,767
Αθήνα
Όχι δεν εννοώ αυτό. Δεν θα μπορέσει να σου δώσει σταθερή ένδειξη όταν το test tone φτάσει στο subwoofer. Γίνεται χαμός με τα room modes.
 

Iakovos T

Established Member
28 July 2009
271
Νέα Σμύρνη
Τελικά ας αναφέρω και την μέθοδο ρυθμίσεων που ακολουθώ με τον marantz τώρα, αλλά και με τους προηγούμενους πριν από αυτόν:

Ξεκινώ με ευλαβική τήρηση των κανόνων αυτόματης μέτρησης του audissey, στήνοντας το μικρόφωνο σε τρίποδο και με τις γνωστές 8 θέσεις μέτρησης. Κατόπιν βλέπω μία μία τις παραμέτρους που έχουν πραγματοποιηθεί και κάνω τις απαραίτητες διορθώσεις. Πχ αποστάσεις, ύψος ισχύος των ηχείων κλπ. Μπορώ να αναφέρω ότι πράγματι κάνει δουλειά το σύστημα και οι αποκλίσεις δεν είναι μεγάλες. Τα δε ηχεία σαν μέγεθος θα αφήνω ως έχουν αφού τα κύρια και τα περιφερειακά τα εμφανίζει πολύ σωστά σαν large τα δε 2 ύψους μου και το κεντρικό σαν small.

Κατόπιν απενεργοποιώ όλα τα υπόλοιπα.... όλες δηλαδή οι υπόλοιπες ρυθμίσεις στο of, διότι οτιδήποτε ευρίσκεται στο on με ενοχλεί, (κατά την γνώμη μου υποβιβάζει το ηχητικό αποτέλεσμα).

Κατά την θέαση home cinema, αν υπάρχει ψηφιακό πολυκάναλο σήμα, γυρίζω σε pure direct, αν δεν υπάρχει και έχω απλό stereo σήμα, γυρίζω σε εικονικό cinema dts X. (Χωρίς όμως την επέμβαση audissey eq κλπ κλπ (είπαμε όλα off ) . Για μουσική ( το 90 % της απασχόλησης μου με το σύστημα), δεν ασχολούμαι, αφού έχω την επιλογή ξεχωριστού pro, όπως είπαμε.
 
Last edited:

Iakovos T

Established Member
28 July 2009
271
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: Σημείο Αποκοπής σε Sub

Όχι δεν εννοώ αυτό. Δεν θα μπορέσει να σου δώσει σταθερή ένδειξη όταν το test tone φτάσει στο subwoofer. Γίνεται χαμός με τα room modes.


Ευχαριστώ, και το καταλαβαίνω φυσικά αυτό! Έτσι το αφήνω συνήθως ως έχει από την αυτόματη μέτρηση.