SOS! White Balance για Βαφτιση;

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
Συμφορουμίτες μου έτυχε ένα έκτακτο!

Ψευτο-Επαγγελματίας ακύρωσε τελευταία στιγμή για τη Βάφτιση πολύ καλού μου φίλου στα Φιλιατρά Μεσσηνίας αυτό το Σάββατο.
Επειδή δεν υπάρχει χρόνος (και δυστυχώς ούτε χρήμα για κάτι έκτακτο και καλό), μου ζητήθηκε να καλύψω εγώ την Βάφτιση.
Έχω ξανακάνει μυστήρια αλλά υπήρχε και επαγγελματίας φωτογραφος και εκμεταλλευόμουν τα σταθερά φώτα του και είχα και την χρονική άνεση και τα περιθώρια να παίζω με τις ρυθμίσεις.

Τώρα τα φώτα θα είναι δύο δικά μου flash για τα οποία δεν έχω gel για χρώμα.
Θα έχω diffuser μπροστά, μάλλον ομπρέλες και στα δύο.
Είναι Yongnuo 560 II & III που ισχυρίζονται colour temperature 5600 Kelvin
Ελπίζω να μην έχει πρόβλημα ο παπάς με τα φλας.
Διαφορετικά μόνο άσπρο χαρτόνι για reflection του ηλιακου φωτος.

Κάμερες:
Nikon d5100 + 35mm f1.8
Sony a6000 + 50mm f1.8 + Sel 16-50 kit για τα ευρυγώνια.

Ερώτηση:
Επειδή θα φωτογραφίζω και έξω στον ήλιο (12 το μεσημέρι), και μέσα στην εκκλησία (όπου δε ξέρω ακόμα πόσο φωτεινά θα είναι),
τι προτείνετε να κάνω με το white balance τη στιγμή που θα έχω περιορισμό χρόνου;

Να βάλω κάποια θερμοκρασία σταθερή;
Να παίρνω δείγμα white balance σε κάθε σκηνή (έξω απο εκκλησια, μέσα, κτλ) - αλλά φοβάμαι ότι θα χάνω χρόνο δεδομένου ότι θα έχω δύο κάμερες.
Πώς λειτουργούν οι επαγγελματίες με τέτοια πίεση χρόνου;
Άλλες ρυθμίσεις μέσα και άλλες έξω ή είναι αρκετό το post-processing να καλύψει την διαφορά;
 

NtinNton

Supreme Member
8 September 2008
3,281
raw και κάνεις διορθώσεις μετά δεν έχει νόημα να ταλαιπωρείσαι. Αν χρησιμοποιήσεις τις ομπρέλες και κάνεις και μερικές δοκιμές πριν ξεκινήσει το μυστηριο μόνο αν έχει τίποτα φώτα σε διαφορετικές θερμοκρασίες η εκκλησία θα έχεις θέματα που θα χρειάζονται πολύ δουλειά σε επεξεργασία.
Αν είναι σε κανένα εκκλησάκι (χαμηλό ταβάνι) ακόμα και χωρίς ομπρέλα θα τα καταφέρεις Από εκεί και πέρα αν είναι μεσημέρι εξω ίσως να είναι και πιο "δυσκολα". Για τις μετά το μυστήριο "οικογενειακές" βρες μια σχετική σκια και μπορεί να μην χρειαστείς ούτε φλας
 
Last edited:

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
Δεν έχω δει την εκκλησία ακόμα.
Αν είναι σε στυλ εκκλησάκι με άσπρους τοίχους θα είμαι τυχερός και παίζει όντως να μην χρειαστώ καν φλας ή απλά θα κάνω ένα bounce στο ταβάνι.
Αν είναι πιο σκοτεινή και ντυμενη εσωτερικά με τοιχογραφίες και χρυσά και πολυέλαιο με κίτρινα φώτα...εκεί θα έχω θέμα όντως...
Σε αυτή την περίπτωση τι λες να κάνω; Να βάλω πορτοκαλί-κίτρινη ζελατίνη μπροστά στα φλας; έχω κάτι χρωματιστές διαφάνειες που είναι από διαχωριστικά σελίδων σε ντοσιέ.

Ναι μεσημερι θα ειναι εξω και θα ανεβάσω το shuter speed ώστε να μπορέσω να τραβήξω και με ρηχό DoF.
Έχω ευτυχως ενα πολωτικο και 2 ND φιλτρα (x2, x4) να με βοηθήσουν αν χρειαστεί.

Δυστυχώς δεν έχω εξοπλιστεί ώστε να έχω High Spees Sync στα φλας και να εξαφανίζω την ηλιοφάνεια τελείως. (είναι το επόμενο βήμα).

Σκέφτομαι να βάλω το white balance πάντως σταθερό π.χ. σε 5800 ώστε να μην έχουν διαφορά μεταξύ τους.
Τώρα μόνο αν υπήρχε τρόπος να βάλω την εργονομία της Sony και στην Nikon μόνο για αυτό το event...θα ήταν τέλεια...

Ουφ ουφ...αγχώθηκα.
 

Apollwn

Banned
11 January 2014
5,281
Αθήνα
Καλημέρα φίλε μου

Για έξω με ηλιοφάνεια iso 200 τα F τρία τέσσερα στοπ πάνω ..ίσως και παραπάνω.. , ταχύτητα όσο σου δώσει το ιστόγραμμα σου
wb αυτόματο

μες στην εκκλησία με φλας δίχως άγχος και με ηρεμία αναίσθητου .. iso 1600 ταχύτητα 50 τα F 8
wb γκρι 18% στη χειρότερη αν δεν έχεις πάρε λευκό δείγμα από τοίχο της εκκλησίας με φλασιά

Αυτά είναι τα βασικά όταν εργάζομαι και παίρνω λεπτομέρεια, χρώμα . σοβαρές φωτογραφίες

.. τα τετριμμένα να γίνουν δοκιμές πριν...

Υ.Γ. Πάντα υπάρχει το PS αν χρειαστεί με χαρά να βοηθήσω
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
Apollwn,

στην ηλιοφάνεια γιατί ISO 200 και όχι ISO 100?

Επίσης, από τα f που μου προτείνεις αντιλαμβανομαι ότι όταν μιλάμε για επαγγελματική δουλειά σε μυστήριο δεν κυνηγάτε ρηχό DoF για απομόνωση του θέματος σωστά;
Λόγω δυσκολίας στο focus να υποθέσω;
Οκ, θα δοκιμάσω λοιπόν πιο μεγάλα f. Πιο ασφαλές για εμένα να μην έχω out of focus φωτογραφίες. Αρκεί να μου επιτραπεί να χρησιμοποιήσω τα φλας ώστε να μείνει το ISO χαμηλά. Θα βάλω το όριο στα 1600.

Θα βρω γκρι κάρτα σήμερα κιόλας.
 

Apollwn

Banned
11 January 2014
5,281
Αθήνα
Σε δοκιμές μου με την α6000, a500, a7r μα και με την d800 που δούλευα παλαιότερα εκεί μου ''κάθεται'' καλύτερα .. από θεωρία μη με ρωτάς...
Υ.Γ. Προσοχή στη κολυμβήθρα εκεί αλλάζουν οι ταχύτητες, σουτάρω κατά ριπάς
Υ.Γ. 2 Μην κωλώσεις να απομακρύνεις τους προσκεκλημένους, όχι μακρινές λήψεις στην εκκλησία
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
χρήσιμες οι συμβουλές σου. Σε ευχαριστώ.

Στο κατά ριπάς θα δω αν μπορώ να την βγάλω καθαρή χωρις τα φλας για να τραβήξω πιο γρήγορα.
Θα κάνω κάποια τεστ.

Υ.Γ. στο βίντεο το έχω πιο πολύ με τα μυστήρια.
Έχω ήδη καλύψει πετυχημένα ολοκληρωμένη βιντεογράφηση βάφτισης.
Αλλά στη φωτογραφία με τρόμαξε το white balance και τα φλας, διότι μέχρι στιγμής με τα φλας έχω παίξει σε ελεγχομενες στουντιακές καταστάσεις. Σε μυστήριο πάντα υπήρχαν οι δυνατοί προβολείς του επαγγελματία φωτογράφου.

Για να δούμε...για να δούμε...
 

NtinNton

Supreme Member
8 September 2008
3,281
Και μεσα αν βάλεις autoWB τις διορθώνεις μετά. Το σημαντικό είναι τα κάδρα σου να είναι σωστά και να μην χάσεις κάτι σημαντικό στο μυστήριο. Μαζί με τις οικογενειακές και όσες "καλλιτεχνικές" (Out of focus και τέτοια) καταφέρεις να τραβήξεις μια χαρά θα το καλύψεις το γεγονός
 

dimkasta

AVClub Addicted Member
14 November 2006
2,246
Λόγω απόστασης η χρησιμότητα της ομπρέλας είναι πολύ μικρή. Σκιές θα έχεις έτσι κι αλλιώς σκληρές. Βάλε τα φλάς ένα αριστερά και ένα δεξιά να φωτίσεις και τις 2 μεριές των προσώπων και να μην έχεις μονόπατες σκιές και λογικά θα είσαι εντάξει. Το νού σου γιατί αν παίζεις με οπτικό slave θα σου κλέβουν τις φλασιές οι άσχετοι και μπορεί να χάνεις κάδρα γιατί δεν είναι έτοιμα τα φλάς. Κανονικά θές κάτι του στυλ pocket wizard.
Bounce θα ήταν ιδανικό, αλλά αν είσαι σε καμιά τεράστια εκκλησία με πολύχρωμο ταβάνι...

Δες αν μπορείς να πας νωρίτερα στην εκκλησία να δεις τι φως έχει, βγάλε καμιά δοκιμαστική και μίλα με τον παπά τι επιτρέπεται και τι όχι... πολλοί στραβώνουν με φλας και ομπρέλες...

Για το WB συμφωνώ... δε χρειάζεται τίποτα... τραβάς raw και το διορθώνεις μετά.
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
ωραία.

Για τα φλας έχω τις εξής λύσεις.
- το ένα θα ενεργοποιείται ασύρματα.
- ρο άλλο θα ενεργοποιείται σε slave. Σε περίπτωση που τραβούν και άλλοι με φλας...τότε μπορώ να βάλω και το δευτερο σε ασύρματο, αλλά θα μπορώ να το ενεργοποιώ μόνο με την μία κάμερα.
Όπως και να έχει δεν θα έχω πρόβλημα με την ενεργοποίηση.

Ο παπάς είναι το θέμα λοιπόν.
 

dimkasta

AVClub Addicted Member
14 November 2006
2,246
Απλά έχε στο νού σου ότι σε βαφτίσεις τα πράματα είναι πολύ χαοτικά. Δεν είναι γάμος που όλοι κοιτάνε εμπρός. θα αλλάξουν 20 θέσεις και προσανατολισμούς, οπότε πρέπει να είσαι πολύ ευέλικτος στο φωτισμό σου και να είσαι σίγουρος ότι δεν είναι πλάτη.

Πρακτικά, και ένα φλάς πάνω στη μηχανή με κανένα μεγαλούτσικο defuser σαν fill in ίσως σου έλυνε τα χέρια και σε έσωζε από πολλά προβλήματα.
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
πάντα θα έχω την επιλογή να ξεκρεμάσω κάποιο φλας από το τρίποδο, και να το βάλω κοντά στην μηχανή.

Απλά φοβάμαι πως δε θα βγει καλό αποτέλεσμα με το φλας σε κοντινή απόσταση. Φοβάμαι ότι θα τυφλώσω κόσμο έτσι. Καλύτερα οι ομπρέλες από ψηλά με κλίση προς τα κάτω.
 

dimkasta

AVClub Addicted Member
14 November 2006
2,246
πάντα θα έχω την επιλογή να ξεκρεμάσω κάποιο φλας από το τρίποδο, και να το βάλω κοντά στην μηχανή.

Απλά φοβάμαι πως δε θα βγει καλό αποτέλεσμα με το φλας σε κοντινή απόσταση. Φοβάμαι ότι θα τυφλώσω κόσμο έτσι. Καλύτερα οι ομπρέλες από ψηλά με κλίση προς τα κάτω.

Kαι όταν θα είναι γυρισμένοι στην κολυμπήθρα ή σκυμμένοι να ντύνουν το μωρό θα έχεις ωραιότατες φωτισμένες πλάτες :)

Και δυστυχώς συχνά δεν έχεις χρόνο να αλλάζεις φλάς κλπ...

Ίσως θέλεις 3-4 φλάς γύρω γύρω, αλλά κινδυνεύεις κάπως να ρουφάς flare έτσι. Βιντεάδικα φώτα ίσως δουλεύουν καλύτερα...

H βάφτιση είναι βρώμικο σπόρ...

Ίσως αν κρατάς με το αριστερό το φλάς ψηλά αριστερά γι ανα μην είναι φάτσα τελείως, αλλά να φωτίζει απ τις 30 μοίρες πχ.
 

tiniakos

AVClub Fanatic
7 August 2007
16,173
Τήνος / Ελλάς
Καλή επιτυχία αύριο.
Κάθε μέρα σκεφτομουνα να σου γράψω και εγώ τη γνώμη μου αλλά δεν ευκαιρούσα.
Στα βαφτίσια της μικρής μου κόρης δεν πείραμε φωτογράφο αλλά τράβηξε φίλος το μυστήριο με την Nikon d3100 που είχα και με νοικιασμένο το nikon 24-70 f2.8 και flash το nissin d622 .
Το αποτέλεσμα στα δικά μου μάτια ήταν εξαιρετικό.
Οτι και να επιλέξεις πάντως είμαι σίγουρος για την επιτυχία σου.
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
Λοιπόν, η βάφτιση πήγε αρκετά καλά.
Ήρθε τελικά και έκτακτος άλλος φωτογράφος που τράβηξε μεγάλο μέρος της ευθύνης πάνω του.
Οπότε πήρα δευτερο ρόλο και χαλάρωσα.
Είχα την ευκαιρία να δω στην πράξη πόσο καλά φτιάχνει το φωτισμό μία ομπρέλλα σε πραγματικές συνθήκες (που να είχα στήσει και τη δευτερη) - γιατί σε στούντιο καταστάσεις όλα είναι πιο εύκολα.

Ρυθμισα το flash σε μεση ενταση (1/32-1/16) σε αποσταση 3 μετρων περιπου απο το θεμα, 45 μοιρες ψηλα δεξιά.
Η ομπρελλα εβγαλε ομορφο διαχυτο φως που μου επετρεψε να κρατησω το f/4-4/5.6 σε αρκετά σημεία και ISO χαμηλά.
Όταν ήθελα ρηχό DOF (f/1.8 - f/2.2) εκλεινα το trigger του flash και ημουν μια χαρά.

Όσον αφορά την επεξεργασία:
ανοιγω ξεχωριστό θέμα για να ζητήσω τη γνώμη σας.

Σας ευχαριστώ όλους.