Συμπεράσματα Ακρόασης ATC 11 (σεντόνι!)

audioj

Senior Member
19 June 2006
478
Αθήνα
Δεν μπορω να καταλαβω πως στην ευχη εχει επικρατησει η αποψη των ''δυσκολων'' ATC... Δεν υπαρχει πιο ευκολο φορτιο για εναν ενισχυτη,απο ενα ηχειο που (μετρημενο) δεν κατεβαινει πουθενα κατω απο τα 6 ohm(5.8 για την ακριβεια) και αναφερομαι στο 40αρι. Ολη η σειρα ,οπως ειπε και ο Κος Θεμης,εχει τα ιδια χαρακτηριστικα απαιτησεων και τα πραγματα ειναι απλα,αφου αν καποιος αρεσκεται σε χαμηλες σταθμες,κανει την δουλεια του και με λιγα watts,ενω αν θελει και σταθμες,θα πρεπει να εχει μεγαλυτερη ισχυ.Θεματογραφε,αφου σου αρεσε αυτο που ακουσες,προχωρα αφοβα. Ο ενισχυτης σου θα κανει την δουλεια του μια χαρα για αρχη και προχωρας σιγα σιγα σε ποιοτικοτερο με δοκιμες-ακροασεις στον χωρο σου πλεον και με ολη σου την ανεση:)
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Με Sugden 21 έχει ακούσει κάποιος το 11 ή το 19??
Επίσης να ρωτήσω για τον Densen που αναφέρθηκε πριν (μτχ) ,θα υπάρχει ακουστή διαφορά από καινούριος??Εννοώ 'τα χρόνια που έχει στην πλάτη του θα ακούγονται' ??

Όσον αφορά την παλαιότητα των densen και ως κάτοχος,έχω να πω το εξής περίεργο.
Οι δύο τελικοί που έχω είναι ίδιοι,έτσι;B 300 και οι δύο,σούπερ ευχαριστημένος στην διάταξη που τους έχω.
Όμως.
Ο ένας είναι πολύ παλιός,ο άλλος αρκετά νεώτερος.Η μόνη τους διαφορά εσωτερικά είναι πως ο παλιός έχει R-Core μετασχηματιστή,ο νέος απλόν τοροειδή.
Τούς έχω δοκιμάσει και στους δύο σε ψηλά και χαμηλά.(Παίζω με ενεργή διενίσχυση.).Ε λοιπόν,στα μεσουψηλά δεν έχει σχέση ο ένας με τον άλλο.Κι εννοώ πως καλύτερος είναι ο παλιός,είναι πιο ζεστός,πιο πλούσιος.
Είναι βέβαια λίγο πιο ζεστός και στην θερμοκρασία λειτουργίας,ο άλλος είναι μπούζι ακόμα και στα γκάζια.
Και γι' αυτό που γράφω είμαι 100% βέβαιος,10 φορές τους έχω δοκιμάσει να δω.Τι παίζει δεν ξέρω,αλλά αυτό έχω διαπιστώσει ο ίδιος.
Οσον αφορά τα ATC τώρα,πιστεύω πως θα τα οδηγούσαν χωρίς πρόβλημα απ' την στιγμή που οδηγούσα μια χαρά με έναν από δαύτους τα προηγούμενα δυσκολούτσικα Opera δαπέδου που είχα (4.2 Οhm έπεφταν).
Το να ξεζουμίσει κάποιος βέβαια τα ATC,είναι άλλο καπέλο.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,795
Εχω την απορια τι εννοουμε να τα "ξεζουμισουμε".
Μπορουν να αποδωσουν μεχρι 108db ενταση.Εδω τα μαθηματικα ειναι απλα.
Ποσο , πως και γιατι δηλαδη να ξεζουμιστουν;Και μαλιστα σε χωρο που αρμοζει στο μεγεθος τους;
Μην με παρεξηγησετε, πραγματικα εχω την απορια.
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Εχω την απορια τι εννοουμε να τα "ξεζουμισουμε".
Μπορουν να αποδωσουν μεχρι 108db ενταση.Εδω τα μαθηματικα ειναι απλα.
Ποσο , πως και γιατι δηλαδη να ξεζουμιστουν;Και μαλιστα σε χωρο που αρμοζει στο μεγεθος τους;
Μην με παρεξηγησετε, πραγματικα εχω την απορια.

Με 85 ευαισθησία στα 2 μέτρα χρειάζονται 798 watt για 105db.(+3 το δεύτερο ηχείο=108,αν εννοούν 108 το ζεύγος φυσικά γιατί αν εννοούν το κάθε ηχείο...τα διπλά και πάμε 111 ).Με μόνο 3 db headroom αυτά,έτσι;
Αυτά λέει η φυσική και ο νόμος του Ohm και μάλλον αυτό εννοούμε...Φυσικά κανείς δεν φτάνει εκεί κι εννοείται πως μιλάμε για κορυφές.Όμως...
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
1 Watt> 85
2W>88
4W>91
8W>94
16W>97
32W>100
64W>103
128W>106 dB στο 1 μετρο.

Τα παραπανω ειναι για nominal 8 Ohm, τα ATC πεφτουν οπως σωστα ειπε ο Γιαννης μεχρι τα 5.8 αρα ο ενισχυτης θα τους δινει και κατι παραπανω απο 2χ50 (για το παραδειγμα του Compland). Ο Densen DM 10 mkI ηταν στα 60 ενω ο mkII στα 75..

Το headroom ειναι καπως παρεξηγημενο. Εαν καποιος ακουει δυνατουτσικα, ασ πουμε 95 μεση σταθμη στην θεση ακροασης θα πρεπει τα ηχεια να παραγουν 100 περιπου στο ενα μετρο, δλδ με τα συγκεκριμενα θελει 32 Watt. Οταν η πηγη (σιντι, πικαπ κτλ) παιξει ενα "tutti" σε μια συμφωνια θα δωσει 1.5-2 φορες παραπανω ρευμα και ο ενισχυτης θα κλειθει να δωσει 50 Watt για να πετυχει περιπου 98 db ενταση σε peak.

Ενα υχειο οπως το 11 η το 19 Που δεν εχει σχεδιαστει για πελωρια δωματια και λογικα θα ειναι στα 2 μετρα απο τον ακροατη με 50 ποιοτικα βαττακια ειναι μια χαρα. δλδ θα εχει αρκετο headroom στα οριο του ενισχυτη για να βαραει 95 μεση ακροαση, τα οποια ειναι αρκετα.
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
1 Watt> 85
2W>88
4W>91
8W>94
16W>97
32W>100
64W>103
128W>106 dB στο 1 μετρο.

Τα παραπανω ειναι για nominal 8 Ohm, τα ATC πεφτουν οπως σωστα ειπε ο Γιαννης μεχρι τα 5.8 αρα ο ενισχυτης θα τους δινει και κατι παραπανω απο 2χ50 (για το παραδειγμα του Compland). Ο Densen DM 10 mkI ηταν στα 60 ενω ο mkII στα 75..

Το headroom ειναι καπως παρεξηγημενο. Εαν καποιος ακουει δυνατουτσικα, ασ πουμε 95 μεση σταθμη στην θεση ακροασης θα πρεπει τα ηχεια να παραγουν 100 περιπου στο ενα μετρο, δλδ με τα συγκεκριμενα θελει 32 Watt. Οταν η πηγη (σιντι, πικαπ κτλ) παιξει ενα "tutti" σε μια συμφωνια θα δωσει 1.5-2 φορες παραπανω ρευμα και ο ενισχυτης θα κλειθει να δωσει 50 Watt για να πετυχει περιπου 98 db ενταση σε peak.

Ενα υχειο οπως το 11 η το 19 Που δεν εχει σχεδιαστει για πελωρια δωματια και λογικα θα ειναι στα 2 μετρα απο τον ακροατη με 50 ποιοτικα βαττακια ειναι μια χαρα. δλδ θα εχει αρκετο headroom στα οριο του ενισχυτη για να βαραει 95 μεση ακροαση, τα οποια ειναι αρκετα.

Εδώ τον έκανα τον υπολογισμό,αν κάνει λάθος κάνω κι εγώ.
Και φυσικά δεκτά όλα τα παρακάτω,:grinning-smiley-043
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Λοιπον, εβαλα τα στοιχεια και εγω στο site που λες Σωκρατη, αλλα οπως τα θεωρω λογικα δλδ θεση ακροασης οποτε εχουμε:

1.8 μετρα θεση ακροασης, 95 db στην θεση ακροασης, 85 ευαισθησια, 3 headroom και δινει 65 Watt.

1.7 μετρα > 58 Watt και αυτο το γραφω για να υπογραμισω ποσο σημασια εχει η αποσταση της θεσης ακροασης, καθοτι η ενταση μειωνεται με το τετραγωνο της ακτινας.

δεν προπαθω να πεισω κανεναν να αγορασει κατι, δεν ειναι και η δουλεια μου, αλλα καμια φορα το βραδυ για να περασει η ωρα βαζω ενισχυτη 2χ6.5 στα αναισθητα ηχεια μου και ακουω jazz..

και για να κλεισω, ναι, εαν μπορεις να βαλεις 100 η παραπανω ποιοτικα βατ πανω στα ATC θα ειναι καλυτερα αλλα αν με ρωταγες τι προτιμας, 50-60-70 ποιοτικα η 250 κλασσης Δ με διακοπτικο τροφοδωτικο, προσωπικα δεν θα το σκεφτομουν ουτε δευτερολεπτο.
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Λοιπον, εβαλα τα στοιχεια και εγω στο site που λες Σωκρατη, αλλα οπως τα θεωρω λογικα δλδ θεση ακροασης οποτε εχουμε:

1.8 μετρα θεση ακροασης, 95 db στην θεση ακροασης, 85 ευαισθησια, 3 headroom και δινει 65 Watt.

1.7 μετρα > 58 Watt και αυτο το γραφω για να υπογραμισω ποσο σημασια εχει η αποσταση της θεσης ακροασης, καθοτι η ενταση μειωνεται με το τετραγωνο της ακτινας.

δεν προπαθω να πεισω κανεναν να αγορασει κατι, δεν ειναι και η δουλεια μου, αλλα καμια φορα το βραδυ για να περασει η ωρα βαζω ενισχυτη 2χ6.5 στα αναισθητα ηχεια μου και ακουω jazz..

και για να κλεισω, ναι, εαν μπορεις να βαλεις 100 η παραπανω ποιοτικα βατ πανω στα ATC θα ειναι καλυτερα αλλα αν με ρωταγες τι προτιμας, 50-60-70 ποιοτικα η 250 κλασσης Δ με διακοπτικο τροφοδωτικο, προσωπικα δεν θα το σκεφτομουν ουτε δευτερολεπτο.

Μα ναι,εννοείται,πιο πάνω είπα ακριβώς τα ίδια.
Το δικό μου ποστ αναφερόταν μόνο στο ξεζούμισμα που ο αγαπητός Audiolytic αναφέρθηκε σε μαθηματικά και με δεδομένο το όριο των ηχείων φτάσαμε σε αυτά τα νούμερα.Δεν διαχώρισα ποιοτικά ή όχι.
Σε ανάλογο υπαρκτό δίλημμα μεταξύ των υπαρχόντων densen μου (ποιοτικά ή όχι δεν ξέρω,εμένα έτσι μου ακούγονται) και των ncore,παρέμεινα στα densen χωρίς να χρειαστεί να ακούσω μήνες,μια εβδομάδα ήταν αρκετή (δεν θα πω λιγότερο,δεν είμαι του βιαστικού).Δεν λέω,μπορεί να ήταν ρωμαλέα,κλπ αλλά στα μεσουψηλά μάλλον είμαι κακομαθημένος.
 

dapost

AVClub Enthusiast
28 August 2006
813
Αθήνα
Είναι πάντως σχετικό το πως αντιλαμβανόμαστε ηχητικά την επαρκή οδήγηση ηχείων. Μπάσο που να σε ταρακουνάει; Μεγάλη εικόνα;

Η προσωπική μου εμπειρία (μπορεί να κάνω και λάθος) είναι πως κάποια ηχεία, ανάμεσα σε αυτά και τα ATC, ακόμη και σωστά οδηγούμενα έχουν μία συγκρατημένη απόδοση που λανθασμένα μας δίνει την εντύπωση ότι δεν οδηγούνται σωστά.

Αυτό το διαπίστωσα σε πρώτη φάση όταν άλλαξα τον 2χ120 τελικό μου με έναν 2χ750 ίδιας μάρκας και λειτουργίας (ΑΒ) αλλά δεκαπλάσιου κόστους, όπου οδηγώντας τα ίδια μικρά ηχεία (Β&W805sig) διαπίστωσα ότι ο μικρός τελικός, με το φουσκωμένο μπάσο του και τα λίγο προβεβλημένα πρίμα του, μου έδινε την εντύπωση ότι οδηγούσε καλύτερα τα ηχεία από ότι ο μεγάλος. Φανταστείτε σα να πηγαίνεις από μικρό λαμπάτο σε μεγάλο διακοπτικό ενισχυτή.

Σε δεύτερη φάση, παρόμοια συγκρατημένη ηχητική εικόνα μου δίνουν και τα ενεργά ATC που εξ´ορισμού οδηγούνται σωστά. Άρα, θέλει λίγο προσοχή πιθανή σύγχση μεταξύ επαρκούς οδήγησης με την τεχνική έννοια και της ηχητικής ταυτότητας που μπορεί να έχει ο ενισχυτής (και που μπορεί να μας αρέσει, δεκτόν).
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,795
Αυτό το διαπίστωσα σε πρώτη φάση όταν άλλαξα τον 2χ120 τελικό μου με έναν 2χ750 ίδιας μάρκας και λειτουργίας (ΑΒ) αλλά δεκαπλάσιου κόστους, όπου οδηγώντας τα ίδια μικρά ηχεία (Β&W805sig) διαπίστωσα ότι ο μικρός τελικός, με το φουσκωμένο μπάσο του και τα λίγο προβεβλημένα πρίμα του, μου έδινε την εντύπωση ότι οδηγούσε καλύτερα τα ηχεία από ότι ο μεγάλος. Φανταστείτε σα να πηγαίνεις από μικρό λαμπάτο σε μεγάλο διακοπτικό ενισχυτή.

Αυτο που λες ειναι κατι που θα αξιζε δικο του θρεντ.

Ειναι δικη μου αποψη και λεγοντας την πολλες φορες παρεξηγουμαι σε σημειο που ισως να θεωρουμαι και ασχετος :smile: και δεν αντιλεγω,μπορει και να ειμαι.

Πολλοι ειναι αυτοι που (ακουστικα) θεωρουν οτι ενα ηχειο υποοδηγειται,ακριβως διοτι ακουγεται πιο "συγκρατημενο" (λιγοτερο προβολικο, λιγοτερο ενοχλητικο κλπ) , "φορτωνοντας" την ανεση της μουσικης στον ενισχυτη κυριως , ισχυριζομενοι οτι ο ενισχυτης δεν μπορει να οδηγησει σωστα.

Αυτη η ανεση ειναι το ζητουμενο στην σχεση ενισχυτη/ηχειων και τελικου αποτελεσματος και δεν ειναι τοσο ευκολο οσο πολλοι να νομιζουμε να επιτευχθει.

Ψαχνοντας "between the lines" στα σχολια πολλων απο μας ειναι ευκολο να καταλαβουμε και φαινομενα/αντιληψεις που θελουν ενα "πυρηνικο αντιδραστηρα" να οδηγει ενα ευκολο σχετικα ηχειο , το οποιο απλα δεν ειναι σχεδιασμενο να δουλευει κατω απο τετοιες συνθηκες.

Τα περι ποιοτικου ενισχυτη κλπ ειναι για μενα αστοχα τις πλειστες φορες. Υπαρχουν πολλοι ποιοτικοτεροι ενισχυτες απο πολλους που θεωρουμε ποιοτικους.Απλα -εχω την εντυπωση οτι- αρκετοι δεν εχουμε διαχωρησει στο μυαλο μας το θεμα ποιοτητας απο το θεμα της τιμης η ισχυος .

Η ποιοτητα ενος ενισχυτη δεν οριζεται -πλεον- απο την τιμη και την ισχυ του, και για να μην παρεξηγηθω,ξερω τι ειναι ποιοτικος ενισχυτης και δεν μιλω για οτι ναναι.

Αν οπως ειπαμε πιο πανω τωρα,το ζητουμενο ειναι μεταξυ αλλων ο ενισχυτης να εχει την δυνατοτητα να πεταξει τα "ματια" του ηχειου εξω,τοτε να ειμαστε ετοιμοι για εκπτωσεις στην ποιοτητα του ενισχυτη,η, ετοιμοι να πληρωσουμε χοντρα για να οδηγειται το ηχειο και "ακαδημα'ι'κα" σωστα κι ας δεν χρειαζεται.
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Ας αναφέρω και κάτι συμπληρωματικό που θα βοηθήσει: Τα ATC γενικώς φορούν όλα mid/woofers της ίδιας της εταιρίας ως γνωστόν, των οποίων τα πηνία από κατασκευής τους βρίσκονται σχεδόν, σε όποια απαίτηση ισχύος, μέσα στην γραμμική περιοχή. Αυτό το χαρακτηριστικό εξασφαλίζει σχεδόν την απουσία παραμορφώσεων. Αυτό και η κλειστή καμπίνα με το overdumped μπάσο, έχει σαν συνέπεια το ηχείο να μην είναι ενοχλητικό ακόμη και σε αυξημένες στάθμες, να μην ενεργοποιεί χώρους κάτι που από πολλούς μεταφράζεται σε διάφορα σαν: "ρούφηξε τον ενισχυτή" ή "δεν παίζει δυνατά" κλπ.
 
Last edited:

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,795
Εσυ Σακη ως αντιπροσωπος τι θα συμβουλευες καποιον πελατη σου για να οδηγησει ενα 7 η 11 π.χ ;

Εννοω λαμβανοντας βεβαια υπ'οψιν το μεγεθος τους αρα και τον χωρο που θα μπουν, την ευκολη αντιστασ τους , την χαμηλη ευαισθησια τους κλπ ;

Αγνοησε αν θελεις τα "βιτσια" του καθενος μας. Αλλος ακουει σε ψηλες αλλος σε οχι τοσο ψηλες εντασεις.

Επισης θα ηθελα να συμπεριλαβεις στην απαντηση σου το γεγονος ,οτι ΟΛΑ τα καλα ηχεια προφανως "εκτιμουν" εναν " ποιοτικο και μεγαλο" ενισχυτη.
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Εσυ Σακη ως αντιπροσωπος τι θα συμβουλευες καποιον πελατη σου για να οδηγησει ενα 7 η 11 π.χ ;

Εννοω λαμβανοντας βεβαια υπ'οψιν το μεγεθος τους αρα και τον χωρο που θα μπουν, την ευκολη αντιστασ τους , την χαμηλη ευαισθησια τους κλπ ;

Αγνοησε αν θελεις τα "βιτσια" του καθενος μας. Αλλος ακουει σε ψηλες αλλος σε οχι τοσο ψηλες εντασεις.

Επισης θα ηθελα να συμπεριλαβεις στην απαντηση σου το γεγονος ,οτι ΟΛΑ τα καλα ηχεια προφανως "εκτιμουν" εναν " ποιοτικο και μεγαλο" ενισχυτη.

Αν αποτείνεσαι σε μένα, είμαι ο Θέμης.
Εκτός από τον ομόσταυλο ολοκληρωμένο, τον οποίο θεωρώ και πολύ καλό, όχι μόνο σε ισχύ αλλά και σε ποιότητα και χροιές, θα συνέστηνα οποιονδήποτε καλό ενισχυτή 70-100 βαττ. Επειδή τα δεδομένα ηχεία αποδίδουν ιδανικά μέχρι τα 3,5 μ. απόσταση από τον ακροατή, άσχετα αν μπορούν να παίξουν και δυνατά, καλό θα είναι να μην πληρώσει κανείς περισσότερα βαττ από 70-80 αλλά να πληρώσει κάτι παραπάνω για τις σωστές χροιές. Και αυτό το τονίζω γιατί τα ATC, σχεδιασμένα για χαμηλές παραμορφώσεις και λίγο "χρώμα", είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,795
Αν αποτείνεσαι σε μένα, είμαι ο Θέμης.

Απολογουμαι :ernaehrung004:

Επειδη συμμετεχω και σε μια συζητηση του Σακη Πετροπουλου , μπλεκτηκα :)

Eυχαριστω και για την απαντηση.
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
...να μην ενεργοποιεί χώρους κάτι που από πολλούς μεταφράζεται σε διάφορα σαν: "ρούφηξε τον ενισχυτή" ή "δεν παίζει δυνατά" κλπ.
:SFGSFGSF: Πολύ ουσιαστικό σχόλιο που ξεδιαλύνει μια μεγάλη παρανόηση.
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Προσόν σε ένα σύστημα κατ' εμέ δεν είναι το μπάσο του μπουμπουνίζει το σύμπαν καπελώνοντας όλα τα άλλα.
Προσόν εγώ (και η πλειοψηφία απο όσο διαβάζω και ακούω) θεωρώ το ακριβές μπάσο.
Σφιχτό εκεί που η μουσική το θέλει έτσι,απαλό σαν χαλί εκεί που χρειάζεται,επιβλητικό όταν πρέπει.
Αυτό όμως σημαίνει έλεγχος,έτσι δεν είναι;Αυτό δεν ζητάμε απ' τα ενισχυτικά μας;

Απ' ότι λέει ο κύριος Ζαφειρόπουλος,τα ATC εκ κατασκευής κάνουν αυτό το έργο πιο εύκολο,οπότε ο αγαπητός Σπύρος μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε μια ευρεία γκάμα χωρίς άγχος κι ανάλογα με το τι θέλει να ξοδέψει.
Και φυσικά καταρρίπτεται πανηγυρικά ο μύθος των KW για τα ATC σύμφωνα με τα παραπάνω λεγόμενα.

@audiolytic
Θα δώσεις μερικά παραδείγματα ποιοτικών ενισχυτών ή έστω κάποια χαρακτηριστικά που θα πρέπει να κοιτάζουμε;
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
αν δεν κάνω λάθος η ATC ακόμη και στα μικρότερα ενεργά της έχει ενισχυτή 250 Watt, που χοντρικά θα θέλαμε 300 για να έχουμε αντιστοιχία σε παθητικό λόγω απωλειών στο crossover;
Θα μπορούσε να αντικρούσει κάποιος ότι δεν φτιάχνειμικρότερο ενισχυτή ίσως και βάζει αυτόν;


Πάντως από προσωπική εμπειρία, το μπουμάρισμα μπορεί να οφείλεται και σε υποοδήγηση και με έναν ισχυρότερο (σε ρεύμα ενισχυτή να μειωθεί ή εξαφανιστεί).

Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση (τουλάχιστον για τους αρχάριους στο αντικείμενο σαν εμένα), μήπως να συνεχίσει σε νέο νήμα; (αν και οι παλιοί θα την έχουν δει χιλιάδες φορές).
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Προσωπικά είχα παλιότερα στην κατοχή μου τα ATC SCM10-20.

1.Τα ηχεία αυτά καθώς και τα περισσότερα της εταιρείας,έχουν πραγματική ευαισθησία 82,5-83 db(είχα παραθέσει μετρήσεις και σε ποιά τεύχη του Hi Fi News για αρκετά τρέχοντα ηχεία).Είναι λοιπόν εύκολα μέν σε οδήγηση,πολύ αναίσθητα δε...
2.Τα οδηγούσα σε μικρομεσάιους χώρους,με διάφορους ενισχυτές κάθε κατηγορίας τιμής κι ισχύος.Να δώσω δυό χαρακτηριστικά παραδείγματα,διαφορετικών "σχολών".Ενας σχετικά φθηνός,τίμιος και με μεγάλη ισχύ κι ένας στα διπλά+ χρήματα με εξαιρετική τροφοδοσία κι ήχο.Ηγουν με προ-τελ Rotel στα 200wrms(νεαρούλης όντας τα είχα αγοράσει ακολουθόντας συμβουλή του επίσης νέου τότε Σταματάκου),αλλά και με τον εξαιρετικό-κυριολεκτικά giant killer-στα 50 wrms YBA Integre DT D.

Σε μικρό χώρο,με αρκετές όμως παραχωρήσεις(δυναμικά,ατάκα,εντάσεις,μπάσο),προτιμούσα όντως τον ΥΒΑ,ειδικά σε μικρά σύνολα και τζάζ.

Τα ηχεία,τα άκουσα μέχρι που θα μπορούσαν να πάνε,με πολύ ακριβότερα μηχανήματα της εποχής-Krell τελικούς(ΑΒ κι Α τάξη) και διάφορους επίσης ακριβούς προ.

Τι σημαίνει αυτό;Οτι πρέπει να δώσουν όσοι τα προτιμήσουν μια περιουσία,για να παίξουν όπως μπορούν να παίξουν;Οχι βέβαια...
Απλά με μηχανήματα τέτοιου επιπέδου,θα κελαηδήσουν,οποιαδήποτε σχετικά φθηνά ηχεία.Θα τα γέμιζαν,θα τους έδιναν όγκο κι υπόσταση.Αυτό όμως δεν έχει λογική...Με τέτοια μηχανήματα,το λογικό είναι να επιλέξεις παρόμοιας τιμής κι απόδοσης ηχεία.

Τα τρέχοντα "μικρά" ATC λοιπόν,είναι αναμφίβολα πολύ τίμια γι' όσα ζητούν ηχεία,μ' ένα δικό τους χρώμα και δικά τους ηχητικά χαρακτηριστικά.Οποιος τα αγοράσει-όπως και κάθε άλλο αξιοπρεπές μηχάνημα ήχου,θα πρέπει να ξέρει τι θέλει απο το σύστημά του σε σχέση με τα γούστα και τον χώρο του.Ολα τ' άλλα τα θεωρώ υπερβολές.