Τεχνική και φωτισμός για φωτογράφηση μυστηρίων, εκδηλώσεων κλπ.

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Καλησπέρα και χρόνια πολλά. Είμαι κάτοχος της Panasonic GH5S και έχω τον φακό lumix 14-140mm f3.5-5.6 I. Κυρία χρήση είναι η βιντεοσκοπηση συναυλιών με χρήση μονοποδου. Παρόλο που έχω δοκιμάσει αρκετές ρυθμίσεις με την εστίαση έχω αρκετά προβλήματα. Έχω δοκιμάσει και manual και auto focus, με το manual δεν το συζητάω είναι απίθανο να κάνω δουλειά θα πρέπει να κρατάω το μονοποδο να κάνω ζουμ και να διορθώσω το focus, οπότε είναι μονόδρομος το auto focus. Παρόλο που έχω κάνει αρκετές δοκιμές δεν έχω πετύχει το αποτέλεσμα που θα ήθελα αρκετά συχνά χάνει την εστίαση και αναγκάζομαι να πατάω το κλείστρο για επανέλθει αλλά δεν γίνεται πάντα άμεσα. Εχω δοκιμάσει και το af lock αλλά τπτ. Επίσης η ρύθμιση που ειναι καλύτερη μεχρι τωρα ειναι το afc και 1 area mode. Εδώ έχω μερικά δείγματα





Έχεις κάνεις να προτείνει κάτι που μου ξεφεύγει? Παίζει να οφείλεται στον φακό? Είμαι καινούργιος με mirrorless είναι η πρώτη μου μηχανή, συνήθως είχα camcorders που εκεί δεν έπαιζε ποτέ τέτοιο θέμα.

Έχω απογοητευτεί λιγάκι.
 

pasiner1

Senior Member
17 July 2011
560
Θα πρότεινα σταθερό διάφραγμα 5,6 ώστε να έχεις ίδια φωτεινότητα σε όλο το εύρος ζουμ και manual εστίαση στο άπειρο όπου θα είναι όλα εστιασμένα.

Το μόνο που θα σε ενδιαφέρει μετά θα είναι να καδράρεις σωστά χωρίς να έχεις άγχος.

Μια σημαντική προσθήκη είναι ένα εξωτερικό monitor οικονομικό (Feelworld πχ) το οποίο θα σε βοηθήσει ώστε να βλέπεις καθαρά με focus peaking που έχεις εστιάσει.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
προσωπικα δεν ασχολουμε καθολου με το βιντεο για να σου προτεινω καταλληλες ρυθμισεις , ειναι γνωστη η αδυναμια του AF των Πανυ ειδικα στο βιντεο , τελεια δουλεια δεν θα κανεις ευκολα χωρις χειροκινητη εστιαση

τα πιο εμπειρα παιδια στο βιντεο θα σου πουν περισσοτερα , σου βαζω 2 βιντεο με προτασεις, AF tips απο καποιους που εχουν δουλεψει την μηχανη για να τα δοκιμασεις



ξερω ότι η λυση του μονοποδου μπορει να ξεκουραζει αλλα δεν βολευει σε δυναμικα πλανα , προφανως δεν αλλαζεις θεση στη συναυλια γιαυτο και το χρησιμοποιεις

εκτος και αν κανεις χρηση του για εξτρα σταθεροποιηση (μιας και μονο ο φακος εχει) οποτε ενα εξωτερικο βοηθημα σταθεροποιησης αντι του μονοποδου θα σε βοηθησει παραλληλα και στο χειρισμό ωστε να μπορεις να κανεις καλυτερη χειροκινητη εστιαση (με τα βοηθηματα της μηχανης) αλλα και ζουμ
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
προσωπικα δεν ασχολουμε καθολου με το βιντεο για να σου προτεινω καταλληλες ρυθμισεις , ειναι γνωστη η αδυναμια του AF των Πανυ ειδικα στο βιντεο , τελεια δουλεια δεν θα κανεις ευκολα χωρις χειροκινητη εστιαση

τα πιο εμπειρα παιδια στο βιντεο θα σου πουν περισσοτερα , σου βαζω 2 βιντεο με προτασεις, AF tips απο καποιους που εχουν δουλεψει την μηχανη για να τα δοκιμασεις



ξερω ότι η λυση του μονοποδου μπορει να ξεκουραζει αλλα δεν βολευει σε δυναμικα πλανα , προφανως δεν αλλαζεις θεση στη συναυλια γιαυτο και το χρησιμοποιεις

εκτος και αν κανεις χρηση του για εξτρα σταθεροποιηση (μιας και μονο ο φακος εχει) οποτε ενα εξωτερικο βοηθημα σταθεροποιησης αντι του μονοποδου θα σε βοηθησει παραλληλα και στο χειρισμό ωστε να μπορεις να κανεις καλυτερη χειροκινητη εστιαση (με τα βοηθηματα της μηχανης) αλλα και ζουμ
Σε ευχαριστώ τα έχω δει τα βίντεο βελτιώνουν λίγο το αποτέλεσμα αλλά δεν πετυχαίνω αυτό που θέλω. Ναι το μονοποδο το χρησιμοποιώ για έξτρα σταθεροποιηση. Όταν λες ένα εξωτερικό βοήθημα σταθεροποιησης αντί του μονοποδου τι εννοείς?
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Θα πρότεινα σταθερό διάφραγμα 5,6 ώστε να έχεις ίδια φωτεινότητα σε όλο το εύρος ζουμ και manual εστίαση στο άπειρο όπου θα είναι όλα εστιασμένα.

Το μόνο που θα σε ενδιαφέρει μετά θα είναι να καδράρεις σωστά χωρίς να έχεις άγχος.

Μια σημαντική προσθήκη είναι ένα εξωτερικό monitor οικονομικό (Feelworld πχ) το οποίο θα σε βοηθήσει ώστε να βλέπεις καθαρά με focus peaking που έχεις εστιάσει.
Εχεις να προτείνεις κάποιο συγκεκριμένο οικονομικό μόνιτορ? Οπότε λες ζουμ στο άπειρο και με το δαχτυλίδι να κάνω εστίαση και μετά με το touch στο μονιτορ να πετυχαίνω την εστίαση?
 

pasiner1

Senior Member
17 July 2011
560
Τσέκαρε αυτά με reviews από Youtube.

Ζουμάρεις πριν ξεκινήσεις την λήψη, μετά γυρίζεις το δαχτυλίδι εστίασης και σταματάς στο σύμβολο με το άπειρο όπου θα δεις με το focus peaking ότι εστιάζει σε όλα.

Μόνο αν αλλάξεις το ζουμ ίσως χρειαστεί μια μικρή ρύθμιση για να επαναφέρεις το άπειρο στην εστίαση.

Καλό θα ήταν να βάλεις και στο μονόποδο "ποδαράκια" για να μην έχεις απότομα κουνήματα.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σε ευχαριστώ τα έχω δει τα βίντεο βελτιώνουν λίγο το αποτέλεσμα αλλά δεν πετυχαίνω αυτό που θέλω. Ναι το μονοποδο το χρησιμοποιώ για έξτρα σταθεροποιηση. Όταν λες ένα εξωτερικό βοήθημα σταθεροποιησης αντί του μονοποδου τι εννοείς?
ενα gimbal οπως π.χ. απο τα παρακατω αλλα και αυτο δεν θα σου δωσει δευτερο χερι ελευθερο


 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,162
Εκεί ψηλά.....
Καλησπέρα και χρόνια πολλά. Είμαι κάτοχος της Panasonic GH5S και έχω τον φακό lumix 14-140mm f3.5-5.6 I. Κυρία χρήση είναι η βιντεοσκοπηση συναυλιών με χρήση μονοποδου. Παρόλο που έχω δοκιμάσει αρκετές ρυθμίσεις με την εστίαση έχω αρκετά προβλήματα.

Έχω απογοητευτεί λιγάκι.


Λογικο ειναι να απογοητευτεις με τον τροπο που προσπαθεις να δουλεψεις

Καταρχην μονοποδο γιατι ? Εισαι συνεχεια σε κινηση ? Αν ναι το μονοποδο δεν προτεινεται απο κανεναν παρα μονο για φωτογραφιες ή για πολυ εμπειρους εικονοληπτες που ξερουν ακριβως τι θελουν και σε συνθηκες. Αν εισαι σε κινηση καλυτερα με gimball.

Υποψιν σοβαρη ληψη συναυλιας χωρις τουλαχιστον μια καμερα σταθερη σε τριποδο δεν υφισταται.

Επιπλεον χρηση αυτοματης εστιασης χωρις καμερα με pdaf επισης δεν συνισταται ......και καλα θα ειναι να εχει εξαιρετικο tracking και δη σε μεγαλες εναλλαγες φωτος.

Η πιο ασφαλης μεθοδος ειναι η χειροκινητη εστιαση και αν θες να βλεπεις καλυτερα η χρηση evf (της καμερας ή εξωτερικο) ή εξωτερικου μονιτορ.
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Λογικο ειναι να απογοητευτεις με τον τροπο που προσπαθεις να δουλεψεις

Καταρχην μονοποδο γιατι ? Εισαι συνεχεια σε κινηση ? Αν ναι το μονοποδο δεν προτεινεται απο κανεναν παρα μονο για φωτογραφιες ή για πολυ εμπειρους εικονοληπτες που ξερουν ακριβως τι θελουν και σε συνθηκες. Αν εισαι σε κινηση καλυτερα με gimball.

Υποψιν σοβαρη ληψη συναυλιας χωρις τουλαχιστον μια καμερα σταθερη σε τριποδο δεν υφισταται.

Επιπλεον χρηση αυτοματης εστιασης χωρις καμερα με pdaf επισης δεν συνισταται ......και καλα θα ειναι να εχει εξαιρετικο tracking και δη σε μεγαλες εναλλαγες φωτος.

Η πιο ασφαλης μεθοδος ειναι η χειροκινητη εστιαση και αν θες να βλεπεις καλυτερα η χρηση evf (της καμερας ή εξωτερικο) ή εξωτερικου μονιτορ.
Είμαι σταθερός και πάντα στο κέντρο απέναντι από την σκηνή, μέχρι πρότινος το μονοποδο με την βιντεοκάμερα δεν ήταν πρόβλημα, πλέον έχω σκοπό να πάρω ένα τρίποδο.

Απο αυτα που καταλαβαίνω ειναι μονόδρομος και Θα πρέπει να τσεκάρω περισσότερο την χειροκινητη εστιαση. αλλά λίγο που το δούλεψα είναι δύσκολο γιατί δεν έχω σταθερό ζουμ, συνεχώς κάνω ζουμ ιν, ζουμ αουτ πράγμα που σημαίνει θα πρέπει να εστιάζω συνεχώς.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,162
Εκεί ψηλά.....
Τριποδο ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ

Και μην παρεις κανα φθηνο ελαφρυ. Χρειαζεσαι στιβαρο τριποδο που να ειναι καταλληλο για την χρηση αυτη και πιθανον και με pedestal

Eστιαση τωρα......μονο για χειροκινητη εισαι (αν δεν θες να εκτεθεις στον πελατη σου ) αποκλειεται η καμερα αυτη να κανει αυτο το οποιο θες.

Πιθανως ηθελες καμια Sony a7S III μεταξυ μας......

Επισης φακοι ζουμ που διατηρουν την εστιαση απο το ενα ακρο στο αλλο υπαρχουν και λεγονται parfocal και στο Μ43 υπαρχουν 3-4 ΑΛΛΑ οπως ειπαμε δεν σε βοηθα η καμερα οποτε το ΞΕΧΝΑΣ.
 

pasiner1

Senior Member
17 July 2011
560
Είμαι σταθερός και πάντα στο κέντρο απέναντι από την σκηνή, μέχρι πρότινος το μονοποδο με την βιντεοκάμερα δεν ήταν πρόβλημα, πλέον έχω σκοπό να πάρω ένα τρίποδο.

Απο αυτα που καταλαβαίνω ειναι μονόδρομος και Θα πρέπει να τσεκάρω περισσότερο την χειροκινητη εστιαση. αλλά λίγο που το δούλεψα είναι δύσκολο γιατί δεν έχω σταθερό ζουμ, συνεχώς κάνω ζουμ ιν, ζουμ αουτ πράγμα που σημαίνει θα πρέπει να εστιάζω συνεχώς.
Αν πάρεις ένα τρίποδο και το monitor θα είσαι μια χαρά.

Πρέπει να σκεφτείς αλλιώς, να τραβάς όλη την σκηνή στην καλύτερη ποιότητα 4k και αντί να κάνεις ζουμ με τον φακό να κάνεις μετά στην επεξεργασία με crop και reframe.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,162
Εκεί ψηλά.....
Δεν ειναι λυση αυτη. Κανενα crop δεν θα σου δωσει την ποιοτητα ενος κοντινου με εναν τηλεφακο.

Ενα ματι ακομα και μη εκπαιδευμενο αντιλαμβανεται ευκολα ποτε εχει γινει κατι τετοιο γιατι προφανως δεν θα κολλουν μεταξυ τους και οι αναλυσεις της εικονας .
 
  • Like
Reactions: pasiner1

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αν εχεις και τον παλιό 14-140 αν θυμάμαι καλά έχει αρκετό breathing στο βίντεο που δεν διορθωθηκε με firmware στο φακό , όπως κι ο παλιος 35-100/2.8 , για ψαξτο μην ειναι κι θέμα φακού , μπορείς να νοικιάσεις ένα καλυτερο pro φακό και να αξιολογήσεις κι καλύτερα τη μηχανή τι μπορεί να κάνει και τι όχι στις δύσκολες φωτιστικές συνθήκες μιας συναυλίας
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,162
Εκεί ψηλά.....
συνεχώς κάνω ζουμ ιν, ζουμ αουτ πράγμα που σημαίνει θα πρέπει να εστιάζω συνεχώς.

Ναι αλλα το footage σου δεν ειναι ωφελιμο παντα ετσι κι αλλιως.

Δευτερη καμερα χρησιμοποιεις ?
 

pasiner1

Senior Member
17 July 2011
560
Το σημαντικό είναι και το ζητούμενο του πελάτη, θέλει όλο το event καθαρό ή στιγμιότυπα;

Αν διαθέτει μια κάμερα (αυτό καταλαβαίνω) θα έκανα σταθερή λήψη για να μην "χάσω" κάτι σημαντικό από οπτική που μπορώ να έχω όσο πιο κοντά την μπάντα με λίγο κοινό μπροστά.

Στα στιγμιότυπα σίγουρα θα είχα μια σταθερή κάμερα και μια στο χέρι για να κινούμαι ελεύθερα.

Το ζουμ κατά την λήψη δεν δείχνει "επαγγελματικό", όπως και οι αστάθειες από το μονόποδο.

@Kosh Το σκεπτικό μου που δεν ανέλυσα αρκετά ήταν λήψη 4Κ και έπειτα crop (15%-20%)+reframe με export σε 1080p όπου δεν θα φαίνεται απώλεια.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,162
Εκεί ψηλά.....
To καταλαβα χωρις να μου το πεις ρε συ.

Δεν γινεται κι αλλιως (να κροπαρεις πιο πολυ ) γιατι σπαει πολυ η αναλυση

Αλλα και παλι ειναι ορατο στα δικα μου ματια . Χωρια που μια τετοια μεγεθυνση ισως να μην δινει το επιθυμητο κλειστο πλανο.

Για αυτο προσπαθω να δω πως τραβαει ο φιλος γιατι παντα σε τετοια event υπαρχει ο παλιος κανονας οτι η καμερα του γενικου τραβαει ατερμονα για να μπορεις να κοψεις πλανα. Ειναι η ασφαλεια σου.

αν παλι θελει στιγμιοτυπα μια καμερα μια χαρα μπορει να βγαλει καποια πραγματα.
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Τριποδο ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ

Και μην παρεις κανα φθηνο ελαφρυ. Χρειαζεσαι στιβαρο τριποδο που να ειναι καταλληλο για την χρηση αυτη και πιθανον και με pedestal

Eστιαση τωρα......μονο για χειροκινητη εισαι (αν δεν θες να εκτεθεις στον πελατη σου ) αποκλειεται η καμερα αυτη να κανει αυτο το οποιο θες.

Πιθανως ηθελες καμια Sony a7S III μεταξυ μας......

Επισης φακοι ζουμ που διατηρουν την εστιαση απο το ενα ακρο στο αλλο υπαρχουν και λεγονται parfocal και στο Μ43 υπαρχουν 3-4 ΑΛΛΑ οπως ειπαμε δεν σε βοηθα η καμερα οποτε το ΞΕΧΝΑΣ.
Δυστυχώς ξεφεύγει σε χρήματα την είχα κοιτάξει.
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Αν εχεις και τον παλιό 14-140 αν θυμάμαι καλά έχει αρκετό breathing στο βίντεο που δεν διορθωθηκε με firmware στο φακό , όπως κι ο παλιος 35-100/2.8 , για ψαξτο μην ειναι κι θέμα φακού , μπορείς να νοικιάσεις ένα καλυτερο pro φακό και να αξιολογήσεις κι καλύτερα τη μηχανή τι μπορεί να κάνει και τι όχι στις δύσκολες φωτιστικές συνθήκες μιας συναυλίας
Ναι τον παλιό έχω, έχω παραγγείλει τον καινούργιο και περιμένω να τον παραλάβω.

Που μπορώ να νοικιάσω φακούς? Δεν έχω δει κάποιο μαγαζί, όπως ανάφερα είμαι newbie
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
Ναι αλλα το footage σου δεν ειναι ωφελιμο παντα ετσι κι αλλιως.

Δευτερη καμερα χρησιμοποιεις ?
Σπάνια χρησιμοποιώ δεύτερηκάμερα, δεν φιλμαρω για πελάτη, βιντεοσκοπω για την πάρτη μου αν μου αρέσει κάποια μπάντα και για κανένα φίλο.
 

tromster

Established Member
4 February 2012
152
To καταλαβα χωρις να μου το πεις ρε συ.

Δεν γινεται κι αλλιως (να κροπαρεις πιο πολυ ) γιατι σπαει πολυ η αναλυση

Αλλα και παλι ειναι ορατο στα δικα μου ματια . Χωρια που μια τετοια μεγεθυνση ισως να μην δινει το επιθυμητο κλειστο πλανο.

Για αυτο προσπαθω να δω πως τραβαει ο φιλος γιατι παντα σε τετοια event υπαρχει ο παλιος κανονας οτι η καμερα του γενικου τραβαει ατερμονα για να μπορεις να κοψεις πλανα. Ειναι η ασφαλεια σου.

αν παλι θελει στιγμιοτυπα μια καμερα μια χαρα μπορει να βγαλει καποια πραγματα.
Όπως ανάφερα δεν φιλμαρω για πελάτη, αλλά θα μπορούσα να έχω μια σταθερή λήψη μιας και έχω μια βιντεοκάμερα