- 25 June 2006
- 2,481
Παίδες Ι need your help.
Η φωτό είναι μέρος του διαγράμματος μιας BCM ενός suzuki swift του 2007 (το λεγόμενο body). H συγκεκριμένη εξοδος ελέγχει την πλαφονιέρα με χρονοκαθυστέρηση (δίνει γη όταν ο διακόπτης της πλαφοριέρας είναι στο "door" για μισό λεπτό αφού κλείσεις την πόρτα ή μόλις κλείσεις τον διακόπτη της μηχανής).
Eπειδή στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει πίσω πλαφονιέρα (και λόγω μωρού χρειάζεται και πίσω φωτισμός) επιχείρησα να βάλω παράλληλα στην εμπρός πλαφονιέρα άλλη μία. Στην φίσα της υπάρχουν 3 καλώδια, μόνιμο 12V, γη και γη ελεγχόμενη από το body.
Κατά την διάρκεια των δοκιμών και συνδέσεων (με 12βολτο δοκιμαστικό για να βρεθει τι είναι η κάθε επαφή και κολλητήρι όπου κολληθηκαν 3 καλώδια η άλλες άκρες των οποίων παρέμεναν στον αέρα) παρουσιάστηκε η εξής δυσλειτουργία:
Με τον διακόπτη της πλαφονιέρας στην θέση door (εχει 3 θέσεις: OFF-DOOR-ON) και με τις πόρτες ανοιχτές η λάμπα άναβε αμυδρά και όχι κανονικά. Στην θέση ΟΝ η λάμπα αναβε κανονικά. Σαν να έχει κολλήσει δηλαδή στην μέση του fade out όταν ολοκληρωθεί η χρονοκαθυστέρηση. Η τάση ειναι κανονική 12.5V ενώ μεταξύ γης και της ελεγχόμενης από τo body εξόδου μετράω 140ohm. Μιλησα με έναν ηλεκτρολόγο suzuki και αφού του εξήγησα τι εχει γίνει, μου είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα έχει καεί το τρανζιστορ που ελέγχει την έξοδο αυτή, το οποίο όμως δεν έχει το σχήμα κλασικού τρανζίστορ και δεν θυμόταν αν ειναι με 3 ποδαράκια ή δύο. Μπορεί όμως να μου δώσει χαλασμένο body για να ξεκολλήσω το στοιχείο αυτό και να το βάλω στην δική μου μονάδα, θα πρέπει όμως πρώτα να το εντοπίσω και να προσέξω μην γίνει καμιά ζημιά γιατι η μονάδα δεν ειναι και φθηνή.. Ψαχνοντας λίγο στο ιντερνεν είδα ότι είναι λίγο ευαίσθητο το κύκλωμα αυτό, πχ ενας αφού άλλαξε μια ασφάλεια που αντιστοιχεί στον εσωτερικό φωτισμό, έπαθε την ίδια ζημιά. Στο μεταξύ μια δυο ώρες αργότερα που ξαναδοκίμασα η πλαφονιέρα δεν ανάβει καθόλου πλέον στην θέση door (τετοια περίπτωση είχε τύχει και στον ηλεκτρολόγο). Πρέπει να "την άκουσε" με τις δοκιμές ανοιξε-κλείσε με το δοκιμαστικό κατσαβίδι ή με το κολλήτήρι (καμιά φορά περνάει τάση - εχω ακούσει θορύβους από τα ηχεία όταν κόλλαγα σε πλακέτα ενισχυτή όντας στο ρεύμα).
Στο σχήμα, τι στοιχείο είναι αυτό στην γραμμή Κ01-5 ?
Η φωτό είναι μέρος του διαγράμματος μιας BCM ενός suzuki swift του 2007 (το λεγόμενο body). H συγκεκριμένη εξοδος ελέγχει την πλαφονιέρα με χρονοκαθυστέρηση (δίνει γη όταν ο διακόπτης της πλαφοριέρας είναι στο "door" για μισό λεπτό αφού κλείσεις την πόρτα ή μόλις κλείσεις τον διακόπτη της μηχανής).
Eπειδή στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει πίσω πλαφονιέρα (και λόγω μωρού χρειάζεται και πίσω φωτισμός) επιχείρησα να βάλω παράλληλα στην εμπρός πλαφονιέρα άλλη μία. Στην φίσα της υπάρχουν 3 καλώδια, μόνιμο 12V, γη και γη ελεγχόμενη από το body.
Κατά την διάρκεια των δοκιμών και συνδέσεων (με 12βολτο δοκιμαστικό για να βρεθει τι είναι η κάθε επαφή και κολλητήρι όπου κολληθηκαν 3 καλώδια η άλλες άκρες των οποίων παρέμεναν στον αέρα) παρουσιάστηκε η εξής δυσλειτουργία:
Με τον διακόπτη της πλαφονιέρας στην θέση door (εχει 3 θέσεις: OFF-DOOR-ON) και με τις πόρτες ανοιχτές η λάμπα άναβε αμυδρά και όχι κανονικά. Στην θέση ΟΝ η λάμπα αναβε κανονικά. Σαν να έχει κολλήσει δηλαδή στην μέση του fade out όταν ολοκληρωθεί η χρονοκαθυστέρηση. Η τάση ειναι κανονική 12.5V ενώ μεταξύ γης και της ελεγχόμενης από τo body εξόδου μετράω 140ohm. Μιλησα με έναν ηλεκτρολόγο suzuki και αφού του εξήγησα τι εχει γίνει, μου είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα έχει καεί το τρανζιστορ που ελέγχει την έξοδο αυτή, το οποίο όμως δεν έχει το σχήμα κλασικού τρανζίστορ και δεν θυμόταν αν ειναι με 3 ποδαράκια ή δύο. Μπορεί όμως να μου δώσει χαλασμένο body για να ξεκολλήσω το στοιχείο αυτό και να το βάλω στην δική μου μονάδα, θα πρέπει όμως πρώτα να το εντοπίσω και να προσέξω μην γίνει καμιά ζημιά γιατι η μονάδα δεν ειναι και φθηνή.. Ψαχνοντας λίγο στο ιντερνεν είδα ότι είναι λίγο ευαίσθητο το κύκλωμα αυτό, πχ ενας αφού άλλαξε μια ασφάλεια που αντιστοιχεί στον εσωτερικό φωτισμό, έπαθε την ίδια ζημιά. Στο μεταξύ μια δυο ώρες αργότερα που ξαναδοκίμασα η πλαφονιέρα δεν ανάβει καθόλου πλέον στην θέση door (τετοια περίπτωση είχε τύχει και στον ηλεκτρολόγο). Πρέπει να "την άκουσε" με τις δοκιμές ανοιξε-κλείσε με το δοκιμαστικό κατσαβίδι ή με το κολλήτήρι (καμιά φορά περνάει τάση - εχω ακούσει θορύβους από τα ηχεία όταν κόλλαγα σε πλακέτα ενισχυτή όντας στο ρεύμα).
Στο σχήμα, τι στοιχείο είναι αυτό στην γραμμή Κ01-5 ?
Attachments
Last edited: