Parhs

Senior Member
21 December 2010
640
Αν και το εχω ξαναπει ας το αναφερω αλλη μια...

Το πέρασμα ανεξάρτητος χεριών πάει ως εξής...

Αναλόγως το πλάτος της επιφανείας επιλέγουμε και μήκος κυλίνδρακι..
Θα αναφέρω παράδειγμα με άφρολεξ γιατί με το microstar είναι πιο εύκολα τα πράγματα γιατί το μαλλι/τρίχα του ρόλου φορτώνεται με περισσότερο χρώμα και πάει πολύ πιο γρήγορα...


Εαν έχουμε π.χ. ένα κομμάτι 1.20 μηκος Χ 0.50 πλατος επιλέγουμε 18αρη ρολακι ώστε να απλωθεί το υλικό..
Αρχικα λοιπον απλώνουμε το υλικο 6 φασεις σε επιφάνεια 0.20 Χ 0.50 κάθε φορα από 6 για να συμπληρωθεί ολοκληρο το κομμάτι των 1.20 × 0.50
Δηλ 3 σειρες από 2 παπλώματα η κάθε μια..

Αφού απλώσουμε το υλικό σε ολη την επιφανεια ξεκινάμε από γωνια με την πλευρά που ειναι η βαση του σιδερου του οριζόντιου κυλίνδρου από την μέσα πλευρα(παίζει τεράστιο ρόλο στο να μην αφήσει γραμμες) πηγαινοντας απο πανω προς κατω σε ευθεία κατεύθυνση και προχωρώντας σιγα-σιγα προς την άλλη πλευρά..
Για να δώσω μια τάξη πραγμάτων πόσες φορές πάνω κάτω το παμε ώστε να φτάσει στην άλλη πλευρα στο παράδειγμα μας με ρολακι 18αρη θα χρειαστεί 7-8 φορές..αναλογως υπολογιζεται σε μικροτερη η μεγαλυτερη επιφανεια..
Εδώ "παταμε" το κυλινδρακι για να πάρει και παει το χρώμα παντού..

Εποιτα ξαναξεκιναμε από την αρχή και με πιο απαλό τρόπο "σουμαρουμε" την επιφάνεια..
Αφήνουμε λιγο να "τραβήξει" το χρωμα και εποιτα επανασουμαρουμε..
Το αφήσουμε να "τραβήξει" σχετίζεται και με τις καιρικές συνθήκες.. το καλοκαίρι που στεγνωνει πιο γρήγορα το αφηνουμε 10-20 δεύτερα...το χειμώνα και ένα λεπτό να περάσει δεν έχει θέμα...

Περνάμε λοιπόν πολύ απαλά αυτήν την 3 φορά ισα να ακουμπάει ο κύλινδρος και ελέγχουμε εαν κατά το πέρασμα αφήνει πίσω φουσκαλες/μπιμπικια...
Αν ναι τοτε ξαναπερναμε άλλη μια..

Εαν η επιφάνεια μας έχει "εργαλεια" που θέλουν πινέλο τα περνάμε πρώτα και μετά περνάμε κύλινδρο.. αν και σε κάποιες εξιδυκευμενες περίπτωση πρέπει να γίνει το αντίθετο..

Από εκεί πέρα παίζει ρόλο η απορροφητικότητα της επιφάνειας ώστε να κινηθούμε γρήγορα..
Σε μια ήδη βαμμένη επιφανια δεν χρειάζεται...
Σε καινούργια επιφανεια όπου το ξύλο είναι απορροφητικό πρέπει να κινηθούμε αρκετά γρήγορα πριν στεγνώσει ώστε να μην μας αφήσει γραμμες στα πρώτα χέρια...Μετά σιγά σιγά μας δίνεται ο χρόνος να δουλέψουμε πιο άνετα..
Φυσικά μετά από κάθε χέρι θέλει τριψιμο/αποχαρταρισμα...

Αυτά περί απλωματος...

Άλλο ζήτημα είναι το βουτηγμα στην σκαφη...
Εγώ επιλέγω πάντα μικρή σκαφη των 18εκ..ελέγχω να είναι στεγνή και αν αφορά ριπολινη καλό είναι να πάρουμε καινούργια..
Όταν βουτάμε το κυλίνδρακι δεν το βάζουμε στο χρώμα όλο...το πηγαίνουμε περιοδικά πάνω/κατω και περιστροφικα μέχρι να γεμίσει το ρόλο..
Αυτό το κάνουμε για να πάρει παντού το ίδιο χρωμα ο κύλινδρος ώστε να απλωθεί σωστά στο κομμάτι προς βάψιμο..

Με το microstar επειδή περνει πολύ περισσότερο χρώμα οι κινήσεις είναι λιγότερες και χέρια λιγότερα..
Βέβαια η επιφάνεια δεν Θα βγει τόσο λεία όσο με το σφουγγάρι καθώς θέλει πολύ εξοικιωση το ρόλο για έρθει μέχρι τα επίπεδα του σφουγγαριου που μόνο εμπειρικα και από τις πολλές προσπαθειες έρχεται...

Πολύ σημαντικό είναι το χέρι του καθενός...θέλει σταθερότητα και όχι βεβιασμενες κινήσεις...ηρεμία και προσοχή...


Αυτά.. ελπίζω να έγινα κατανοητός και να βοήθησα...
Ακολουθησα τις οδηγίες και ειχα καλύτερο αποτέλεσμα καθε φορά. Το πρόβλημα που εχω ειναι πως οσο και να προσπαθησω καθονται βρωμιες σε μερικά σημεία ακομα και το καθαρο microfiber πανακι αφηνει βρωμιες. Ισως θέλει περισσότερο προσοχή.
Επίσης πηρα ενα πιο πυκνο ρολάκι αφρου και δεν εκανε φυσαλίδες (dexter)
 

Attachments

  • 20230108_083023.jpg
    20230108_083023.jpg
    2.5 MB · Views: 41
  • 20230108_082907.jpg
    20230108_082907.jpg
    789.9 KB · Views: 41
  • Like
Reactions: KOSSTV and nikfor

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,960
Αθηνα
Εγω μια χαρα το βλεπω...
Ολοένα και θα γίνεται καλύτερο.
Το καθαρό πανάκι αποκλείεται να αφήνει βρωμιές...
Κατά την διάρκεια που περνάς μήπως έχεις ανοικτά παράθυρα...;
Είναι σκουπισμένα όλα τριγύρω που κάνεις εργασίες βαφής...;
Το λέω γιατί ο αέρας μεταφέρει μικροσωματιδια που επικολλουντσι στην επιφάνεια..

Να ξέρεις όμως ότι αυτό που βλέπω τώρα είναι πολύ καλό σαν αποτέλεσμα...
Προφανώς είσαι επηρεασμένος από την υφή που είχε η λακα πριν και το αποτέλεσμα δεν είναι ίδιο..Αλλά είπαμε άλλο με πιστόλι και λακα και αλλο με χερι και με κυλίνδρακι...Δεν πρόκειται να γίνει ίδιο...
 
  • Like
Reactions: nikfor

Parhs

Senior Member
21 December 2010
640
Εγω μια χαρα το βλεπω...
Ολοένα και θα γίνεται καλύτερο.
Το καθαρό πανάκι αποκλείεται να αφήνει βρωμιές...
Κατά την διάρκεια που περνάς μήπως έχεις ανοικτά παράθυρα...;
Είναι σκουπισμένα όλα τριγύρω που κάνεις εργασίες βαφής...;
Το λέω γιατί ο αέρας μεταφέρει μικροσωματιδια που επικολλουντσι στην επιφάνεια..

Να ξέρεις όμως ότι αυτό που βλέπω τώρα είναι πολύ καλό σαν αποτέλεσμα...
Προφανώς είσαι επηρεασμένος από την υφή που είχε η λακα πριν και το αποτέλεσμα δεν είναι ίδιο..Αλλά είπαμε άλλο με πιστόλι και λακα και αλλο με χερι και με κυλίνδρακι...Δεν πρόκειται να γίνει ίδιο...
Ο χώρος εχει παρα πολυ σκονη. Αλλα κλεινω παράθυρα. Ισως να θελει να φταιει οτι θελει πιο καθαριότητα. Δεν ειναι παρα πολλα αλλα εχει κάποια ισως επειδή βαφω μετα από τρίψιμο και δε εχουν κατσει ολα.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,827
Αθήνα
Το ένα είναι κόντρα πλακέ φινιρισμένο με υγρό γυαλί και το άλλο ευκάλυπτος φινιρισμένος με λάδια (Danish Oil και Finishing Oil της Liberon).
Το αποτέλεσμα με το υγρό γυαλί είναι εξαιρετικό αλλά το περίμενα, το φινίρισμα του ευκάλυπτου όμως δεν περίμενα οτι θα μου δώσει ίδιο, και καλύτερο για μένα, αποτέλεσμα.
Χρειάζεται υπομονή όμως.

1A7570B9-FCF7-4321-9739-A9A44C239F68.jpeg60D69C69-F87E-4C5F-9943-46089B1B4486.jpeg
 

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Μπάμπη, πολύ ωραίο βγήκε το πόμολο. Αν μπορείς πες δυο κουβέντες παραπάνω για το φινίρισμα με λάδια. Πρώτα Danish Oil και μετά Finishing ;
Εμένα, το φινίρισμα με danish oil (της Rustins-2 χέρια χωρίς τίποτα άλλο πριν ή μετά) δεν μου κάθεται καλά - σαν να βγαίνει περισσότερο γυαλιστερό σε κάποια σημεία και λιγότερο σε άλλα.

Το υγρό φαίνεται να έχει ωραίο βάθος/παχύ στρώμα υλικού. Το είχες σε καλούπι;
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,827
Αθήνα
Δεν είναι πόμολο, είναι παξαμάς… 😂

Ένα ένα…
Όντως δεν είναι πόμολο, ένα ρετάλι από ευκαλυπτο είναι που το χρησιμοποίησα σαν βάση για το test.
Ξεκίνησα με Danish Oil της Dulux, δεν χρησιμοποίησα της Liberon, και τελείωσα με το Finishing Oil της Liberon.

50E182A5-EF4F-4652-9FF8-717CBF610C16.jpeg

Με δύο χέρια που το πέρασες εσύ είναι απόλυτα φυσιολογικό να σου δημιουργεί αυτές τις στάμπες.
Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το ξύλο, τον κυριότερο, όσο πιο συμπαγές τόσο πιο ωραίο θα βγεί και πιο γρήγορα.
Αν το ξύλο είναι Σουηδικό πχ θέλει πολύ περισσότερη δουλειά και λίγο διαφορετική διαδικασία.
Πολύ μεγάλο ρόλο επίσης παίζει και το μέρος του ξύλου που θες να φινίρεις. Αν είναι σόκορο έχει πολύ μεγαλύτερη δυσκολία.
Όλα τα ξύλα θέλουν πολύ καλό τρίψιμο, τουλάχιστον μέχρι το 320 γυαλόχαρτο, και αν είναι δυνατόν να μήν «πηδάς» νούμερα. Μην πας δηλαδή από το 180 στο 320, θα σου μείνουν γραμμές, όπως θα σου μείνουν γραμμές κι αν πιέζεις πολύ το γυαλόχαρτο επειδή βιάζεσαι. Θέλει σχετικά απαλό τρίψιμο.
Η σωστή σειρά είναι πρώτα α σιλερώσεις το ξύλο, στα μαλακά ξύλα τουλάχιστον δύο χέρια, μετά το λάδι και τελευταίο το λάδι φινιρίσματος.
Αν δεν θες να γυαλίζει το ξύλο παραλείπεις το Finishing Oil.
Στη δική σου περίπτωση το ξύλο δεν μονώθηκε, ρουφούσε το λάδι και στα σημεία που είχε πιο πολλούς πόρους, πχ σόκορα, έκανε στάμπες.
Αυτό λύνεται ή με πολλά χέρια λάδι, ένα την ημέρα, ώστε να σφραγίσει το ξύλο ή με sealer.
Το sealer «υαλοποιεί» το ξύλο, έτσι σταματάει να απορροφάει και το λάδι αρχίζει να κάνει κρούστα.
Οπσο πιο πολλά περάσματα τόσο πιο πολλές στρώσεις (film) κρούστας κάνει κι όσο πιο πολλές στρώσεις τόσο πιο πολύ γυαλίζει.
Κάθε φορά που τελειώνεις ένα χέρι, είτε sealer είναι αυτό είτε λάδι, γυαλοχαρτίζεις πολύ απαλά και μετά περνάς το επόμενο χέρι.
Αρχίζοντας από 400, κι όσο προχωράνε οι στρώσεις συνεχίζεις με ντουκόχαρτα μέχρι όπου αντέχεις.
Εγώ το πήγα μέχρι 3000.
Ίδως τα έγραψα πολύ μπερδεμένα, γράφω απο κινητό, ιπσως να παρέλειψα και κάτι αλλά αν χρειάζεσαι οτιδήποτε μου λές.

Για το υγρό γυαλί τώρα.
Χρησιμοποίησα έναι αρκετά καλό υγρο γυαλί επίστρωσης που πήρα απ’την Alphakem

E843F0BB-AC4B-4106-AF88-A432009C2A6F.jpeg
Δεν μπορεί να γίνει με καλούπι αυτό, απλά οριζοντιώνεις και αλφαδιάζεις πολύ καλά το αντικείμενο σου και ρίχνεις σιγά-σιγά το υγρό γυαλί στο κέντρο.
Με μια οδοντογλυφίδα ή κάτι άλλο το οδηγείς σιγά-σιγά στα άκρα με προσοχή να μην σου τρέξει.
Δεν τρέχει εύκολα, στα άκρα κάνει λίγο σαν πομπέ και παραμένει εκεί, αρκεί να μην κάνεις κάποιο λάθος εσύ με την οδοντογλυφίδα ή ρίξεις περισσότερο απ’ότι πρέπει.
Στην πορεία το παρακολουθείς και επεμβαίνεις με ένα φλογιστράκι όπου δεις οτι σου δημιουργεί φυσαλίδα και χρειάζεται.
 
  • Like
Reactions: mixalio and nikfor

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Μπάμπη, ευχαριστώ - μια χαρά τα έγραψες καθόλου μπερδεμένα.
Για σήλερ είχες γράψει παλιότερα για αυτό αν θυμάμαι καλά. Αυτό βάζουμε πριν το danish oil ή κάτι διαφορετικό; (γράφει "to seal wood before waxing and to seal wood dyes to prevent bleeding").
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,827
Αθήνα
Αυτό είναι πολύ καλό, εγώ για να δουλεύεται καλύτερα, το αραιώνω κιόλας με αλκοόλη.
Επίσης, σαν sealer, πολύ καλή δουλειά κάνει και η γομαλάκα.
Πρώτα περνάς με το sealer, όταν στεγνώσει τρίβεις και ξανα περνάς. Ανάλογα το ξύλο μπορεί να ξανα χρειαστεί, αν είναι οξιά πχ δεν χρειάζεται.
Και το λάδι στο τέλος θα τους κλείσει τους πόρους αλλά θες πενταπλάσια περάσματα, δεν υπάρχει λόγος, το sealer είναι σαν το πρώτο χέρι στο σοβάτισμα, κάνει τη χοντρή δουλειά.
Μόλις λοιπόν το ξύλο υαλοποιηθεί με το sealer αρχίζεις τις στρώσεις με Danish Oil.
Περνάς το λάδι, το αφήνεις λίγα λεπτά να τραβήξει, και μετά το σκουπίζεις καλά.
Την άλλη μέρα ελαφρύ τριψιματάκι με ντουκόχαρτο, καθάρισμα, και περνάς το επόμενο χέρι και κάθε φορά θα χρειάζεσαι όλο και λιγότερο λάδι μέχρι που με μια σταγόνα θα κάνεις τη δουλειά σου.
Αν εξακολουθείς να βλέπεις στάμπες σημαίνει οτι το ξύλο ρουφάει ακόμα, άρα συνέχισε.
Κάθε φορά το αποτέλεσμα θα είναι όλο και καλύτερο, το που σταματάς εξαρτάται απο σένα.
Στο τέλος, κι αφού περάσουν 3-4 μέρες να σκληρύνει καλά και η εξωτερική κρούστα το περνάς και απαλά με μια πανόβουρτσα ή βαμβακερό ύφασμα και θα λαμποκοπάει.
 
Last edited:

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Θα πάρω το Rustins Sanding Sealer και το Liberon finishing oil να κάνω τις δοκιμές μου.
Θα έπερνα και γομαλάκα, αλλά φοβάμαι μη με δείρουν όταν το ζητήσω 😁 (το Rustins γράφει "Shellac(γομαλάκα), alcohol and special additive" οπότε λογικά παρόμοια δουλειά θα κάνει)

Ευχαριστώ και πάλι για την πλήρη ανάλυση του φινιρίσματος με λάδι.
 

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Από που ψωνίζεις; Απο Αθήνα;
Αθήνα κέντρο και κατά μήκος της εθνικής από Αιγάλεω μέχρι Μενίδι/Κηφισιά (στο πήγαινε ή στην επιστροφή από τη δουλειά).
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,827
Αθήνα
Εδώ ένα παράδειγμα για το τι συμβαίνει όταν βιάζεσαι στο τρίψιμο και πιέζεις πολύ ή πηδάς νούμερα στα γυαλόχαρτα.
Φαινομενικά είναι όλα καλά…

647EE900-6638-492D-8579-D143FAA5A6ED.jpeg


…στην πραγματικότητα όμως δεν είναι.

9A6B17CA-60E4-4399-AE4D-242B53395F81.jpeg
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,195
θα εχετε ακουσει προφανως για τον κινδυνο αυταναφλεξης πανιων που ειναι ποτισμενα με λινελαιο.
Ο τυπος εκανε ενα πειρμα μ εδιαφορες μεταβλητες και οντως ειχε φωτια σε 3 περιπτωσεις
ΠΡΟΣΕΞΤΕ
 

QEDD

New member
12 February 2009
50
Λάρισα
Καλησπέρα σε όλους και καλό μήνα!

Το παρακάτω τραπέζι επειδή είχε γρατζουνιές και χτυπήματα το έτριψα αρκετά και έφτασα μέχρι το ξύλο για να σβήσουν. Χρειάζομαι τη βοήθειάς σας για τα υλικά που θα πρέπει να επιλέξω.
Θα ήθελα το αποτέλεσμα να είναι σκληρή επιφάνεια και η αποχρωση να είναι σκούρα και να κοκκινίζει λίγο. Βερνίκι πατωμάτων; Ευχαριστώ!
 

Attachments

  • IMG_20230501_091142.jpg
    IMG_20230501_091142.jpg
    342.1 KB · Views: 24
  • IMG_20230501_091145.jpg
    IMG_20230501_091145.jpg
    534.4 KB · Views: 24