Διακρινεται για τον πεσιμισμο της και την αποτυπωση της καταστροφης.Παρ'ολα αυτα συγχρονοι κριτικοι διατυπωσαν την θεωρια οτι υπαρχει σαφης διαστρεβλωση της πραγματικης ιστοριας αφου δεν εχασε ο Δραμαλης στα Δερβενακια απλα ειχε κινηση στη διασταυρωση με τη Νεμεα,λογω των διοδιων,με αποτελεσμα να κλαταρουν τα μουλαρια απο τη ζεστη και να μην θελουν να συνεχισουν (εξου και η ρηση "μουλαρωσε").Κοινως υπηρξε ενας "συνωστισμος" ενα πραμα.Κατηηγγειλαν δηλαδη την ταινια ως ρατσιστικη και εθνικοπατριωτικη.
Η αλληγορια της ταινιας δεν εγινε δυστυχως αντιληπτη στη διανοηση της εποχης και τα διληματα που εκφραζει ο ηρωας σε σχεση με τη θρησκεια,τον ερωτα,και το θανατο αλλα και τον Κολοκοτρωνη και το Νικηταρα τον Τουρκοφαγο (ο οποιος στην ταινια εμφανιζεται να παιζει κεντρικο χαφ στο Κρανιδι) θεωρουνται απο τους ρεκτες μαθημα κινηματογραφου ως προς την αποτυπωση τους στο πανι.