JVC X500 calibration by Kastro

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Re: Απάντηση: JVC X500 calibration by Kastro

Χρήστο δεν έχει να κάνει με τι απαιτήσεις έχει ο καθένας μας από τον εκάστοτε προβολέα. Έχει να κάνει με κάποια πράγματα που είναι δεδομένα.
Εσύ για παράδειγμα βλέπεις ένα γράφημα gamma που βγαίνει εκτός διαγράμματος, με gamma από 1.5 έως 2.8 το οποίο είναι μετρημένο με δυναμική ίριδα on, και υποστηρίζεις ότι το ίδιο γράφημα έχουν όλοι οι JVC που έχεις δει, τους οποίους όμως έχεις μετρήσει με δυναμική ίριδα off (!!!) και στο καπάκι ανεβάζεις γραφήματα που απέχουν μέρα με την νύχτα από αυτό που υποστηρίζεις , άντε βγάλε άκρη δηλαδή..

.......

Απαντησα στο θεμα της "γραμμικοτητας" του γκαμα, δε σχολιασα το θεμα της ιριδας, που οπως σου ξαναειπα παραπανω, ρωτησα κι εγω γιατι μου κανει εντυπωση.
Τωρα αν αυτα τα διαγραμματα (χωρις ιριδα) θεωρουνται γραμμικα στο γκαμα, τι να πω, ειναι θεμα "οπτικης".
 

vadergr

Super Moderator
Staff member
17 August 2007
27,567
Μεταμορφωση
Ερώτηση ασχετου.

Ο Μανώλης ακολούθησε διαδικασία που δεν είναι σωστή για το καλιμπραρισμα του προβολέα η απλά συνηδειτοποίησαν μερικοί αργά τον τρόπο που λειτουργεί αυτός?
Υπάρχει διαφορετική διαδικασία δηλαδή από άλλους guru calibrators του είδους? (από όσα γράφονται σε ξένα φόρουμ κλπ)
 

svellinis

AVClub Addicted Member
1 January 2008
1,850
Νομος Αττικης
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: JVC X500 calibration by Kastro

Όταν όμως στην είσοδο τροφοδοτείτε από ένα σταθερό σήμα όπως αυτό ενός full field pattern και όχι από μια μικτή σε φωτεινότητα εικόνα, δεν έχει να επιλέξει από αυτήν την στατική εικόνα κάτι που να διαφέρει (διαφορετική φωτεινότητα στο εσωτερικό της εικόνας ), κάτι που να αλλάζει ώστε επέμβει ο αλγόριθμος και να αποφασίσει δραστικά την κατάλληλη θέση για τη δεδομένη στιγμή και το δεδομένο frame. Τέτοιου είδους συμπεριφορά έχουν οι Dlp κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό ακόμη και με το μάτι όταν χρησιμοποιήσουμε windows patterns.

Δεν ξέρω εάν σας έχω καλύψει αλλά για το λόγο αυτό σας παραθέτω μετρήσεις χωρίς και με την χρήση της ίριδας με full field patterns, windows patterns και apl patterns.

IRIS ON

GAMMA%2BAPL%2BPATTERNS%2B%2BIRIS%2BON.png


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---


Εαν καταλαβα καλα Μανωλη το γραφημα με τα APL patterns δινει φιδισιο gamma γιατι ενω το APL παραμενει στα ιδια επιπεδα σε ολα τα IRE σε καθε IRE ομως υπαρχει διαφορετικη φωτεινοτητα η οποια αλλαζει απο καρτελα σε καρτελα προκειμενου να διατηρησει το ιδιο επιπεδο APL σε ολα τα IRE . Σωστα ?
Ο Γιαννης και ο Νικος ανεβασαν σχεδιαγραμματα απο dlp με την ιριδα on και φιδισια γαμμα αυτο γιατι συμβαινει ? εαν ειναι full field patterns αυτα που χρησιμοποιηθηκαν η φωτεινοτητα ειναι σταθερη σε ολη την καρτελα .

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ερώτηση ασχετου.

Ο Μανώλης ακολούθησε διαδικασία που δεν είναι σωστή για το καλιμπραρισμα του προβολέα η απλά συνηδειτοποίησαν μερικοί αργά τον τρόπο που λειτουργεί αυτός?
Υπάρχει διαφορετική διαδικασία δηλαδή από άλλους guru calibrators του είδους? (από όσα γράφονται σε ξένα φόρουμ κλπ)

Η ρυθμιση ενος προβολεα που διαθετει αυτοματη ιριδα γινεται με την ιριδα off αυτο εκανε και ο Μανωλης αυτο που μας μπερδεψε ειναι οτι οι μετρησεις που εκανε για να δει το αποτελεσμα της ρυθμισης πριν και μετα εγιναν με την ιριδα στο on .
Οπως μας εξηγει δεν δινει διαφορα στις μετρησεις επειδη οι καρτελες που χρησιμοποιοησε εχουν την ιδια φωτεινοτητα

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Αφου τα διαγραμματα ειναι πανω κατω ιδια με μικροδιαφορες στα χαμηλα IΡΕ και αφου ο Τακης βλεπει με την ιριδα on γιατι η ρυθμιση δεν εγινε με την ιριδα on ? Το αποτελεσμα δεν θα ηταν πιο κοντα στις συνθηκες θεασης του Τακη
 
Last edited:

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
Έψαξα λίγο ξανά για το πως λειτουργεί η ίριδα του JVC στο Auto 2 και νομίζω πως το παρακάτω ίσως βοηθήσει να διαλυθεί η σύγχυση στο παρόν thread.
Από το review του 700ρη στο Sound and Vision:

JVC includes two modes for their Intelligent Aperture system: Auto 1 and Auto 2. Auto 1 uses an S-curve gamma that tries to compensate for both brighter material and darker material with boosts and dips in the gamma. I wasn’t a fan of this mode. It didn’t seem to help contrast as much with darker material (due to the S-curve gamma), and I noticed more artifacts with the gamma, such as image flicker. On the plus side, this mode has absolutely no brightness compression, even with the darkest material.
Auto 2 doesn’t employ an S-curve gamma and instead tries to maintain whatever gamma the projector is set for. It also limits the amount of gain applied to white, based on the position of the lens aperture. This creates fewer artifacts, and it did a far better job with darker images. While I have never seen an absolutely perfect dynamic-iris system (I honestly wonder if one is possible), the JVC’s was every bit as good as any system I’ve reviewed before.


Με αλλα λόγια, στο Auto 2 δεν επηρεάζεται το gamma, οποτε ότι gamma ρύθμιση έκανε ο Μανώλης στο manual παραμένει η ιδια όταν η ίριδα λειτουργεί στο Auto 2.
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Το auto2 απλα ειναι λιγοτερο επιθετικο. Σε βαθμο που θα προκαλεσει την λιγοτερη ζημια, αλλα θα συμβαλλει θετικα εστω και λιγο ακομα στο μαυρο.
Οποτε αν επηρρεαζει ελαχιστα το gamma δεν εχει και τοση σημασια στα ματια του θεατη αν αυτος δεν αντιλαμβανεται κατι κακο στην εικονα και στην τελικη στην αντιληψη του αποτυπωνεται ακομα καλυτερη εικονα.
Θεωρω οτι ειναι ενα mode οπου ειναι ευκολο ισως να το αποδεχτουν και οι dynamic iris haters.
Γιατι στην τελικη η αντιληψη του θεατη ειναι αυτη που μετραει.
Αν ειναι ετσι και κραταει το gamma πολυ κοντα στο calibration με minimum color shifting, artifacts, κρασαρισματα κλπ δεν βλεπω τον λογο γιατι να μην αποτελει μια παρα πολυ καλη επιλογη για τον θεατη που θελει το μεγιστο του μαυρου που μπορει να δωσει ο προβολεας χωρις ιδιαιτερο αντικτυπο στην ποιοτητα εικονας.
 
Last edited:
19 June 2006
35,671
Έψαξα λίγο ξανά για το πως λειτουργεί η ίριδα του JVC στο Auto 2 και νομίζω πως το παρακάτω ίσως βοηθήσει να διαλυθεί η σύγχυση στο παρόν thread.
Από το review του 700ρη στο Sound and Vision:

JVC includes two modes for their Intelligent Aperture system: Auto 1 and Auto 2. Auto 1 uses an S-curve gamma that tries to compensate for both brighter material and darker material with boosts and dips in the gamma. I wasn’t a fan of this mode. It didn’t seem to help contrast as much with darker material (due to the S-curve gamma), and I noticed more artifacts with the gamma, such as image flicker. On the plus side, this mode has absolutely no brightness compression, even with the darkest material.
Auto 2 doesn’t employ an S-curve gamma and instead tries to maintain whatever gamma the projector is set for. It also limits the amount of gain applied to white, based on the position of the lens aperture. This creates fewer artifacts, and it did a far better job with darker images. While I have never seen an absolutely perfect dynamic-iris system (I honestly wonder if one is possible), the JVC’s was every bit as good as any system I’ve reviewed before.


Με αλλα λόγια, στο Auto 2 δεν επηρεάζεται το gamma, οποτε ότι gamma ρύθμιση έκανε ο Μανώλης στο manual παραμένει η ιδια όταν η ίριδα λειτουργεί στο Auto 2.

Ακριβώς για το υπογραμμισμένο Τάκη, έθεσα το ερώτημα. Όταν δεν παίζει η ίριδα, στα 5 IRE π.χ. το φως είναι ένα νιτ με γκάμα φιξαρισμένο στα 2.4. Όλα καλά. Ανοίγουμε την ίριδα και παίρνουμε στις ίδιες συνθήκες 0,5 νιτς φως με το γκάμα όπως είπαμε σταθερό στα 2.4. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί δεν θα έχουμε κρασαρισμένη εικόνα αφού το γκάμα είναι πρακτικά λάθος?
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Nα ρωτησω κατι που δεν ξερω. ?
Γινεται στον JVC αν εχεις κλεισει λιγο βηματικα την ιριδα να κρατησει αυτο το φως σε συνδιασμο με το auto. ?
Δηλαδη, μηπως τελικα το manual και το auto αλληλο συνεργαζονται και στην ουσια στο auto2 εαν εχεις κλεισει το φως με καποια κλικ στην ιριδα, τοτε στην θεση auto2, δεν θα ανεβασει περισσοτερο φως αλλα θα προσπαθησει να το ανεβασει μονο τοσο, ωστε να εχει την ιδια τιμη που ειχες με την ρυθμισμενη manual ιριδα.

Αν ισχυει αυτο, ετσι μαλλον θα προκυπτει και το οφελος ψηλα, μιας και δεν θα πουρασει πολυ, αλλα μονο μεχρι να φτασει το φως που ειχες επιλεξει κλεινοντας χειροκινητα την ιριδα.
Ετσι, δεν χαλαει πολυ το gamma ψηλα και με την ιδια λογικη ελαχιστης παρεμβασης χαμηλα κανει επεμβαση για να μην κρασαρει αλλα ελαχιστη.
Ετσι χαμηλα να δημιουργει και μια χρυση τομη μεταξυ κρασαρισματος/διορθωσης gamma.

Αποτελεσμα, ελαχιστη παρεμβατικοτητα σε correction και συνεπεια αυτου, μια μικρη μεν (αλλα καλοδεχουμενη ) διορθωση μαυρου.

Η δικη μου λογικη μεχρι τωρα αυτο μου λεει. Μια μικρη επιθετικα παρεμβαση της δυναμικης ιριδας.
Εγω για πολυ θετικο το βλεπω αυτο και μου αρεσει εαν ισχυει. (με το σκεπτικο παντα οτι σε συνεργασια με το ηδη καλο μαυρο του προβολεα, εχει νοημα)
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
καλημέρα...ρε τι έχασα χθες το βράδυ...άλλα δεν άντεξα..λύγισα..:sleepey:

Επιβεβαιώνω Τάκη τα λεγόμενα σου. Στην auto 2 θέση η ίριδα περιορίζεται σε ελάχιστη μείωση φωτός και ελάχιστη ρύθμιση στο συνολικό gamma (και αυτό υπό προϋποθέσεις) και το gamma στην ουσία μένει ανεπηρέαστο σε προβολή σκηνών. Δεν κάνει ρυθμίσεις gamma σε επιμέρους σημεία της εικόνας όπως το auto 2 mode.
Σε συνομιλία που είχα με τεχνικό της JVC μου είπε επίσης (σημαντικό) ότι κανένα από τα δυο modes (auto1 & auto2) δεν επηρεάζουν τις μετρήσεις με full fields patterns διότι πολύ απλά δεν λειτουργούν.

Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει, αν θεωρείται πρόβλημα (και γιαυτό πιθανώς προτείνουν calibration με ίριδα manual) είναι ότι αν καλιμπράρεις με κάποια από τις δυο ίριδες on, ενώ ο προβολέας θα έχει το gamma που του έδωσες όταν παίζεις με την συγκεκριμένη ίριδα ή χωρίς, μόλις ενεργοποιήσεις το άλλο αυτόματο mode, τα κάνει για κάποιο λόγο "αχταρμά", δεν κατάλαβα το γιατί άλλα περισσότερο για software bug μου φαίνεται παρά για κάποια προγραμματισμένη λειτουργία (θα το δοκιμάσω στην πράξη πάντως).

Ο Μανώλης έκανε πολύ σωστές κινήσεις στον προβολέα σου και φυσικά δικαιολογείται πλήρως και το ίδιο γράφημα που πήρε με ίριδα on και off. Η απορία μου(μας) λύθηκε πλήρως.

Το αρχικό σου γράφημα όμως είναι κάτι που ο άνθρωπος δεν είχε ξαναδεί σε X500, μια τέτοια συμπεριφορά out of the box δύσκολα διορθώνεται με τα ρυθμιστικά του προβολέα και αγγίζει τα όρια του μη αποδεκτού (στα πλαίσια της εγγύησης), είσαι τυχερός που έχεις εξωτερικό scaler. (σίγουρα αυτό το γράφημα έρχεται από default mode ή είχες πειράξει τίποτα με το μάτι όσο έβλεπες ακαλιμπράριστος, κάνω μια υπόθεση..)

Παρακάτω γράφημα από έναν ολοκαίνουργιο X500R που μόλις βγήκε από το κουτί του. Με ίριδα στην θέση auto 1 είναι ακριβώς το ίδιο, θέση auto 2 δεν δοκίμασα λόγω περιορισμένου χρόνου, άλλα λογικά θα είναι και αυτό το γράφημα ίδιο, μιας και γενικά η ίριδα δεν δουλεύει με full fields patterns σε κανένα από τα δυο modes.

x500.jpg



και εδώ ο προηγούμενος του review, το gamma είναι πολύ κοντά και στους δυο, καθώς κοντά είναι και τα γραφήματα που ανέβασε ο Χρήστος χθες από X700.

rgb_cinema_mode_default.jpg



Παρένθεση. Τάκη διακρίνω μια τάση παρεξηγήσεως, σε τέτοια θέματα να περιμένεις τεχνικές απορίες, απόψεις ή διαφωνίες ακόμη και από ανθρώπους που ότι ξέρουν το έχουν διαβάσει στο internet (δε είναι κακό, πλέον παίρνεις πτυχίο μέσω internet), που έχουν ή δεν έχουν ένα σχετικά ικανοποιητικό τεχνικό υπόβαθρο, "μάτι" ή εμπειρία, και φυσικά ταλαντούχους ή μη.
Αυτές οι τεχνικές απορίες, απόψεις ή γνώμες δεν αποσκοπούν στο να κάνουν άνανδρη επίθεση ή να "ακυρώσουν" τις γνώσεις κάθε επαγγελματία του χώρου (στην συγκεκριμένη περίπτωση του φίλου μας Μανώλη) όπως υποθέτω ότι το εκλαμβάνεις. Γίνονται στα πλαίσια του κοινού μας μικροβίου και χόμπι που είναι η βιντεοπροβολή. Μακάρι να ανοίγονται κάθε μέρα τέτοια threads στο AVclub, με τόσες τεχνικές λεπτομέρειες, με τόσες διαφορετικές απόψεις και να φτάνουν σε τόσες σελίδες μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, μόνο απολαυστική μπορεί να είναι μια τέτοια εξέλιξη για όλους μας πιστεύω (με όσους έχω μιλήσει στο τηλέφωνο, από χθές είναι κολλημένοι μπροστά στην οθόνη τους με ποπ κορν :flipout:). Sorry για το off topic

:ernaehrung004:
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Και βγαινοντας και λιγο offtopic να πω εχοντας στο παρελθον τον benq w7000 και τωρα τον 7500 οτι στα ματια μου ο τελευταιος κατι παρομοιο προσπαθει να κανει. Παρατηρησα δηλαδη οτι ενω μεν απο το DC2 πηγε στο DC3 οι διαφορες με την δυναμικη ιριδα δεν ηταν οι αναμενομενες αλλα το αντιθετο.
Μοιαζει να εκμεταλευτηκαν το ελαχιστο καλυτερο μαυρο λογω dc3 και τωρα η δυναμικη ιριδα δεν δειχνει να πουσαρει τοσο πολυ.
Σαν να επελεξαν αυτη την φορα το φιδισιο gamma να ειναι λιγοτερο φιδισιο (με αντικτυπο βεβαια στην αποδοση μαυρου, αλλα πιο σωστη εικονα)

Ετσι συγκριτικα, ο jvc εκμεταλλευομενος ισως το που εχεις επιλεξει και βηματικα την ιριδα (πιο κλειστη δηλαδη απο φουλ) να πειραζει λιγοτερο το gamma ψηλα οσο καποιος κλεινει την ιριδα προσπαθωντας να αποδωσει μονο το ιδιο φως και οχι ακομα περισσοτερο) και αυτο τον κανει να εχει καλυτερη συμπεριφορα απο μια τυπικη δυναμικη ιριδα.

Δεν εχουν μια λογικη αυτα που λεω. ? Αν ισχυουν, θα εξηγουσε γιατι δεν χαλαει πολυ το gamma στον jvc.


Συνοψιζοντας: Ο jvc με το πολυ καλο μαυρο, στο auto2 δεν πειραζει με μεγαλο φιδισιο gamma χαμηλα (βελτιωνει λιγακι μονο το ηδη πολυ καλο μαυρο με μινιμουμ αντικτυπο στην εικονα) και στα ψηλα δεν ανεβαζει το φως τερμα (αν εχεις κλεισει καποια steps την ιριδα) με αποτελεσμα ουτε και εκει να επεμβαινει πολυ δυναμικα. Υπαρχει δηλαδη μια επεμβαση στο gamma αλλα λογω καλου μαυρου και τη συνεργασια βηματικης ιριδας, το αποτελεσμα δεν ειναι πολυ φιδισιο.

Ειμαι φαντασιοπληκτος ή εχουν καποια βαση αυτα που λεω. ? :hmmmm2:
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Re: Απάντηση: JVC X500 calibration by Kastro

Και βγαινοντας και λιγο offtopic να πω εχοντας στο παρελθον τον benq w7000 και τωρα τον 7500 οτι στα ματια μου ο τελευταιος κατι παρομοιο προσπαθει να κανει. Παρατηρησα δηλαδη οτι ενω μεν απο το DC2 πηγε στο DC3 οι διαφορες με την δυναμικη ιριδα δεν ηταν οι αναμενομενες αλλα το αντιθετο.
Μοιαζει να εκμεταλευτηκαν το ελαχιστο καλυτερο μαυρο λογω dc3 και τωρα η δυναμικη ιριδα δεν δειχνει να πουσαρει τοσο πολυ.
Σαν να επελεξαν αυτη την φορα το φιδισιο gamma να ειναι λιγοτερο φιδισιο (με αντικτυπο βεβαια στην αποδοση μαυρου, αλλα πιο σωστη εικονα)

Ετσι συγκριτικα, ο jvc εκμεταλλευομενος ισως το που εχεις επιλεξει και βηματικα την ιριδα (πιο κλειστη δηλαδη απο φουλ) να πειραζει λιγοτερο το gamma ψηλα οσο καποιος κλεινει την ιριδα προσπαθωντας να αποδωσει μονο το ιδιο φως και οχι ακομα περισσοτερο) και αυτο τον κανει να εχει καλυτερη συμπεριφορα απο μια τυπικη δυναμικη ιριδα.

Δεν εχουν μια λογικη αυτα που λεω. ? Αν ισχυουν, θα εξηγουσε γιατι δεν χαλαει πολυ το gamma στον jvc.


Συνοψιζοντας: Ο jvc με το πολυ καλο μαυρο, στο auto2 δεν πειραζει με μεγαλο φιδισιο gamma χαμηλα (βελτιωνει λιγακι μονο το ηδη πολυ καλο μαυρο με μινιμουμ αντικτυπο στην εικονα) και στα ψηλα δεν ανεβαζει το φως τερμα (αν εχεις κλεισει καποια steps την ιριδα) με αποτελεσμα ουτε και εκει να επεμβαινει πολυ δυναμικα. Υπαρχει δηλαδη μια επεμβαση στο gamma αλλα λογω καλου μαυρου και τη συνεργασια βηματικης ιριδας, το αποτελεσμα δεν ειναι πολυ φιδισιο.

Ειμαι φαντασιοπληκτος ή εχουν καποια βαση αυτα που λεω. ? :hmmmm2:

θα έλεγα ότι έχουν κάποια βάση...φανταστική μεν άλλα έχουν... :flipout:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ακριβώς για το υπογραμμισμένο Τάκη, έθεσα το ερώτημα. Όταν δεν παίζει η ίριδα, στα 5 IRE π.χ. το φως είναι ένα νιτ με γκάμα φιξαρισμένο στα 2.4. Όλα καλά. Ανοίγουμε την ίριδα και παίρνουμε στις ίδιες συνθήκες 0,5 νιτς φως με το γκάμα όπως είπαμε σταθερό στα 2.4. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί δεν θα έχουμε κρασαρισμένη εικόνα αφού το γκάμα είναι πρακτικά λάθος?

Γιατί Γιάννη και στο auto2 έχουμε ελαφριά παραμετροποίηση του gamma, του συνολικού όμως, έτσι στην ουσία δεν έχουμε αλλαγή στην τιμή και εξακολουθούμε να βλέπουμε κοντά στο 2.4 άλλα με 0.5nit. Στην auto1 έχουμε αλλαγή σε επιμέρους σημεία της εικόνας με αποτέλεσμα αλλού να κρασάρει και αλλού να έχει υπερέκθεση μέσα στην ίδια σκηνή, εκεί γίνεται ένα μικρό πανηγύρι όπως κατάλαβες.
 
19 June 2006
35,671
Τέλος καλό, όλα καλά επομένως!! Πήρα και την απάντηση που γύρευα!!:smile:

Στην auto 2 θέση η ίριδα περιορίζεται σε ελάχιστη μείωση φωτός και ελάχιστη ρύθμιση στο συνολικό gamma (και αυτό υπό προϋποθέσεις) και το gamma στην ουσία μένει ανεπηρέαστο σε προβολή σκηνών. Δεν κάνει ρυθμίσεις gamma σε επιμέρους σημεία της εικόνας όπως το auto 2 mode.

Προσυπογράφω την παρένθεση του Νίκου που λύνει κάθε παρεξήγηση.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ερώτηση ασχετου.

Ο Μανώλης ακολούθησε διαδικασία που δεν είναι σωστή για το καλιμπραρισμα του προβολέα η απλά συνηδειτοποίησαν μερικοί αργά τον τρόπο που λειτουργεί αυτός?
Υπάρχει διαφορετική διαδικασία δηλαδή από άλλους guru calibrators του είδους? (από όσα γράφονται σε ξένα φόρουμ κλπ)

Μια χαρά διαδικασία ακολούθησε. Όχι, δεν υπάρχει άλλη διαδικασία από αυτήν.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Γιατί Γιάννη και στο auto2 έχουμε ελαφριά παραμετροποίηση του gamma, του συνολικού όμως, έτσι στην ουσία δεν έχουμε αλλαγή στην τιμή και εξακολουθούμε να βλέπουμε κοντά στο 2.4 άλλα με 0.5nit. Στην auto1 έχουμε αλλαγή σε επιμέρους σημεία της εικόνας με αποτέλεσμα αλλού να κρασάρει και αλλού να έχει υπερέκθεση μέσα στην ίδια σκηνή, εκεί γίνεται ένα μικρό πανηγύρι όπως κατάλαβες.

Την ερώτηση την έκανα βάσει:

Auto 2 doesn’t employ an S-curve gamma and instead tries to maintain whatever gamma the projector is set for.

πριν απαντήσεις για την μικρή παρέμβαση στο γκάμα ακόμα και με auto 2. Οπότε, όλα καλά.
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Αρα καταληξαμε οτι το auto2 κανει μια μικρη παρεμβαση στο gamma και δεν ειναι επιθετικο. ?
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Αρα υποψιαστηκα απο την αρχη αυτο που ολοι εσεις οι καλιμπρεητορς ψαχνατε.

Ηθικο διδαγμα: Μισο κιλο παγωτο-κανταιφι την ημερα, τους καλιμπρεητορς κανει περα. :D
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,666
Re: Απάντηση: JVC X500 calibration by Kastro

Ωραια, βγηκε ακρη.


Nα ρωτησω κατι που δεν ξερω. ?
Γινεται στον JVC αν εχεις κλεισει λιγο βηματικα την ιριδα να κρατησει αυτο το φως σε συνδιασμο με το auto. ?
Δηλαδη, μηπως τελικα το manual και το auto αλληλο συνεργαζονται και στην ουσια στο auto2 εαν εχεις κλεισει το φως με καποια κλικ στην ιριδα, τοτε στην θεση auto2, δεν θα ανεβασει περισσοτερο φως αλλα θα προσπαθησει να το ανεβασει μονο τοσο, ωστε να εχει την ιδια τιμη που ειχες με την ρυθμισμενη manual ιριδα.

Και τα 2 auto modes ανοιγουν την ιριδα max μεχρι εκει που την εχεις ρυθμισει στο manual mode.
 

Λάκης

AVClub Fanatic
26 September 2007
13,855
Είμαι παντού
κι ολα αυτα γιατι ο Τακης επεμενε να παρει τον 500αρη κι οχι τον 700αρη!
Μας εκανε μαλλια κουβαρια,αδερφες και παληκαρια!
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,825
Αθήνα
Nα ρωτησω κατι που δεν ξερω. ?
Γινεται στον JVC αν εχεις κλεισει λιγο βηματικα την ιριδα να κρατησει αυτο το φως σε συνδιασμο με το auto. ?
Δηλαδη, μηπως τελικα το manual και το auto αλληλο συνεργαζονται και στην ουσια στο auto2 εαν εχεις κλεισει το φως με καποια κλικ στην ιριδα, τοτε στην θεση auto2, δεν θα ανεβασει περισσοτερο φως αλλα θα προσπαθησει να το ανεβασει μονο τοσο, ωστε να εχει την ιδια τιμη που ειχες με την ρυθμισμενη manual ιριδα.

Αν ισχυει αυτο, ετσι μαλλον θα προκυπτει και το οφελος ψηλα, μιας και δεν θα πουρασει πολυ, αλλα μονο μεχρι να φτασει το φως που ειχες επιλεξει κλεινοντας χειροκινητα την ιριδα.
Ετσι, δεν χαλαει πολυ το gamma ψηλα και με την ιδια λογικη ελαχιστης παρεμβασης χαμηλα κανει επεμβαση για να μην κρασαρει αλλα ελαχιστη.
Ετσι χαμηλα να δημιουργει και μια χρυση τομη μεταξυ κρασαρισματος/διορθωσης gamma.

Αποτελεσμα, ελαχιστη παρεμβατικοτητα σε correction και συνεπεια αυτου, μια μικρη μεν (αλλα καλοδεχουμενη ) διορθωση μαυρου.

Η δικη μου λογικη μεχρι τωρα αυτο μου λεει. Μια μικρη επιθετικα παρεμβαση της δυναμικης ιριδας.
Εγω για πολυ θετικο το βλεπω αυτο και μου αρεσει εαν ισχυει. (με το σκεπτικο παντα οτι σε συνεργασια με το ηδη καλο μαυρο του προβολεα, εχει νοημα)



Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις... ;):cool:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

κι ολα αυτα γιατι ο Τακης επεμενε να παρει τον 500αρη κι οχι τον 1070!
Μας εκανε μαλλια κουβαρια,αδερφες και παληκαρια!


Με όλο το θάρρος που μου δίνει η "σχέση" μας... :silly:
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
Τέλος καλο, όλα καλα λοιπόν...
Εμενα η μονη απορία που μου μένει είναι για το γράφημα "πριν" και πιθανολογώ μήπως μετρήθηκε σε κάποιο άλλο mode κατά λάθος γιατί η out of the box εικόνα του προβολέα στο default μπορεί να μην είναι calibrated είναι όμως αξιοπρεπής και σίγουρα δεν φαίνεται να έχει το λάθος gamma του γραφήματος (κάτι που θα έκανε "μπαμ" στις γνωστες reference σκηνές).
Θα ήθελα να τον ξαναμετρήσω πάντως για να μας λυθεί η απορία. Αν όντως έχει πρόβλημα, ίσως να πρέπει να σταλεί για service διότι αν δεν είχα lumagen, τι θα γινόταν;

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

κι ολα αυτα γιατι ο Τακης επεμενε να παρει τον 500αρη κι οχι τον 700αρη!
Μας εκανε μαλλια κουβαρια,αδερφες και παληκαρια!

Έπρεπε να γράψω εγώ για να πάρει φωτια η κατηγορια μου φαίνεται... :p
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις... ;):cool:



Εσυ τωρα θα ζηλεψες την πληρη διαυγεια πνευματος που μου προσεφερε το 1 κιλο παγωτο που κατεβαζα μεχρι τις 3+ την νυχτα που διαβαζα το νημα. :flipout:
 
19 June 2006
35,671
Τέλος καλο, όλα καλα λοιπόν...
Εμενα η μονη απορία που μου μένει είναι για το γράφημα "πριν" και πιθανολογώ μήπως μετρήθηκε σε κάποιο άλλο mode κατά λάθος γιατί η out of the box εικόνα του προβολέα στο default μπορεί να μην είναι calibrated είναι όμως αξιοπρεπής και σίγουρα δεν φαίνεται να έχει το λάθος gamma του γραφήματος (κάτι που θα έκανε "μπαμ" στις γνωστες reference σκηνές).

Και 'γω αυτό πιστεύω, εξάλλου η ομοιότητα με το γκάμα στο mode film του 700άρη κάνει μπαμ.