Υλοποίηση δίπολου ηχείου Linkwitz LX521.4 βήμα-βήμα

platon

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,539
Βαγγελη ενας φιλος εχει δυο Ucd400αρια HxR σε κατασκευη του Γιωργου ( back) από Κρητη. Δεν θυμαμαι πια τροφοδοτικα εχει.
Θες να τον ρωτησω αν τα δίνει? εχει παει σε μεγαλο λαμπατο.
 

zakman35

Senior Member
4 May 2010
583
Αθήνα, Ελλάδα
Απάντηση: Re: Υλοποίηση δίπολου ηχείου Linkwitz LX521.4 βήμα-βήμα

Πλάτων χρειάζομαι 10 modules και δεν έχω καταλήξει ακόμη για την ισχύ.

Ίσω το παρακάτω Link να σε βοηθήσει στην επιλογή σου.

http://sound.westhost.com/bi-amp.htm#power_dist


Διάβασε τις παραγράφους

1.3 - Power Distribution and SPL
1.4 - Actual vs Effective Power
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
Λοιπόν περιμένοντας τις καμπίνες να γυρίσουν απο το βαφείο, έχω μερικές απορίες. Τα κροσόβερ το ηχείου ως γνωστόν είναι ηλεκτρονικά, οι πρετεινόμενες λύσεις, ας πούμε by the book, είναι 3, οι δύο ψηφιακές και η μία αναλογική. Οι ψηφιακές είναι η μία το miniDSP 4x10hd και η άλλη το hypex DLCP (το οποίο απ'όσο αντιλαμβάνομαι ευδοκιμεί στην απο δώθε μεριά του ατλαντικού ενώ στην από κείθε το miniDSP) πολλές οι ομοιότητες και οι διαφορές. Την αναλογική λύση ο Siegfried την εγκατέλειψε τελείως εδώ και μερικούς μήνες αφού πείσθηκε ότι στην αρχή το miniDSP και μετά το hypex στέκονται εξίσου καλά ώστε, χωρίς καμμία υποβάθμιση της ποιότητας του ήχου, μπορεί να τα υιοθετήσει σαν τις επίσημες (official) λύσεις του ηχείου. Ομως ο Dr Brener, συνεχίζει να κατασκευάζει τις πλακέτες ή και να σου πουλήσει καί έτοιμη λύση (υποστηρίζει βέβαια ότι η αναλογική λύση με κάτι regularors του σουηδού είναι πολύ καλλίτερη σαφώς όμως ακριβότερη) όμως αν δεν διατίθεσαι λόγω κόστους τότε είναι πολύ καλή λύση (λίγο υποδεέστερη) και το DLCP, που στο πουλάει όσο και η HYPEX αλλά φορτωμένο με τις παραμετροποιήσεις για το LX521, δουλειά που έκανε ο ίδιιος, χωρίς να στην χρεώνει.
Εγώ θέλω και τις τρείς λύσεις, που πιστεύω σε βάθος χρόνου να τις κάνω. Τώρα όμως εχω την εξής απορία:
εφόσον τα ψηφιακά κροσόβερ το ένα είναι 48khz και το άλλο 96khz εαν εγώ έχω υλικό 172 ή 192 ή 384 ή καi dsd είναι δώρον άδωρον; αξίζει υπό αυτήν την έννοια η ψηφιακή έκδοση αφου θα γίνεται downsamlpe? οπότε μήπως η αναλογική είναι καλλίτερη μέχρι να βγούν εκδόσεις των miniDSP και hypex με υψηλή δειγματολειψία? τι μου διαφεύγει?
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Καλή χρόνια σε όλους!
Βαγγέλη δεν σου διαφεύγει τίποτα,κι αυτός ειναι και ένας απο τους λόγους που ένα καλό αναλογικό υπερτερεί.
Κι απο την στιγμή που υπάρχει κι έτοιμο...
Μακάρι βέβαια τα ψηφιακά να μην είχαν τους περιορισμούς μιας και προσφέρονται για παιχνίδι.
Σκέψου όμως τι χρειάζεται για ένα και μόνο καλό ντακ και πολλαπλασίασε το για να καταλάβεις που θα έφτανε το κόστος για τα 6-8-10 που χρειαζόμαστε,χώρια το ADC αν έχεις κι αναλογικές πηγές...
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Λοιπόν περιμένοντας τις καμπίνες να γυρίσουν απο το βαφείο, έχω μερικές απορίες. Τα κροσόβερ το ηχείου ως γνωστόν είναι ηλεκτρονικά, οι πρετεινόμενες λύσεις, ας πούμε by the book, είναι 3, οι δύο ψηφιακές και η μία αναλογική. Οι ψηφιακές είναι η μία το miniDSP 4x10hd και η άλλη το hypex DLCP (το οποίο απ'όσο αντιλαμβάνομαι ευδοκιμεί στην απο δώθε μεριά του ατλαντικού ενώ στην από κείθε το miniDSP) πολλές οι ομοιότητες και οι διαφορές. Την αναλογική λύση ο Siegfried την εγκατέλειψε τελείως εδώ και μερικούς μήνες αφού πείσθηκε ότι στην αρχή το miniDSP και μετά το hypex στέκονται εξίσου καλά ώστε, χωρίς καμμία υποβάθμιση της ποιότητας του ήχου, μπορεί να τα υιοθετήσει σαν τις επίσημες (official) λύσεις του ηχείου. Ομως ο Dr Brener, συνεχίζει να κατασκευάζει τις πλακέτες ή και να σου πουλήσει καί έτοιμη λύση (υποστηρίζει βέβαια ότι η αναλογική λύση με κάτι regularors του σουηδού είναι πολύ καλλίτερη σαφώς όμως ακριβότερη) όμως αν δεν διατίθεσαι λόγω κόστους τότε είναι πολύ καλή λύση (λίγο υποδεέστερη) και το DLCP, που στο πουλάει όσο και η HYPEX αλλά φορτωμένο με τις παραμετροποιήσεις για το LX521, δουλειά που έκανε ο ίδιιος, χωρίς να στην χρεώνει.
Εγώ θέλω και τις τρείς λύσεις, που πιστεύω σε βάθος χρόνου να τις κάνω. Τώρα όμως εχω την εξής απορία:
εφόσον τα ψηφιακά κροσόβερ το ένα είναι 48khz και το άλλο 96khz εαν εγώ έχω υλικό 172 ή 192 ή 384 ή καi dsd είναι δώρον άδωρον; αξίζει υπό αυτήν την έννοια η ψηφιακή έκδοση αφου θα γίνεται downsamlpe? οπότε μήπως η αναλογική είναι καλλίτερη μέχρι να βγούν εκδόσεις των miniDSP και hypex με υψηλή δειγματολειψία? τι μου διαφεύγει?

Βαγγέλη Καλή Χρονιά. Έχω αυτό το Xover δεν ξέρω αν σου κάνει/ενδιαφέρει
http://www.thevintageknob.org/sony-TA-D88B.html
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
Απάντηση: Re: Υλοποίηση δίπολου ηχείου Linkwitz LX521.4 βήμα-βήμα

Ειμαι πολυ περιεργος για το αποτελεσμα... Καλη δυναμη Βαγγελη!
Εγώ να δείς.............!!!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Βαγγέλη Καλή Χρονιά. Έχω αυτό το Xover δεν ξέρω αν σου κάνει/ενδιαφέρει
http://www.thevintageknob.org/sony-TA-D88B.html

Γιώργο, καλά χρονιά καταρχήν, αλλά το θέμα είναι ότι πρέπει αυτουνοιύ να του περάσω τις παραμέτρους του Linkwitz, που δεν ξέρω ποιές είναι οπότε μου είναι δώρο άδωρο. Γιώργο θέλω να ακούω το ντακ σου, γιαυτό και επιμένω στην αναλογική λύση κροσοβερ.
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Απάντηση: Re: Υλοποίηση δίπολου ηχείου Linkwitz LX521.4 βήμα-βήμα

Εγώ να δείς.............!!!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Γιώργο, καλά χρονιά καταρχήν, αλλά το θέμα είναι ότι πρέπει αυτουνοιύ να του περάσω τις παραμέτρους του Linkwitz, που δεν ξέρω ποιές είναι οπότε μου είναι δώρο άδωρο. Γιώργο θέλω να ακούω το ντακ σου, γιαυτό και επιμένω στην αναλογική λύση κροσοβερ.

Βαγγέλη όποτε θες για το Dac.
Οι επιλογές του Sony είναι:
Plug-in modules :
Unit S1 62,5 / 100 / 125Hz (TA-D88B only)
Unit 1 140 / 225 / 280Hz
Unit 2 500 / 800 / 1Khz
Unit 3 1,25 / 2 / 2,5Khz
Unit 4 5 / 8 / 10Khz
 

zakman35

Senior Member
4 May 2010
583
Αθήνα, Ελλάδα
Όσον αφορά τα αναλογικά Equalizer - cross, έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια, μιας και αναμφισβήτητα εισάγουν θόρυβο στο σήμα ειδικά όταν πρέπει να το ενισχύσουν. Στα ψηφιακά Equalizer - cross υπάρχουν επίσης αντίστοιχοι περιορισμοί αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό.

Η μεταφορά των PEQ από μια ψηφιακή πλατφόρμα π.χ minidsp, σε μία άλλη π.χ. DLCP δεν παράγει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Αν για παράδειγμα ο σχεδιαστής έχει σχεδιάσει τα PEQ στην πλατφόρμα Α, τότε η μεταφορά των PEQ στην πλατφόρμα Β θα δώσει ένα παραπλήσιο αλλά όχι ίδιο αποτέλεσμα. Θα χρειαστεί επιπλέον παραμετροποίηση και μετρήσεις για να αντιγράψει κάποιος το ίδιο αποτέλεσμα. Ιδανικά αυτό θα πρέπει να γίνεται κάθε φορά που ο σχεδιαστής ανανεώνει - βελτιώνει τα cross του ηχείου.

Η ακριβής μεταφορά των PEQ σε μία αναλογική πλατφόρμα είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον, πόσο μάλλον η ανανέωσή τους.


Όσον αφορά το DSD, είχε ποστάρει μια μελέτη ο Σωκράτης που αν θυμάμαι καλά έλεγε ότι μετά τα 96Khz δεν αντιλαμβανόμαστε τις διαφορές. Υπάρχουν βέβαια πολλά άρθρα στο νετ που αναφέρονται στην "απάτη" του DSD, αλλά δεν νομίζω ότι αφορά το νήμα αυτό.


Και η minidsp αλλά και η Hypex, φτάνουν μέχρι τα 96Khz.


Καλή Χρονιά σε όλους.
 

prooptiki

AVClub Enthusiast
26 June 2006
1,042
Ioannina
Re: Απάντηση: Υλοποίηση δίπολου ηχείου Linkwitz LX521.4 βήμα-βήμα

Λοιπόν περιμένοντας τις καμπίνες να γυρίσουν απο το βαφείο, έχω μερικές απορίες. Τα κροσόβερ το ηχείου ως γνωστόν είναι ηλεκτρονικά, οι πρετεινόμενες λύσεις, ας πούμε by the book, είναι 3, οι δύο ψηφιακές και η μία αναλογική. Οι ψηφιακές είναι η μία το miniDSP 4x10hd και η άλλη το hypex DLCP (το οποίο απ'όσο αντιλαμβάνομαι ευδοκιμεί στην απο δώθε μεριά του ατλαντικού ενώ στην από κείθε το miniDSP) πολλές οι ομοιότητες και οι διαφορές. Την αναλογική λύση ο Siegfried την εγκατέλειψε τελείως εδώ και μερικούς μήνες αφού πείσθηκε ότι στην αρχή το miniDSP και μετά το hypex στέκονται εξίσου καλά ώστε, χωρίς καμμία υποβάθμιση της ποιότητας του ήχου, μπορεί να τα υιοθετήσει σαν τις επίσημες (official) λύσεις του ηχείου. Ομως ο Dr Brener, συνεχίζει να κατασκευάζει τις πλακέτες ή και να σου πουλήσει καί έτοιμη λύση (υποστηρίζει βέβαια ότι η αναλογική λύση με κάτι regularors του σουηδού είναι πολύ καλλίτερη σαφώς όμως ακριβότερη) όμως αν δεν διατίθεσαι λόγω κόστους τότε είναι πολύ καλή λύση (λίγο υποδεέστερη) και το DLCP, που στο πουλάει όσο και η HYPEX αλλά φορτωμένο με τις παραμετροποιήσεις για το LX521, δουλειά που έκανε ο ίδιιος, χωρίς να στην χρεώνει.
Εγώ θέλω και τις τρείς λύσεις, που πιστεύω σε βάθος χρόνου να τις κάνω. Τώρα όμως εχω την εξής απορία:
εφόσον τα ψηφιακά κροσόβερ το ένα είναι 48khz και το άλλο 96khz εαν εγώ έχω υλικό 172 ή 192 ή 384 ή καi dsd είναι δώρον άδωρον; αξίζει υπό αυτήν την έννοια η ψηφιακή έκδοση αφου θα γίνεται downsamlpe? οπότε μήπως η αναλογική είναι καλλίτερη μέχρι να βγούν εκδόσεις των miniDSP και hypex με υψηλή δειγματολειψία? τι μου διαφεύγει?

Σου διαφεύγει μία ακόμη έτοιμη λύση!!!!

http://www.firstwatt.com/b4.html

To κακό είναι ότι χρειάζεσαι 2 από δαύτα...

Σε προηγούμενο μήνυμα έχω και πρόταση για crossover ιδιοκατασκευή παρόμοια με το B4!
http://avclub.gr/forum/showthread.p...α-βήμα?p=1057519226&viewfull=1#post1057519226
Είναι σχεδιασμένο από εμένα με την βοήθεια πάντα των λεπτομερειών που έχει μοιραστεί ο Nelson Pass, στο χαρτί ακόμη, αλλά είναι το τελικό
για σχεδίαση πλακέτας προσεχώς!
Καλή χρονιά σε όλους!
 
Last edited:

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
Όσον αφορά τα αναλογικά Equalizer - cross, έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια, μιας και αναμφισβήτητα εισάγουν θόρυβο στο σήμα ειδικά όταν πρέπει να το ενισχύσουν. Στα ψηφιακά Equalizer - cross υπάρχουν επίσης αντίστοιχοι περιορισμοί αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό.

Η μεταφορά των PEQ από μια ψηφιακή πλατφόρμα π.χ minidsp, σε μία άλλη π.χ. DLCP δεν παράγει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Αν για παράδειγμα ο σχεδιαστής έχει σχεδιάσει τα PEQ στην πλατφόρμα Α, τότε η μεταφορά των PEQ στην πλατφόρμα Β θα δώσει ένα παραπλήσιο αλλά όχι ίδιο αποτέλεσμα. Θα χρειαστεί επιπλέον παραμετροποίηση και μετρήσεις για να αντιγράψει κάποιος το ίδιο αποτέλεσμα. Ιδανικά αυτό θα πρέπει να γίνεται κάθε φορά που ο σχεδιαστής ανανεώνει - βελτιώνει τα cross του ηχείου.

Η ακριβής μεταφορά των PEQ σε μία αναλογική πλατφόρμα είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον, πόσο μάλλον η ανανέωσή τους.


Όσον αφορά το DSD, είχε ποστάρει μια μελέτη ο Σωκράτης που αν θυμάμαι καλά έλεγε ότι μετά τα 96Khz δεν αντιλαμβανόμαστε τις διαφορές. Υπάρχουν βέβαια πολλά άρθρα στο νετ που αναφέρονται στην "απάτη" του DSD, αλλά δεν νομίζω ότι αφορά το νήμα αυτό.


Και η minidsp αλλά και η Hypex, φτάνουν μέχρι τα 96Khz.


Καλή Χρονιά σε όλους.

Οταν όμως έχω 192κηζ τι γίνεται? περιορίζεται στα 96 λόγω κρος? εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι.
 

Tsakalos!

Supreme Member
8 December 2009
5,345
Samos!
Παιδες.. Οκ με τις συχνοτητες,... Με τις φασεις τι γινεται σε αυτες τις υλοποιησεις; Πως μαζευονται;
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Re: Απάντηση: Υλοποίηση δίπολου ηχείου Linkwitz LX521.4 βήμα-βήμα

Οταν όμως έχω 192κηζ τι γίνεται? περιορίζεται στα 96 λόγω κρος? εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι.

Έχω την εντύπωση ότι το minidsp μετατρέπει τα πάντα σε 48khz.

Από κει και πέρα η εμπειρία με τα ηχεία του linkwitz είναι τόσο μοναδική που το τελευταίο που θα σε νοιάζει είναι η δειγματοληψια!

Edit:

Άκυρο, το μεγάλο minidsp όντως πάει στα 96.
 
Last edited:

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Σήφη,θέμα με τις φάσεις δεν υπάρχει,εκεί ειναι μελετημένα.
Το πρόβλημα ειναι πως ο Βαγγελης έχει και αναλογικές πηγές οπότε μιλάμε για διπλές μετατροπές. Και φυσικά μετατροπή χωρίς κόστος δεν υπάρχει.
Το ίδιο ισχύει και για τον υποδειγματισμό. Ενώ όλα όντως δείχνουν πως μετά τα 96 KHz οι διάφορες δεν ακούγονται,με τις μετατροπές δεν ισχύει το ίδιο σε Α-Β.
Οπότε ο καθένας διαλέγει τους συμβιβασμούς του.
 

Tsakalos!

Supreme Member
8 December 2009
5,345
Samos!
Σωκ δεν ενοω τις φασεις στα μεγαφωνα που ακτινοβολουν μπροστα..γενικως αναφερομουν... Ανακλασεις= καθυστερηση της μουσικης πληροφοριας... Αυτο αναρωτιεμαι... :)
Θα θελα πολυ να ακουσω ενα τετοιο συστημα!!
 

prooptiki

AVClub Enthusiast
26 June 2006
1,042
Ioannina
Re: Απάντηση: Υλοποίηση δίπολου ηχείου Linkwitz LX521.4 βήμα-βήμα

Σου διαφεύγει μία ακόμη έτοιμη λύση!!!!

http://www.firstwatt.com/b4.html

To κακό είναι ότι χρειάζεσαι 2 από δαύτα...

Σε προηγούμενο μήνυμα έχω και πρόταση για crossover ιδιοκατασκευή παρόμοια με το B4!
http://avclub.gr/forum/showthread.p...α-βήμα?p=1057519226&viewfull=1#post1057519226
Είναι σχεδιασμένο από εμένα με την βοήθεια πάντα των λεπτομερειών που έχει μοιραστεί ο Nelson Pass, στο χαρτί ακόμη, αλλά είναι το τελικό
για σχεδίαση πλακέτας προσεχώς!
Καλή χρονιά σε όλους!

Οφείλω μια ακόμη σημαντική μνεία στον δικό μας Salas μιας και το συμμετρικής τροφοδοσίας buffer είναι το δικό του DCB1