Re: Απάντηση: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)
Τεο τα θερμα μου συγχαρητήρια για τον πολυ ιδιαιτερο τροπο που φωτογραφιζεις...ηθελα να σε ρωτησω. σε αυτο το ειδους ληψης μακρας εκθεσης δεν ενδεικνεται στο καδρο να υπαρχει ανθρωπινη παρουσια? ειναι κατι που ως στοιχειο συνθεσης δεν το προτιμας ή το δοκιμασες και δεν σου βγηκε?
Σ' ευχαριστώ πολύ για τις εντυπώσεις!
Σχετικά με αυτό που με ρωτάς, σίγουρα η παρουσία ενός ανθρώπου αποτελεί σημαντικό κομμάτι σχεδόν σε κάθε είδος φωτογραφίας, όμως για εμένα η απουσία ανθρώπων στα κάδρα μου είναι προσωπική απόφαση. Ο λόγος είναι λιγότερος τεχνικός και περισσότερο αισθητικός.
Από τεχνικής άποψης, είναι (σχεδόν) αδύνατο να περιμένεις από κάποιον να σταθεί απολύτως ακίνητος επί 2, 3 ή περισσότερα λεπτά που διαρκεί η λήψη. Θα υπάρξει ghosting που συνήθως δεν είναι επιθυμητό (εκτός και αν είναι ακριβώς αυτή η επιδίωξη του φωτογράφου). Βέβαια υπάρχουν και οι λύσεις με τις μάσκες στο Photoshop αλλά...
Επίσης με το πότε, πως και που φωτογραφίζω, είναι πολύ δύσκολο να έχω συχνά μαζί μου κάποιον/α για να συμπεριληφθεί στο κάδρο.
Το σημαντικότερο όμως για εμένα είναι το αισθητικό κομμάτι. Θεωρώ ότι άπαξ και υπάρχει άνθρωπος στο κάδρο, αυτόματα αποκτά κυριαρχική παρουσία. Αυτό σημαίνει ότι ο παρατηρητής είναι ακριβώς αυτό, είναι παρατηρητής και μένει σε δεύτερο ρόλο σε σχέση με τον άνθρωπο του κάδρου. Η επιδίωξή μου όμως είναι ο παρατηρητής να αποτελεί μέρος του κάδρου, να του δοθεί η δυνατότητα να "ταξιδέψει" μέσα σε αυτό, να ζήσει το θέμα σαν να βρίσκεται εκεί. Γι' αυτό τον λόγο θα βρεις άδεια παγκάκια, άδειες προβλήτες κλπ. Βέβαια υπάρχουν και οι απόψεις για το ότι μπορεί ο παρατηρητής να βάλει τον εαυτό του στη θέση του ανθρώπου του κάδρου αλλά δεν συμφωνώ. Εγώ επιδιώκω να κάνω αυτή τη σχέση πιο άμεση. Και φυσικά είναι και το τεχνικό κομμάτι που ανέφερα προηγουμένως...