Raspberry Pi2/Pi3 για audio χρήση - AVClub audio player

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Επειδή εδώ και καιρό παρακολουθώ την εξέλιξη του συγκεκριμένου προϊόντος στην diyaudio.com, πολύ πιθανόν να έχω ενθουσιατεί περισσότερο απ' ότι πρέπει.
Oι τεχνικοί της Allo ακολουθούν τη λογική της βελτίωσης του προϊόντος με βάση τις κλασικές μετρήσεις των ηλεκτρικών χαρακτηριστικών. Χρησιμοποιούν μετρητικό εξοπλισμό της Audio Precision (AP).
 
Re: Απάντηση: Raspberry Pi2/Pi3 για audio χρήση - AVClub audio player

Το θέμα είναι πως θα το αξιολογήσει κάποιος που δεν διαθέτει το κατάλληλο σύστημα.
Το DAC οφείλει να είναι τέλειο στις μετρήσεις του. Ετσι πρέπει να αξιολογούνται τα DAC. Δεν είναι αναλογικό πικάπ που συμπεριφέρεται σαν μουσικό όργανο.

Αυτές τις μέρες ακούω κυρίως από ένα ζευγάρι JBL LSR305 που πήρα για το εργαστήριο μετά από σύσταση του Salas.

Μιλάμε για ένα ηχείο που κάνει με το ζόρι 100 (οπότε 200 το ζευγάρι) και που σε αυτή την τιμή περιλαμβάνει ADC, DSP για crossover, DACs, ενισχυτές (διενίσχυση), παλμοτροφοδοτικά για όλα αυτά, μονάδες και καμπίνα.

Παρόλα αυτά, είναι αρκετά αναλυτικό ώστε να ακούγονται διαφορές μεταξύ διαφορετικών DACs (όλα τους υψηλού επιπέδου).

Οπότε όχι, δεν είναι απαραίτητο να έχει κάποιος πανάκριβο σύστημα για να ακούει διαφορές μεταξύ των DACs (HAT ή συμβατικών).

Κατά τα άλλα εννοείται ότι ένα DAC δεν νοείται να συμπεριφέρεται σαν μουσικό όργανο. Καμία συσκευή αναπαραγωγής δεν πρέπει να συμπεριφέρεται σαν μουσικό όργανο. Αυτή είναι η δουλειά του μουσικού οργάνου, όχι των συσκευών αναπαραγωγής.
 
Επειδή μπορεί να συνέβαλα στην δημιουργία του υπερθετικού κλίματος να πω πως δεν θεωρώ ότι θα είναι giant killer -εννοείται- απλά στην κατηγορία αυτή των 250 άντε 300 μπορεί να συγκρίνεται με usb dacs. Δεν θεωρώ πως θα πετάξουμε dacs των 1000 για χάρη του Katana.
Δλδ αν κάποιος θέλει μια ολοκληρωμένη λύση με καλό ήχο πιθανώς και να την έχει. Χωρίς να είναι απαραίτητο να πάει υποχρεωτικά σε εξωτερικό dac. Πάντα στα όρια της κατηγορίας...

Βασικά αν δεν το ακούσουμε, δεν μπορούμε να πούμε τίποτα. Και επιπλέον, στα ~250 πρέπει να προστεθεί/ουν και κάποιο/α τροφοδοτικό/ά. Η Allo ετοιμάζει και μια τέτοια καλή πρόταση.
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Επειδή μπορεί να συνέβαλα στην δημιουργία του υπερθετικού κλίματος να πω πως δεν θεωρώ ότι θα είναι giant killer -εννοείται- απλά στην κατηγορία αυτή των 250 άντε 300 μπορεί να συγκρίνεται με usb dacs. Δεν θεωρώ πως θα πετάξουμε dacs των 1000 για χάρη του Katana.
Δλδ αν κάποιος θέλει μια ολοκληρωμένη λύση με καλό ήχο πιθανώς και να την έχει. Χωρίς να είναι απαραίτητο να πάει υποχρεωτικά σε εξωτερικό dac. Πάντα στα όρια της κατηγορίας...

Σίγουρα θα συγκρίνεται με USB dacs.

Ήδη με τα υπάρχοντα i2s dacs η χαμηλή κατηγορία των USB μετατροπέων έχει σοβαρά προβλήματα στο ηχητικό κομμάτι..

Το θέμα είναι όμως πιο σύνθετο απ' ότι φαντάζει. Από τη μία έχεις μια πλακέτα που σε αναγκάζει να παντρευτείς το RPI, από την άλλη έχει διαθέσιμες πραγματικά άπειρες εναλλακτικές. Αυτό και μόνο θα πρεπε να προβληματίσει τους ενδεχόμενους αγοραστές, καθώς τα λεφτά που ζητάει η ALLO δεν είναι λίγα αντικειμενικά (άσχετα με το αν αξίζει η συσκευή ή όχι).
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Βασικά αν δεν το ακούσουμε, δεν μπορούμε να πούμε τίποτα. Και επιπλέον, στα ~250 πρέπει να προστεθεί/ουν και κάποιο/α τροφοδοτικό/ά. Η Allo ετοιμάζει και μια τέτοια καλή πρόταση.
Ναι οπωσδήποτε μετά από ακρόαση!!
Το τροφοδοτικό αυτό που ετοιμάζουν δεν είναι γραμμικό ισχύει; (Δεν το λέω για κακό)
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Σίγουρα θα συγκρίνεται με USB dacs.

Ήδη με τα υπάρχοντα i2s dacs η χαμηλή κατηγορία των USB μετατροπέων έχει σοβαρά προβλήματα στο ηχητικό κομμάτι..

Το θέμα είναι όμως πιο σύνθετο απ' ότι φαντάζει. Από τη μία έχεις μια πλακέτα που σε αναγκάζει να παντρευτείς το RPI, από την άλλη έχει διαθέσιμες πραγματικά άπειρες εναλλακτικές. Αυτό και μόνο θα πρεπε να προβληματίσει τους ενδεχόμενους αγοραστές, καθώς τα λεφτά που ζητάει η ALLO δεν είναι λίγα αντικειμενικά (άσχετα με το αν αξίζει η συσκευή ή όχι).
Ναι οπωσδήποτε.
Η ευελιξία των εξωτερικών μετατροπέων είναι δεδομένη. Όποιος πάει σε λύσεις τύπου Katana πρέπει να το ξέρει αυτό.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Raspberry Pi2/Pi3 για audio χρήση - AVClub audio player

Αυτές τις μέρες ακούω κυρίως από ένα ζευγάρι JBL LSR305 που πήρα για το εργαστήριο μετά από σύσταση του Salas.

Μιλάμε για ένα ηχείο που κάνει με το ζόρι 100 (οπότε 200 το ζευγάρι) και που σε αυτή την τιμή περιλαμβάνει ADC, DSP για crossover, DACs, ενισχυτές (διενίσχυση), παλμοτροφοδοτικά για όλα αυτά, μονάδες και καμπίνα.

Παρόλα αυτά, είναι αρκετά αναλυτικό ώστε να ακούγονται διαφορές μεταξύ διαφορετικών DACs (όλα τους υψηλού επιπέδου).

Οπότε όχι, δεν είναι απαραίτητο να έχει κάποιος πανάκριβο σύστημα για να ακούει διαφορές μεταξύ των DACs (HAT ή συμβατικών).

Κατά τα άλλα εννοείται ότι ένα DAC δεν νοείται να συμπεριφέρεται σαν μουσικό όργανο. Καμία συσκευή αναπαραγωγής δεν πρέπει να συμπεριφέρεται σαν μουσικό όργανο. Αυτή είναι η δουλειά του μουσικού οργάνου, όχι των συσκευών αναπαραγωγής.

Αλλο πράγμα είναι το να ακούει κάποιος διαφορές Α/Β και άλλο το να αναγνωρίζει ένας μουσικός τον ήχο της κιθάρας του.
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Σιγά μην αναγνωρίσει ο μουσικός τον ήχο της κιθάρας του, ειδικά αν είναι ηλεκτρική, όπου ανάλογα που είναι στραμμένος ο ενισχυτής (και πως "κάθεται") ακούγεται και αλλιώς από τη θέση που παίζει κιθάρα. :grandpa:

Που θα πάει, κάποια στιγμή θα τελειώσει ο μύθος του "κάνω τα πάντα στο hifi μου για να ακούσω το πραγματικό μουσικό γεγονός" .
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Raspberry Pi2/Pi3 για audio χρήση - AVClub audio player

Αλλο πράγμα είναι το να ακούει κάποιος διαφορές Α/Β και άλλο το να αναγνωρίζει ένας μουσικός τον ήχο της κιθάρας του.

Ο στόχος δεν είναι να αναγνωρίσει κανείς τίποτα, εκτός ίσως από τον μηχανικό που έκανε το mastering, τον οποίο συνήθως είναι κάπως δύσκολο να τον βρούμε και να τον ρωτήσουμε.

Ο πραγματικός στόχος του Hi Fi (= High Fidelity = υψηλή πιστότητα) είναι να αναπαραχθεί το υλικό με πιστότητα, όσο το δυνατό πιο υψηλή.
 
Σιγά μην αναγνωρίσει ο μουσικός τον ήχο της κιθάρας του, ειδικά αν είναι ηλεκτρική, όπου ανάλογα που είναι στραμμένος ο ενισχυτής (και πως "κάθεται") ακούγεται και αλλιώς από τη θέση που παίζει κιθάρα :grandpa:

Που θα πάει, κάποια στιγμή θα τελειώσει ο μύθος του "κάνω τα πάντα στο hifi μου για να ακούσω το πραγματικό μουσικό γεγονός." :drummer:

Ακριβώς. Είναι μεγάλη κοτσάνα να λέει κανείς "ο μουσικός καταλαβαίνει αν παίζει καλά το σύστημα". Ο μουσικός δεν έκανε ούτε την ηχοληψία ούτε το mastering.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Εγώ όταν άκουσα την δική μου κλασική κιθάρα, Jose Ramirez 5E μοντέλο του 1984, σε άλλο σύστημα φίλου που φυσικά δεν ασχολείτε με τα φόρουμς , τότε κατάλαβα τι σημαίνει αληθοφάνεια και ανάλυση. Ακουγα τη κιθάρα μου σαν να ήταν μπροστά μου με το ίδιο φυσικό ηχόχρωμα που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο όργανο.
Στο στούντιο με τα επαγγελματικά monitors ο ήχος ήταν μεν πολύ καθαρός αλλά δεν ήταν ακριβώς ο ήχος της κιθάρας μου.
Ψιλά γράμματα θα μου πείτε τώρα, αλλά η μουσική δεν είναι μόνο η αντίληψη των διαφορών.
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Συγνώμμη, αλλά η μουσική κατ' εμέ είναι έννοια πολύ ανώτερη σε σχέση με ότι συζητάμε στο νήμα αυτό.

Αν ήταν πραγματικά σημαντική η εντελώς πιστή αναπαραγωγή ενός έργου για να γίνει αυτό αντιληπτό από το κοινό, όταν αγοράζαμε ένα δίσκο ή CD θα εμπεριέχονταν οδηγίες "να ακουσθεί με το τάδε σύστημα"..

Ευτυχώς που υπάρχουν οι μηχανικοί ήχου και μάστερινγκ και μπορούμε και απολαμβάνουμε τη μουσική ακόμα και μέσα στο αμάξι με το εργοστασιακό ραδιοσιντί.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Δεν συζητάμε το ίδιο πράγμα . Δεν έχει σχέση η σωστή αναπαραγωγή με τον ήχο που απολαμβάνεις στο αυτοκίνητο.
Δεν υπάρχει μέτρο απόλαυσης, κι αν υπήρχε, εγώ θα προτιμούσα να είχα δίπλα μου συνοδηγό ένα υπέροχο πλάσμα κι ας άκουγα μουσική από τρανσίστορ τ' αμερικάνικα .
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Επίσης και να τον αναγνωρίσει και να μην τον αναγνωρίσει δεν έχει κ πολύ σημασία.
Ο μουσικός που παίζει ακούει το όργανο εντελώς διαφορετικά από τον ακροατή.
Για να μην πούμε για τον τραγουδιστή που -λόγω της εσωτερικής ακοής- το πως ακούει τη φωνή του καθώς τραγουδά έχει τεράστια διαφορά σε σχέση με το πως την ακούμε εμείς. (Σας έχει τύχει να σας ακούσετε να μιλάτε από κάποια ηχογράφηση; Σοκ... ).
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Κι όμως,οι τραγουδιστές έχουν προτιμήσεις στα μικρόφωνα, στο λέω αυτό κι αν θέλεις το πιστεύεις.
Και ο λόγος δεν έχει να κάνει με την εσωτερική ακοή τους, αλλά έχει να κάνει με την κριτική αυτών που εμπιστεύονται.
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Δεν μιλάω για χρήση μικροφώνων και ενίσχυση της φωνής!
Εγώ σε όποια παρατήρηση έχω κάνει μιλάω για φυσικό ήχο χωρίς ηλεκτρική ενίσχυση σε φυσικούς χώρους!
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Μίλησες για τον τραγουδιστή που δεν ακούει σωστά τη φωνή του λόγω της "εσωτερικής ακοής". Εντάξει, όταν τραγουδάει χωρίς μικρόφωνο.
Δηλαδή όταν τραγουδάει με μικρόφωνο την ακούει ;
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: Raspberry Pi2/Pi3 για audio χρήση - AVClub audio player

Αν ήταν πραγματικά σημαντική η εντελώς πιστή αναπαραγωγή ενός έργου για να γίνει αυτό αντιληπτό από το κοινό, όταν αγοράζαμε ένα δίσκο ή CD θα εμπεριέχονταν οδηγίες "να ακουσθεί με το τάδε σύστημα"..

Ο μουσικός παραγωγός και γενικά ο πωλητής δεν πρόκειται ποτέ να σου πουν να μην αγοράσεις το προϊόν τους εφόσον δεν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις .
Για φαντάσου τι θα γινόταν αν επέλεγε τους πελάτες της και η Ferrari ;
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Re: Απάντηση: Raspberry Pi2/Pi3 για audio χρήση - AVClub audio player

Μίλησες για τον τραγουδιστή που δεν ακούει σωστά τη φωνή του λόγω της "εσωτερικής ακοής". Εντάξει, όταν τραγουδάει χωρίς μικρόφωνο.
Δηλαδή όταν τραγουδάει με μικρόφωνο την ακούει ;

Δεν είπα πως δεν την ακούει σωστά!
Η εσωτερική ακοή είναι κάτι που υπάρχει σε όλους τους ανθρώπους.
Την φωνή ΜΑΣ την ακούμε απ’ «έξω» ... από τον ήχο που παράγουμε δλδ και που γίνεται αντιληπτό από τους υπόλοιπους αλλά και από εμάς καθώς ο ήχος αυτός φτάνει στα αυτιά μας, αλλά και από «μέσα». Μέσω των δονήσεων που μεταφέρονται στα αυτιά μας από τα κόκαλα και από το σύστημα των φωνητικών αντηχείων. Των κοιλοτήτων δλδ του σκελετού μας που λειτουργούν σαν ενισχυτές της παλμικής δόνησης που παράγεται στις φωνητικές χορδές!
Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως δεν την ακούμε σωστά. Την ακούμε διαφορετικά!

Όταν τραγουδάμε με μικρόφωνο αλλάζει δραματικά το εξωτερικό ερέθισμα που έχουμε γιατί ο ήχος μας έρχεται ενισχυμένος και με διάφορα ακόμα τεχνιτά χαρακτηριστικά (εφέ χώρου, όγκου, βάθους κλπ) αλλά η εσωτερική ακοή δεν παύει! Η ισορροπία μεταξύ των δυο βέβαια είναι διαφοροποιημένη ανάλογα με την περίσταση πάντα! Είναι πολύ διαφορετικό πχ να τραγουδάς με μια διακριτική ενίσχυση γιατί πχ ο χώρος της συναυλίας είναι εντελώς ακατάλληλος πραγμα που κάνει απαραίτητη τη χρήση μικροφώνου και διαφορετικό να τραγουδάς σε συνθήκες ροκ συναυλίας ή νυχτερινού μαγαζιού!