Το πρόβλημα που έχω εγώ είναι με το υποχρεωτικό VoIP που δίνουν πια οι πάροχοι, τουλάχιστον σε νέα σύνδεση. Εδώ και μερικούς μήνες έχω WIND VDSL 50άρα, όλα καλά με το ίντερνετ, αλλά η τηλεφωνία είναι πια VoIP. Δεν είδα καμία διαφορά στην ποιότητα της γραμμής, ίσως υπερβαίνει πια τις δυνατότητες των φθηνών τηλεφωνικών συσκευών που έχω. Ίσως σε καλές συσκευές να έχεις καλύτερη ποιότητα ήχου, αλλά εγώ δεν την είδα. Διαφορά είχα δει μόνο όταν εδώ και χρόνια η αναλογική γραμμή είχε γίνει ψηφιακή, όχι βέβαια τότε υποχρεωτικά VoIP.
Η μόνη επίπτωση που είδα από το VoIP είναι ότι είχα δύο συσκευές, η μία στο σαλόνι ως βάση του ασύρματου τηλεφώνου, δίπλα στο ρούτερ αφού στο ADSL ήταν συνδεδεμένα στην ίδια τηλεφωνική μπρίζα, με splitter. Γιατί έπρεπε λέει το ρούτερ να είναι όσο κοντά στην μπρίζα γίνεται για να μην υπάρχουν απώλειες. Και η άλλη συσκευή ήταν στο δωμάτιο μου, σχετικά μακριά από το σαλόνι. Όταν έβαλαν το ρούτερ και ενεργοποιήθηκε η νέα γραμμή, είδα ότι το τηλέφωνο στο δωμάτιο δεν δουλεύει, αχρηστεύθηκε η τηλεφωνική μπρίζα του δωματίου μου. Δεν κατάλαβα τα τεχνικά που μου είπε ο τεχνικός που έβαλε το ρούτερ και ενεργοποίησε την γραμμή (δεν τον ζήτησα, ήρθε από την εταιρία γιατί η ενεργοποίηση της γραμμής θέλει κωδικό που είναι πάνω στο ρούτερ κτλ), πάντως τον ρώτησα για το τηλέφωνο του δωματίου και μου είπε δεν μπορεί να κάνει τίποτα! Πρέπει εγώ να φωνάξω (και να πληρώσω) ηλεκτρολόγο για να τραβήξει λέει καλώδιο και να συνδέσει την μπρίζα με το ρούτερ. Τα ίδια μου είπαν και στην WIND που πήρα τηλέφωνο. Άσχετα αν στο site λέει ότι για σύνδεση VDSL ότι έρχεται συνεργείο της WIND που κάνει όλες τις εργασίες και τροποποιήσεις που χρειάζονται σε όλο το σπίτι. Και ΔΩΡΕΑΝ.
Οπότε μόνη λύση, και η δεύτερη συσκευή πήγε στο σαλόνι, συνδέθηκε και αυτή πάνω στο ρούτερ όπως το ασύρματο, και είναι δίπλα δίπλα. Όταν το ασύρματο είναι στην φόρτιση δεν υπάρχει άλλη συσκευή αλλού στο σπίτι, και όταν έχω εισερχόμενη κλήση δεν την ακούω! Στην ουσία το δεύτερο τηλέφωνο υπάρχει μόνο για να μιλάμε με αυτό όταν το ασύρματο είναι στην φόρτιση. Όχι όμως στο δωμάτιο μου όπως το ήθελα.
Και δεύτερο πρόβλημα, κάτι που υποπτευόμουν, αλλά έλπιζα να μην χρειαστεί να διαπιστώσω. Στον σεισμό της Αττικής πριν μερικές βδομάδες, έπεσε το ρεύμα. Με συνέπεια να μην έχω ούτε τηλέφωνο, αφού πρέπει να είναι σε λειτουργία πια το ρούτερ. Πάει λοιπόν και ο παλιός βασικός κανόνας ασφαλείας, ότι εκτός από ασύρματα και κινητά που χρειάζονται ρεύμα ή εναέριο δίκτυο για να λειτουργήσουν αντίστοιχα, που μπορεί σε περίπτωση φυσικής καταστροφής να μην υπάρχουν, πρέπει λοιπόν να υπάρχει και ένα σταθερό τηλέφωνο για περίπτωση ανάγκης. Τώρα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής βγαίνει και αυτό άχρηστο όπως διαπίστωσα.
Μπορεί το VoIP να είναι καλό για τις εταιρείες, εμένα πάντως ως καταναλωτή μόνο προβλήματα μου έφερε.