ΑΟΖ και υδρογονάνθρακες ante portas ( ;; )

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Βρε σεις, μην το λέτε Λιβυκό, με πληγώνετε!
Δε συμφωνώ μαζί σου Νίκο. Τα ιστορικά ονόματα έχουν τη σημασία τους. Είναι μια υπενθύμιση. Ότι εμείς έχουμε σύνορα με τη Λιβύη. Ότι από κάποιο υψόμετρο εμείς μπορούμε και τη βλέπουμε.
Όχι κάποιοι άλλοι!
Αν αντικαταστήσουμε την ονομασία με την γεωγραφικά ακριβέστερη "Νότιο Κρητικό Πέλαγος", την αποσυνδέουμε από το ιστορικό και πολιτιστικό της περιεχόμενο.

[VIDEO]
 
Δε συμφωνώ μαζί σου Νίκο. Τα ιστορικά ονόματα έχουν τη σημασία τους. Είναι μια υπενθύμιση. Ότι εμείς έχουμε σύνορα με τη Λιβύη. Ότι από κάποιο υψόμετρο εμείς μπορούμε και τη βλέπουμε.
Όχι κάποιοι άλλοι!
Αν αντικαταστήσουμε την ονομασία με την γεωγραφικά ακριβέστερη "Νότιο Κρητικό Πέλαγος", την αποσυνδέουμε από το ιστορικό και πολιτιστικό της περιεχόμενο.

[VIDEO]
Και όμως Μιχάχη, εδώ κάνεις λάθος. Η οδηγία να μην ονομάζεται Λιβυκό δεν είναι του μυαλού μου και του συναισθήματός μου, προέρχεται από τα ανώτατα κλιμάκια διοίκησης της χώρας, καθώς και από όλους τους καθηγητές γεωπολιτικής. Είναι επικίνδυνο, αδόκιμο και όχι έξυπνο. Ήδη σε κανέναν επίσημο χάρτη που παρουσιάζει η Ελλάδα είτε στρατιωτικού ή γεωπολιτικού ενδιαφέροντος, δεν αναφέρεται ως Λιβυκό. Ψάξε το.
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,956
Μελίσσια
Είχα τον Φώσκολο καθηγητή στο πολυτεχνείο το 1996. Ήταν από τα πιο αξιόλογους καθηγητές , αγαπούσε την σχολή και τους φοιτητές. Δεν είχε κόμπλεξ και δεν το έπαιζε σπουδαίος.
Πέραν αυτών, από τότε υποστηρίζε ότι Νότια της Κρητης υπάρχει επιβεβαιωμένα πετρέλαιο και ίσως και φυσικό αέριο. Το αν μιλάμε για το αν έχουμε απλά εμφάνιση ή έχουμε κοίτασμα (άρα οικονομικά εκμεταλεύσιμο) είναι άλλη κουβέντα που εξαρτάται από την διαθέσιμη τεχνολογία εξόρυξης, την τιμή του βαρελιού και την συμφωνία μεταξύ εταιρίων και των κρατών.
Ακόμα και αν σε 10 χρόνια έχει όλος ο πλανήτης οχήματα με μπαταρίες, θα αργήσουμε πολύ να έχουμε και αεροπλάνα και πλοία και τρένα και εργοστάσια με μπαταρίες. Οπότε αν είναι να γίνει κάτι, θα πρέπει να γίνει συντομα.

Και τι σημαίνει ρε παιδιά πράσσινη ανάπτυξη; Να ανοίγουμε δρόμους στα βουνά, να καταστρέφουμε το φυσικό μας κάλος, την χλωρίδα και την πανίδα, για να εγκαταστήσουμε αιολικά πάρκα με τουρμπίνες που αγοράζουμε από Σουηδια και αυτοματισμούς από Ιαπωνία ή και εγώ δεν ξέρω που αλλού; Το ατσάλι που χρειάζεται για την έδραση της τουρμπίνας και τα km χάλκινων καλωδίων για την μεταφορά ρεύματος, από χλωροφύλη παράχθηκαν;
Οι ανεπτυχμένες χώρες της ΕΕ, μαγκιά τους δε λέω, αντλούν κεφάλαια για την ερευνα και όταν έχουν την λύση ετοιμη για να την πουλήσουν, φτιάχνουν τα standards που θα πρέπει να ακολουθούν οι χώρες και τους ρίχνει πρόστιμο αν δεν τα ακολουθούν, οπότα πανε οι λοιπές χώρες και ψωνίζουν από αυτούς την λύση.

Κάπου είχα ακούσει ενα νουμερο 10-15δις/ετος είναι η ενέργεια που αγοράζουμε όταν θα μπορούσαμε να είμαστε ενεργειακά αυτοτελείς (τεραστιο στρατηγικό πλεονέκτημα) και να πουλάμε και από πάνω.

Δεν σου λέω να μην επενδύσουμε στην πράσσινη ανάπτυξη. Να το αναπτύξουμε όμως στρατηγικά για να είμαστε καβάλα στο άλογο ύστερα από 20 χρόνιοα και όχι να πάμε τώρασ να ψωνίσουμε ότι μας πουλάνε. Να φτιάξουμε ένα σουπερ τμήμα στο πολυτεχνείο να βρει πατέντες να βρει λύσεις και να έρθουν εταιρίες που θα τις υλοποιήσουν. Νομίζεται δεν υπάρχουν ελληνικές εταιρίες με εργοστάσια παραγωγής και υψηλότατα standards που θα μπορούσαν να υλοποιήσουν τέτοιες λύσεις; Εχω δει με τα μάτια μου τετοια εργοστάσια στην Μακεδονία και μου βγηκαν τα μάτια.
Είδα ένα ντοκιμαντέρ που στον αμαζόνιο πήγε μια γερμανική εταιρια, βύθισε μια τουρμπίνα σε έναν παραπόταμο του αμαζονίου και ηλεκτροδοτήθηκε ενα χωριό. Τόσα ρέματα στο αιγαίο δεν θα μπορούσαμε να τα εκμεταλευτούμε; Θερμές πηγές από τα ηφαίστια που έχουμε δεν θα μπορούσαμε να τα εκμεταλευτούμε;

Περί καλιφόρνιας. Πέραν του ρίγματος του Αγίου Αντρέα, οι εντατικές εξορύξεις έχουν κατηγορηθεί απο πολλούς επιστήμονες ότι έχουν προκαλέσει σεισμούς και το κυριώτερο καθιζήσεις στην περιοχή με δις ζημιές. Και όταν λέω περιοχή μιλάω για long beach & santa barbara κλπ. Εικάζω ότι πίσω από την απόφαση αυτή κρύβεται το ανφάν γκατέ που ζεί εκεί.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Και όμως Μιχάχη, εδώ κάνεις λάθος. Η οδηγία να μην ονομάζεται Λιβυκό δεν είναι του μυαλού μου και του συναισθήματός μου, προέρχεται από τα ανώτατα κλιμάκια διοίκησης της χώρας, καθώς και από όλους τους καθηγητές γεωπολιτικής. Είναι επικίνδυνο, αδόκιμο και όχι έξυπνο. Ήδη σε κανέναν επίσημο χάρτη που παρουσιάζει η Ελλάδα είτε στρατιωτικού ή γεωπολιτικού ενδιαφέροντος, δεν αναφέρεται ως Λιβυκό. Ψάξε το.
@Νικος Πετειναρακης
Το έχω υπ' όψη μου, δεν μου είναι άγνωστο, αλλά δεν συμφωνώ. Προσωπική μου θέση.
Εν πάση περιπτώσει είναι δευτερεύον θέμα για τη συζήτηση που αφορά τη γεωπολιτική θέση της χώρας μας στη Νότια και Νοτιοανατολική Μεσόγειο και την αξιοποίηση των υφισταμένων υδρογονανθράκων.
 

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,793
Kingdom of Rain
...

Περί καλιφόρνιας. Πέραν του ρίγματος του Αγίου Αντρέα, οι εντατικές εξορύξεις έχουν κατηγορηθεί απο πολλούς επιστήμονες ότι έχουν προκαλέσει σεισμούς και το κυριώτερο καθιζήσεις στην περιοχή με δις ζημιές. Και όταν λέω περιοχή μιλάω για long beach & santa barbara κλπ. Εικάζω ότι πίσω από την απόφαση αυτή κρύβεται το ανφάν γκατέ που ζεί εκεί.

Η Καλιφόρνια έχει από τα πιο απαιτητικά και αυστηρά περιβαλλοντικά νομικά πλαίσια παγκοσμίως.
Σε βαθμό που φεύγουν από εκεί μεγάλες επιχειρήσεις.
Κάθε άλλο παρά για το αφαν γκατε το κάνουν.
 

greekBruin

Senior Member
6 November 2011
557
Το ερώτημα δεν αφορά το μέλλον, όπου προφανώς (?) θα κυριαρχούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ΑΠΕ.
Αλλά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα. Τα επόμενα 20-30 χρόνια. Μέχρι τότε, τι γίνεται;

Αν δεν είναι τώρα η στιγμή να συζητήσουμε και κάποια στιγμή να αποφασίσουμε, πότε θα είναι;
Μετά από 30 χρόνια;

Μα δεν είναι το μέλλον! Αυτό είναι παρανόηση. Ήδη συμβαίνουν!

Στο λίνκ που έβαλα πιο πάνω που λέει ότι η Χόντα θα πουλάει αποκλειστικά ηλεκτρικά από το 2040, όμως λέει και άλλα ενδιαφέροντα:

In North America, the Japanese automaker said it would aim for 40% of its sales to be zero-emissions vehicles by 2030 and plans to increase the proportion to 80% by 2035.

Προφανώς τέτοιες μετατροπές δεν γίνονται σε μια μέρα. Θέλει χρόνια για να φτιάξουν νέες γραμμές παραγωγής, νέα "βενζινάδικα" για ηλεκτροκίνητα κλπ. Αυτά έχουν ξεκινήσει ήδη. Για να μπορέσουν να πουλάνε 40% ηλεκτρικά το 2030 ενώ σήμερα πουλάνε 0% ... φαντάζεσαι τι κάνουν ΣΗΜΕΡΑ;

Επίσης λέει και για άλλες εταιρίες:

GM is aiming to go all-electric by 2035, Volvo by 2030; Ford is giving up gas and diesel in Europe within the decade, and VW is aggressively investing in a switch to batteries, too.

Αυτά δεν είναι ανακοινώσεις και "θα". Είναι πράγματα που έχουν ξεκινήσει εσωτερικά μέσα στις εταιρίες εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον. Δεν θα ξεκινήσουν τώρα! Ήδη συμβαίνουν αυτά.

(Και βέβαια στη Χόντα έχουν μείνει πίσω, ας πούμε η Τέσλα αύξησε τις πωλήσεις 74% το περασμένο τρίμηνο σε σχέση με πέρσι, ενώ η Χόντα δεν έχει καν ακόμη ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής. Αυτά τώρα, όχι στο μέλλον. )
 
  • Like
Reactions: Nektarios2015
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Ακουσα πριν λίγο στον Σαχίνη συνέντευξη με τον Άγγελο Μαυροματίδη, γεωλόγο και ίσως ο τελευταίος άνθρωπος που εργάστηκε με την εταιρεία «enterprise oil» , την εταιρεία που πραγματοποίησε από ότι φαίνεται, και δυστυχώς, όπως είπε την τελευταία ελληνική ερευνητική γεώτρηση (Δημητρα-1,Ιωαννινα, 2001),
Μαύρη απαισιοδοξία εξέφρασε για την -μη- συνέχιση των ερευνών.

Ο Άγγελος Μαυροματίδης, γεωλόγος και ίσως ο τελευταίος άνθρωπος που εργάστηκε με την εταιρεία «enterprise oil» , την εταιρεία που πραγματοποίησε από ότι φαίνεται, και δυστυχώς, όπως είπε την τελευταία ελληνική ερευνητική γεώτρηση (Δημητρα-1,Ιωαννινα, 2001), μίλησε στον 98.4. Όπως είπε , συνάδελφοι του ειδικοί στα ενεργειακά επί του πεδίου, ενεργειακοί κολοσσοί και ενεργειακές χώρες παραγωγοί, γελάνε με τα όσα εκφέρουν Έλληνες πολιτικοί σε θέσεις ευθύνης, με τα οποία κλείνουν πριν καν ανοίξει την «πόρτα» στην έρευνα και την αξιποίηση του ενεργειακού πλούτου της χώρας μας, την ώρα που όλες οι γειτονικές μας χώρες σε Βαλκάνια και Ανατολική Μεσόγειο, κάνουν ότι μπορούν για να στηρίξουν και τις οικονομίες τους με ενεργειακή αυτάρκεια. Ο κ. Μαυροματίδης , είπε πως όλα δείχνουν στην Ελλάδα , ότι πράγματι έρχεται το τέλος της ερευνάς υδρογονανθράκων που ούτε καν άρχισαν ουσιαστικά, και αυτό είναι κρίμα για την Ελλάδα, τους νέους και ίσως ειδικά για την Κρήτη! Είπε ακόμη πως για τους Έλληνες του εξωτερικού το μόνο ίσως κακό θα είναι να ντρεπόμαστε να λέμε ότι δεν υπάρχει έρευνα φυσικού αερίου, στην Ελλάδα (κάτι που είναι καμάρι, για Έλληνες υπουργούς δυστυχώς) την ώρα που οι γείτονες μας οι Τούρκοι κάνουν έρευνες και στη Μεσόγειο, προφανώς και για γεωπολιτικούς λόγους. Κατά τα άλλα όμως , οι Έλληνες πολίτες, θα πληρώσουν το τίμημα με τις εισαγωγές, φυσικού αερίου, πετρελαίου, ανεμογεννητριών και ρεύματος από λιγνίτη άλλων χωρών, στο όνομα της μείωσης του λεγόμενου «αποτυπώματος του άνθρακα». Στη συνέντευξη αναλύθηκε επίσης, ότι 1. ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ 140 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΒΑΡΕΛΙΑ ΕΤΗΣΙΩΣ...ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΝΩ ΤΩΝ $ 9 ΔΙΣ 2. ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ ΗΠΑ 10 ΔΙΣ Μ3 ΚΑΚΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΦΥΣΚΟ ΑΕΡΙΟ ΠΟΥ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ $ 3 ΔΙΣ 3. ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΛΙΓΝΙΤΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ 4. ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΡΕΥΜΑ ΑΠΟ ΛΙΓΝΙΤΗ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ 10% ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΜΑΣ ΣΕ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ 5. ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΡΕΥΜΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 3% ΑΠΟ ΤΑ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΩΣ ΚΑΙ 20% ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ. Οι ΑΠΕ συμμετέχουν- καλύπτουν το πολύ το 14% των ολικών ενεργειακών αναγκών της Ελλάδας και καλύπτουν μόνο το 30% περίπου, των αναγκών στη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και όχι των ολικών αναγκών της Ελλάδας σε ενέργεια, με ότι σημαίνει αυτό για το ανεδαφικό του «μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα», αλλά και για κέρδη από τις εισαγωγές των μεσαζόντων για όλα τα παραπάνω.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,886
Μεσευρώπη
Παιδιά, ας κάνουμε λίγο κρατει, θα είναι κρίμα να εκτροχιαστεί και αυτή η συζήτηση και να αναγκαστούμε να την κλείσουμε. όχι χαρακτηρισμοί (ακόμη και για απόντες), και όχι πολιτικές συζητήσεις.
 

qwerty1gr

Moderator
Staff member
23 February 2007
3,786
Γηραιά Αλβιώνα
Το αλλο κακο ειναι πως αν λες στους Ευρωπαιους πως δεν θα εξορυξεις, με τι μουτρα αποκαλεις την Ελληνικη ΑΟΖ, "Ευρωπαικη ΑΟΖ"? Οταν ξερεις πως παιζονται συμφεροντα $Δις, δεν ειναι σαν να ανοιγεις την πορτα για υποστηριξη απο τους ΕΕ στους απεναντι, που ερευνουν ακομα και το δικο σου υποθαλασσιο οικοπεδο? Η ΕΕ ΔΕΝ εχει φτασει στο επιπεδο εννιαιου κρατους οπως οι ΗΠΑ (και μαλλον η γενια μας δεν θα προλαβει να το δει αυτο), οποτε η καθε χωρα αγεται με βαση τα συμφεροντα της.

Βεβαια οι δηλωσεις ηταν για το Αιγαιο, αλλα ποιος τους λεει πως τα ιδια δεν ισχυουν και για Νοτια της Κρητης ή στην Ανατολικη Μεσογειο? Κυριολεκτικα πυροβολουμε τα ποδια μας ωρες ωρες...
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Mάλλον το νήμα θα πρέπει πλέον να μετονομασθεί ή να ανοίξει νέο, με τίτλο

ΑΟΖ και υδρογονάνθρακες cleise portas ( ;; )​


:) :) :)
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Είδα στα νέα ότι οι τούρκοι ψάρευαν σήμερα μέσα στα χωρικά ύδατα στην Γαύδο. ΑΟΖ που τους χρειάζεται!
 

Λάκης

AVClub Fanatic
26 September 2007
13,855
Είμαι παντού
Είδα στα νέα ότι οι τούρκοι ψάρευαν σήμερα μέσα στα χωρικά ύδατα στην Γαύδο. ΑΟΖ που τους χρειάζεται!
Δε νομιζω,διελευση εκαναν προς τη Μαλτα και τους επιασε ''καιρος'' και μπηκαν στο λιμανι για προστασια καποια.
 
Δε νομιζω,διελευση εκαναν προς τη Μαλτα και τους επιασε ''καιρος'' και μπηκαν στο λιμανι για προστασια καποια.
Ψάρευαν κανονικά. Μετά τους έπιασε καιρός και τους φιλοξενούμε στο Μαράθι..