ΑΟΖ και υδρογονάνθρακες ante portas ( ;; )

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Λοιπόοοοον.....

Το κλίμα σκεπτικισμού που επικρατεί όχι μόνο στην ελληνική κυβέρνηση αλλά συνολικά στην ελληνική αγορά σε σχέση με τις έρευνες υδρογονανθράκων, αποτυπώνουν οι δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια στο πρακτορείο Arab News.
Τι είπε ο κ. Δένδιας ερωτώμενος σε σχέση με τη διαμάχη που έχει προκύψει μεταξύ Τουρκίας, Ελλάδας και Κύπρου για τις εξορύξεις πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο;

"Η Ελλάδα πιστεύει στις ΑΠΕ. Η Ελλάδα δεν πρόκειται να ξεκινήσει να εξορύσσει στο βυθό της θάλασσας της Μεσογείου προκειμένου να βρει φυσικό αέριο και πετρέλαιο για έναν πολύ απλό λόγο. Χρειαζόμαστε 10 ή 20 χρόνια για να το βρούμε και να το εκμεταλλευτούμε και από πλευράς κόστους θα ήταν πολύ πιο ακριβό σε σύγκριση για παράδειγμα με το πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας. Οπότε από οικονομικής πλευράς, δεν βλέπω την Ελλάδα να γίνεται πετρελαιοπαραγωγός χώρα. Και με όλο το σεβασμό, το Αιγαίο για παράδειγμα αποτελεί έναν παράδεισο στη γη. Δε σχεδιάζουμε να μετατραπεί σε Κόλπο του Μεξικού. Κατά συνέπεια η Ελλάδα επιθυμεί να έχει ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού. Η Ελλάδα επιθυμεί να έχει πολύ καλές σχέσεις με το βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, αλλά η Ελλάδα δεν σχεδιάζει στο άμεσο μέλλον να γίνει χώρα παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου"
τόνισε ο υπουργός εξωτερικών.

Με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Δένδια, κύκλοι του υπουργείου εξωτερικών διευκρίνιζαν ότι είναι προφανές ότι τα λεχθέντα δεν αφορούν το υπάρχον ενεργειακό πρόγραμμα της χώρας, οι απόψεις του Υπ.Εξ. για την πράσινη ενέργεια και την αειφόρο ανάπτυξη είναι γνωστές και διατυπωμένες κατ᾽ επανάληψη και ότι η παγκόσμια τάση τείνει προς την κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος, της πράσινης ενέργειας και των ΑΠΕ και υπηρετείται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη όπως αποδεικνύεται από το μεγάλο βήμα της απολιγνιτοποίησης.

ΑΠΕ και όχι εξορύξεις

Οι δηλώσεις του κ. Δένδια, ακόμη και μετά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν από το ΥΠΕΞ, δεν ήρθαν ως κεραυνός εν αιθρία για την αγορά. Άλλωστε η φιλόδοξη περιβαλλοντική ατζέντα, που υποστηρίζεται με θέρμη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ξεπερνά και υπερβαίνει την δραστηριότητα της έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου. Ήδη οι προκαταρκτικές έρευνες που είχαν ξεκινήσει στη χώρα μας για τον εντοπισμό πιθανών κοιτασμάτων έχουν παγώσει και σχεδόν όλες οι εταιρείες επανεξετάζουν τα πλάνα τους. Μάλιστα η αγορά μετρά ήδη και την πρώτη αποχώρηση, αυτήν της ισπανικής Repsol, ενώ και άλλοι παίκτες, σύμφωνα με πληροφορίες επανεξετάζουν τα πλάνα τους και ετοιμάζονται να λάβουν στο προσεχές διάστημα αποφάσεις για το μέλλον των δραστηριοτήτων τους στη χώρα μας. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά, δηλαδή ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων και η Energean. Ειδικά σε κάποιες χερσαίες περιοχές όπως οι παραχωρήσεις στη Δυτική Ελλάδα (ΒΔ Πελοπόννησος, Αιτωλοακαρνανία και Άρτα Πρέβεζα) όπου οι έρευνες ακόμη δεν έχουν ουσιαστικά ξεκινήσει και υπάρχουν σημαντικές γραφειοκρατικές καθυστερήσεις για την έκδοση των απαραίτητων αδειών αλλά και τοπικές αντιδράσεις, η ζυγαριά φαίνεται να κλίνει προς την αποχώρηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλο τον κόσμο, λόγω της κρίσης της πανδημίας, αλλά και της γενικότερης πράσινης στροφής του ενεργειακού τομέα, οι εταιρείες του πετρελαϊκού κλάδου αναθεωρούν τα επενδυτικά τους πλάνα, ακυρώνουν ερευνητικά προγράμματα ιδίως σε νέες περιοχές και κατευθύνουν τις επενδύσεις τους προς την ανανεώσιμη ενέργεια. Σε αυτό το πλαίσιο το γεγονός ότι η ελληνική αγορά είναι ακόμη μια ανώριμη αγορά, στην οποία δεν υπάρχει παρά μόνο ένα παραγωγικό κοίτασμα (Πρίνος), την καθιστά πιο ευάλωτη. Εάν προστεθούν και τα γραφειοκρατικά προβλήματα με τις καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις, είναι σαφές ότι το μέλλον των εξορύξεων στη χώρα μας είναι μάλλον δυσοίωνο…

 
Last edited:

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Σκέφτομαι οτι οι Τούρκοι μπορεί να θέλουν να σκάψουν και μπορεί αυτό να βολεύει και τις μεγάλες εταιρίες... Για να δούμε αν μιλάμε πριν σκεφτούμε - ειδικά τέτοιες εποχές...
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
1) Μια χαρά .. κάτσε να βάλουμε σε τάξη το Λιβυκό και το Αιγαίο ας περιμένει .. που μπορεί να μην μας συμφέρει κιόλας στο Αιγαίο λόγω τουρισμού.

2) Εχει πετρέλαιο το Αιγαίο ?? Εννοώ υπάρχουν ενδείξεις ? .. ο Φώσκολος λέει οχι
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Εδώ λέει αλλα..Τι να πιστέψεις δεν ξέρεις την σήμερον ημέρα..Μας έχουν μπερδέψει οι μπαγάσηδες..Αυτό το ''φιλόδοξη περιβαλλοντική ατζέντα'' του Capital πολύ μου άρεσε όμως.
Αυτό θα κρατήσω. :)

 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Γιαρίμης Ηλίας

1) Μια χαρά .. κάτσε να βάλουμε σε τάξη το Λιβυκό και το Αιγαίο ας περιμένει .. που μπορεί να μην μας συμφέρει κιόλας στο Αιγαίο λόγω τουρισμού.
2) Εχει πετρέλαιο το Αιγαίο ?? Εννοώ υπάρχουν ενδείξεις ? .. ο Φώσκολος λέει οχι

O Δένδιας δεν μίλησε μόνο για το Αιγαίο, αλλά για σκάψιμο στην Μεσόγειο (προφανώς στην ελληνική ΑΟΖ) - κι εκεί περιλαβάνεται και το κομμάτι που αμφισβητεί η Τουρκία... Αυτό που λενε ότι πρόκειται για "παρερμηνεία", δεν μπορώ να καταλάβω τι απο τα παραπάνω μπορεί να παρερμηνευτεί - και γιατί δεν υπήρξε μια καλύτερη διορθωτική θέση (αν χρειαζόταν κάτι διευκρίνιση)...
Αν ειπώθηκε πάντως κάτι που συμφωνεί με την παραπάνω κεντρική ιδέα των άρθρων, τότε θεωρώ ότι πρόκειται για μεγάλο λάθος - ειδικά όσο ακόμα τα πράγματα με την ΑΟΖ είναι ρευστά - και ακόμα περισσότερο όταν αφορά μελλοντικό ενδιαφέρον ξένων πετρελαικών... Μπορεί αυτήν την εποχή με αυτές τις τιμές να μην έχει ζήτηση το πετρέλαιο, αλλά αυτό μπορεί σε 6 μήνες ή 1 χρόνο να αλλάξει.,,
 
Last edited:
Το Αιγαίο δεν έχει υδρογονάνθρακες σε εκμεταλεύσιμες ποσότητες. Το νότιο Κρητικό είναι άλλη ιστορία, τα πρώιμα σεισμικά έχουν βρεί ενδείξεις για αρκετά υπερ-γιγαντιαία κοιτάσματα φυσικού αερίου τύπου ΖΟΡ. Η λεκάνη του Ηροδότου δε, ενδέχεται να κρύβει στα σπλάχνα της το μεγαλύτερο κοίτασμα παγκοσμίως. Η κάψα με τις ΑΠΕ αφορά την πολιτική ορθότητα και μόνο, πίσω έχει η αχλάδα την ουρά...
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis

greekBruin

Senior Member
6 November 2011
557
Η Καλιφόρνια δήλωσε ότι θα απαγορεύσει το fracking για φυσικό αέριο μέχρι το 2024, και σταδιακά θα σταματήσει τελείως την εξόρυξη πετρελαίου. Καλύτερα να ξεχάσει η Ελλάδα τα πετρέλαια και να προσπαθήσει να κάνει υψηλή τεχνολογία. Ή έστω απλώς να τα δώσει όλα στο τουρισμό.

 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Η Καλιφόρνια δήλωσε ότι θα απαγορεύσει το fracking για φυσικό αέριο μέχρι το 2024, και σταδιακά θα σταματήσει τελείως την εξόρυξη πετρελαίου. Καλύτερα να ξεχάσει η Ελλάδα τα πετρέλαια και να προσπαθήσει να κάνει υψηλή τεχνολογία. Ή έστω απλώς να τα δώσει όλα στο τουρισμό.

The governor has ordered the state's top oil regulator to implement regulation to stop issuing new fracking permits by 2024.

Τις νέες άδειες για fracking σχεδιάζουν να κόψουν .. ξέρει κανείς ποσο ανεπτυγμένο είναι το fracking ήδη και τι δυναμικό θα έχει μετά το '24 που ΙΣΩΣ σταματήσουν την ανάπτυξή του (αφού πρώτα κατασπαράξουν οτι προλάβουν ) ?? .. εννοώ οτι ενδεχομένως εκ των πραγμάτων αυτη η ανακοίνωση να είναι μια απλή σαπουνόφουσκα .. νάχαμε να λέγαμε ..
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη


Οι Αντιδράσεις:
Το κείμενο - Έκκληση συνυπογράφουν μερικοί από τους σπουδαιότερους στη χώρα μας ειδικούς σε θέματα υδρογονανθράκων.

Περισσότερο και από το ίδιο το κείμενο και τις απόψεις που εκφράζει, έχει κατά τη γνώμη μου σημασία το γεγονός ότι οι συνυπογράφοντες ειδικοί ρίχνουν το βάρος του ονόματος τους και το κύρος που έχουν αποκτήσει στην αγορά ενέργειας, για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους.

Είναι μία συζήτηση που οφείλουμε να παρακολουθούμε με προσοχή. Από την πορεία αυτής της δημόσιας συζήτησης και από τις αποφάσεις που τελικά θα ληφθούν, εξαρτάται το μέλλον της χώρας μας σε θέματα ενέργειας και όχι μόνο για τα επόμενα 25-40 χρόνια.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι και οι δύο "πλευρές" έχουν αξιόλογα επιχειρήματα και ανεπιχειρήματα που δεν τα προσπερνάς έτσι εύκολα.
Ένα μέλλον με καθαρή ενέργεια, φιλικό προς το περιβάλλον, ναι.
Αλλά μέχρι τότε τι και πως;
Πως θα πορευόμαστε στο ενδιάμεσο πολύ μακρύ χρονικό διάστημα;

Ακολουθεί το άρθρο:


Ο Δένδιας και οι υδρογονάνθρακες – Ένα ελαφρά τη καρδία εθνικό έγκλημα
«Η Ελλάδα δεν σχεδιάζει στο άμεσο μέλλον να γίνει χώρα παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου…» (Νίκος Δένδιας, υπουργός Εξωτερικών)

Για δεύτερη φορά μέσα σε 20 χρόνια επίκειται αποχώρηση εταιρειών που έχουν υπογράψει συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο για έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων στην χώρα. Αυτό σήμερα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, επειδή υπάρχουν 13 ενεργές Συμβάσεις Παραχωρήσεων. Ήδη η ισπανική Repsol αποχώρησε και τα ΕΛΠΕ σχεδιάζουν να αποχωρήσουν από δύο περιοχές της Δυτικής Ελλάδας.

Ο συνδυασμός της απολιγνιτοποίησης με την εγκατάλειψη των προσπαθειών για έρευνα και παραγωγή φυσικού αερίου, καθιστά τη χώρα απόλυτα εξαρτώμενη από εισαγωγές φυσικού αερίου τα επόμενα 30-50 χρόνια, για τις μονάδες βάσης ηλεκτρικής ενέργειας που δεν μπορούν να υποκατασταθούν από ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας). Σε μία περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου που σφύζει από ερευνητική και παραγωγική δραστηριότητα, ιδιαίτερα για φυσικό αέριο, η Ελλάδα αντίθετα, με την κατάργηση της ερευνητικής δραστηριότητας, απεμπολεί στην ουσία κυριαρχικά της δικαιώματα, καθιστώντας και την οριοθέτηση της ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας χωρίς νόημα (Δίκαιο Θάλασσας 1982).

Απομακρύνεται από συνέργειες και συμμετοχές για την ανάπτυξη της περιοχής σε ενεργειακό κόμβο με Αίγυπτο, Ισραήλ, Λιβύη και Κύπρο και αφήνει ελεύθερο το πεδίο στις παράνομες τουρκικές διεκδικήσεις. Να σημειωθεί πως τυχόν μη εκμετάλλευση των δυνητικών αποθεμάτων υδρογονανθράκων στην ελληνική υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως δικαιολογητική βάση από όλους εκείνους που υποστηρίζουν την παραχώρηση εθνικών
κυριαρχικών δικαιωμάτων στην Τουρκία. Γεγονός που οδηγεί στην γεωπολιτική μας εξάλειψη από τον χώρο που για χιλιετίες ο ελληνισμός έζησε και αναπτύχθηκε.

Η επίκληση δήθεν περιβαλλοντικών κινδύνων είναι απόλυτα ατεκμηρίωτη. Η πετρελαϊκή βιομηχανία διεθνώς εφαρμόζει τα υψηλότερα standards ασφάλειας και περιβαλλοντικής μέριμνας δραστηριοποιούμενη στις πλέον ευαίσθητες περιοχές του πλανήτη, ενώ στην Ελλάδα το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περιοχή εκμετάλλευσης πετρελαίου και φυσικού αερίου του θαλάσσιου κοιτάσματος “Πρίνος” για 40 χρόνια, σε μια άκρως τουριστική περιοχή (Κόλπος Καβάλας και Θάσος).

Όσον αφορά το αναφερόμενο, δήθεν απαγορευτικό, υψηλό κόστος των ερευνών, ας υπενθυμίσουμε στους αρμόδιους ότι αυτό το αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου οι ανάδοχοι μαζί με το ρίσκο, ενώ η παραχωρούσα το δικαίωμα χώρα εισπράττει το μερίδιό της όπως προβλέπεται από την σύμβαση. Η αστάθεια της ενεργειακής πολιτικής ταλανίζει για πολλές δεκαετίες την χώρα μας, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο την ενεργειακή της ασφάλεια, την αξιοπιστία και την οικονομία της.

Το άρθρο συνυπογράφουν οι:
  • Δρ. Ηλίας Κονοφάγος, Μέλος της Επιτροπής Ενέργειας της Ακαδημίας Αθηνών, αντιπρόεδρος της FLOW Energy A.E. και πρώην γενικός διευθυντής ΕΛΠΕ Α.Ε.

  • Δρ. Γιάννης Μπασιάς, πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΔΕΥ (Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων).

  • Δρ. Μάρκος Λουκογιαννάκης, πρώην μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΔΕΥ, πρώην γενικός διευθυντής του ΣΕΒ-Βιώσιμη Ανάπτυξη και πρώην γενικός διευθυντής των ΕΛΠΕ Αιγύπτου.

  • Γιάννης Γρηγορίου, πρώην διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ για έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων.

  • Δρ. Γιώργος Φίλης, επίκουρος καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Ledra College της Λευκωσίας.
 

greekBruin

Senior Member
6 November 2011
557
The governor has ordered the state's top oil regulator to implement regulation to stop issuing new fracking permits by 2024.

Τις νέες άδειες για fracking σχεδιάζουν να κόψουν .. ξέρει κανείς ποσο ανεπτυγμένο είναι το fracking ήδη και τι δυναμικό θα έχει μετά το '24 που ΙΣΩΣ σταματήσουν την ανάπτυξή του (αφού πρώτα κατασπαράξουν οτι προλάβουν ) ?? .. εννοώ οτι ενδεχομένως εκ των πραγμάτων αυτη η ανακοίνωση να είναι μια απλή σαπουνόφουσκα .. νάχαμε να λέγαμε ..

Ας μην μπλέξουμε στις λεπτομέρειες. Σημασία έχει η πορεία. Και η πορεία είναι ξεκάθαρη: μείωση. Οπότε δεν έχει νόημα να ξεκινήσει κάποιος τώρα εξορύξεις δύσκολες και πολυδάπανες. Δεν συμφέρει οικονομικά ακόμη και αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα με την Τουρκία. Και γι αυτό δεν πρόκειται να γίνει εξόρυξη στο Αιγαίο.

Από κει και πέρα, τα τελευταία 50 χρόνια η Καλιφόρνια καθορίζει την εξέλιξη των αυτοκινήτων σε σχέση με ρύπους, κατανάλωση, κλπ. Όποιος θέλει να δει που πηγαίνουν τα πράγματα, βλέπει τι κάνει η Καλιφόρνια. Για παράδειγμα, από το 2035 θα απαγορεύονται πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.


Αν λάβουμε υπόψη μας ότι κάθε γενιά του Χόντα Σιβικ (για παράδειγμα) θέλει 5-6 χρόνια σχεδιασμό, καταλαβαίνουμε γιατί αυτό ανακοινώθηκε 15 χρόνια πριν. Τέτοιες μεγάλες αλλαγές θέλουν σχεδιασμό δεκαετιών. Βέβαια η Ελλάδα ούτε έχει σχέση με την πρωτοπορία, ούτε πρόκειται να έχει σχέση τα επόμενα 50 χρόνια, παρόλα αυτά προφανώς θα ακολουθήσει αυτό που κάνουν οι ΗΠΑ και η Ευρώπη. Αν μη τι άλλο, ότι και να κάνει η Ελλάδα πρέπει να πάρει λεφτά από ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλιώς δεν έχει δικούς της πόρους για τίποτα...
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Ας μην μπλέξουμε στις λεπτομέρειες. Σημασία έχει η πορεία. Και η πορεία είναι ξεκάθαρη: μείωση. Οπότε δεν έχει νόημα να ξεκινήσει κάποιος τώρα εξορύξεις δύσκολες και πολυδάπανες. Δεν συμφέρει οικονομικά ακόμη και αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα με την Τουρκία. Και γι αυτό δεν πρόκειται να γίνει εξόρυξη στο Αιγαίο.
Τις δυσκολίες και τις δαπάνες τις αναλαμβάνουν οι εταιρείες .. οχι η χώρα .. αν αυτές προσδοκούν κέρδος μπορεί να προχωρήσει η δουλειά. Το ζήτημα είναι απο τις παραχωρήσεις να μείνει οσο περισσότερο κέρδος στη χώρα. Είναι θέμα συμβάσεων.
Από κει και πέρα, τα τελευταία 50 χρόνια η Καλιφόρνια καθορίζει την εξέλιξη των αυτοκινήτων σε σχέση με ρύπους, κατανάλωση, κλπ. Όποιος θέλει να δει που πηγαίνουν τα πράγματα, βλέπει τι κάνει η Καλιφόρνια. Για παράδειγμα, από το 2035 θα απαγορεύονται πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.

Σιγά να μην καθορίζει η Καλιφόρνια τις εξελίξεις .. καθόρισε την εξέλιξη στους ρύπους ΟΚ (ενα πρόβλημα που δημιούργησε η ίδια η πολιτική της και το μοντέλο ζωής εκεί). Αλλού έμεινε πολύ πίσω .. άλλωστε αυτό συμβαίνει πάντα .. κάποιος πρωτοπορεί σε ένα θέμα .. άλλος σε άλλο κλπ .. και αλλάζουν τα πράγματα συν τω χρόνω
Για την κατανάλωση ούτε καν .. οι Καλιφορνέζοι χλαπακιάζουν ενέργεια ασύστολα.
Για το που πηγαίνουν τα πράγματα εγω παρατηρώ την Κινα .. ασε να μαλώνουν Καλιφόρνια & UK αν θα γίνει απαγόρευση κινητήρων εσωτερθκής καύσης το 2030 ή το 2035
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι κάθε γενιά του Χόντα Σιβικ (για παράδειγμα) θέλει 5-6 χρόνια σχεδιασμό, καταλαβαίνουμε γιατί αυτό ανακοινώθηκε 15 χρόνια πριν. Τέτοιες μεγάλες αλλαγές θέλουν σχεδιασμό δεκαετιών. Βέβαια η Ελλάδα ούτε έχει σχέση με την πρωτοπορία, ούτε πρόκειται να έχει σχέση τα επόμενα 50 χρόνια, παρόλα αυτά προφανώς θα ακολουθήσει αυτό που κάνουν οι ΗΠΑ και η Ευρώπη. Αν μη τι άλλο, ότι και να κάνει η Ελλάδα πρέπει να πάρει λεφτά από ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλιώς δεν έχει δικούς της πόρους για τίποτα...
Γιατί στην υπόθεση της ανάπτυξης πόρων κλπ μπλέκεις την Ελλάδα μόνο ως κράτος ??. αυτο είναι μόνο μέρος του προβλήματος .. όπως και οι επιδοτήσεις είναι μέρος .. και δεν είναι το σημαντικότερο.
 

greekBruin

Senior Member
6 November 2011
557
Τις δυσκολίες και τις δαπάνες τις αναλαμβάνουν οι εταιρείες .. οχι η χώρα .. αν αυτές προσδοκούν κέρδος μπορεί να προχωρήσει η δουλειά. Το ζήτημα είναι απο τις παραχωρήσεις να μείνει οσο περισσότερο κέρδος στη χώρα. Είναι θέμα συμβάσεων.

Σιγά να μην καθορίζει η Καλιφόρνια τις εξελίξεις .. καθόρισε την εξέλιξη στους ρύπους ΟΚ (ενα πρόβλημα που δημιούργησε η ίδια η πολιτική της και το μοντέλο ζωής εκεί). Αλλού έμεινε πολύ πίσω .. άλλωστε αυτό συμβαίνει πάντα .. κάποιος πρωτοπορεί σε ένα θέμα .. άλλος σε άλλο κλπ .. και αλλάζουν τα πράγματα συν τω χρόνω
Για την κατανάλωση ούτε καν .. οι Καλιφορνέζοι χλαπακιάζουν ενέργεια ασύστολα.
Για το που πηγαίνουν τα πράγματα εγω παρατηρώ την Κινα .. ασε να μαλώνουν Καλιφόρνια & UK αν θα γίνει απαγόρευση κινητήρων εσωτερθκής καύσης το 2030 ή το 2035

Γιατί στην υπόθεση της ανάπτυξης πόρων κλπ μπλέκεις την Ελλάδα μόνο ως κράτος ??. αυτο είναι μόνο μέρος του προβλήματος .. όπως και οι επιδοτήσεις είναι μέρος .. και δεν είναι το σημαντικότερο.

Ενδιαφέρον. Αλήθεια, με ποιο τρόπο ... "παρατηρείς την Κίνα"; Πηγαίνεις εκεί τακτικά; Γνωρίζεις τη γλώσσα;

Από την πλευρά μου να κλείσω την παρέμβασή μου με την παρακάτω πρόσφατη είδηση που λέει ότι η Χόντα αποφάσισε να πουλάει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2040. Παρότι γενικά η Χόντα έχει μείνει πίσω στα ηλεκτροκίνητα. Άλλες εταιρίες έχουν σχέδια να γίνουν "μόνο ηλεκτροκίνητα" πολύ πιο σύντομα.

Η εκτίμησή μου είναι ότι δεν πρόκειται να υπάρξει εξόρυξη στο Αιγαίο τα επόμενα 30 χρόνια, παραείναι μπερδεμένο και ακριβό, και δεν ευνοούν οι συγκυρίες.

 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Ενδιαφέρον. Αλήθεια, με ποιο τρόπο ... "παρατηρείς την Κίνα"; Πηγαίνεις εκεί τακτικά; Γνωρίζεις τη γλώσσα;
Ειρωνίες .. δεν θα ακολουθήσω.
Βλέπω/διαβάζω τι κάνουν για τις μεταφορές τους .. π.χ. οτι ανέπτυξαν τους σιδηροδρόμους 10Χ πάνω απο τους δυτικούς
Βλέπω τι κάνουν με τα ενεργειακά τους .. συνεχίζουν να αναπτύσουν την παραγωγή απο ορυκτά καύσιμα ενω παράλληλα κάνουν οτι μπορούν για βιόσιμες ΑΠΕ .. και μπορούν πολλά (δες φράγματα)
Βλέπω να πρωτοστατούν στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης http://en.china-autotech.com/
Από την πλευρά μου να κλείσω την παρέμβασή μου με την παρακάτω πρόσφατη είδηση που λέει ότι η Χόντα αποφάσισε να πουλάει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2040. Παρότι γενικά η Χόντα έχει μείνει πίσω στα ηλεκτροκίνητα. Άλλες εταιρίες έχουν σχέδια να γίνουν "μόνο ηλεκτροκίνητα" πολύ πιο σύντομα.
Με τέτοιες ανακοινώσεις πιο πολύ σαν θεσμοφύλακας των ΜΕΚ μου ακούγεται η Χοντα .. αν είναι έτσι θα την ξεπεράσει η πραγματικότητα. Αν και δεν νομίζω να μην έχουν κρυφά χαρτιά ..
Από δηλώσεις χόρτασα .. Εγώ είμαι ενθουσιασμένος με τις υλοποιήσεις της Hyundai (δες ioniq 5).
Η εκτίμησή μου είναι ότι δεν πρόκειται να υπάρξει εξόρυξη στο Αιγαίο τα επόμενα 30 χρόνια, παραείναι μπερδεμένο και ακριβό, και δεν ευνοούν οι συγκυρίες.

Αντε πάλι με το Αιγαίο .. είπαμε Αιγαίο οταν και άν .. στο Λιβυκό ομως .. ?? τι εκτός των γεωπολιτικών θα εμποδίσει την ανάπτυξη ενος αντιστοιχου Ζορ σε 5-10 χρόνια ..
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Το ερώτημα δεν αφορά το μέλλον, όπου προφανώς (?) θα κυριαρχούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ΑΠΕ.
Αλλά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα. Τα επόμενα 20-30 χρόνια. Μέχρι τότε, τι γίνεται;

Αν δεν είναι τώρα η στιγμή να συζητήσουμε και κάποια στιγμή να αποφασίσουμε, πότε θα είναι;
Μετά από 30 χρόνια;

Πάντως δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η συζήτηση άνοιξε τώρα. Βρισκόμαστε σε κρίσιμο χρονικό σημείο. Οι λαοί και οι κοινωνίες πρέπει να πάρουν αποφάσεις. Ειδικά στην Ευρώπη. Αν δεν το κάνουν και μάλιστα τώρα, σε μία 10ετία-15ετία μπορεί να είναι αργά. Οι γίγαντες της Ασιατικής Ανατολής και της Βόρειας Αμερικής τρέχουν. Η Ευρώπη θα μείνει φτωχός συγγενής με περασμένα μεγαλεία; Είναι κι' αυτό μία πιθανότητα. Και εμείς τι; Η ουρά της ουράς; Αν το αποδεχτούμε έτσι εκ των προτέρων, έτσι και θα γίνει.

Υ.Γ.1 Διαβάζω στο διπλανό νήμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συσσωρευτές, σταθμούς φόρτισης, κλπ. Πολύ ωραία και πολύ ενδιαφέροντα όλα. Ένα ερώτημα. Η ηλεκτρική ενέργεια για να λειτουργήσουν αυτά, από που θα προέρχεται;
Ιδού η απορία...

Υ.Γ.2 Η προσωπική μου γνώμη-προτιμήσειις.
Για το Αιγαίο συμφωνώ με Δένδια. Δε θα ήθελα με τίποτα να το δω σαν εργοτάξιο. Να κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή το οικοσύστημα και οι ομορφιές του.
Η Νότια και Ανατολική Μεσόγειος και τα μεγάλα βάθη είναι άλλο. Δεν γίνεται για άλλη μία φορά να είμαστε αμέτοχοι και να αφήνουμε την ιστορία και τα πράγματα να μας προσπερνούν.
Τελευταίο και εξίσου σπουδαίο. Η ενεργειακή αυτονομία μίας χώρας, η ελαχιστοποίηση της εξάρτησης πρέπει να είναι κύριος σκοπός. Η μοναδική γεωγραφική θέση και διαμόρφωση της χώρας μας τη δίνει τη δυνατότητα. Θα την αφήσουμε; Ή θα κάνουμε κάτι;