Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,289
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι δυο εταιρίες που έχουν εξαιρετικά jpeg και κάποιοι χρήστες τις προτιμούν απέναντι στο τρίπολο Canon, Sony, Nikon για κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχουν.

 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,591
Έτσι είναι Κώστα, ειδικα Olympus μηχανή πολύ δύσκολα δεν θα έχω ανά πάσα στιγμή μια στην κατοχή μου και ο λόγος είναι τα τρομερα JPEG’s τους, κάποιες ιδιαίτερες δυνατότητες που έχουν οι μηχανές και φυσικά η τεράστια γκάμα φακων για όλα τα γουστα και τα πορτοφόλια. Και fuji έχω που επίσης μου αρέσουν πολύ τα jpeg τους, αλλά η περιορισμένη και αρκετά ακριβή γκάμα φακων σε σχέση με το m43 δεν μου αφήνει περιθώρια να χτίσω και να επενδύσω σε ένα πλήρες σύστημα, μόνο συμπληρωματικά.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,248
Εκεί ψηλά.....


Οι δυο εως τωρα ναυαρχιδες (μεχρι να κυκλοφορησει τουλαχιστον η Canon R3) και τι κρυβουν κατω απο το καπώ τους στα αληθεια οσον αφορα την φωτογραφια.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,248
Εκεί ψηλά.....

Canon RF 85mm f1.2 vs Hasselblad 80mm f1.9 (X1D II vs EOS R5)​



To δαμε και αυτο.

Μedium format μικροτερο και ελαφρυτερο απο μια νεας γενιας απλη mirrorless.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,591
Μιας και είχα λίγο χρόνο εχτές και σήμερα το πρωί έκανα κάποιες συγκρισούλες ανάμεσα στον νέο φακό που απέκτησα τον Olympus 12-100, στον Panasonic 12-60 που επίσης έχω και στην Sony RX10IV. Τράβηξα κάμποσες φώτος με ίδιες ρυθμίσεις όσο γίνεται στα 24mm - 35mm - 60mm (εδώ τερματίζει ο panasonic 12-60) και στα 100mm (εδώ τερματίζει ο Olympus 12-100). Σε πρώτη φάση στα 24mm ο 12-100 είναι καλύτερος ειδικά στα άκρα (όχι βέβαια κάποια συγκλονιστική διαφορά), και το κέντρο του είναι οριακά καλύτερο από τους άλλους 2. Ο 12-60 έρχεται εδώ δεύτερος και η sony rx10 τρίτη καθώς δεν είναι το καλύτερός της τα 24mm ειδικά τα άκρα. Στα 35mm οι όποιες διαφορές σχεδόν εξανεμίζονται. Ο 12-100 είναι οριακά καλύτερος άλλα και πάλι μόνο με πολύ ψύρισμα θα δεις τις διαφορές. Η Sony Rx10IV εδώ δείχνει τα δόντια της και ξεπερνάει τον 12-60 φτάνοντας μια ανάσα από τον 12-100. Στα 60mm πάλι οριακά καλύτερος ο 12-100 άλλα νιώθει στην πλάτη της πολύ κοντά την Rx10IV που τα πάει περίφημα. Ο 12-60 μιας και τερματίζει εδώ, δυσκολεύεται να τις ακολουθήσει, άλλα συνολικά έχει αξιοπρεπέστατη απόδοση και στα 60mm. Τέλος στα 100mm που τερματίζει ο 12-100 είναι η πρώτη εστιακή που χάνει την πρωτιά ο 12-100, είναι ελαφρά καλύτερη εδώ η Sony Rx10IV ειδικά στα άκρα, βέβαια μιλάμε για πολύ μικρές διαφορές.

Συνολικά το συμπέρασμα που έβγαλα είναι πόσο πολύ έχει βελτιωθεί η τεχνολογία που ένας φακός superzoum (24mm-600mm) και ένας entry level φακός όπως ο Panasonic 12-60 μπορούν σε πολλές περιπτώσεις να χτυπήσουν στα ίσια έναν pro φακό όπως ο Olympus 12-100. Ο Olymus 12-100 συνολικά έχει καλύτερη απόδοση στα ίδια εστιακά μήκη και με ελάχιστο purple fringing, (οι άλλοι δυο έχουν λίγο purple fringing ειδικά στα άκρα), άλλα οι διαφορές είναι μικρές και μόνο με αρκετό ζουμ τις βλέπεις και πάντα σε άμεση σύγκριση. Για γενική φωτογράφηση νομίζω και οι 3 φακοί μπορούν να καλύψουν τον μέσο χρήστη. Βέβαια αν πιάσουμε και άλλους παράγοντες εκτός της ποιότητας εικόνας, ο 12-100 είναι σε άλλη κλάση τόσο σε κατασκευή, όσο και σε εστίαση, αδιαβροχοποίηση, σταθεροποίηση κλπ. ειδικά με τον 12-60...λογικό βέβαια με την τεράστια χρηματική διαφορά που τους χωρίζει.

Να προσθέσω βέβαια ότι η rx10IV είναι 20mp και αυτό την βοηθάει σε ένα βαθμό καθώς η σύγκριση που έκανα ήταν με την em10III που είναι 16mp, αν είχα μηχανή με 20mp τα πράγματα θα ήταν καλύτερα για τους 2 m43 φακούς και ειδικά για τον 12-100 που θα εκμεταλλευόταν καλύτερα τον 20αρι αισθητήρα.

Θα προσπαθήσω να βάλω και μερικά δείγματα. Έτσι πρόχειρα πάντως ένα δείγμα παρακάτω στα 24mm, είναι crop από το κέντρο. Το πάνω είναι rx10IV, στην μέση ο 12-100 και κάτω ο 12-60.
 

Attachments

  • comparison.jpg
    comparison.jpg
    1.8 MB · Views: 21

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,289
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Νίκο καλημέρα.

Μια παρατήρηση δικη μου από ανάλογα τεστ όπου έχω εντοπίσει διαφορες στην απόδοση τως φακών που με την πρώτη ματιά δεν φαίνονται

Για την οξυτητα , contrast του φακού δοκίμασε τόσο σε κοντινό 3-4μ όσο και σε πιο μακρινό στόχο 10-15μ (όχι υπερβολικά μακρινό όμως γιατί εκεί παίζουν κιαλλα χαρακτηριστικά ρόλο)

Εγω συνήθως το κοντινό το κάνω εσωτερικά (ειδικά για το ευρυγώνιο) και το μακρινό εξωτερικά σε κάποιο ανάγλυφο τοίχο όπου βλέπω εύκολα τυχόν διαφορες

Τα κρύσταλλα των φακών , ειδικά των ζουμ αλλάζουν θέση ανάλογα την απόσταση και η απόδοση στα άκρα διαφέρει ανάλογα που εστιάζει ο φακός (ειδικά στο ευρυγώνιο).

Καλο είναι ο στόχος να έχει λεπτομέρεια (ανάλογα την απόσταση πάντα) ώστε να βγαίνουν συμπεράσματα. Διάλεξε στόχο όπου στο κέντρο τουλάχιστον να είναι επίπεδος με την μηχανή (αυτή η φωτό που έβαλες είναι αφενός πολύ μακριά και υπό κλίση πολλά στοιχεία) αλλά ταυτόχρονα να έχει στοιχεία εμπρός και πίσω από αυτόν ώστε να κρίνεις αν ο φακος παρουσιάζει field curvature.

Είναι κάτι που επίσης δίνει διαφορετικά άκρα ανάλογα την απόσταση εστίασης και μαλιστα πολλές φορες βλέπεις εστιασμενα αντικείμενα πισω και στην περιφέρεια ακομη και με ρηχο διαφραγμα.

Ο φωτισμός παίζει σημαντικό ρόλο για να αξιολογήσεις το contrast του φακού, ανάλογα τις φωτιστικές συνθήκες ο φακός μπορεί να χάσει πολύ από την αρχική οξύτητα του αν οι επιστρώσεις του δεν βοηθούν. Άλλο να πάρουμε δείγματα σε σκιά και άλλο σε ντάλα ήλιο

Καλο είναι ο ίδιος ή ένας άλλος στόχος να βοηθάει να κριθεί και η γεωμετρία, βινιέτα κλπ. Για έλεγχο σε flare /veiling/CA θέλει λίγο διαφορετικη προσέγγιση.

Τα διαφραγματα που πρέπει να τσεκαριστούν σε m43 είναι έως f5.6-8 το πολύ , πιο πάνω δεν έχει νόημα πέφτει τρομερά η απόδοση των φακών. Στον σενσορα 1 ιντσας κανεις αναπροσαρμογή.
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,591
Χρήσιμες οι πληροφορίες σου Κώστα, θα κοιτάξω να τις εφαρμόσω, βασικά δεν ήθελα να κάνω κάποιο αναλυτικό ή επιστημονικό τέστ, απλά έτσι πρόχειρα με απλή χρήση να δω τι μπορώ να καταλάβω και τι διαφορές θα δώ, υπάρχουν διαφορές υπερ του 12-100 ακόμα και με το απλό μπακαλίστικο τεστ που έκανα, και σίγουρα θα υπήρχαν μεγαλύτερες υπερ του 12-100 αν είχα και μια m43 με τον 20αρη αισθητήρα. θα επανέλθω.

Αυτό που γράφεις για τον κοντινό και μακρινό στόχο, το έχω παρατηρήσει σε μεγάλο βαθμό στην rx10IV. Σε θέματα μέχρι 4-5 μέτρα στο ευρυγώνιο είναι sharp ακόμα και τα άκρα, αν πάς όμως σε θέμα σε απόσταση πάνω από 10-15 μέτρα ξαφνικά έχει σημαντική πτώση στην απόδοση στα άκρα. Ευχαριστώ για την πληροφορία!!
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,289
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Olympus 150-400mm & Sony 200-600mm Comparison Experience


Αδικη για εμενα η συγκριση των δυο φακων μιας και ο Zuiko φθανει μεχρι τα 1000mm , ειναι πιο φωτεινος και συνάμα και πολυ πιο ακριβός

την διαβασα στα γρηγορα αλλά απορώ πως τολμουν να κανουν συγκριτικό τοσο εξειδικευμένων εργαλείων οταν δεν ξέρουν τον εξοπλισμό που χρησιμοποιουν.

ο τυπος έχει γινει ρόμπα κανονικά και δεν ειναι κανενας τυχαίος ( πρωην ambassodor της Panasonic ηταν)

αναφέρει αρχικά ότι δεν ειχε επιτυχια στην συνεχή εστιαση με την ΕΜ1-Χ στο CAF στο γρηγορο H mode :eek: , καλά κανεις δεν του εξηγησε ότι η μηχανη σε αυτό το mode εστιάζει στο πρώτο καρέ και μόνο ?

Δευτερη γκαφα ολκης περίμενε να δουλέψει το Bird Eye AF και να του δινει ενδειξη στο σκοπευτρο στο mode CAF ενω και ολα τα βιντεο εκμαθησης και το manual αναφέρουν ότι πρέπει να κάνει χρήση του mode CAF-TR o_O, απιστευτο απο reviwer να αγοράζει οπτικό 7500$ και να το τεσταρει σε μηχανη 2000$ και να μην ξέρει τις βασικές ρυθμισεις

....
ΥΣ
ενταξει απο κάτω στα σχόλια του το ειπαν ευγενικά αλλά σχεδόν ολο το review του ειναι στον αερα αφου μπορουσε να πάρει ακομα καλυτερα αποτελέσματα με την ΕΜ1Χ (πιθανως και με την Α9 αν έχει κανει παρόμοιεις κουταμάρες)
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,591
Μιας και έχω πλέον στην κατοχή μου την Nikon D5500 και τον φακό Nikon 18-140 έκανα σήμερα το πρωί κάποιες πρόχειρες συγκρίσεις με το σετ Olympus em10III και τον φακό 12-100f4. Δεν θα επεκταθώ σε αναλύσεις, παρά μόνο 2-3 σχόλια. Σαφώς ο Pro φακός της Olympus είναι καλύτερος οπτικά σε όλο το εύρος του ζουμ, αυτό όμως που μου έκανε εντύπωση είναι πρώτον ότι οι διαφορές φαίνονται μόνο με ζουμ στις φώτος και κυρίως πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν τα mp. Τα 24mp της Nikon σε σχέση με τα 16mb της Olympus βοηθάνε πολύ τον χειρότερο οπτικά φακό. Σε ένα π.χ. αντικείμενο σε μεγέθυνση ώστε να καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο στην οθόνη του υπολογιστή ο χειρότερος φακός της Nikon σωζόταν από τα 24mb και σε κάποιες περιπτώσεις διέκρινες περισσότερες λεπτομέρειες από ότι με τον Olympus 12-100. Ξέρω ότι είναι ανόμοιες οι συγκρίσεις άλλα όπως είπα σε κάποιες περιπτώσεις ο μεγαλύτερος και με περισσότερα mp αισθητήρας βοηθάει και καλύπτει σε ένα βαθμό τον πιο αδύναμο φακό. Σαφώς αν δοκιμαστεί ο Olympus 12-100 στον πιο φρέσκο 20αρη αισθητήρα η ψαλίδα θα ανοίξει και άλλο υπερ του.

Σαν σύνολο θα έλεγα ότι το αποτέλεσμα είναι πολύ κοντά ανάμεσα στα 2 σετ, με νικητή την Olympus, με μικρή όμως διαφορά. Σαφώς αν βάλουμε στην εξίσωση το εύρος του ζουμ, την ποιότητα κατασκευής, την σταθεροποίηση, την Jpeg engine κλπ. δεν το συζητάμε ο Olympus 12-100 είναι πολύ μπροστά σαν πακέτο και διαξιολογείται και από την μεγάλη διαφορά τιμής. Με εξέπληξε ευχάριστα πάντως ο 18-140 της Nikn, δεν είναι τυχαίο ότι θεωρείται Must φακός για κατόχους Nikon Crop Dslr.