Micro Four Thirds system M43

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,808
Θέλει πολύ συζήτηση το όλο θέμα. Γενικά συμφωνώ ότι μηχανές του στιλ Om1 Και φακοί f1,2 ξεφεύγουν από την λογική του m43. Καλό είναι να υπάρχουν άλλα όχι εις βάρος των μικρών σωμάτων και φακών τους οποίους οι εταιρίες έχουν ξεχάσει ή απλά αδιαφορούν. Πιστευω ο λόγος είναι ότι οι χρήστες αυτών των μηχανών έχουν πάει στα κινητά και έτσι οι εταιρίες απλά πάνε στην πιο μεγάλη κατηγορία από την οποία μάλιστα βγάζουν και πιο πολλά φράγκα. Δύσκολα θα ξαναδούμε μηχανές σε μέγεθος gm1...έχουνε μπει πλέον για τα καλά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας....προσωπικά δεν θα μου λείψουν κιόλας....προσωπικά θέλω ένα σώμα σε μέγεθος ΟΜ5 και όχι μικρότερο που να τα έχει όμως όλα, τα πάντα και όχι να είναι ο φτωχός και ο μικρός αδερφός της Om1.

Για το βίντεο, πλέον ο περισσότερος κόσμος θέλει και βίντεο, στην τελική δεν αλλάζει κάτι στο Hardware, μερικοί αλγόριθμοι και το Sοftware, και να το αφαιρούσε από τις μηχανές σιγά πόσο θα έκοβε νομίζετε 50 ευρώ?? άντε 100. Και θα έχανε και ένα σκασμό αγοραστές, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δούμε μηχανή χωρίς βίντεο πλέον, πιο πιθανό είναι το αντίθετο να δούμε μηχανές αποκλειστικά για βίντεο, με την άνοδο του Youtube, Vblogging κλπ. η φωτογραφία έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, για αυτό βλέπουμε και συνεχώς μηχανές που να απευθύνονται σε αυτά τα κοινά. Ακομα και η Panasonic αν δείτε οι 2 τελευταίες μηχανές που έχει βγάλει στο m43 είναι για βίντεο (Gh6 - G100) και δεν έχει βγάλει καμία για φωτογραφία εδώ και χρόνια.

Δεν μας αρέσει αυτή η κατάσταση άλλα πρέπει να προσαρμοστούμε, οι επόχες άλλαξαν και τα κινητά + το βίντεο είναι τα βασικά εργαλεία σήμερα..με συνέπεια τα μικρά σώματα και οι φτηνοί μικροί φακοί να έχουν πάει πίσω όσον αφορά τις προτεραιότητες των εταιριών.
 
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,548
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εγώ πάλι είμαι γερό παράξενος (πολύ περισσότερο από τον cacau). Εκτιμώ πολύ το μικρό βάρος και μέγεθος αλλά δινω προτεραιοτητα στην εργονομία και προσπαθώ να τα ισσοροπησω ολα.

Δεν με νομίζει τι σύστημα θα έχω στα χέρια μου αρκεί η μηχανή που κρατώ να είναι πρωτιστως εργονομική και φιλική στην χρήση.

Αυτο μεταφράζεται σε πολύ καλό ΕVF, καλή οθόνη, 2 ροδέλες , trackpad, σχετικά μεγάλα κουμπιά και σε απόσταση μεταξύ τους που να έχουν τα κατάλληλα ανεβοκατεβάσματα για να τα βρίσκεις στα τυφλά. Στοιχειώδη γκριπ για να φοράω και ένα ποιοτικό ζουμ 300-400γρ. χωρίς να θέλω γκριπ . Ολα τα κουμπιά να προγραμματίζονται και να υπάρχει κεντρικός επιλογέας με 3-4 μνήμες. Προφανώς θέλω την καλύτερη σταθεροποίηση της αγοράς, ανθεκτικότητα στο σώμα , στεγανότητα κορυφαία και ακριβή και ταχύτατη εστίαση PDAF με καλες ριπές και μεγάλο buffer.

Αυτά δεν τα δίνει ολα μαζί δυστυχώς καμία ΕΜ5 /ΟΜ5 και ούτε στο μέλλον πιστευω θα τα δώσει , και φυσικά οτι σώμα τα συνδιάζει δεν θα στοιχίζει 800 ευρω οτι αισθητήρα και να φοράει π.χ. 1 ιντσα

Τα δίνει όμως (ανα χρονιά με αυξανόμενη και βελτιωμένη βερσιον) μια μηχανή τυπου ΕΜ1.2/3/ΟΜ1 και εκεί εγώ κλείνω τις απαιτήσεις μου σαν min μέγεθος σώματος (η παλιά ΕΜ1 είναι το απολύτως μικρότερο σώμα που μπορώ να δεχθώ ως εργονομικό) .

Αλλά το σώμα προφανώς θέλει και χέρια και πόδια και αυτά είναι όπως όλοι ξέρουμε οι φακοί.
Οι φακοί είναι που σε δένουν και σε κρατουν στο m43 για να εχεις ένα συνολικά μαζεμένο κιτ ακόμα και με ένα σώμα όπως μια ΕΜ1 σε μέγεθος.

Μπορεί η σειρά ΕΜ1… να έχει ιδιες διαστασεις με τα FF σωματα αλλά οι ποιοτικοί FF φωτεινοί φακοί δεν είναι σε καμία περίπτωση ελαφριοι ή μικροί. Ακόμα και σχεδόν ίδιο βάρος να έχουν κάποιοι pro φακοί m43 με αντίστοιχους FF (σε φωτεινότητα ή εστιακή) κάνοντας χρήση ελαφριων υλικων (πλαστικό, συνθετικό γυαλί κλπ) το μέγεθος τους διαφέρει και η τσάντα μεγαλώνει αρκετά στην πορεία.
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,808
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ Κώστα, για αυτο έγραψα και πριν ότι μηχανές σε μέγεθος gm1 σε τελική δεν προφέρουν και κάτι συγκλονιστικό, ούτε εργονομία έχουν, ούτε κρατημα και αν έχουν σκόπευτρο είναι μινιατούρα…,δεν έχει νόημα….θέλει κάποια ισορροπία. Απλά θεωρώ ότι π.χ. Η OM1 ή η Panasonic G9 έχουν πάει στο άλλο άκρο, για αυτο τον λόγο προτιμώ σώματα στο μέγεθος της OM5 είναι σχετικά μικρά αλλά χωρίς να χάνουν πολλά από άποψη εργονομίας. Σε κάθε περίπτωση γούστα είναι αυτά, απλά θεωρώ ότι μικρά σώματα σε μέγεθος gm1, pl10 κλπ. Έχουν πλέον μπει στο χρονοντούλαπο. Στην τελική καλή τύχη να βάλεις ένα 5axis 6 stop σε μια μηχανή μεγέθους gm1….

Υ.Γ. Θα συμφωνήσω και για τους φακούς, με τα συνθετικά υλικά αρκετοί FF φακοί δεν έχουν μεγάλο βάρος, για μένα βέβαια το έχω γράψει δεκάδες φορές το μέταλλο είναι μέταλλο. Πιάνω τον 12-100 και νιώθω δέος, χαίρομαι τις μεταλλικές ροδέλες και έτσι τις θέλω. Ένας τέτοιος φακός σε FF με τέτοια μέταλλα θα ζύγιζε 2 κιλά.
 

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
425
Το παιχνίδι της φορητότητας παίζεται στους φακούς. Στα σώματα έχουν έρθει σχεδόν στα ίσα τους τα συστήματα.
Επίσης το παιχνίδι παίζεται και στις τιμές. Και όχι μόνο των σωμάτων ή των πολύ καλών και φτηνών φακών του συστήματος M4/3. Ακόμη και όλα τα περιφερειακά είναι φτηνότερα. Αλλη τιμή να πάρεις πχ φίλτρο 55mm και άλλο 82mm. Άλλη τσάντα για να χωράει σύστημα με τηλεφακό για FF και άλλη για τηλεφακό M4/3. Άλλο τρίποδο και πιθανόν όχι κεφαλή με μπίλια για βαρύ σύστημα FF....κλπ
Προσωπικά δεν βλέπω το μεγάλο μέγεθος σαν μειονέκτημα. Θεωρώ πχ το μέγεθος της G9 ιδανικό. Αντίθετα θεωρώ σαν αρνητικό το μικρό μέγεθος. Πούλησα πρόσφατα μια e-pl6 επειδή δεν είχε evf και δεν με βόλευε ούτε να την πιάσω, πόσο μάλλον να βάλω έναν καλό και λίγο βαρύτερο φακό επάνω.
Το μεγάλο μέγεθος στις ναυαρχίδες δίνει και άλλα πλεονεκτήματα. Περισσότερα στοπ σταθεροποίησης, καλύτερους επεξεργαστές, καλύτερο evf, χώρο για δύο κάρτες και μεγαλύτερες μπαταρίες και αρκετά ακόμη.
Και τέλος το Μ4/3 έχει και τα δικά του πλεονεκτήματα σαν σύστημα. Υπάρχουν σαφώς καταστάσεις που δεν μπορεί να κάνει όσα κάνει μια FF ή να τα κάνει το ίδιο εύκολα, αλλά ισχύει και το αντίθετο.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,808
Εννοείται οι φακοι ειναι το μεγάλο ατού του m43. Πρόσφατα δοκίμασα έναν Olympus 40-150f4….ο φακός πλέον έχει πέσει στα 700 ευρώ. Πολύ χοντρικα πανέμορφος, μαζεμένος, ελαφρύς και όλο μέταλλο!!! Απόδοση;;; Να τον πιεις στο ποτήρι..ε δεν υπάρχει καμία περίπτωση να βρεις φακό σε FF που να συνδιάζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά που ανέφερα σε αυτά τα χρήματα…π.χ. Αυτός ο φακός μαζί με τον Olympus 8-25 έχεις ενα σύστημα μαζεμένο που κάνει σχεδόν τα πάντα με άριστη απόδοση.

Επίσης μην ξεχνάμε ότι η απόδοση όλων των αισθητήρων έχει φτάσει σε πολύ καλο επίπεδο. Με m43 μηχανή έχω 20mp αρχείο με iso άνετα ακόμα και στα 6400 και πολύ καλο dynamic range. Ε οκ με FF έχω σίγουρα καλυτερο αρχείο αλλά πόσες φορές θα χρειαστώ αυτή την διαφορά που θα πάρω με τον FF αισθητήρα που αξίζει να χάσω αρκετά σε χρήμα, όγκο και βάρος;;
 
  • Like
Reactions: Highpriest

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,548
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αυτό ακριβώς έχω κάνει εγώ Νίκο

μετα από χρόνια με τον 12-100/4 τον έδωσα με βαριά καρδιά πριν λιγους μήνες και κράτησα 8-25/4 και 40-150/4 με ενδιάμεσα πολύ φωτεινούς prime και μικρούς όπως LEICA 15/1.7 , 25/1.4 II αλλά και pro φακούς όπως 17/1.2, 45/1.2, 75/1.8 (για εμενα ανηκει σε αυτη την κατηγορία) για οταν τους χρειαζομαι για ειδικές περιπτώσεις

το να παρεις ρηχο DOF ειναι και ευχη και καταρα αναλογα το θεμα, η ποιοτητα ομως του bokeh (αριθμος λεπιδων , στογγυλεμενες ακρες, ειδικα γυαλια για να μειωθουν artifacts κλπ ) ειναι τελειως αλλη ιστορία. Ψιλα γραμματα για πολλους βεβαια γιαυτο ειναι και σουπερ ικανοποιημενοι και απο ενα ψευδομποκε απο κινητό. Οι pro m43 f1.2 φακοί λοιπον συγκρίνονται σε χαρακτηριστικά οπως sharpness, bokeh με τους ακριβοτερους και βαρυτερους Sigma Art FF και όχι με την σειρά contemporary που γράφτηκε ,

Τον 12-100/4 τον έδωσα για να έχω αλλα50mm (100mm σε FF) στο τελε από τον εξαιρετικο 40-150/4. Υπόψην ο τελευταίος βγαίνει φθηνότερα ακόμα από όσο έγραψες αν ψαχτείς γιατί εχει 150 ευρω cashback στα Amazon

Μπορει τώρα να δώσω τον 8-25/4 γιατί λέω να κρατήσω το FF σετ S1R συν Lumix 14-28/4-5.6 για αρχιτεκτονικό , τοπιο κυρίως λόγω του εχω ετοιμο αρχειο 47 Mpx χωρις χρηση hires.
Γιατι οι διαφορές του συχρονου αισθητηρα της ΟΜ1 απο τον FF αισθητηρα τετραετιας της S1R ειναι πολυ μικρες σε αποδοση στα ψηλά ISO . Προφανως με ενα αισθητηρα νεας γεννιας FF να εχουν διαφορες αλλα εκει ή δεν θα εχω την αναλυση των 47MPx (σωματα FF συγχρονα σττα 24-30Mpx) ή θα πρεπει να πληρωσω 4 χιλιαρικα για να τα εχω και τα δυο (αισθητηρα υψηλης αναλυσης γυρω στα 50 MPX και πολυ καλο Low LIght)

Αν δωσω τον 8-25/4 θα κρατησω τον Lumix 9/1.7 στο m43 και ειτε θα ξαναγυρίσω στον 12-100/4 ή θα συμπληρώσω τον 40-150/4 με ένα 12-40ΙΙ/2.8 ή ενα 12-45/4 για ακομα πιο ελαφρυ πακετο ειδικα αν εχω δυο σωματα να ειναι ταυτοχρονα επανω ο 14-45/4 και ο 40-150/4 . Ευτυχως εχουμε πολλές και ποιοτικες λυσεις να διαλέξουμε.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: karamela

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,808
Καλά το σκέφτηκες Κώστα, με είχε βάλει και εμένα σε σκέψεις το σετ 8-25 και 40-150 αλλά και μόνο στην ιδεα ότι θα πρέπει να αλλάζω συνεχώς φακούς πάνω στο σώμα για απλά πράγματα σε ένα ταξίδι την απέρριψα σαν λύση, συν ότι θα χάσω και την σταθεροποίηση που έχει μέσα ο 12-100. Παρολαυτα σκέφτομαι να πάρω τον 8-25 έστω και λίγο για το καλοκαίρι που θα κάνω μπόλικα ταξίδια στο εξωτερικό και αν μου κάτσει καλά θα τον κρατήσω ή τον δίνω από Σεπτέμβρη.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,548
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εγώ πάντα έχω δυο σωματα σε ένα ταξίδι βδομάδας που δυσκολα θα επαναλαβω ξανά , δεν περιορίζω τη θεματολογία μου γιατί αρχίζω και νευριάζω και δεν το ευχαριστιέμαι. Ειναι κούραση να εχεις περισσότερα φωτογραφικα αλλά προτιμώ να φύγω με λιγότερα ρούχα πάρα με λιγότερα φωτογραφικά από αυτά που θέλω μαζί μου ;)

το εύρος 40-100 καλύπτει συνήθως ενα 20-25% των φωτό μου ενω το εύρος από 8-25mm περίπου το 75-80%. Αν φύγω μόνο με τον 8-25/4 θα χάσω προφανώς αυτό το 20-25% των φωτό.

Αλλα με τον 12-100/4 εχανα πολλές φωτό από το ευρυγώνιο μεταξύ 8-12mm που ήταν πάνω από το 50% του 75-80% . Έτσι αναγκαστικά έφερνα και υπερευρυγωνιο μαζί , συνήθως τον LEICA 8-18 γιατί αν έφευγα μόνο με τον 12-100/4 κατέληγα με λιγότερες 35-40% φωτό από αυτά που ήθελα να τραβήξω (αρχιτεκτονικό, τοπίο, δρόμο) που ήταν μεγαλύτερο συγκριτικά ποσοστό από το παραπάνω 20-25%. Γιαυτο και ο LEICA ήταν σχεδόν πάντα επάνω στην βασική μηχανή και ο 12-100/4 στη δεύτερη για το extra 25% από 25-100mm

Έτσι κατέληξα οτι ειδικά για τις ταξιδιωτικές φωτό που εγω φωτογραφίζω ο 8-25/4 - με το εύρος του ακομα μεγαλύτερο από του LEICA 8-18mm αφού καλύπτει και το νορμαλ 18-25mm - είναι για εμένα φακος εργαλείο περισσότερο από τον 12-100/4.

Και επειδή παιρνω και backup σώμα πάντα μαζί το να φέρω και ένα ποιοτικό τηλεφακό όπως ο 40-150/4 αντί του βαρύτερου 12-100/4 είναι διπλό κέρδος γιατί έτσι τσιμπάω και λεπτομέρειες από τα 100-150mm που με τον 12-100/4 δεν θα μπορούσα να έχω.
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,808
Τον Leica 8-18 τον είχα για κανένα 4μηνο, πολύ καλός φακός άλλα το 18mm με περιόριζε αρκετά και αναγκαζόμουνα να τον αλλάζω συχνά με τον 12-100 και στο τέλος απλά άφηνα πάνω στην μηχανή τον 12-100 και τον 8-18 στην τσάντα. Και έτσι τον έδωσα σε γνωστό μου φωτογράφο. Ευελπιστώ με τον 8-25 αυτά τα έχτρα mm που έχει ο φακός σε σχέση με τον 8-18 να μην με κάνουν να τον αλλάζω συχνά με τον 12-100.
2 σώματα πλέον δεν παίρνω, πολύ ταλαιπωρία για μένα και βάλε βγάλε από τσάντα...επίσης επειδή για να πάρω ένα δεύτερο σώμα με τον 20αρι αισθητήρα της Olympus Θέλω minimum 600-700 ευρώ, προτιμώ να δώσω αυτά τα λεφτά σε κανέναν φακό παρά σε ένα δεύτερο σώμα..

Σε κάθε περίπτωση ο 12-100 δεν φεύγει!!
 

Tyler_Durden

Established Member
3 June 2011
130
Επανέρχομαι σε αυτό το νήμα, επισημαίνοντας πως είναι η πρώτη φορά εδω και αρκετά χρόνια που δεν υπάρχει καμία σοβαρή κινητικότητα (ούτε ακόμη και σε επίπεδο φήμης) για νεα σώματα τόσο απο την OM οσο κι απο την Panasonic. Τίποτα ουσιαστικό ούτε προς την κατεύθυνση μιας Pen F II ούτε ως προς μια διάδοχη κατάσταση για την G9 (κάτι τέτοιο θα με ενδιέφερε πραγματικά πολύ). Πολύ αποθαρρυντική ξηρασία...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,548
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Μεταλλική PenF II ως concept δεν θα ξαναδουμε οσο και αν το ζηταμε ολοι σε ξενα forum , το εχω αποκλεισει εδω και καιρο γιαυτο και ξαναγορασα μια PenF με λιγα κλικ. Μακάρι να διεψευστω

Θα βγει πιστεύω καποιο φθηνότερο σωμα της ΟΜ-5 προς τον Σεπτεμβρη , λογικά μια OM-10 που στην τιμη/χαρακηριστικα δεν θα εχει νοημα να την αγγιξεις αφου θα εχει φθηνύνει η ΟΜ-5

η Panasonic θα βγαλει ενα PDAF σωμα , ποτε θα γινει αγνωστο , εγω θα ηθελα ενα φωτογραφικό concept GX-10 (σαν την GX-8 οχι την GX-9) αλλα το πιο πιθανο ειναι να δουμε μια GH6 (II) με PDAF
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Ο γενικός δερβέναγας της Panasonic πριν κάποιους μήνες έλεγε ότι θα λανσάρουν ένα entry /medium level σώμα φέτος. Το πώς ακριβώς το εννοούν, και το πότε μένει να δούμε...
 

Tyler_Durden

Established Member
3 June 2011
130
Προσωπικά θα ήθελα κάτι φωτογραφικό που να ξεκολλήσει επιτέλους ο δείκτης απο τα 20megapixel. Πέραν όμως απο τις προσωπικές μου επιθυμίες (που ας ειμαστε ειλικρινείς δεν ενδιαφέρουν κανενα), αυτό που παρατηρώ είναι οτι ρε παιδί μου μετά την "wow camera" OM1 και την GH6, σαν να εξαντλήθηκε οποιαδήποτε συζήτηση για αυτό που θα πάει φωτογραφικά παρακάτω το σύστημα. (Επιμένω στο "φωτογραφικό" σκέλος γιατι για βίντεο όντως κάτι πιστεύω οτι θα γίνει παραπάνω απο την Panasonic). Λυπάμαι που δεν βλέπω πχ μια πρόοδο και μια θέληση για το παρακάτω βήμα όπως κάνει η fujifilm στο APSC. Για την ώρα, το σύστημα συνεχίζει να μου δίνει* περισσότερα απο αυτά που μου λείπουν, και είναι δύσκολο να πάω σε άλλο οικοσυστημα σύντομα** (γιατί ήδη εχω μια στρωμένη κατάσταση με φακους και σώματα), αλλά η ποιότητα της εικόνας σιγά σιγά θα αρχίσει να γίνεται μεγαλύτερο θέμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ως προς τα υπόλοιπα είμαι τόσο καλυμμένος που αν είχα πχ ένα m4/3 σώμα κοντά στα 40megapixel (ξέρω δεν παιζει να γινει ποτέ), δε θα μου πέρναγε καν απο το μυαλό άλλη αγορά

*φορητότητα, αδιανόητα πολλοί και καλοί φακοί για ΚΑΘΕ τσεπη και περισταση, ήδη εξελιγμένες υπολογιστικές τεχνολογίες
** μόνο το μεσαίο φορμά της fujifilm θα σκεφτόμουν σοβαρά αλλά χρειάζoνται πολλά χρήματα μόνο για το σωμα...
 

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
425
Προσωπικά θεωρώ πως το Μ4/3 έχει φτάσει στα όρια των μεγαπιξελ που μπορεί να δώσει. Αναλογικά είναι σε μέγεθος αισθητήρα 100 μεγαπιξελ σε full frame

Και πιστεύω πως το παιχνίδι δεν είναι πια στα μεγαπιξελ εδώ και καιρο. Άλλα πράγματα θα ήθελα να δω από τις δύο εταιρείες. Καλύτερη διαχείριση θορύβου πχ. Καλύτερο computational photography κλπ
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Κάπου αλλού είχα αναφερθεί σε ένα άρθρο που έλεγε ότι οι αισθητήρες (ανεξαρτήτως μεγέθους) απέχουν μόλις ένα stop από την τελειότητα, αλλά θα χρειασθεί άλλο ένα τεχνολογικό "άλμα" για να φτάσουν εκεί.

Από την άλλη μεριά, ακούω και διαβάζω πολλούς που έχουν δουλέψει με μηχανές πολλών σχετικά mp, και παραπονιούνται για τον θόρυβο - είναι κοινό μυστικό ότι όλες οι 40άρες+ μηχανές FF (και όχι μόνο) δίνουν αρχεία με αρκετό και διακριτό θόρυβο, ειδικά σε θέαση 1:1 στην οθόνη (που βέβαια εξαφανίζεται όταν τυπώσεις σε νορμάλ μεγέθη). Χαρακτηριστική περίπτωση είναι και οι Fuji, με αισθητή αύξηση θορύβου στους αισθητήρες των 26mp σε σχέση με τους 24άρηδες.

Μετά δε την πρόσφατη "επαναφορά μου" σε σύγχρονο σώμα olympus/om system (OM5), από την σύντομη επαφή μαζί της πιστεύω ότι ο σωστός δρόμος είναι το computational imaging - όπως στα κινητά δηλαδή αλλά με πλήρη/ακριβή έλεγχο του τι κάνει η μηχανή. Υπάρχουν βέβαια (και θα υπάρχουν) οι αυτόματες λύσεις και τα scene modes, αλλά οι δημιουργοί εικόνας που θέλουν, ήδη μπορούν με λίγο διάβασμα και πρακτική να κάνουν πράγματα αδιανόητα έως πριν λίγα χρόνια.

Οπότε, προσωπικά θα ήθελα να έχω ακόμα περισσότερες δυνατότητες τέτοιου τύπου, συν περισσότερο έλεγχο - π.χ. κάτι απλό: να μπορώ να σώσω τα Custom modes με όνομα για να μην χρειάζεται να θυμάμαι τι κάνει το καθένα (ή να κρατάω σημειώσεις), συν περισσότερες δυνατότητες επικοινωνίας - αφού τα πάντα πλέον είναι στο cloud (σε οποιαδήποτε μορφή του).

Σαν σώματα, ναι - θα ήθελα μια GX9 mkII με IP53 και ένα "τσικ" μεγαλύτερο γκριπ + τα σωθικά της G9 mkII (δεν υπάρχει, αλλά καταλάβαμε τι εννοεί ο ποιητής), και πλήρη συμβατότητα φακών των 2 "ξαδέλφων" (no way δυστυχώς), δηλαδή 100% συνεργασία σταθεροποιήσεων, αδιαβροχοποίησης, δαχτυλίδια διαφράγματος και clatch εστίασης κ.λπ.

Ήδη όμως αυτά που έχουμε, νομίζω ότι μπορούν να μας κρατήσουν απασχολημένους για κάμποσα χρόνια...
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,808
Κοίταξε αν δεις η Om1 και Om5 έχουν καλύτερη διαχείρηση θορύβου και καλύτερο Dynamic range από τις άλλες μηχανές m4/3 λόγω καλύτερων αλγόριθμων και νέων επεξεργαστών παρόλο που έχουν τον ίδιο κλασικό 20αρι αισθητήρα, υπάρχει δηλαδή μια πρόοδος, μπορεί όχι τεράστια άλλα υπάρχει...σε ανάλυση δύσκολα θα δεις πάνω από 20mp με τέτοιο μέγεθος αισθητήρα, άντε να πάει κανένα 24αρι μετά από καιρό, μέχρι εκει.

Η Panasonic το έχει αφήσει ουσιαστικά το m43 φωτογραφικά, ότι έχει βγάλει σε σώμα εδώ και χρόνια απευθύνεται αποκλειστικά σε άτομα που ασχολούνται με βίντεο (Gh6, G100 κλπ.) και νομίζω εκει θα μείνει. Εχει πάνω από 4 χρόνια να βγάλει μηχανή στο m43 που να απευθύνεται σε φωτογράφους, νομίζω τελευταία ήταν η G90. Rumors για μια Gx10 υπάρχουν εδώ και 2 χρόνια άλλα δεν βγαίνει τίποτα και προσωπική μου γνώμη είναι ότι δεν θα βγει ποτέ. Το πιο πιθανό είναι να δούμε μια GH7 με υβριδική εστίαση κάποια στιγμή and thats it.

H ΟΜ θα βγάλει μια Om10 κάποια στιγμή που θα είναι βασικά μια Em10ΙV με βελτιώσεις εδώ και εκει, τίποτα τρομερό.

Στην τελική η Om/Olympus Με τις Om1/Om5 άλλα ακόμα και με τις πιο παλιές Em5III,Em1III Και την entry level em10IV έχει μια τίμια γκάμα για όλα τα γούστα, δεν χρειάζεται να βγάλει κάτι άλλο άμεσα καθώς και να βγει θα έχει ελάχιστες βελτιώσεις από τα υπάρχοντα μοντέλα. Ειδικά η OM1 έχει μέσα της ότι καλύτερο μπορεί να προσφέρει μια μηχανή m43 αυτή την εποχή.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
...και πλήρη συμβατότητα φακών των 2 "ξαδέλφων" (no way δυστυχώς), δηλαδή 100% συνεργασία σταθεροποιήσεων, αδιαβροχοποίησης, δαχτυλίδια διαφράγματος και clatch εστίασης κ.λπ....
Τον άθλιο τον Robin... Θα του ζητήσω ποσοστά... :ROFLMAO:


 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,548
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σε γεινικες γραμμές τα λίγα ή πολλά σωματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμα στο m43 υπερκαλύπτουν οτι προσφέρεται στην σημερινή τεχνολογία και μάλιστα μερικά από αυτά συνδυάζουν χαρακτηριστικά σε πακέτο που δεν υπάρχουν σε αλλα φόρμα στην τιμή τους.

Ξερουμε οτι δεν θα δούμε ξανά φθηνά σωματα των 500ευρω με μειωμένα χαρακτηριστικά , δεν υπάρχει κοινό για αυτά.

Όλες οι εταιρίες ανεξαρτήτως μεγέθους αισθητήρα ξεκινούν πλέον με σώματα στον τιμοκατάλογο τους με τιμή καινούργιου στο χιλιάρικο και βάλε και ανάλογα το φορμά φροντιζουν να βάζουν λιγότερα ή περισσότερα χαρακτηριστικά σε αυτό. Και καταργούν σιγά σιγά ολα τα παλιότερα σωματα/σειρες.

Το κοινό που θέλει καθαρά 50 MPX και πάνω (για αρχιτεκτονικό, τοπίο, studio) με την σημερινή τεχνολογία καλό είναι κοιτάξει άμεσα για σώμα FF/MF. Σε ακίνητα θέματα (αρχιτεκτονικό, still life) μπορεί να κάνει δουλίτσα εύκολα και με το hires των μικρών φόρμα χωρίς μεγάλη απώλεια στην ανάλυση. Αλλά όπου οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και ειδικά σε επαγγελματίες δεν πας σε ημίμετρα.

Αλλά πραγματι ποιος πραγματικά χρειάζεται τόση ανάλυση και τι χρήματα είναι διατεθειμένος να πληρώσει γιαυτο αν του το δώσει ένα μικρότερο σύστημα ? Θα δώσει το διχιλιαρο τουλάχιστον που θα κοστίζει το σώμα ώστε να καλύψει το κόστος του αισθητήρα και των περιφερειακών? ή θα βήχει και θα λέει ελα μωρε με ένα χιλιάρικο τσιμπάω μια FF.

Το να ζητάμε από τα κροπ συστήματα με την σημερινή δυνατότητα των αισθητηρων. να τα κάνουν ολα ως πολυεργαλεία είναι ουτοπία νομίζω

Επίσης είναι τεράστιο λάθος να κανεις ένα βήμα εμπρός και ταυτόχρονα δυο βήματα πίσω. Κάθε αύξηση στην ανάλυση του αισθητήρα θα πρεπει να υπερκεράσει πρώτα την μείωση στο δυναμικό εύρος και στην διαχείριση του θορύβου που είναι τα μείον των μικρών αισθητηρων.

Αυτό μεταφραζεται πρακτικά (με βάση πάντα την εξέλιξη των αισθητήρων και οτι αυτή εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από την SONY) οτι σημαντικές μεταβολές στην ανάλυση θα βλέπουμε ανα 7-10 χρόνια. Αν θυμάμαι καλά το 2015 πρωτοεμφανίστηκε η GX8 των 20 MPX.

Εκει όμως που γίνονται θαύματα είναι στα υπόλοιπα ηλεκτρονικά και στις νέες ΑΙ τεχνολογίες , στο software όπου πλέον ένα προβληματικό αρχείο RAW του 2015 σε θόρυβο με τα σημερινά προγράμματα μπορεί να είναι 2-3 φορές καλυτερο. Ή αν το αρχείο είχε λεπτομέρεια και ήταν τραβηγμένο με καλό φακό π.χ. με το Gigapixel να δώσει διπλάσια ανάλυση. Αυτοί οι αλγόριθμοι σιγά σιγά ενσωματωνονται και στις μηχανές και έτσι βλέπουμε πλέον σημαντική πρόοδο μέσα στην δεκαετία στην απόδοση του ίδιου ακριβώς αισθητήρα.

Το σημαντικό είναι να υπάρχει και περαιτέρω εξέλιξη στους φακούς. Δεν έχουν κλείσει όλες οι τρύπες. Ο LEICA 9mm/1.9 έγινε αναρπαστος με το που βγήκε. Ο macro 90/3.5 παρόλη την αλμυρη τιμή του δεν προλαβαίνει να μπει σε στοκ και εξαφανίζεται για εφαρμογές στην ιατρική, studio, φύση κλπ. Περιμένουμε κι άλλους τηλεφακούς κυρίως φωτεινούς και μεγάλου εύρους με σταθεροποίηση που θα δώσουν πνοή σε σωματα όπως η ΟΜ1 που είναι στοχευμενα στη δράση/σπορ.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,548
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
20 χρόνια έκλεισαν πρσχθες στις 24 Ιούνη από την εμφάνιση της πρώτης ψηφιακής φωτογραφικης μηχανής της Olympus , της Ε-1 των 5 ΜPx με τα υπέροχα χρώματα του Kodak αισθητήρα

Το πρώτο και τελευταίο μοντέλο της εταιρίας με το όνομα Olympus στην ούγια σε μια αναμνηστική φωτό.

1687754548554.jpeg
 
  • Like
Reactions: cacau