Mύθος 1ος : "Επειδή το αεροπλάνο είναι παλιό, δεν ειχε σύστημα εκτίναξης, το οποίο θα έσωζε τους πιλοτους".
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ συστήματα εκτιναξης τα πυροσβεστικά αεροπλάνα.
Εξ αντικειμένου, οι πτήσεις γίνονται σε πολύ χαμηλο ύψος. Το σύστημα εκτιναξης δεν μπορεί να σώσει κανέναν ανθρωπο σε τόσο μικρή απόσταση απο το έδαφος,
αφου ακομα και αν υπήρχε δεν προλαβαίνει να ενεργοποιηθεί το αλεξιπτωτο και ο χειριστής θα θαβονταν στο έδαφος μαζί με το κάθισμά του. Πέραν αυτού,
στα μαχητικά αεροπλάνα διαλύεται ο θόλος του κόκπιτ πάνω απο το κεφάλι του χειριστή, για να εκτιναχθεί το καθισμα. Πως περιμένετε να διαλυθεί το πάνω
μέρος της καμπίνας διακυβερνησης ενός πυροσβεστικου αεροπλάνου;
Μύθος 2ος : "Το αεροπλάνο ήταν παλιό, γι'αυτο έπεσε. Δεν υπάρχουν και ανταλλακτικά..."
ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ για να απογειωθεί το αεροπλάνο αν οι μηχανικοί από το έδαφος δεν το κρίνουν ικανό προς πτήση.
Τα service που γίνονται σε όλες τις βαθμίδες επιτρέπουν στο αεροσκάφος να είναι ικανο να εκτελέσει την αποστολή του.
Αν οι μηχανικοί δεν το κρίνουν ικανο, ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ τα σχετικά έγγραφα και το πτητικό μέσο ΜΕΝΕΙ ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΟ (ΑΟG).
Δεν έχουμε μόνο εξαιρετικούς πιλοτους, έχουμε και σπουδαίους μηχανικούς.
Μύθος 3ος : "Αν δεν αγοράζαμε Rafale θα είχαμε αγοράσει Canadair."
Η αγορά των μαχητικών αεροσκαφών, φρεγατών, αρματων μάχης κλπ κλπ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ανταγωνιστικη της αγοράς άλλων μέσων για άλλους άσχετους τομείς.
Δεν έχουμε αγοράσει Canadair γιατί η εταιρεία που εξαγόρασε την κατασκευαστή των Canadair, την Bombardier, εχει κλείσει την γραμμή παραγωγής έως ότου
συγκεντρωθεί ικανός αριθμός νεων παραγγελιών. Η Ελλάδα εχει ΗΔΗ πιάσει θέση για να είναι μέσα στις πρώτες χώρες που θα παραλάβουν τα νέα Canadair CL-515
αμέσως με την επανεκκίνηση της γραμμής παραγωγής. Συγκεκριμένα, ψηφίστηκε πέρσι στην βουλή, το Εθνικο Πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας "ΑΙΓΙΣ".
Το πρόγραμμα αυτό, είναι συνολικού ύψους 1,97 δις ευρώ.
Αυτά θα προέλθουν από,
- το ΕΣΠΑ 2021-2027 >> 714 εκ. €
- το Ταμείο Ανακαμψης >> 466 εκ. €
- Ευρωπ.Τράπεζα Επενδύσεων >> 794 εκ.€
Σε αυτό λοιπόν το προγραμμα (και μιλωντας μονο για τα Canadair, γιατι προβλεπει πολλα ακομα ), ΗΔΗ έχουν δεσμευτεί κονδύλια για την ΑΓΟΡΑ 5 ΝΕΩΝ Canadair CL-515 ,
+ 2 ακομα μέσω του προγράμματος rescEU συνολικού προϋπολογισμού 412 εκ. €. Δηλαδή για αγορά 7 ΝΕΩΝ Canadair αμέσως με την επαναλειτουργια της γραμμής παραγωγής.
(Προβλέπεται επίσης η αναβαθμιση 7 CL-415 σε CL-515).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ :
Κάπου έλεος με τις μπαρούφες και τον άκρατο λαϊκισμό μέσα σε κάθε τραγωδια!
Δεν είναι κακο να μην γνωρίζουμε όλοι για όλα. Κακό είναι να κατέχουμε ΟΛΟΙ για ΟΛΑ, δίχως να τιθασεύουμε στο ελάχιστο τον ναρκισσισμό του "παν-ειδημονα".
Ούτε καν, μπροστά στους άταφους νεκρούς.