Πυρκαγιές, Πλημμύρες, καιρικά φαινόμενα.

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,718
Εκεί ψηλά.....
εχουμε ηδη προπαραγγειλει 8 συμφωνα με το αρθρο.

Τα υπολοιπα αεροσκαφη που ειναι διαθεσιμα ειναι το γνωστο μας ρωσικο beriev που ομως δεν κανει για το ειδος των πυρκαγιων που αντιμετωπιζουμε (ως μονιμη λυση) και το ιαπωνικο υδροπλανο που δεν ξερω αν το εμπιστευεται ακομα βαρια καποια πυροσβεστικη ανα τον κοσμο .

Τα tractor εχουν ερθει και θα ερχονται περισσοτερα μιας και για την Ελλαδα ειναι πουλ χρησιμα και με φθηνη χρηση
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,367
Αθήνα...
Κάθε χώρα έχει τα προβλήματά της. Εμείς σεισμούς και πυρκαγιές, άλλοι τυφώνες κλπ κλπ.
Για τους σεισμούς επειδή γίνεται με τα λεφτά των άλλων (πάρε έναν νόμο και πλήρωσε να φτιάξεις το σπίτι σου έτσι), υπάρχει καλύτερη πρόληψη.
Και λέω "καλύτερη" γιατί πάντα υπάρχουν παραφωνίες.
Οπότε πάμε στις πυρκαγιές...
Πόσες από αυτές προκαλούνται από το δίκτυο της ΔΕΗ;
Τι κάνει η ΔΕΗ για αυτό (πέρα από το να βάζει στην τσέπη "απρόσμενα κέρδη");
Γιατί συνεχίζει να μεταφέρει υπέργεια την ενέργεια πάνω από δάση και περιοχές με πυκνή βλάστηση;
Γιατί παίρνουν όλες οι χώρες τα ίδια μέτρα και δεν είναι προσαρμοσμένα στην κάθε μία;
Δουλειά των χωρών με δάση να είναι να τα προστατέψουν. Και αν δεν την κάνουν σωστά να πέφτουν τα πρόστιμα βροχή!
Είναι δυνατόν να παίρνουμε εμείς τα ίδια μέτρα με μία χώρα με βαριά βιομηχανία;
Ίσιωμα όλα, να πίνετε τον φραπέ με χάρτινα καλαμάκια (qu'est-ce que la frappe θα σε ρωτήσει ο Γάλλος) ενώ η Ιαπωνία θα ρίξει λέει το μολυσμένο νερό της Φουκουσίμα στον ωκεανό και μέσα σε λίγες μέρες χάσαμε κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες στρέματα δάσους.

Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.
Καταρχάς, το δίκτυο μέσης τάσης που δημιουργεί τα προβλήματα, είναι του ΔΕΔΔΗΕ, όχι της ΔΕΗ. Το μοναδικό πρόβλημα για τη συνολική υπογειοποίηση είναι το κόστος. Η διαφορά κόστους είναι 35.000€/KM εναέριου δικτύου με 110.000€/KM υπόγειου δικτύου μέσης τάσης. Για να γίνει όλο το δίκτυο υπόγειο χρειάζονται περίπου 20 δις € τα οποία εάν τα επιμερίσουμε στα 7.5εκ ρολόγια, είναι περίπου 2600€. Σε έναν ορίζοντα 10ετίας που θα έπαιρνε δυνητικά η ολοκλήρωση έστω πως αυτή ξεκινούσε σήμερα, 260€ τον χρόνο ανά ρολόι.

Μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι μας πως θέλουμε να τα πληρώσουμε ώστε να έχουμε αξιόπιστο ακραίο δίκτυο, που να μην πέφτει για τον κάθε χ,ψ λόγο το οποίο μεταξύ άλλων να μην έχει μετασχηματιστές λαδιού μέσα στα δάση.

Μάλιστα.
Και δεν μπορούσαμε δηλαδή να αγοράσουμε Douglas, Lockheed, Beriev, Boeing κλπ πυροσβεστικά.
Σαν να λέμε, επειδή έκλεισε η Solingen την Merkur εσύ δεν θα ξαναξυριστείς.
Και το 2026 που θα βγούν στην παραγωγή τα Canadair θα τρέχουμε να αγοράσουμε καμιά 100αριά να έχουμε.

Βεβαίως βγάζουν.
Κανένα δεν είναι για τις δικές μας εφαρμογές ωστόσο. Τα περισσότερα διαθέσιμα, απαιτούν προσγείωση για να ανεφοδιαστούν με νερό στο αεροδρόμιο. Κάποια air tractors τα οποία ανεφοδιάζονται από θάλασσα, εάν ανακαλώ σωστά, έχουμε παραγγείλει 36.
Εμείς έχουμε την ευτυχία, η θάλασσα να είναι πολύ κοντά και συνάμα τη δυστυχία του ιδιαίτερου ηπειρωτικού ανάγλυφου.
Σε κάθε περίπτωση, τη καλύτερη δουλειά από ότι έχω καταλάβει κάνουν τα ελικόπτερα της erickson, τα οποία επίσης δεν παράγονται πλέον, βασίζονται σε σχεδιασμό 60s.

Ίσως μια καλή λύση να ήταν τα S-70 Firehawk. Πέραν του ότι επιχειρούν ήδη στο πολεμικό ναυτικό ως τύπος, είναι το μοναδικό ιπτάμενο μέσο -εν αντιθέσει με πολλά που γράφονται από ανίδεους- που έχει πιστοποίηση για νυχτερινή κατάσβεση. Φυσικά και είναι ακριβό μέσο, αλλά μάλλον μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες αποστολές.
 
  • Like
Reactions: chocbhed

AFam

AVClub Fanatic
11 September 2006
26,961
Το beriev 200 είναι ζημιαρικο με τις μηχανές του, εχει χρησιμοποιηθεί και απο εμάς αλλα σε πολλες περιπτώσεις εκανε αναγκαστικές προσγειώσεις...
Και δυστυχως εχει και πτώσεις με νεκρούς ...
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,303
127.0.0.1
Για να γίνει όλο το δίκτυο υπόγειο χρειάζονται περίπου 20 δις € τα οποία εάν τα επιμερίσουμε στα 7.5εκ ρολόγια, είναι περίπου 2600€

Δηλαδή η ΔΕΗΔΕ δεν βγάζει ήδη αρκετά χρήματα για να κάνει εκείνη την επένδυση ή απλά δεν την απασχολεί που δημιουργεί πυρκαγιές;
Αν ερχόντουσαν τα πρόστιμα από την ΕΕ όπως έχω ξαναπεί θα την απασχολούσε;

Κανένα δεν είναι για τις δικές μας εφαρμογές ωστόσο. Τα περισσότερα διαθέσιμα, απαιτούν προσγείωση για να ανεφοδιαστούν με νερό στο αεροδρόμιο.

Καμία εταιρία δεν έχει αεροπλάνο που να μας κάνει λοιπόν;
Να κάνουμε μία Ελληνική να βουλώσουμε την τρύπα της αγοράς τότε!
Και πριν κλείσει η canadair ας πούμε γιατί δεν είχαμε ανανεώσει τον στόλο μας και έχουμε ακόμη τα σαπάκια;
Εγώ όλα αυτά τα βλέπω σαν δικαιολογίες.
Με ένα μικρό πρόστιμο, έτρεξαν να εξαφανίσουν τα πλαστικά καλαμάκια από την αγορά που κατέστρεφαν τη γη.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,367
Αθήνα...
Καμία εταιρία δεν έχει αεροπλάνο που να μας κάνει λοιπόν;
Να κάνουμε μία Ελληνική να βουλώσουμε την τρύπα της αγοράς τότε!
Και πριν κλείσει η canadair ας πούμε γιατί δεν είχαμε ανανεώσει τον στόλο μας και έχουμε ακόμη τα σαπάκια;
Εγώ όλα αυτά τα βλέπω σαν δικαιολογίες.
Με ένα μικρό πρόστιμο, έτρεξαν να εξαφανίσουν τα πλαστικά καλαμάκια από την αγορά που κατέστρεφαν τη γη.

Η de havilland, είναι σε φάση ανάπτυξης του DHC-515.
Έχουμε μια παραγγελία μέσω ΕΕ για 8 κομμάτια και θα αυξηθούν με εθνική παραγγελία, συμπληρωματική.
Ωστόσο, αυτές οι παραγγελίες, που πολύ καλώς γίνονται, πρακτικά αφορούν τον στόλο του 2030.

Για αμεσότερο αποτέλεσμα, φυσικά μεταχειρισμέαν canadair στην αγορά δεν υπάρχουν, έχουν παραχθεί 160 όλα κι όλα εκ των οποίων 45 έχουν χαθεί.
Από τα υπόλοιπα μέσα που είναι διαθέσιμα στην αγορά έχω την εντύπωση πως "σκουπίζουμε" ήδη ότι υπάρχει και δεν υπάρχει.

Τώρα όπως και να έχει, η κατάσταση είναι αυτή. Σήμερα, σχεδιάζεις τον στόλο που θα έχεις σε 10 χρόνια, πλάνο που προφανώς πρέπει να γίνει, ωστόσο δεν λύνει το βραχυ-μεσοπρόθεσμο.
Ας ξεκινήσουμε με το να αποκτήσουν Η/Ζ τα αντλιοστάσια, όταν κάνει έργα η εκάστοτε εταιρία ύδρευσης ανά την Ελλάδα να βάζει και κανένα κρουνό σε συνδυασμό με την διαχείρηση της βιομάζας και ότι άλλο προτείνουν οι επαείοντες στο θέμα και μπορεί να γίνει με έναν ετήσιο προγραμματισμό.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,718
Εκεί ψηλά.....
Καμία εταιρία δεν έχει αεροπλάνο που να μας κάνει λοιπόν;
Να κάνουμε μία Ελληνική να βουλώσουμε την τρύπα της αγοράς τότε!


Ειπαμε εχει μια ιαπωνικη εταιρεια αυτο

ShinMaywa US-2


Αλλα για να μην το εχει παρει αλλη πυροσβεστικη υπηρεσια μαλλον δεν μας κανει ουτε εμας (Αν και το ειχαμε μελετησει παλια αν θυμαμαι καλα )


Το αεροσκάφος βρίσκεται σε υπηρεσία στο Ιαπωνικό Ναυτικό και χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση αποστολών Έρευνάς και Διάσωσης. Όμως η κατασκευάστρια εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μελέτη για την μετατροπή του και πιστοποίηση του για την πραγματοποίηση αποστολών αεροπυρόσβεσης.

Δεν υπαρχει δηλαδη ουτε πρωτοτυπο για πυροσβεσεις για να μας γινει μια επιδειξη.....

Αλλα δεν υπαρχουν .

Τα πυροσβεστικα αεροσκαφη δεν ειναι μηχανες ξυρισματος να φτιαξει ο καθενας μερικα .Εδω δεν ειμαστε αξιοι βιομηχανικα να στησουμε ενα αυτοκινητο παραγωγης και θες και αεροσκαφος τωρα ? Και τοσο εξειδικευμενο ?

 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,303
127.0.0.1
Για το αν είμαστε άξιοι να το παράγουμε είναι μία μεγάλη συζήτηση και μόνο στα πολιτικά θα καταλήξει, οπότε άστο. :)
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,805
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Mύθος 1ος : "Επειδή το αεροπλάνο είναι παλιό, δεν ειχε σύστημα εκτίναξης, το οποίο θα έσωζε τους πιλοτους".

ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ συστήματα εκτιναξης τα πυροσβεστικά αεροπλάνα.
Εξ αντικειμένου, οι πτήσεις γίνονται σε πολύ χαμηλο ύψος. Το σύστημα εκτιναξης δεν μπορεί να σώσει κανέναν ανθρωπο σε τόσο μικρή απόσταση απο το έδαφος,
αφου ακομα και αν υπήρχε δεν προλαβαίνει να ενεργοποιηθεί το αλεξιπτωτο και ο χειριστής θα θαβονταν στο έδαφος μαζί με το κάθισμά του. Πέραν αυτού,
στα μαχητικά αεροπλάνα διαλύεται ο θόλος του κόκπιτ πάνω απο το κεφάλι του χειριστή, για να εκτιναχθεί το καθισμα. Πως περιμένετε να διαλυθεί το πάνω
μέρος της καμπίνας διακυβερνησης ενός πυροσβεστικου αεροπλάνου;

Μύθος 2ος : "Το αεροπλάνο ήταν παλιό, γι'αυτο έπεσε. Δεν υπάρχουν και ανταλλακτικά..."

ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ για να απογειωθεί το αεροπλάνο αν οι μηχανικοί από το έδαφος δεν το κρίνουν ικανό προς πτήση.
Τα service που γίνονται σε όλες τις βαθμίδες επιτρέπουν στο αεροσκάφος να είναι ικανο να εκτελέσει την αποστολή του.
Αν οι μηχανικοί δεν το κρίνουν ικανο, ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ τα σχετικά έγγραφα και το πτητικό μέσο ΜΕΝΕΙ ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΟ (ΑΟG).
Δεν έχουμε μόνο εξαιρετικούς πιλοτους, έχουμε και σπουδαίους μηχανικούς.

Μύθος 3ος : "Αν δεν αγοράζαμε Rafale θα είχαμε αγοράσει Canadair."

Η αγορά των μαχητικών αεροσκαφών, φρεγατών, αρματων μάχης κλπ κλπ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ανταγωνιστικη της αγοράς άλλων μέσων για άλλους άσχετους τομείς.
Δεν έχουμε αγοράσει Canadair γιατί η εταιρεία που εξαγόρασε την κατασκευαστή των Canadair, την Bombardier, εχει κλείσει την γραμμή παραγωγής έως ότου
συγκεντρωθεί ικανός αριθμός νεων παραγγελιών. Η Ελλάδα εχει ΗΔΗ πιάσει θέση για να είναι μέσα στις πρώτες χώρες που θα παραλάβουν τα νέα Canadair CL-515
αμέσως με την επανεκκίνηση της γραμμής παραγωγής. Συγκεκριμένα, ψηφίστηκε πέρσι στην βουλή, το Εθνικο Πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας "ΑΙΓΙΣ".
Το πρόγραμμα αυτό, είναι συνολικού ύψους 1,97 δις ευρώ.
Αυτά θα προέλθουν από,
- το ΕΣΠΑ 2021-2027 >> 714 εκ. €
- το Ταμείο Ανακαμψης >> 466 εκ. €
- Ευρωπ.Τράπεζα Επενδύσεων >> 794 εκ.€
Σε αυτό λοιπόν το προγραμμα (και μιλωντας μονο για τα Canadair, γιατι προβλεπει πολλα ακομα ), ΗΔΗ έχουν δεσμευτεί κονδύλια για την ΑΓΟΡΑ 5 ΝΕΩΝ Canadair CL-515 ,
+ 2 ακομα μέσω του προγράμματος rescEU συνολικού προϋπολογισμού 412 εκ. €. Δηλαδή για αγορά 7 ΝΕΩΝ Canadair αμέσως με την επαναλειτουργια της γραμμής παραγωγής.
(Προβλέπεται επίσης η αναβαθμιση 7 CL-415 σε CL-515).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ :
Κάπου έλεος με τις μπαρούφες και τον άκρατο λαϊκισμό μέσα σε κάθε τραγωδια!
Δεν είναι κακο να μην γνωρίζουμε όλοι για όλα. Κακό είναι να κατέχουμε ΟΛΟΙ για ΟΛΑ, δίχως να τιθασεύουμε στο ελάχιστο τον ναρκισσισμό του "παν-ειδημονα".
Ούτε καν, μπροστά στους άταφους νεκρούς.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,303
127.0.0.1
Ποιος μίλησε για εκτίναξη του καθίσματος και Rafale; :oops:
Ναι, ούτε τα ελικόπτερα έχουν κάθισμα που να εκτινάσσεται αλλά μόνο ένας χαζός θα το περίμενε εκεί.

Ας ξεκινήσουμε με το να αποκτήσουν Η/Ζ τα αντλιοστάσια, όταν κάνει έργα η εκάστοτε εταιρία ύδρευσης ανά την Ελλάδα να βάζει και κανένα κρουνό σε συνδυασμό με την διαχείρηση της βιομάζας και ότι άλλο προτείνουν οι επαείοντες στο θέμα και μπορεί να γίνει με έναν ετήσιο προγραμματισμό.

Εγώ θα έλεγα να ξεκινήσουμε από την πρόληψη. ;)
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,805
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Εγώ θα έλεγα να ξεκινήσουμε από την πρόληψη. ;)
Γινονται διαρκως διαφημισεις ενημερωσης στην TV.
Αντιληφθηκες καποια διαφορα ? (84 φωτιες !!! φετος)

Το κλιμα της Σαχαρας, αργα αλλα σταθερα μετατοπιζεται βορειοτερα.
Δηλαδη, ξερο και θερμο. Αυτο .... δεν ανακοπτεται ουτε με χιλια Canadair.

Το οτι ενας παππους ξεχασε μια φωτια καπου, δεν αναιρει το θλιβερο
γεγονος οτι υπαρχουν και πυρομανεις (η και πληρωμενοι εμπρηστες).
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,718
Εκεί ψηλά.....
Για το αν είμαστε άξιοι να το παράγουμε είναι μία μεγάλη συζήτηση

το θεμα δεν ειναι αν ειμαστε αξιοι.

Το θεμα ειναι οτι πρεπει να υπαρχει ενας σχεδιασμος εφοδιασμου μας με τετοια αεροσκαφη γιατι ειδικα τα canadair 215 ειναι πολυ καταπονημενα και δεν υπαρχουν αεροσκαφη.

Αυτο ειναι το θεμα μας . Ελπιζει ολη η Ευρωπη ποτε θα ανοιξει η γραμμη παραγωγης των 515.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,303
127.0.0.1
Άξιοι να παράγουμε το οτιδήποτε είμαστε.
Όταν η Eurobank πλήρωσε Γερμανική εταιρία, θυγατρική Αμερικάνικης για να σχεδιάσει την ασφάλειά της και να της προσφέρει κάποια προϊόντα ποιος νομίζεις ότι το έκανε;
Αφού μιλήσαμε με τον τεχνικό διευθυντή με ρωτάει "Πως είναι η ζωή στη Γερμανία;"
Όταν του είπα ότι μπορώ να είμαι στο γραφείο του σε 5 λεπτά με τα πόδια από το σπίτι μου που δουλεύω άρχισε να τραυλίζει.

Γινονται διαρκως διαφημισεις ενημερωσης στην TV.

Σοβαρά, αυτό νομίζεις ότι εννοώ όταν λέω "πρόληψη";
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,805
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Σοβαρά, αυτό νομίζεις ότι εννοώ όταν λέω "πρόληψη";
Eμεις θα γινουμε αυτοι που θα ελεγξουν τους απροσεκτους (και δολιους).
Αλλιως χρειαζομαστε 1 εκατομμυριο δασοφυλακες. Τους εχουμε ?

Αλλα για πες τι εννοεις .....
 
Last edited:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,883
Μεσευρώπη
Μια ιστορία από την Καλιφόρνια. Έτσι για να μη νομίζουμε ότι εκεί είναι όλα τέλεια.
TL/DR: μια καταστροφικη πυρκαγιά με 79 νεκρούς ξεκίνησε από ένα καλώδιο της Pacific Gas and electricity, που ο γάντζος που το συγκρατουσε είχε να αλλαχτεί από το 1920.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,367
Αθήνα...
Άξιοι να παράγουμε το οτιδήποτε είμαστε.
Όταν η Eurobank πλήρωσε Γερμανική εταιρία, θυγατρική Αμερικάνικης για να σχεδιάσει την ασφάλειά της και να της προσφέρει κάποια προϊόντα ποιος νομίζεις ότι το έκανε;
Αφού μιλήσαμε με τον τεχνικό διευθυντή με ρωτάει "Πως είναι η ζωή στη Γερμανία;"
Όταν του είπα ότι μπορώ να είμαι στο γραφείο του σε 5 λεπτά με τα πόδια από το σπίτι μου που δουλεύω άρχισε να τραυλίζει.

Αυτά είναι τα καλά του κλάδου όμως Μιχάλη.
Στη πληροφορική μπορείς να έχεις resources σε όλο τον κόσμο, βάσει αναγκών.
Η Eurobank και η κάθε Eurobank, απευθύνθηκε σε εταιρία που κάνει specialize στο security τραπεζών και καλά έκανε.

Στην παραγωγή αεροσκαφών, δεδομένης της ανάγκης, αναγνωρίζοντας τη περιπλοκότητα και τον ανταγωνισμό στον κλάδο, στην Ευρώπη έχουμε την Airbus, η οποία, έστω πως υπάρχει ενδιαφέρον μπορεί να κατασκευάσει οτιδήποτε. Να κρατήσουμε πως η airbus, η εταιρία που κατασκευάζει τα περιπλοκότερα αεροσκάφη στον κόσμο, για να σχεδιάσει και να αρχίσει να παράγει ένα μεταφορικό αεροσκάφος, της πήρε 11 χρόνια και άλλα 10 για να παράξει τα πρώτα 100 αεροσκάφη.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Τα καναντερ και η μελλοντική τους αντικατάσταση είναι μόνο ένα μέρος των εναέριων μέσων.
Δεν είναι μόνο αυτό .
Δηλαδή θα ήταν άσχημα να είχαμε άμεσα 50-60 ελικόπτερα S-70M FireHawk που έχουν αποδειχθεί πολύ αποτελεσματικά και ταιριάζουν στις ελληνικές συνθήκες;
Και υπάρχει διαθέσιμο .
Επίσης τα Erickson που αναφέρθηκαν παραπάνω μπορεί να μη κατασκευάζονται πλέον αλλά όσα κυκλοφορούν ( και είναι παρα πολλά) έχουν αναβαθμιστεί τουλάχιστον δέκα φορές ώστε να μπορούν να επιχειρούν ποιο αποτελεσματικά ακόμα κι σήμερα.
4911991db52bdbe4e601f1b5f340e6db.jpg
 
  • Like
Reactions: billpeppas

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,303
127.0.0.1
Αυτά είναι τα καλά του κλάδου όμως Μιχάλη.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι έχουμε την τεχνογνωσία.
Άλλα μας κρατάνε πίσω.
Ίσως και η ίδια η νοοτροπία μας.