Αυτοκινητιστικά νέα

gkas1973

Senior Member
19 January 2008
305
Ζωγράφου
Η ίδια η βενζίνη παγώνει στους περίπου -40 (ανάλογα με τα πρόσθετα), οπότε..
Εννοώ ο μηχανισμός, πιθανόν να υπάρχουν τετοιοι μηχανισμοί για κάποιες περιοχές που χρειάζεται αλλά δεν είναι απαραίτητο να έχουμε τέτοιες στην Αθήνα.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,618
Αθηνα
Αν θυμάμαι καλά σε τέτοιες συνθήκες η tesla συνιστά οδήγηση για 40 λεπτά ώστε να ζεσταθουν οι μπαταρίες . Αλλιώς αν πας να το βάλεις να φορτίζει κρύο μπορεί για 30 λεπτά να τραβάει ρεύμα απλά για να ζεστάνει τις μπαταρίες και μετά να ξεκινήσει η φόρτιση.
Το αν από το κρύο έχουν προβλημα οι φορτιστές, είναι άλλο θέμα.
απλα να ανοιξεις το κλιμα θελει. Σε συνθηκες μεγαλου ψυχους, αναβει μονο του τον/τους ηλεκτροκινητηρες και την εξτρα θερμοτητα που δημιουργειται απο αυτους, την διοχετευει στην μπαταρια για να την θερμανει.

Υπαρχει το εξης βιντεακι που ειναι εξαιρετικα πληροφοριακο για το θεμα αυτο, οπου ο τυπος αφησε το αμαξι του 2 μερες εξω στο κρυο και μετα πηγε και το κουμπωσε πανω σε supercharger.

 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,618
Αθηνα
Η πλακα ειναι οτι το αυτοκινητο καταλαβαινει οτι εχεις κανει χαζομαρα και σου βγαζει μηνυμα "(βλακα οδηγε, δεν γινεται ετσι δουλιτσα) την επομενη φορα φροντισε να κανεις αυτο, αυτο, και αυτο!" :)
 
  • Like
Reactions: gkas1973

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,976
Αθήνα
Θα έστελνα μερικά ηλεκτρικά δοκιμαστικά στη Γιακουτία και θα άφηνα τους ανθρώπους εκεί να βρουν τις λυσεις πως να παίρνουν μπροστά σε ακραία χαμηλές θερμοκρασιες, οπως έχουν βρει στα θερμικά.
Η βενζίνη πάντως εκεί, ακόμα και στους -60 δεν παγωνει. Έχουν παγώσει άλλα πραγματα πολύ πιο πριν.

Σε τέτοιες θερμοκρασίες εγώ δεν θα είχα προτεραιότητα να δω αν λειτουργεί το αυτοκίνητο, αλλά οι σωληνώσεις στο σπιτι.
Εάν κατάφερνα να σηκωθώ από το κρεβάτι, το οποίο ήδη βρίσκω δύσκολο όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από 10 βαθμους κελσίου.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,261
Αγιοι Αναργυροι
Έχω την εντύπωση ότι ακυρώθηκε η παραγγελία.
όντως πρέπει να ακυρώθηκε.. συζητείται στην δουλειά ότι η πραγματική αυτονομία ήταν 4 ώρες.....

για να καταλάβετε , σε "καθημερινή" μέρα το Λ/Φ ξεκινάει το πρωί , βγάζει 7,5-8 ώρες βάρδια, μετά 2ος συνάδερφος (με το ίδιο Λ/Φ) βγάζει 4 ώρες το 2ο μέρος της διακεκομμένης του ( "κατσαρή" που λέμε ) και τέλος 3ος συνάδερφος βγάζει γεμάτο 8ωρο μέχρι να σχολάσει αργά το βράδυ μαζί με το Λ/Φ.
περίπου 20 ώρες το Λ/Φ έξω..
μου έτυχε να "χτυπάει" προειδοποιητικό για πετρέλαιο πριν τελειώσω την τελευταία βάρδια , μια φορά ζήτησα να μου βγάλουν όχημα στον δρόμο και το έκαναν, μια άλλη φορά (σε άλλη γραμμή) πήρα το ρίσκο (δεν γινόταν και αλλιώς δλδ) και με "μπιπ μπιπ" πήγα από τον Ασπρόπυργο Ελευσίνα και Μάνδρα..
στην επιστροφή σχολασμένος/κενός τα χρειάστηκα μέχρι το Α/Σ με το "μπίπερ" στο ταμπλό να βαράει ασταμάτητα.
285 λίτρα πήρε, άρα γύρισα με 15 λίτρα στο ντεπόζιτο.. πολύ μικρή ποσότητα, λίγο ακόμα και η τρόμπα δεν θα μπορούσε να "ρουφήξει" καύσιμο.

κάναμε τις ανάλογες παρατηρήσεις στο γραφείο και πριν το δρομολόγιο του 865 που ξεκινάει από το Α/Σ του Βοτανικού , μας έβαζαν 40 λίτρα για να μην έχουμε πανηγύρια 01:30 την νύχτα..
(εμείς είμαστε στο Α/Σ του Ρέντη και έπρεπε η κεντρική Διοίκηση να δώσει το "οκ")

φανταστείτε όλα αυτά με ηλεκτρικό λεωφορείο.. θα γελούσαν και τα κατσίκια.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,618
Αθηνα
όντως πρέπει να ακυρώθηκε.. συζητείται στην δουλειά ότι η πραγματική αυτονομία ήταν 4 ώρες.....

για να καταλάβετε , σε "καθημερινή" μέρα το Λ/Φ ξεκινάει το πρωί , βγάζει 7,5-8 ώρες βάρδια, μετά 2ος συνάδερφος (με το ίδιο Λ/Φ) βγάζει 4 ώρες το 2ο μέρος της διακεκομμένης του ( "κατσαρή" που λέμε ) και τέλος 3ος συνάδερφος βγάζει γεμάτο 8ωρο μέχρι να σχολάσει αργά το βράδυ μαζί με το Λ/Φ.
περίπου 20 ώρες το Λ/Φ έξω..
μου έτυχε να "χτυπάει" προειδοποιητικό για πετρέλαιο πριν τελειώσω την τελευταία βάρδια , μια φορά ζήτησα να μου βγάλουν όχημα στον δρόμο και το έκαναν, μια άλλη φορά (σε άλλη γραμμή) πήρα το ρίσκο (δεν γινόταν και αλλιώς δλδ) και με "μπιπ μπιπ" πήγα από τον Ασπρόπυργο Ελευσίνα και Μάνδρα..
στην επιστροφή σχολασμένος/κενός τα χρειάστηκα μέχρι το Α/Σ με το "μπίπερ" στο ταμπλό να βαράει ασταμάτητα.
285 λίτρα πήρε, άρα γύρισα με 15 λίτρα στο ντεπόζιτο.. πολύ μικρή ποσότητα, λίγο ακόμα και η τρόμπα δεν θα μπορούσε να "ρουφήξει" καύσιμο.

κάναμε τις ανάλογες παρατηρήσεις στο γραφείο και πριν το δρομολόγιο του 865 που ξεκινάει από το Α/Σ του Βοτανικού , μας έβαζαν 40 λίτρα για να μην έχουμε πανηγύρια 01:30 την νύχτα..
(εμείς είμαστε στο Α/Σ του Ρέντη και έπρεπε η κεντρική Διοίκηση να δώσει το "οκ")

φανταστείτε όλα αυτά με ηλεκτρικό λεωφορείο.. θα γελούσαν και τα κατσίκια.
η απορια ειναι σε αλλες χωρες που εχουν ηλεκτρικα λεωφορεια, τι ειδους χρηση κανουν;
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,261
Αγιοι Αναργυροι
η απορια ειναι σε αλλες χωρες που εχουν ηλεκτρικα λεωφορεια, τι ειδους χρηση κανουν;
Νορμάλ χρήση φαντάζομαι..
εδώ είναι αλλιώς τα πράγματα.. "λιώσιμο" και του οδηγού και του οχήματος! χωρίς υπερβολή!

μην μπω σε λεπτομέρειες, θα βγούμε εκτός θέματος..
ένα μόνο να πω για τα Λ/Φ (IRISBUS AGORA - RENAULT IVECO δλδ) τα οποία ήρθαν το '04 ολοκαίνουργια από Γαλλία και ήμουν από τους πρώτους που τα δούλεψε μετά τα Μερσεντές της ΕΛΒΟ και τα Ικάρια φυσικά...
μετά από τις πολλές βλάβες που έβγαλαν από την αρχή στα σασμάν , ήρθαν οι Γάλλοι και εξέτασαν τις συνθήκες που τα δουλεύαμε , τις συνθήκες στις γραμμές και τις συνεχόμενες ώρες λειτουργίας χωρίς διακοπή και τι έκαναν;;
έκοψαν την εγγύηση!!
δεν μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους με αυτά που είδαν...
αν θες το πιστεύεις....
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,618
Αθηνα
Νορμάλ χρήση φαντάζομαι..
εδώ είναι αλλιώς τα πράγματα.. "λιώσιμο" και του οδηγού και του οχήματος! χωρίς υπερβολή!

μην μπω σε λεπτομέρειες, θα βγούμε εκτός θέματος..
ένα μόνο να πω για τα Λ/Φ (IRISBUS AGORA - RENAULT IVECO δλδ) τα οποία ήρθαν το '04 ολοκαίνουργια από Γαλλία και ήμουν από τους πρώτους που τα δούλεψε μετά τα Μερσεντές της ΕΛΒΟ και τα Ικάρια φυσικά...
μετά από τις πολλές βλάβες που έβγαλαν από την αρχή στα σασμάν , ήρθαν οι Γάλλοι και εξέτασαν τις συνθήκες που τα δουλεύαμε , τις συνθήκες στις γραμμές και τις συνεχόμενες ώρες λειτουργίας χωρίς διακοπή και τι έκαναν;;
έκοψαν την εγγύηση!!
δεν μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους με αυτά που είδαν...
αν θες το πιστεύεις....
γιατι να μην σε πιστεψουμε; στη χωρα που ζουμε, μου φαινεται απολυτως λογικο :)
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
τώρα αυτός άδικο έχει;;

Μισές αλήθειες. Δεν αντιπαραθετει την επιβάρυνση για την παραγωγή ενός θερμικού αυτοκινήτου και πόσο επιβαρύνει αυτό το περιβάλλον σε 10 χρόνια ( εδώ δεν έχουμε απόσβεση. Επιβαρύνει και τα 10 χρονια).
Τα ορυκτά καύσιμα τι διαδικασία έχουν για την εξόρυξη τους.
Και κάνει επίκληση στο συναίσθημα ( παιδάκια στην Αφρικη) .
 
17 June 2006
23,861
Αθήνα
Το σίγουρο είναι ότι δεν είναι καθόλου αθώο το ηλεκτρικό έτσι όπως θέλουν να μας το παρουσιάζουν. Εμένα πάντως μου κάνουν εντύπωση τα νούμερα.
. Αν μια μπαταρία απαιτεί εκσκαφή 250 τόνων , με τόσα ηλεκτρικά που φτιάχνονται καθημερινά μιλάμε ότι πρέπει να σκαφτουν ολόκληρα βουνά. Ποια βουνά; ολόκληρες χώρες.
. Αυτό μου ακούγεται πιο πολύ απαιτητικό και από πετρελαιο. Υπάρχει αλήθεια τόσο απόθεμα;
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,618
Αθηνα
τώρα αυτός άδικο έχει;;

αν ψαξετε τον τοιχο του, θα δειτε οτι το συγκεκριμενο ποστ το ανεβαζει καθε 6-12 μηνες και καποια σαιτ το αναπαραγουν. Δεν ξερω καν αν το κειμενο ειναι δικο του ή αν το εχει γραψει αλλος και αυτος το κανει copy paste. Παντως αν δειτε και αλλα ποστ του τοιχου του (για τελειως διαφορετικα θεματα) θα τρομαξετε.
 
17 June 2006
23,861
Αθήνα
Πάντως με ένα γρήγορο ψάξιμο που έκανα μάλλον έχει δίκιο για την Κίνα. Το οποίο μου φαίνεται και λογικό. Μια ματιά να ρίξετε γύρω σας στο σπίτι σας το 99% είναι made in china.

 
τώρα αυτός άδικο έχει;;


Μπούρδες μπούρδες μπούρδες...

Δεν είναι καν δικές του, τις έχει κλέψει από άλλον, από το εξωτερικό, όπου κυκλοφορεί εδώ και χρόνια.

Οι φυλλάδες δεν χάνουν φυσικά ευκαιρία να το καταπιούν αμάσητο και να το αναπαράξουν, επειδή ξέρουν ότι θα φέρει κλικς.

Μια ωραία απάντηση σε μια από τις εκδόσεις της παραπάνω μπούρδας μπορεί να βρεθεί εδώ:
Αντιγράφω:

Misinformation about electric vehicles: A perfect example.
If you see this image followed by text explaining how this Tesla Model Y battery image is terrible for the environment, know that there are many falsification in the text. One clue that should give you the buzzer ear is this: there is NO link to the evidence in the misinformation text!
Here are 7.
False #1 - This is the image of a 2023 Tesla Model Y battery.
Truth #1 - This is NOT the image of a battery as we find the Tesla Model 3 and Y today. This is what a Tesla Model Y battery looks like today.
https://electrek.co/.../tesla-using-cobalt-free-lfp.../
Fake #2 - "-- 5 tons of cobalt minerals (most cobalt is manufactured as a by-product of copper and nickel ore treatment.) This is the most difficult material
hard to get for a battery and more pricey. )"
Truth: A basic Tesla Model Y battery uses exactly 0% cobalt.
For those who are concerned about the human impact of cobalt mining in the Democratic Republic of Congo, be aware that cobalt is used for many products such as:
- Gasoline or diesel for internal combustion engines: These fuels can only be sold after being refined with catalysts containing cobalt compounds that reduce emissions of sulphur and nitrous oxide. So if you run an internal combustion engine car, you can't do without cobalt, whether you want it or not.
- The batteries of some electric vehicles: Some electric vehicles are actually equipped with cobalt batteries. However, you can choose to get an electric car with less cobalt or 0% cobalt. GM’s new Ultium battery uses 70% less cobalt than their previous-generation batteries while Tesla and Ford now offer several of their electric vehicles with cobalt-free batteries.
Cobalt is also used for many products such as:
- The laptops
- Inflatable vehicle cushions
- Cellular phones
- The integrated circuits
- The Semi-Drivers
Sources:
- https://www.cobaltinstitute.org/.../catalytic-converters/
- https://www.usgs.gov/.../cobalt-statistics-and...
- https://electrek.co/.../tesla-using-cobalt-free-lfp.../
Fake #3- -- "3 tons of nickel ore"
Truth #4 - A basic Tesla Model Y battery uses exactly 0% nickel.
Fake #4 - "48.5 lbs of manganese"
Truth #4 - A basic Tesla Model Y battery uses exactly 0% manganese.
https://insideevs.fr/.../tesla-batterie-lfp-model3-modely/
False #5 - "A large part of the mining work in Africa is carried out by children!
Truth #5 - This is absolutely false since most Tesla batteries are made up of iron and phosphate which can be extracted anywhere and children are not involved in the extraction of iron and Phosphate.
False #6 - "It takes SEVEN years for an electric car to reach a net zero CO2 content."
Truth #6 - Once again, it's false. In a study conducted by the University of Michigan, the pollution equation is between 1.4 and 1.5 years for sedans, 1.6 to 1.9 years for SUVs, and about 1.6 years for vans.
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/ac7cfc
False #7 - "Battery life is 10 years (on average). "
Truth #7 - Also False. The average Canadian drives about 15,350 km per year. After 320,000 km, the average loss of autonomy of a Tesla battery was about 12%. So instead of a 20 year life expectancy... and more.
https://www.tesla.com/ns_videos/2022-tesla-impact-report.pdf
The truth is, in its lifetime, a gasoline car will waste 300 to 400 TIMES MORE resources than an equivalent electric car. Why? Because unlike oil extracted and burned, which is recyclable at exactly 0%, battery components are recyclable at 95%. In other words, with the critical minerals needed for a battery, a new battery can be remade, which reduces the ecological impact of electric vehicles all the way.
Try to reuse the burnt oil to make new oil. You'll let me know
https://www.transportenvironment.org/.../batteries-vs.../
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
851
τώρα αυτός άδικο έχει;;

Ναι. Το μόνο σωστό που γράφει είναι πως τα λεφτά από τις μπαταρίες πηγαίνουν στη Κίνα. Ας φτιάξουν δικά τους εργοστάσια και οι Ευρωπαίοι.

Απαντώ σε κάποια που βγάζουν μάτια:
1. Οι μπαταρίες των Tesla SR είναι πλέον LFP και δεν έχουν Κοβάλτιο και Μαγγάνιο. Οι μπαταρίες των LR έχουν Κοβάλτιο αλλά δεν έχουν Μαγγάνιο, το έχει αντικαταστήσει η Panasonic με Αλουμίνιο.
2. Το net-zero ενός BEV δεν εξαρτάται από τα χρόνια, αλλά α. από τα km που θα κάνει και β. από το μείγμα ενέργειας με το οποίο φορτίζεται. Αν φορτίζεται με ρεύμα που παράγεται από κάρβουνο, τη χειρότερη δηλαδή περίπτωση, θέλει 120 με 130 χιλιάδες km για να έρθει σε net zero. Αν φορτίζεται με ρεύμα που παράγεται 100% από ανανεώσιμες πηγές, θέλει περίπου 15 χιλιάδες χιλιόμετρα. Στην Ελλάδα με το μείγμα να είναι κυρίως φυσικό αέριο και ανανεώσιμες + υδροηλεκτρικά, το net zero είναι κάπου στα 25 ως 30 χιλιάδες km.
3. Οι μπαταρίες δε θέλουν αντικατάσταση στα 10 χρόνια, είναι και πάλι συνάρτηση των km που θα κάνει το όχημα. Οχήματα με LFP έχουν δυνατότητα για πάνω από 500.000km, ενώ οι NMC/NCA πιθανόν να έχουν θέμα μετά από τα 200.000km, αν και έχουμε παραδείγματα παλιών Tesla με πολύ περισσότερα km. Επίσης δε πεθαίνει η μπαταρία τελείως, είτε χάνει μέρος της χωρητικότητάς της είτε θέλει επισκευή-αντικατάσταση κάποιο module με μεγαλύτερη φθορά για να συνεχίσει να δουλεύει.

Τέλος, οι μπαταρίες μπορούν να ανακυκλωθούν σε ποσοστό 92 ως 95%. Σε μερικά χρόνια που θα υπάρχει η κρίσιμη μάζα αυτοκινήτων που να μπορεί να υποστηρίξει την κερδοφόρα ανακύκλωση, αυτή θα συμβεί. Προς το παρόν απλώς στιβάζονται ή χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η Tesla στο megafactory στο Βερολίνο αν θυμάμαι καλά έχει ενσωματώσει στα σχέδια και τμήμα ανακύκλωσης μπαταριών.
 
Last edited:

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
851
Μία μπαταρία LFP έχει ονομαστικά 6000 κύκλους φόρτισης με δυνατότητα να πέσει στο 70% της αρχικής της χωρητικότητας. Στη πράξη δεχόμαστε τους 3000 κύκλους φόρτισης αλλά πολλές θα αντέχουν αρκετά παραπάνω. Μία μπαταρία 60KWh δηλαδή θα μπορέσει να δώσει στη διάρκεια ζωής της το ελάχιστο 60*3000=180.000 KWh. Με μία μέση κατανάλωση 23 KWh/100km (είναι παραπάνω από την ονομαστική 18 KWh/100km γιατί πρέπει να υπολογίσουμε και το regen που συνήθως σε ένα ηλεκτρικό φτάνει ως και το 20% της συνολικής κατανάλωσης) έχουμε πάνω από 750.000 km. Στις NCA/NMC το αντίστοιχο είναι το 1/3, περίπου 1000 κύκλοι φόρτισης, αλλά είναι και μεγαλύτερες οι μπαταρίες (75KWh). Οπότε πάμε στα 320.000 km περίπου.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
Πάντως με ένα γρήγορο ψάξιμο που έκανα μάλλον έχει δίκιο για την Κίνα. Το οποίο μου φαίνεται και λογικό. Μια ματιά να ρίξετε γύρω σας στο σπίτι σας το 99% είναι made in china.

Όχι ούτε το 20% δεν είναι made in China.