Πριν από λίγο καιρό σε κουβέντα αναρωτιώμασταν αν αυτός ο χαμός με τις περιμετρικές οθόνες θα επιβιώσει ή αν απλά μετά από 20 χρόνια θα τα βλέπουμε γελώντας και λέγοντας τι μοντερνιές έφτιαχναν εκεί τη δεκαετία του 20.
Αφορμή για την κουβέντα ήταν το υπεραυτοκίνητο Pagani Utopia. Από αυτό η φωτογραφία κάτω που το καυτηριάζει αυτό και ξεκάθαρα επιλέγει να μην μπει στο παιχνίδι των πολλών/μεγάλων οθονών.
Πάντως, έχοντας το 3008 στην προ-facelift έκδοση που ήταν από τα πρώτα με 2 οθόνες και τίποτα αναλογικό, αλλά και με την παρουσία περίπου 12 πλήκτρων κάτω από την οθόνη έχω να πω:
- Σιχαίνομαι τις οθόνες. To i-cockpit της Peugeot δεν μου άρεσε από την πρώτη στιγμή γιατί το στροφόμετρο ανεβαίνει ανάποδα με τους δείκτες του ρολογιού και επειδή στην βασική οθόνη δεν έχεις δυνατότητα να βάλεις να βλέπεις μόνιμα τη στιγμιαία κατανάλωση. Καταλήγω σε ένα "custom" με ένα στροφόμετρο άσχημο σε μορφή ροδέλας, την ταχύτητα στη μέση ψηφιακά και δεξιά πληροφορίες για κατανάλωση που είναι λειτουργικό/πρακτικό αλλά άσχημο.
- Είναι σπαστικό το να χρησιμοποιείς το touch screen της κεντρικής οθόνης όσο οδηγείς, μπορεί να φτάσει να είναι και επικίνδυνο. Το σύστημα κλιματισμού ελέγχεται από εκεί και θα το προτιμούσα με παραδοσιακά χειριστήρια. Πάλι καλά που έχει κουμπί για γρήγορο ξεθάμπωμα του παρπριζ.
- Αφήστε το θέμα αν τύχει και παγώσει η οθόνη. Στις αρχες 1 φορά το μήνα περίπου δεν άναβε η κεντρική οθόνη. Σκεφτείται να είναι καλοκαίρι, να είχατε αφήσει το μεσημέρι το αυτοκίνητο με κλιματισμό στο τέρμα και να μπαίνετε το βράδυ που έχει δροσίσει και να μην μπορείτε να κλείσετε το κλιματιστικό και η καμπίνα να γίνεται ψυγείο. Μου έχει συμβεί. Μετά από 3-4 update έστρωσε. Πάλι καλά που αν μείνει κλειστό πάνω από 15 λεπτά το αυτοκίνητο κάνει αυτόματα self-reset και έτσι είσαι μόνο 15 λεπτά μακριά από να διορθώσεις πρόβλημα λογισμικού. Χειρότερα προβλήματα αντιμετωπίζει φίλος με την καινούργια BMW X1 που πάει και έρχεται στο συνεργείο χωρίς να μπορούν να του διορθώσουν διάφορες δυσλειτουργίες που έχουν σχέση με touch screen και αυτόματο κλιματισμό.
- Το κλασσικό ραδιόφωνο ενώ έχει και πλήκτρα στο τιμόνι δεν μπορείς να κάνεις και πολλά με αυτά, σε αναγκάζει να βάλεις δάκτυλο και στην οθόνη.
- Δεν θέλω να σκεφτώ για άλλα αυτοκίνητα λίγο πιο καινούργια που έχουν ακόμη λιγότερα φυσικά κουμπιά. Νομίζω πως ότι πρέπει να ελέγχει ο οδηγός εν κινήσει θα πρέπει να μπορεί να το κάνει με φυσικά κουμπιά.
Για παράδειγμα βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την αντιμετώπιση που έχει η Mazda στο CX-30.
Τέλος το touchscreen για χρήση σε android auto προφανώς περιμένεις να το ελέγχεις με το δάκτυλο, αλλά ίσως λόγω της αλλαγής να κοιτάξουν δυνατότητα υποστήριξης κάποιων φυσικών κουμπιών.