Αυτοκινητιστικά νέα

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,619
Αθηνα
Λες ότι είναι μούφα το βίντεο ; Δεν τα κλέβουν με ένα laptop και με OBD ;
το ειδα το βιντεο και δεν πιστευω οτι ειναι μουφα. Το αρθρο ομως τα εχει μπλεξει ολα μαζι για νακανει αισθηση. Αναθεμα και αν καταλαβει καποιος που το διαβασει οτι αναφερεται στο αρθρο σε 3-4 διαφορετικες κατηγοριες κλοπης.
Οσο για το βιντεο, δεν εχω πειστει οτι γινεται τοσο ευκολα σε ολα τα αμαξια που εχουν keyless. Υποθετω οτι εχουν βρει καποιο module για συγκεκριμενες εταιρειες.Αλλωστε και το σαιτ απο το οποιο αγορασε ο νομιμος κλειδαρας τον εξοπλισμο του, εδειχνει οτι ειναι για land rover και jaguar. Επομενως, θα υποθεσω οτι ειτε εχουν βρει καποιο exploit για αυτα τα αυτοκινητα ειτε οτι εχουν αγορασει (παρανομα) τον εξοπλισμο των κλειδαραδων για τις συγκεκριμενες μαρκες, διοτι ειναι ακριβα αυτοκινητα και υπαρχει κοινο που θελει να τα αγορασει μτχ ή για ανταλλακτικα.

Τα relay attacks αντιμετωπιζονται σχετικα ευκολα πλεον, διοτι τα μοντερνα keyless "κλειδια" εχουμ motion sensor και σταματουν να εκπεμπουν οταν ειναι ακινητα (πχ πανω σε καποιο τραπεζακι) για καποια ωρα. Επισης, μην ξεχναμε οτι τετοια νεα εχουν βγει απο την αγγλια και συγκεκριμενα εχουμε δει βιντεο απο ισογειες μονοκατοικιες σε μια χωρα χωρις αντισεισμικο κανονισμο, δηλ με ελαχιστο μπετον. Αντε να το κανεις αυτο σε πυλωτη ελληνικης πολυκατοικιας μεσα απο πολλαπλες στρωσεις πλακας.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,305
127.0.0.1
Ένα απλό Mini USB είναι το βύσμα. Υπάρχουν άπειρα τέτοια καλώδια στην αγορά. Ήταν της μόδας πριν βγει το Micro USB.

Η κάρτα μνήμης μου κάνει για κλασσικότατη Micro SD. Δεν είναι τέτοια;

Του τα έχω έτοιμα και τα δύο...
Μάλιστα το USB είναι και καινούργιο, το αγόρασα κατά λάθος. :ROFLMAO:
 

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,169
Λιβαδειά
GettyImages-1491147785-800x533.jpg
 
"Tesla is probably at greatest risk here, having recently ditched physical stalks that instead move the turn signal functions to haptic buttons on the steering wheel."

Αν ήμουν η Tesla δεν θα ανησυχούσα. Αυτά που λένε "haptic buttons" άνετα περνάνε για physical controls. Δεν είναι κουμπιά touch σε κάποια οθόνη.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
854
Το να βγάζεις το μοχλό των φλας/high beam και το μοχλό των υαλοκαθαριστήρων θα έπρεπε να απαγορεύεται. Δεν είχε κανένα νόημα αυτή η αλλαγή της Tesla, προσωπικά δε θα αγοράσω ποτέ αυτοκίνητο χωρίς αυτούς τους δύο μοχλούς.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,132
Νότια Μακεδονία
Όποιος έχει οδηγήσει Peugeot δεκαετίας με 4! Μοχλούς πίσω από το τιμόνι και κανένα κουμπί στο τιμόνι θα εκτιμήσει την απόφαση της tesla .
Αυτό το αντί-εργονομικό χάος , η υπερβολή των φυσικών κουμπιών ειναι απλά επικίνδυνο. Δεν έχεις ορατότητα τι κανει ο κάθε μοχλός την ώρα που οδηγας χωρίς να ρίξεις όχι απλά κλεφτη ματιά αλλά κυριολεκτικά ψάξιμο να βρεις αυτό που χρειάζεσαι...
Αν είχαν χώρο τους ειχα ικανούς να χωσουν και των λεβιέ ταχυτήτων στην κολώνα...
Το έχει ο γαμπρός μου και έχει και paddles μέσα σε όλα αυτά...

.
b22d29fe4ad964ce7a6f2b909b416c97.jpg
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
854
Όποιος έχει οδηγήσει Peugeot δεκαετίας με 4! Μοχλούς πίσω από το τιμόνι και κανένα κουμπί στο τιμόνι θα εκτιμήσει την απόφαση της tesla .
Αυτό το αντί-εργονομικό χάος , η υπερβολή των φυσικών κουμπιών ειναι απλά επικίνδυνο. Δεν έχεις ορατότητα τι κανει ο κάθε μοχλός την ώρα που οδηγας χωρίς να ρίξεις όχι απλά κλεφτη ματιά αλλά κυριολεκτικά ψάξιμο να βρεις αυτό που χρειάζεσαι...
Αν είχαν χώρο τους ειχα ικανούς να χωσουν και των λεβιέ ταχυτήτων στην κολώνα...
Το έχει ο γαμπρός μου και έχει και paddles μέσα σε όλα αυτά...

.
b22d29fe4ad964ce7a6f2b909b416c97.jpg
Τα φλας σε κουμπάκια είναι αποδεδειγμένα μη λειτουργικά σε σημεία που με στραμμένο το τιμόνι πρέπει να ανάψεις φλας. Πέρα από αυτό, δε κοιτάς ποτέ κανένα από τους μοχλούς φλας - high beam και υαλοκαθαριστήρων, ξέρεις που βρίσκονται μηχανικά. Είναι η μηχανική μνήμη από τα χρόνια οδήγησης - γι' αυτό θα έπρεπε να απαγορεύονται τέτοιοι νεωτερισμοί. Όσα αυτοκίνητα έχω οδηγήσει 25+ χρόνια είχαν τα φλας/high beam σε μοχλό αριστερά του τιμονιού και τους υαλοκαθαριστήρες δεξιά.
 
17 June 2006
9,828
Πριν από λίγο καιρό σε κουβέντα αναρωτιώμασταν αν αυτός ο χαμός με τις περιμετρικές οθόνες θα επιβιώσει ή αν απλά μετά από 20 χρόνια θα τα βλέπουμε γελώντας και λέγοντας τι μοντερνιές έφτιαχναν εκεί τη δεκαετία του 20.
Αφορμή για την κουβέντα ήταν το υπεραυτοκίνητο Pagani Utopia. Από αυτό η φωτογραφία κάτω που το καυτηριάζει αυτό και ξεκάθαρα επιλέγει να μην μπει στο παιχνίδι των πολλών/μεγάλων οθονών.

Πάντως, έχοντας το 3008 στην προ-facelift έκδοση που ήταν από τα πρώτα με 2 οθόνες και τίποτα αναλογικό, αλλά και με την παρουσία περίπου 12 πλήκτρων κάτω από την οθόνη έχω να πω:
- Σιχαίνομαι τις οθόνες. To i-cockpit της Peugeot δεν μου άρεσε από την πρώτη στιγμή γιατί το στροφόμετρο ανεβαίνει ανάποδα με τους δείκτες του ρολογιού και επειδή στην βασική οθόνη δεν έχεις δυνατότητα να βάλεις να βλέπεις μόνιμα τη στιγμιαία κατανάλωση. Καταλήγω σε ένα "custom" με ένα στροφόμετρο άσχημο σε μορφή ροδέλας, την ταχύτητα στη μέση ψηφιακά και δεξιά πληροφορίες για κατανάλωση που είναι λειτουργικό/πρακτικό αλλά άσχημο.
- Είναι σπαστικό το να χρησιμοποιείς το touch screen της κεντρικής οθόνης όσο οδηγείς, μπορεί να φτάσει να είναι και επικίνδυνο. Το σύστημα κλιματισμού ελέγχεται από εκεί και θα το προτιμούσα με παραδοσιακά χειριστήρια. Πάλι καλά που έχει κουμπί για γρήγορο ξεθάμπωμα του παρπριζ.
- Αφήστε το θέμα αν τύχει και παγώσει η οθόνη. Στις αρχες 1 φορά το μήνα περίπου δεν άναβε η κεντρική οθόνη. Σκεφτείται να είναι καλοκαίρι, να είχατε αφήσει το μεσημέρι το αυτοκίνητο με κλιματισμό στο τέρμα και να μπαίνετε το βράδυ που έχει δροσίσει και να μην μπορείτε να κλείσετε το κλιματιστικό και η καμπίνα να γίνεται ψυγείο. Μου έχει συμβεί. Μετά από 3-4 update έστρωσε. Πάλι καλά που αν μείνει κλειστό πάνω από 15 λεπτά το αυτοκίνητο κάνει αυτόματα self-reset και έτσι είσαι μόνο 15 λεπτά μακριά από να διορθώσεις πρόβλημα λογισμικού. Χειρότερα προβλήματα αντιμετωπίζει φίλος με την καινούργια BMW X1 που πάει και έρχεται στο συνεργείο χωρίς να μπορούν να του διορθώσουν διάφορες δυσλειτουργίες που έχουν σχέση με touch screen και αυτόματο κλιματισμό.
- Το κλασσικό ραδιόφωνο ενώ έχει και πλήκτρα στο τιμόνι δεν μπορείς να κάνεις και πολλά με αυτά, σε αναγκάζει να βάλεις δάκτυλο και στην οθόνη.
- Δεν θέλω να σκεφτώ για άλλα αυτοκίνητα λίγο πιο καινούργια που έχουν ακόμη λιγότερα φυσικά κουμπιά. Νομίζω πως ότι πρέπει να ελέγχει ο οδηγός εν κινήσει θα πρέπει να μπορεί να το κάνει με φυσικά κουμπιά.

Για παράδειγμα βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την αντιμετώπιση που έχει η Mazda στο CX-30.

Τέλος το touchscreen για χρήση σε android auto προφανώς περιμένεις να το ελέγχεις με το δάκτυλο, αλλά ίσως λόγω της αλλαγής να κοιτάξουν δυνατότητα υποστήριξης κάποιων φυσικών κουμπιών.


1710316980345.png
 
Last edited:

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Χειρότερα προβλήματα αντιμετωπίζει φίλος με την καινούργια BMW X1 που πάει και έρχεται στο συνεργείο χωρίς να μπορούν να του διορθώσουν διάφορες δυσλειτουργίες που έχουν σχέση με touch screen και αυτόματο κλιματισμό.
Εμ, είχαν το iDrive που δούλευε μια χαρά, και θέλησαν να το καταργήσουν για να γίνουν μοδάτοι...
 
17 June 2006
23,865
Αθήνα
Δεν χρειάζεται και μεγάλη ανάλυση για να αντιληφθούμε ότι είναι άκρως αντιεργονομικο τα touch κουμπιά στο αυτοκίνητο.
Σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι σε ένα remote control για τα στερεοφωνικα στο σπίτι. Όσα remote control touch έχω πάρει μετά τις πρώτες μέρες της ντιζαϊνιάς εύκολα διαπιστώνεις ότι είναι άβολο στην πράξη. Πόσο μάλλον σε ένα αμάξι.
 
  • Like
Reactions: Pleo

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,980
Αθήνα
Δεν χρειάζεται και μεγάλη ανάλυση για να αντιληφθούμε ότι είναι άκρως αντιεργονομικο τα touch κουμπιά στο αυτοκίνητο.
Σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι σε ένα remote control για τα στερεοφωνικα στο σπίτι. Όσα remote control touch έχω πάρει μετά τις πρώτες μέρες της ντιζαϊνιάς εύκολα διαπιστώνεις ότι είναι άβολο στην πράξη. Πόσο μάλλον σε ένα αμάξι.

Εννοείται. Στο αυτοκίνητο έχεις και λιγότερη ακρίβεια λόγω των ανωμαλιών του δρόμου. Γι' αυτό θέλεις physical. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί κατασκευαστές επιμένουν να έχουν τα χειριστήρια του κλιματισμού physical και περιστροφικά και άμεσα προσβάσιμα, εκτός του infotainment.

Όλα μα όλα τα χειριστήρια, ακόμα και εκείνα που δεν αφορούν την οδήγηση αυτή καθ' αυτή, όσο πιο εργονομικά είναι, τόσο λιγότερο επικίνδυνα είναι. Γιατί έχουν άμεση σχέση με το πόσο θα πρέπει να αποσπά την προσοχή του ο οδηγός για να τα χρησιμοποιήσει.

To λένε Muscle memory και είναι ο τρόπος να το χρησιμοποιείς χωρίς να χρειάζεται κάτι άλλο. Γίνεται επέκταση του σώματός σου. ;)
 
Last edited:

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
5,859
Αττικό βουνό
To χειρότερο στα Peugeot είναι η θέση του τιμονιού με το ταμπλό .Ειδικά σε ψηλά άτομα άστα να πάνε δε βλέπεις τίποτα ή στη μέση .Ας το βγάλει να τελειώνει και ας μείνει με την πλαινή
Ευτυχώς, τη γλίτωσε η Citroen και οι υπόλοιπες ομιλικές μάρκες της
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,980
Αθήνα
To χειρότερο στα Peugeot είναι η θέση του τιμονιού με το ταμπλό .Ειδικά σε ψηλά άτομα άστα να πάνε δε βλέπεις τίποτα ή στη μέση .Ας το βγάλει να τελειώνει και ας μείνει με την πλαινή
Ευτυχώς, τη γλίτωσε η Citroen και οι υπόλοιπες ομιλικές μάρκες της

Και σε κανονικού αναστήματος πάλι το έχει το θεματάκι. Με τη θέση οδήγησης στη σωστή και όσο πιο εργονομκά ρυθμισμένη θέση γίνεται εννοείται, και πάλι όλο και κάτι θα κρύβεται.
Είναι ο λόγος που μένουν εκτός της λίστας μου τα Peugeot, τα οποία κατά τα άλλα είναι εξαιρετικά.
 
  • Like
Reactions: DimAsi

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,619
Αθηνα
Πριν από λίγο καιρό σε κουβέντα αναρωτιώμασταν αν αυτός ο χαμός με τις περιμετρικές οθόνες θα επιβιώσει ή αν απλά μετά από 20 χρόνια θα τα βλέπουμε γελώντας και λέγοντας τι μοντερνιές έφτιαχναν εκεί τη δεκαετία του 20.
Αφορμή για την κουβέντα ήταν το υπεραυτοκίνητο Pagani Utopia. Από αυτό η φωτογραφία κάτω που το καυτηριάζει αυτό και ξεκάθαρα επιλέγει να μην μπει στο παιχνίδι των πολλών/μεγάλων οθονών.
Υποψιν οτι οι κινεζοι το εχουν παει ακομα παρακατω, βαζοντας οθονες μπροστα και στον συνοδηγο.
Δεν νομιζω οτι ειναι fad, αλλα ομως οντως ισως το εχουν παρακανει. Νομιζω το ιδανικο ειναι μια κεντρικη οθονη και ειτε μια μικρη πισω απο το τιμονι, ειτε ενα hud.

Οσο για τους φυσικους διακοπτες (ή μαλλον την ελλειψη αυτων) οταν δουλευουν σωστα οι φωνητικες εντολες δεν υπαρχει προβλημα.
 
17 June 2006
23,865
Αθήνα
Υποψιν οτι οι κινεζοι το εχουν παει ακομα παρακατω, βαζοντας οθονες μπροστα και στον συνοδηγο.
Δεν νομιζω οτι ειναι fad, αλλα ομως οντως ισως το εχουν παρακανει. Νομιζω το ιδανικο ειναι μια κεντρικη οθονη και ειτε μια μικρη πισω απο το τιμονι, ειτε ενα hud.

Οσο για τους φυσικους διακοπτες (ή μαλλον την ελλειψη αυτων) οταν δουλευουν σωστα οι φωνητικες εντολες δεν υπαρχει προβλημα.
Αυτό κι αν είναι άκυρο, ειδικά με ελληνική γλώσσα.
 
Πάλι καλά που αν μείνει κλειστό πάνω από 15 λεπτά το αυτοκίνητο κάνει αυτόματα self-reset και έτσι είσαι μόνο 15 λεπτά μακριά από να διορθώσεις πρόβλημα λογισμικού.

Αυτό από μόνο του είναι μια ξεκάθαρη αποδοχή ήττας και μια μεγάλη ντροπή για τον κατασκευαστή..
 
Δεν χρειάζεται και μεγάλη ανάλυση για να αντιληφθούμε ότι είναι άκρως αντιεργονομικο τα touch κουμπιά στο αυτοκίνητο.
Σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι σε ένα remote control για τα στερεοφωνικα στο σπίτι. Όσα remote control touch έχω πάρει μετά τις πρώτες μέρες της ντιζαϊνιάς εύκολα διαπιστώνεις ότι είναι άβολο στην πράξη. Πόσο μάλλον σε ένα αμάξι.
Προσωπικά μετά από 4 μήνες οδήγησης αυτοκινήτου που κάνει το 99% των λειτουργιών μέσω οθόνης touch μπορώ να πω ότι πρακτικά ποτέ δεν με έχει δυσκολέψει στην καθημερινότητά μου.

Ίσα ίσα, μπήκα τις προάλλες μέσα σε συμβατικό αυτοκίνητο και με χάλασε πολύ όλος αυτός ο χαμός από κουμπάκια. Μου φάνηκε εντελώς πρωτόγονο, ξεπερασμένο και -αν θέλετε- κίτς το όλο σύστημα.
 
  • Like
Reactions: songless_bird