Απάντηση: Re: Κατασκευή ηχείου βάσης με Audax.
...Αντίθετα τα νεύρα σε μιά καμπίνα ΕΙΝΑΙ ακριβώς στα ορια και ξέρεις καλά οτι έκεί είναι και άλλες οι ταχύτητες ...
Κάτι τις λιγοστά ξέρω ("ενθυμούμαι" θα'ταν μία ακριβέστερη διατύπωση) περί ροών, αλλά... όχι σε σχέση με ηχεία και ήχο. Ενδιαφέρον το θέμα - και ερωτώ:
- Έχει μελετηθεί κάπως πιο συστηματικά το θέμα, υπάρχουν papers, κλπ; Έχει προσδιοριστεί κάπως η μορφή του πεδίου ροής μέσα στο κουτί; Ετσι όπως το βλέπω εγώ πρέπει να είναι εξαιρετικά ανομοιόμορφο - από τα μεγάφωνα προς την οπή του bass-reflex και ανάποδα, με
αυξομοιούμενες γεννεσιουργές διαφορές πίεσης, άρα αυξομοιούμενες ταχύτητες κατά μέγεθος αλλά και κατά διεύθυνση! Για την μορφή του λοιπόν στο time domain, άστα να πάνε! Με λίγα λόγια, δεν το πολυβλέπω να τις γλυτώνουμε τις τυρβώδεις μάνες μου...
- Ετσι όπως το βλέπω εγώ επίσης, οι ταχύτητες στα όρια πρέπει να είναι
σημαντικά μικρότερες από το κέντρο της καμπίνας. Όχι οτι το κατέχω το θέμα: τι μορφή παίρνει το οριακό στρώμα όταν η ροή... ταλαντούται στον ρυθμό της μουσικής!; Υποψιάζομαι τυρβώδες μπάχαλο και πάλι. Αεροδυναμιστής κανείς με ειδίκευση στα ηχεία;
- Βέβαια, οι ταχύτητες πάνω από τα εν λόγω νεύρα σε σχέση με τις ταχύτητες λίιγο πιο δίπλα θα είναι σημαντικά υψηλότερες, ενώ αποκολήσεις της ροής
δεν θα εμποδισθούν τελικά, παρά τα ρουταρίσματα.
- Από την άλλη, όταν η ροή "πηγαινοέρχεται" - διαδίδεται τελικά η βλαβερή επίδραση αυτής της (όποιας, και αν) τύρβης; Μήπως οι αποκολλήσεις περιορίζονται τελικά σε λοβούς κοντά στο νεύρο;
-
Αν βέβαια υπάρχει ροή εκεί ιν δε φερστ πλέις! Έξ άλλου, (σημαντικό) τα περισσότερα από αυτά τα νεύρα θα είναι καλυμμένα με ηχομονωτικό. Οπότε...
- Ιν δε σέκοντ πλέις, είναι κάθε τύρβη βλαβερή; Γιατί τα στάσιμα βλέπω να τα σκοτώνει. Αεροδυναμιστής κανείς με ειδίκευση στα ηχεία και τον ήχο;
- Χέβινγκ σεντ ολ δετ, αν ήταν να φτειάξω νεύρα... θα τα έκανα κυλινδρικά όπως στα σκουπόξυλα και στην μέση του κουτιού!!!
JohnJohn said:
Τα οριζόντια νευρα στύλ παλουκίου απλά τον κραδασμό της αριστερής πλευρας τον μεταδίδουν και στην δεξιά.
Θάλεγα ότι σε ηχείο με τα μεγάφωνα στον κατακόρυφο άξονα συμμετρίας οι κραδασμοί αριστερής-δεξιάς πλευρας λογικά είναι αντισυμμετρικοί, και με τέτοια νεύρα η μία πλευρά αποσβένει τους κραδασμούς της άλλης...