Re: Απάντηση: Εγγύηση Roksan αγορασμένου από εξωτερικό.
Τα ζητήματα αυτά είναι πολύπλοκα για τον μη νομικό, εννοώ για να τα ξεκαθαρίσει με απλή παράθεση άρθρων του Αστικού Κώδικα, όπως κάνεις παραπάνω για παράδειγμα.
Eυτυχώς που δεν είναι δουλειά των καταναλωτών και των πωλητών/αντιπροσώπων να λάβουν τις αποφάσεις λοιπόν. :antlers:
Δεν είναι κανείς υποχρεωμένος να γνωρίζει τη σχετική νομοθεσία..
Εδώ καλά-καλά δεν την γνωρίζουν οι δικηγόροι αν δεν έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο αντικείμενο..
Αυτό που έχει
υποχρέωση να κάνει ο καθένας από εμάς (υποχρεώση όχι μόνο προς τον εαυτό του αλλά και προς τους γύρω του) είναι να ενημερωθεί για τα δικαιώματά του ως καταναλωτής για να μην τον πιάνουν κορόιδο..
Προς ενημέρωση, λοιπόν, έβαλα τον παραπάνω νόμο και όχι για να βγάλω δικαστική απόφαση. -bye-
Η περίπτωση του φίλου ήταν βλάβη μόλις το παρέλαβε.
Πόσο σίγουρο είναι αυτό; Γιατί παραπάνω διαβάζω ότι η βλάβη παρουσιάστηκε μερικούς μήνες μετά την αγορά.. Αυτό σίγουρα δεν θεωρείται DOA και άρα δεν είναι
καθόλου σίγουρο ότι μπορείς να απαιτήσεις αντικατάσταση.
Πρόσφατες είναι οι διαπιστώσεις της αρμόδιας επιτροπής της ΕΕ,ότι τα "μισά+ διαδικτυακά καταστήματα είναι παραπλανητικά". Φαντάζομαι τ' άλλα μισά,θα είναι αυτά που τα μηχανήματα-είδη που πουλούν δεν παρουσιάζουν πρόβλημα κι επομένως δεν δημιουργείται θέμα εγγύησης...
Όταν η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ κάνει αντίστοιχη έρευνα στα ελληνικά "φυσικά" μαγαζιά, μαγαζάκια και αλυσίδες και βγάλουν τα σχετικά ποσοστά,
τότε θα μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας..
Κάτι μου λέει ότι δεν θα είναι ιδιαίτερα κολακευτικά και τελικά βλέπω να προτείνουμε στον κόσμο να κλειστεί σπίτι του και να μην έχει πάρε-δώσε με κανέναν...
Εν τω μεταξύ σας λέω με μεγάλη σιγουριά ότι αν ένας Άγγλος έρθει να ζήσει Ελλάδα και, προερχόμενος από μία χώρα πολύ μπροστά στο θέμα "πολιτισμός της εξυπηρέτησης", αρχίσει να έχει πάρε-δώσε με τα δικά μας καταστήματα και με το ελληνικό δημόσιο, το λιγότερο ένα πολιτισμικό σοκ θα το πάθει...
By the way, το παράδειγμα που ανέφερα παραπάνω με την παράνομη ταμπέλα αφορά "φυσικό" κατάστημα και ΟΧΙ διαδικτυακό. Δε μου κάνει εντύπωση που επιλέξατε να το αγνοήσετε..
Υπάρχει φίλτατοι σοβαρό πρόβλημα μ' αυτά τα καταστήματα,υπάρχει και με το συγκεκριμένο.
Εξακολουθείτε να προσπαθείτε να μας πείσετε ότι ο Έλληνας αντιπρόσωπος θα πλήρωνε τα έξοδα αποστολής (Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Θεσσαλονίκη) για να κοιτάξει τον ενισχυτή, αν ο φίλος είχε αγοράσει από αυτόν;
Εγώ πάλι λέω ότι ακόμα και στην ίδια πόλη να ήταν θα του ζητούσαν να κόψει το λαιμό του και να τον πάει ο ίδιος από εκεί, πόσο μάλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση που θα υπήρχαν σημαντικά έξοδα αποστολής.
Αν αφήσετε φιλίες, e-φοβίες ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο στην άκρη, είμαι σίγουρος ότι θα δείτε την πραγματικότητα...
Για να καταλάβετε τι μαγαζάρες έχουμε στην Ελλάδα, συγγενικό μου πρόσωπο παρέλαβε πρόσφατα από μεγάλη αλυσίδα νέο ψυγείο το οποίο την επόμενη μέρα διαπιστώσαμε ότι δεν δουλεύει σωστά (δηλ. DOA περίπτωση)... Έπρεπε να μου ανέβει το αίμα στο κεφάλι για να τους πείσω για το αυτονόητο: να στείλουν φορτηγό να το πάρουν πίσω...
Αν μπορούσα να το πάρω στην πλάτη και να το πάω, δε θα έλεγαν όχι.
Αυτή είναι η δυσάρεστη αλήθεια.
Η δυσάρεστη αλήθεια είναι ότι αντί να περιγράψετε την κατάσταση ως έχει και να βοηθήσετε να ενημερωθεί σωστά ο κόσμος προσπαθείτε
να φοβίσετε τον κόσμο και να τον αποθαρρύνεται από το να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές..
Δεν γνωρίζω τους λόγους που σας οδηγούν σε αυτή την (πρωτότυπη για το έτος 2009, είναι η αλήθεια) προσέγγιση της κατάστασης αλλά έχω τις υποψίες μου...
Αυτό που γνωρίζω, λόγω δουλειάς, είναι πως για ασφαλείς αγορές τις περισσότερες φορές δε χρειάζεται
τίποτα παραπάνω από το λεγόμενο "electronic common sense" - το οποίο, ειδικά στη χώρα μας, η πλειοψηφία δε διαθέτει..
Όπως δεν θα μπεις σε ένα μαγαζί να αγοράσεις όταν δε σου γεμίζει το μάτι ή όπως δεν θα δώσεις την πιστωτική σου κάρτα σου σε έναν τύπο που έστησε πρόχειρα ένα μαγαζάκι στον πεζόδρομο, με αντίστοιχο τρόπο πρέπει να λειτουργούμε και στις ηλεκτρονικές μας αγορές...
Αλλά ίσως προτιμάτε να συζητήσουμε για το "Electronic Stone Age" αντί για το electronic common sense και το Pierre Salinger Syndrome...