Θεωρούσα μέχρι πρότινος, ότι μετά την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ελληνικών Praktiker (αν δεν κάνω λάθος νυν ιδιοκτήτης της ελληνικής εταιρείας είναι η καναδική Fairfax) καθώς και τη σχετική αναδιοργάνωση της εταιρείας που ακολούθησε, είχαν βελτιωθεί τόσο σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών όσο και σε πολιτική τιμών/προσφορών, σε σχέση με τη μέχρι τότε (2017-18 χοντρικά) ελεεινή εικόνα τους.
Δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο βλέπω αρκετά αρνητικά σημάδια.
Έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν ήταν σε υψηλή θέση στις προτιμήσεις μου μεταξύ ανάλογων επιχειρήσεων (πχ τα leroy merlin τα θεωρώ αρκετά πιο σοβαρή επιχείρηση, παρά και τα ουκ ολίγα δικά τους θέματα, ιδίως στο eshop) αλλά πλέον νομίζω ότι σταθερά έχουν (ξανά) διολισθήσει στην κακή μετριότητα που ήταν και πριν μερικά χρόνια. Σίγουρα πάντως μερίδιο ευθύνης έχουμε και οι καταναλωτές, στο βαθμό που δεν αποδοκιμάζουμε έμπρακτα (δια της πληροφόρησης των άλλων καταναλωτών και δια της αποχής αγορών μας από ανάλογες επιχειρήσεις). Το μόνο που καταλαβαίνουν τέτοιοι όμιλοι είναι τα μεγέθη πωλήσεων/κερδών, κλπ και η μεταβολή τους από χρόνο σε χρόνο.
Επίσης (κι αυτό δεν πάει μόνο στα Praktiker) έχω διαπιστώσει αρκετά ως πολύ κακές νοοτροπίες και σε σημαντικό ποσοστό του προσωπικού τους: αδιαφορία, εντελώς τυπική αντιμετώπιση του πελάτη χωρίς ουσιαστική διάθεση βοήθειας και υποστήριξης, ίσα για να μην θεωρηθούν εχθρικοί απέναντί του. Γνωρίζω κι εκ των έσω ότι σε αρκετές των περιπτώσεων προσλήψεων προσωπικού σε τέτοιους μεγάλους παίκτες του λιανεμπορίου, βασικό κριτήριο είναι (δυστυχώς) το μέσον (πολιτικοί κλπ), λόγω του γεγονότος ότι θεωρούνται ελκυστικοί εργοδότες επειδή παρέχουν τα βασικά και κάποια εργασιακή σταθερότητα (σταθερό ωράριο, δώρα, επιδόματα κλπ παροχές που προβλέπει η εργατική νομοθεσία, δεν απολύουν εύκολα κλπ) οπότε ίσως αυτό εξηγεί (εν μέρει) το θέμα νοοτροπίας προσωπικού.