Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικό?

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,952
Μελίσσια
Ξοδεύοντας μια μικρούτσικη και οχι μια μεγάλη περιουσία μπορεις να φτιάξεις και αλλου είδους σύστημα σαν και αυτό που αναφέρεις...

Φυσικά και μπορούν να φτιαχτούν άλλου είδος τέτοια συστήματα. Απλά πρώτη φορά στάθηκα μπροστά από ένα σύστημα τέτοιας φιλοσοφίας. Με την φιλοσοφία κώλλησα, όχι με την μάρκα.

...ο ήχος που άκουσες με τα Abby ηταν γλυκός - μαλακός;...

Ναι ήταν. Παράλληλα ήταν και αρκετά αναλυτικός (πάντα σε σύγκριση με ότι εχω ακούσει). Επίσεις κάτι που με εντυπωσίασε ήταν ότι (πως να το πω τώρα?) ο ήχος ήταν πιο δεμένος. Δεν ξέρω αν χρησιμοποίησα το σωστό επίθετο αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο.

... Προσωπικά χαίρομαι που πέρασα απο αυτό το στάδιο γιατι μου αρέσει να τα ψαχνω τα μηχανήματα και τον ηχο γενικότερα και τώρα είμαι σίγουρος για την πορεία που ακολουθώ....

Αυτό ακριβώς φίλε μου. Εμπειρίες θέλω να αποκτήσω και εγώ. Για αυτό σε κάποια φάση θέλω να δοκιμάσω κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που έχω μέχρι τώρα.

..... τα παιδιά εδώ μπορούν να επιβεβαιώσουν οτι στην πορεία αρρωσταίνεις περισσότερο, καλά δε γίνεται κανείς!!...
:grandpa:
 
Αλήθεια είναι ότι μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησης με το άθλημα, έχω καταλήξει ότι αυτό που μου αρέσει είναι ο ουδέτερος χαρακτήρας.
Ή τελος πάντων αυτό που εννοεί ο καθένας μας ουδέτερο.
Και αυτό μου "βγήκε" και στα μάγκνεπαν. Στην αρχή τα έκανα αναλυτικά, μετά γλυκά και τώρα με το ενεργό κρος έχουν έρθει εκεί που τα θέλω.

Το άκουσμα μπορεί να είναι από μέλι μέχρι καθαρά ηλεκτρικό.

Αν μπορούσα να συνοψίσω αυτά που μου αρέσουν σε ηχείο με κουτί (από αυτά που έχω ακούσει), είναι τα ενεργά της Dynaudio BM15A που είχε τότε ο Έκτωρας.
Αλλά επειδή αυτά έχουν...κουτί και δεν είναι και ότι καλύτερο για σαλόνι, προσπαθώ να φέρω τα μάγκια στον ίδιο χαρακτήρα.

Πάντως μου κάνει εντύπωση που μου αρέσουν τα μάγκνεπαν και ταυτόχρονα ο "ηλεκτρικός" χαρακτήρας στον ήχο.

Άβυσσος....
 

toulou

Senior Member
23 July 2006
569
Αθήνα
Λοιπόν, άργησα αλλά θα μιλήσω!
Έχω JR149 (παραλλαγή των LS3/5a - που υποτίθεται ότι με sub δεν πολυτακιμιάζουν), έχω και sub βασισμένο στο KEF B139 που στους 20 δεν πάει, αλλά στους 35 κάνει περίπατο.
Mε λίγα λόγια: χωρίς το sub... ΚΑΜΜΜΜΙΑ σχέση!
(και μάλιστα το τελευταίο είναι παθητικό, χωρίς EQs, χωρίς ΕΡ1500, κλπ. - αλλά έχω και καλό χώρο :grinning-smiley-043 ).

Περί μουσικών οργάνων τώρα:
Κάτω από τα 60 Hz, πράγματι λίγα όργανα κατεβαίνουν: η τούμπα, περισσότερο το κοντραμπάσο (περίπου 35Ηz νομίζω), μία νότα πιο χαμηλά η άρπα παρακαλώ(!) και ακόμα πιο χαμηλά αν δεν κάνω λάθος το φαγκότο - και βέβαια το εκκλησιαστικό όργανο και οτιδήποτε σχετίζεται με synths. (Αντίθετα οι κρανκάσες κατεβαίνουν πολύ-πολύ λιγότερο απ' ότι νομίζουμε - με όγκο όμως).

ΑΛΛΑ: το θέμα δεν είναι πόσες χαμηλές νότες παίζουν, αλλά Ο ΡΟΛΟΣ τους στην μουσική σύνθεση. Σ' αυτήν την καταραμένη ολόκληρη οκτάβα του όρθιου μπάσου κάτω από τα 60Hz για παράδειγμα, βασίζεται η γοητεία του 80% της jazz. MΠΑΜΠΟΥΜμμμμμμ πάει ο μπασίστας, και πάνω του πατούν όλοι οι άλλοι για να απαντήσουν. Άντε να τους ακούσεις χωρίς αυτόν. Οι δύο μόνο νότες του καθορίζουν τον ρυθμό, αλλά πάνω απ' όλα ΤΟΝ ΑΕΡΑ της μουσικής σύνθεσης, που αλλοιώς ακούγεται άψυχη. Και επειδή αυτό είναι που μετράει στην τελική, οι δύο αυτές νότες ΠΡΕΠΕΙ να έχουν το βάρος και την πειθώ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΕ Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ και ο μουσικός , ακόμα κι' αν ΔΕΝ αναπαράγονται απόλυτα σωστά!!! Αν θέλουμε βέβαια να έχουμε "Υψηλή Πιστότητα" (της μουσικής, όχι του ήχου).

Αχχχ, τα είπα ο μουσικόφιλος...
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Λοιπόν, άργησα αλλά θα μιλήσω!
Έχω JR149 (παραλλαγή των LS3/5a - που υποτίθεται ότι με sub δεν πολυτακιμιάζουν), έχω και sub βασισμένο στο KEF B139 που στους 20 δεν πάει, αλλά στους 35 κάνει περίπατο.
Mε λίγα λόγια: χωρίς το sub... ΚΑΜΜΜΜΙΑ σχέση!
(και μάλιστα το τελευταίο είναι παθητικό, χωρίς EQs, χωρίς ΕΡ1500, κλπ. - αλλά έχω και καλό χώρο :grinning-smiley-043 ).



Περί μουσικών οργάνων τώρα:
Κάτω από τα 60 Hz, πράγματι λίγα όργανα κατεβαίνουν: η τούμπα, περισσότερο το κοντραμπάσο (περίπου 35Ηz νομίζω), μία νότα πιο χαμηλά η άρπα παρακαλώ(!) και ακόμα πιο χαμηλά αν δεν κάνω λάθος το φαγκότο - και βέβαια το εκκλησιαστικό όργανο και οτιδήποτε σχετίζεται με synths. (Αντίθετα οι κρανκάσες κατεβαίνουν πολύ-πολύ λιγότερο απ' ότι νομίζουμε - με όγκο όμως).

ΑΛΛΑ: το θέμα δεν είναι πόσες χαμηλές νότες παίζουν, αλλά Ο ΡΟΛΟΣ τους στην μουσική σύνθεση. Σ' αυτήν την καταραμένη ολόκληρη οκτάβα του όρθιου μπάσου κάτω από τα 60Hz για παράδειγμα, βασίζεται η γοητεία του 80% της jazz. MΠΑΜΠΟΥΜμμμμμμ πάει ο μπασίστας, και πάνω του πατούν όλοι οι άλλοι για να απαντήσουν. Άντε να τους ακούσεις χωρίς αυτόν. Οι δύο μόνο νότες του καθορίζουν τον ρυθμό, αλλά πάνω απ' όλα ΤΟΝ ΑΕΡΑ της μουσικής σύνθεσης, που αλλοιώς ακούγεται άψυχη. Και επειδή αυτό είναι που μετράει στην τελική, οι δύο αυτές νότες ΠΡΕΠΕΙ να έχουν το βάρος και την πειθώ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΕ Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ και ο μουσικός , ακόμα κι' αν ΔΕΝ αναπαράγονται απόλυτα σωστά!!! Αν θέλουμε βέβαια να έχουμε "Υψηλή Πιστότητα" (της μουσικής, όχι του ήχου).

Αχχχ, τα είπα ο μουσικόφιλος...

Ο χώρος είναι η αρχή του παντός!
Αλλά ....παθητικό σαμπ;:BXVZCBXZ6:
Το είχα χρόνια το Β139 παθητικό. Μέχρι και ισοβαρικό το δοκίμασα. Αλλά όταν κάποτε το έπαιξα με δικό του τελικό και ένα απλό ενεργό φίλτρο diy κατάλαβα πόσο το αδικούσα με την παθητική οδήγηση. Η στερεοφωνική εικόνα επίσης ποτέ δεν μου άρεσε με ένα σαμπ....
Τα παράτησα όμως τελικά λόγω χώρου κλπ. και έγινα μινιμαλιστής.

Πρόσφατα ξαναβρήκα την ακοή μου με δύο σαμπ (απωθημένο δεκαετιών):firstprize:. Πιστεύω όμως ότι σε ένα 80% των χώρων χωρίς κάποια ισοστάθμιση των χαμηλών δεν γίνεται δουλειά της προκοπής ...

Όσο για τις γκρανκάσες, κανα δύο που ανάλυσα με το cooledit τις βρήκα κουρδισμένες στα 41 - 44Hz. Ακόμα και το ls3/5a, που είχα μία diy παραλλαγή του κάποτε, τις έπαιζε πολύ καλά. Τώρα όμως καταλαβαίνω ότι ήταν απλά "πολύ καλά". Άσχετα με το κούρδισμά τους, η γκρανκάσες θέλουν μεγάλα πιστόνια για να αποδοθούν καλούτσικα.:BDGBDGB53:
 

toulou

Senior Member
23 July 2006
569
Αθήνα
Την έχω κάνει τη δοκιμή, και τα περί παθητικής αδικίας του Β139 τα γνωρίζω και... κάτι ετοιμάζω. Παρ'όλα αυτά, ακόμα και "αδικημένο", κάνει αισθητότατη την έλλειψή του όταν το σβήνεις, και μιλάω από άποψη ποιότητας, όχι απλά όγκου.
Το έχω στο κέντρο, σε απόσταση από τον ακροατή όσο και τα κύρια ηχεία πλην 8 πόντους, η εικόνα είναι ΟΚ.

Αλήθεια, μια και το δοκίμασες, τι ήταν προτιμότερο - ένα ισοβαρικό, ή δύο ανεξάρτητα sub; Kυρίως με ενδιαφέρει η ποιότητα του μπάσου.

Περί ισοστάθμισης, συμφωνώ.
Όταν μιλούσα για γκρανκάσες εννοούσα τα τυμπάνια της συμφωνικής. Ακόμα όμως και οι κάσες του drum set, αν και κατεβαίνουν χαμηλά, περιέχουν τεράστιο ποσό πληροφορίας πάνω από τα 100HZ, αρμονικές πάνω από τα 300-400, και μάλιστα με όγκο. Δύσκολα πράγματα. Γι'αυτό και όσοι τις έχουν παίξει και ξέρουν, σπάνια πείθονται όταν τις ακούν μέσα από μεγάφωνα.
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Την έχω κάνει τη δοκιμή, και τα περί παθητικής αδικίας του Β139 τα γνωρίζω και... κάτι ετοιμάζω. Παρ'όλα αυτά, ακόμα και "αδικημένο", κάνει αισθητότατη την έλλειψή του όταν το σβήνεις, και μιλάω από άποψη ποιότητας, όχι απλά όγκου.
Το έχω στο κέντρο, σε απόσταση από τον ακροατή όσο και τα κύρια ηχεία πλην 8 πόντους, η εικόνα είναι ΟΚ.

Αλήθεια, μια και το δοκίμασες, τι ήταν προτιμότερο - ένα ισοβαρικό, ή δύο ανεξάρτητα sub; Kυρίως με ενδιαφέρει η ποιότητα του μπάσου.

Περί ισοστάθμισης, συμφωνώ.
Όταν μιλούσα για γκρανκάσες εννοούσα τα τυμπάνια της συμφωνικής. Ακόμα όμως και οι κάσες του drum set, αν και κατεβαίνουν χαμηλά, περιέχουν τεράστιο ποσό πληροφορίας πάνω από τα 100HZ, αρμονικές πάνω από τα 300-400, και μάλιστα με όγκο. Δύσκολα πράγματα. Γι'αυτό και όσοι τις έχουν παίξει και ξέρουν, σπάνια πείθονται όταν τις ακούν μέσα από μεγάφωνα.

Για τα τύμπανα συμφωνώ! Όσο πιο σκληρή είναι η μπακέτα ή ο κόπανος τόσο πιο πολλές αρμονικές έχουν. Ουσιαστικά τα μικρά ηχειάκια (ls3/5a) κ.α. αναπαράγουν μόνο τις αρμονικές των πολύ βαθιών τυμπάνων.

To B139 ήταν πάρα πολύ καλό γούφερ. Κρίμα που καταργήθηκε. Είναι όμως μικρό από μόνο του για σοβαρές στάθμες. Τα δύο είναι σίγουρα καλύτερα. Και αν μπορούν να γίνουν και ισοβαρικά...τέλεια! (εκτός ίσως από το κόστος). Είναι και μικρότερα σε τελικό μέγεθος.
Υπάρχουν όμως γούφερ σήμερα.....

Εγώ τώρα έχω δύο σαμπ Κoda 12" προς 190 ευρώ το ένα έτοιμα. Που να κάτσεις να κάνεις ιδικατασκευή με τέτοιο κόστος! Αυτοενισχυόμενα με επαρκή ενισχυτή, αξιοπρεπής κατασκευή και εμφάνιση. Ότι πιο φτηνό είχα ποτέ μου σε σαμπ και ταυτόχρονα με τον καλύτερο ήχο και με διαφορά παρακαλώ! Φυσικά τον μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει νομίζω η συνολική επιφάνεια εκπομπής (2Χ12" είναι αυτές!) και σίγουρα τα ψηφιακά για την τελική πλην σημαντικότατη πινελιά.
Ψήνομαι να πάρω και άλλα δύο (σχεδόν τσάμπα είναι) αλλά που να τα βάλω;:BXVZCBXZ6: Επάνω από τους δορυφόρους αυτή τη φορά! Έ ρε μάνα μου γλέντια!:flipout:

Αν κανείς δεν έχει πρόβλημα χώρου, (δύσκολο θα μου πείτε) είναι χαζομάρα να αγοράσει ένα πανάκριβο σαμπ. Σαφώς καλύτερα τα περισσότερα και φτηνά. Εντάξει, δεν ξέρω για όλα τα φτηνά, για τα δικά μου μιλάω μόνο.
Για τα περισσότερα σαμπ αντί του ενός έχουμε μιλήσει και παλαιότερα στο φόρουμ...

Προτιμώ, αν υπάρχει ο χώρος, τα δύο σαμπ. Και μόνο που φεύγει η "γκουμούτσα" από την μέση και ανοίγει ο χώρος φτάνει. Ακούς πλέον τις μποτιές να έρχονται από το ...πουθενά ευθεία μπροστά σου και όχι μέσα από το σαμπ. Η στερεοφωνική εικόνα ευνοείται, έστω και μόνο για τα μάτια. Αλλά ποιός είπε ότι ακούμε αποκλειστικά με τα αυτιά;
Από τοποθέτηση ενός μόνο σαμπ έκκεντρα ή σε γωνίες δεν πήρα ποτέ μου πολύ καλά και κυρίως εντελώς αόρατα κατά περίπτωση μπάσα.
 
Last edited:

YioCha

Established Member
5 April 2008
210
Ζωγράφου
Μετά από χρόνια εναγώνιας αναζήτησης αυτού που θεωρώ "βάση" της μουσικής δηλαδή τις χαμηλές συχνότητες κατέληξα στο συνδυασμό μινι ηχείων βάσης με ενεργό sub. Το sub που χρησιμοποιώ είναι το B&W PV1 λόγω της φήμης του για πολύ καλή απόδοση στη μουσική (ταχύτητα, ατάκα κλπ). Δεν μπορώ να πώ ότι είμαι κατενθουσιασμένος αλλά έχω καταφέρει να του πάρω αρκετή καλή χαμηλόσυχνη πληροφορία χωρίς να λερώνεται το υπόλοιπο φάσμα και σίγουρα προτιμώ να ακούω μουσική με αυτό.

Είναι από τα ταμπού του λεγόμενου Hi End αλλά κατ' εμέ είναι μιά πολύ καλή λύση που απλά χρειάζεται το ψάξιμό της. Τα περισσότερα sub που έχω ακούσει είναι επιεικώς απαράδεκτα γιά μουσική. Αυτό που βρήκα εγώ ώς πολύ καλό με απόλυτα κριτήρια και βαρβάτο best buy είναι το Yamaha YST-515 περί τα 350€/τεμάχιο και ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ γιά τα λεφτά του (επιβεβαιώνω σχετικό συγκριτικό τεστ του περιοδικού "ΗΧΟΣ" που το έβγαζε best by της κατηγορίας του με μεγάλη διαφορά). Ίσως παίζει και καλύτερα από το δικό μου B&W των περίπου 1300€
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Τα περισσότερα προβλήματα στο μέσο ελληνικό σαλόνι-καθιστικό(μπουμάρισμα,λάσπωμα ήχου,συντονισμοί,στάσιμα.......), δημιουργούνται απο ηχεία που κατεβαίνουν στα 30-40 hz σ' ακατάλληλο χώρο και με λάθος στήσιμο.

Αρα και το υπογούφερ,φορτίζοντας ανάλογα τον ίδιο χώρο,μπορεί να προκαλέσει τα ίδια περίπου προβλήματα.
 

Διονύσης1

AVClub Addicted Member
5 January 2007
1,568
Κέρκυρα
Re: Απάντηση: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικό?

Αυτό που βρήκα εγώ ώς πολύ καλό με απόλυτα κριτήρια και βαρβάτο best buy είναι το Yamaha YST-515 περί τα 350 /τεμάχιο και ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ γιά τα λεφτά του (επιβεβαιώνω σχετικό συγκριτικό τεστ του περιοδικού "ΗΧΟΣ" που το έβγαζε best by της κατηγορίας του με μεγάλη διαφορά). Ίσως παίζει και καλύτερα από το δικό μου B&W των περίπου 1300
Επιβεβαιωνω αυτα που λες παραπανω, καθως εχω ΗΔΗ το Yamaha YST-515 εδω και 1 χρονο περιπου και ειμαι ΑΠΟΛΥΤΑ ευχαριστημενος τοσο σε κινηματογραφο , οσο και σε μουσικη! -bye-
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Sorry αν είναι ετεροχρονισμένο, αλλά... αυτό είναι ενα πολύ ωραίο link που μπορεί κάποιος να καταλάβει ποιές συχνότητες είναι σημαντικές και το ποσοστό της μουσικής που αποτελούν οι συγκεκριμένες συχνότητες που υπάρχουν κάτω των 35 - 40 Hz.

http://www.psbspeakers.com/Images/Audiotopics/fChart.gif

Επίσης η γνώμη μου είναι μετά από αυτά που έχω διαβάσει στο συγκεκριμένο forum και στο internet (δεν ξέρω αν το έχει αναφέρει κανένας νωρίτερα) ότι η δουλιά του sub δεν είναι τόσο να αναπαραγάγει τις χαμηλές συχνότητες αλλά να τις κάνει να ακούγονται ποιό δυνατά για να τις φτάσει στο ύψος των υπόλοιπων, όχι γιατί ακούγονται ποιό χαμηλά από τις υπόλοιπες όταν βγαίνουν από τα κανονικά ηχεία αλλά λόγο του ότι το ανθρώπινο αυτί τις αντιλαμβάνεται σε χαμηλότερες εντάσεις απ' ότι τις άλλες. Για να γίνει σωστή δουλιά όμως με τις χαμηλές συχνότητες, πρέπει ο χώρος να είναι αρκετά μεγάλος έτσι ώστε να μην "μπουκώνει" το σύστημα το χαμηλό (και πάλι sorry αν τα έχει αναφέρει άλλος νωρίτερα). Αν δεν είναι, τότε καλύτερα να παραμένει κάποιος με ένα ζευγάρι ηχίων που πάνε στα 40-45Ηz, ανάλογα και με το μέγεθος του χώρου βέβαια.

Αυτό το έχουν εξηγήσει πολύ ωραία κάποιοι συμφορουμήτες σε άλλα post ως εξής:

f(συχνότητα)=v(ταχύτητα του ήχου) / λ(μήκος κύματος) => λ = v/f => λ = 340/34Hz => λ=10μέτρα. Άρα για να ακούσεις μια συχνότητα των 34Hz πρέπει να πας 10 μέτρα μακρυά από το ηχείο. Σε αντίθετη περίπτωση την ακούς από αντανάκλαση, άρα σε λάθος χρόνο και άρα ακούς μπούκωμα... και όσο ποιό πολλές είναι οι συχνότητες που ακούς έτσι τόσο χειρότερο το αποτέλεσμα.

Εγώ θα αγόραζα sub, αλλά τελικά άλλαξα γνώμη μετά από αυτό διότι ο χώρος μου είναι 30 τετραγωνικά και ακούω σχεδόν πάντα στα 15.
 
Last edited:

VFXCode

Senior Member
6 June 2007
374
Για να εισαι 10 μετρα απο το ηχειο πρεπει να εισαι σε χωρο >50τμ :p . Λιγο πολυ δεν ειναι??? Εδω αυτο κατεβενει στους 16 και ζητημα να ειναι 40τμ απο οτι καταλαβαινω απο τις φωτογραφειες.
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Μάλον είναι λιγότερο από 40τμ απ´ότι βλέπω, αλλά αυτοί είναι οι νόμοι της φυσικής δεν τους έφτιαξα εγώ.
 
Last edited:

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικό?

.... αυτό είναι ενα πολύ ωραίο link που μπορεί κάποιος να καταλάβει ποιές συχνότητες είναι σημαντικές και το ποσοστό της μουσικής που αποτελούν οι συγκεκριμένες συχνότητες που υπάρχουν κάτω των 35 - 40 Hz.

http://www.psbspeakers.com/Images/Audiotopics/fChart.gif
....
Μια μικρή λεπτομέρεια..
Ο πίνακας αυτός περιλαμβάνει μόνο τους θεμελιώδεις τόνους που παράγουν τα όργανα. Οι αρμονικοί αυτών, διευρύνουν το φάσμα των συχνοτήτων.
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά να ξεκαθαρίσουμε κάτι καλύτερα για να μην μπερδευτούν αυτοί που διαβάζουν το post.

Όταν το πιάνο χτυπάει στην ποιό χαμηλή οκτάβα την νότα Λά η οποια είναι η τελευταία και ποιό χαμηλή συχνότητα που μπορεί να παραχθεί από οποιοδήποτε φυσικό όργανο (και όχι ηλεκτρονικό) και είναι στα 30Hz, απ' όσο ξέρω και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος σε παρακαλώ, δεν μπορούμε να πάρουμε συχνότητα κάτω των 30Hz. Οι αρμονικές που θα βγουν, η 2η, η 3η κοκ, αν βγούν θα είναι σε παραπάνω συχνότητες από τα 30Hz, κάτι που δίνεται από την εξίσωση fn = n x f1, όπου f1 η αρχική συχνότητα, n είναι ο αριθμός της αρμονικής και fn η συχνότητα της εκάστοτε αρμονικής. Σωστά?

Το πιάνο όταν χτυπάει την νότα, χτυπάει εσωτερικά την χορδή σε ένα σημείο, άρα παράγει μία αρμονική έτσι δεν είναι? Για να παράξει και δεύτερη, πρέπει η συγκεκριμένη χορδή (και αυτό ισχύει σε όλα τα όργανα) να γίνει κάπως έτσι:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Overtone.jpg

Για να παραχθεί και δεύτερη, πρέπει δηλαδή η χορδή να κάνει ταλάντωση σε 2 σημεία. Ας το πούεμε έτσι γιατί δεν βρίσκω καλύτερες λέξεις να το περιγράψω αυτή την στιγμή. Αν κάνω λάθος και πάλι διόρθωσέ με please.Το ίδιο και τα υπόλοιπα όργανα.

Οπότε, με τις αρμονικές πέρνουμε παραπάνω συχνότητες, αλλά κάτω από τα 30Hz δεν μπορούμε να πάρουμε ότι και να κάνουμε, από οτιδήποτε φυσικό και όχι ηλεκτρονικό όργανο. Και στα 30Hz μπορεί να φτάσει το πιάνο, το κόντραμπάσο και η άρπα και αυτά σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις.
 
Last edited:

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Το συμπέρασμα για 'μένα? Αυτό που είπα και παραπάνω. Καλύτερα σε μικρούς χώρους να έχουμε ηχεία που φτάνουν στα 45-50Hz για να ακούμε κάτι το αξιοπρεπές και πλήρες κατά 90% ίσως και παραπάνω, παρά να πέρνουμε ηχεία τα οποία θα χαλάνε το σύνολο την μουσική, την φυσικότητα και κυρίως τα αφτιά μας.

Εγω το έχω κάνει αυτό στο αυτοκίνητό μου. Αρνήθηκα να βάλω sub παρ' όλο που έχω δυνατό τελικό τετρακάναλο ενισχυτή και δεν το έχω μετανιώσει ούτε δευτερόλεπτο. Ο ήχος που ακούω είναι πεντακάθαρος, ταχύτατος και φυσικότατος. Μπορώ να καταλάβω τα διαφορετικά πιατίνια και τον "αέρα" από την μπότα της dums, τον μεταλικό ήχο που κάνει η πένα που χτυπάει πάνω στην χορδή του μπάσου με πάρα πολύ καλή διαύγεια.
 
Last edited:

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικό?

...
....
Οπότε, με τις αρμονικές πέρνουμε παραπάνω συχνότητες, αλλά κάτω από τα 30Hz δεν μπορούμε να πάρουμε ότι και να κάνουμε, από οτιδήποτε φυσικό και όχι ηλεκτρονικό όργανο. Και στα 30Hz μπορεί να φτάσει το πιάνο, το κόντραμπάσο και η άρπα και αυτά σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις.
...και να φτάσει τόσο χαμηλά δεν γίνονται αντιληπτές.

Τώρα πως γίνεται να αναπαράγουμε από το σύστημά μας τόσο χαμηλές συχνότητες, με τέτοια ένταση (στάθμη) και να λέμε ότι είναι μοιάζει με τον ήχο του φυσικού ακούσματος.... δεν μου πάει καλά.
 

Ge0rge

AVClub Addicted Member
17 April 2007
2,454
Έχεις δίκιο. κι εγώ δεν νομίζω ότι γίνεται. Κατ' αρχίν ο άνθρωπος τις συγκεκριμένες συχνότητες τις αντιλαμβάνεται κατά πολλά db χαμηλότερα σε ένταση απ' ότι τις υψηλές με αποτέλεσμα να τις ακούει με δυσκολία σε χαμηλές εντάσεις. Άρα τι φυσικός ήχος και full range ηχεία και πάρε κόσμε sub woofer γιατί χάνεις συχνότητες και ο ήχος δεν είναι πλήρης και άλλα διάφορα... Αν ακούσεις μια ντραμς χωρίς ενισχυτές και κονσόλες και ότι άλλο βάζουν, για να βγαίνει ο ήχος από ηχεία στις συναυλίες, θα πεις τι είναι αυτό τώρα. Καμία σχέση με αυτά που νομίζουμε ότι είναι πραγματικότητα. Και πόσοι από εμάς έχουμε ακούσει κάτι τέτοιο για να μπορούμε να κρίνουμε?

Το θέμα είναι απλό τελικά. Να έχουμε κάτι που να μας ευχαριστεί και να μην μας κουράζει. Να μας κάνει με λίγα λόγια να θέλουμε να ακούσουμε μουσική και όχι να δούμε τηλεώραση. Αυτό είναι.
 

Stavros_mini

New member
9 June 2008
21
Γεια σας παιδια...Η γνωμη μου ειναι η εξης: επειδη εχω την τρελα κ κατασκευαζω ηχεια κ εχω φτιαξει αρκετα για εμενα διαπιστωσα κ φυσικα με ιδιο ενισχυτη κ προενισχυτη στον ιδιο χωρο πως κατω απο τα 60hz ακουγονται συχνοτητες κ κυριως των 50.το θεμα ειναι κατα ποσο μπορει το ηχειο σε αυτες τις συχνοτητες να αποδοσει πολλα dB κ επισης ποσο βοηθαει ο χωρος ωστε να γινουν πιο ευκολα αντιλυπτες. Κ επειδη παιζω κ μπασο εκει ειναι που θες το ηχειο να μην σε προδιδει.
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Να προσθέσω κι εγώ πως δεν είναι μόνο τα όργανα που φτάνουν χαμηλά.
Ένα 'Π" (το σύμφωνο εννοώ),που προφέρεται σε ένα μικρόφωνο,μπορεί να κατέβει και κάτω από 20 κύκλους.
Οπότε το χαμηλό είναι απαραίτητο.
(Δοκιμάστε το και χωρίς μικρόφωνο και θα το καταλάβετε.)