Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικό?

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικ

Μιλάω φυσικά για ηχογράφηση, για αυτό που ακούμε στα σπίτια μας από τα συστήματά μας.

Το θέμα μας είναι η απόκριση ηχείων, όχι η απόκριση των οργάνων.

Παρόλα αυτά έχω κάποιους ενδοιασμούς ούτως ή άλλως σχετικά με τις αποκρίσεις των οργάνων...

Ένα λεπτάκι ρε παιδιά γιατί με μπερδέψατε κι εσύ και ο πλανητάρχης...
Σύμφωνα με διάφορες μετρήσεις δεν υπάρχει όργανο που να παράγει συχνότητες πολύ κάτω από 60 Hz .Ας πούμε 50 να είμαστε μέσα. Οι ηχογραφήσεις είναι, ή τουλάχιστον κάποιες πρέπει να είναι, η όσο το δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή του φυσικού ήχου. Π.χ. Ακούω τη γνωστή φούγκα του Μπαχ, με το όργανο να δίνει 70Hz. Ερωτώ είναι σωστό να το ακούω σαν 40? Δεν μιλάω για το αν θα μπορεί το σύστημά μου να το αναπαράγει ως ήχο. Τα όργανα έχουν άνω και κάτω όριο. Μου φαίνεται παράλογο τα όρια των μηχανημάτων αναπαραγωγής να είναι ευρύτερα αυτών που έχουν τα μουσικά όργανα αφού αυτά "παράγουν" την μουσική.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα

Ένα λεπτάκι ρε παιδιά γιατί με μπερδέψατε κι εσύ και ο πλανητάρχης...
Σύμφωνα με διάφορες μετρήσεις δεν υπάρχει όργανο που να παράγει συχνότητες πολύ κάτω από 60 Hz .Ας πούμε 50 να είμαστε μέσα. Οι ηχογραφήσεις είναι, ή τουλάχιστον κάποιες πρέπει να είναι, η όσο το δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή του φυσικού ήχου. Π.χ. Ακούω τη γνωστή φούγκα του Μπαχ, με το όργανο να δίνει 70Hz. Ερωτώ είναι σωστό να το ακούω σαν 40? Δεν μιλάω για το αν θα μπορεί το σύστημά μου να το αναπαράγει ως ήχο. Τα όργανα έχουν άνω και κάτω όριο. Μου φαίνεται παράλογο τα όρια των μηχανημάτων αναπαραγωγής να είναι ευρύτερα αυτών που έχουν τα μουσικά όργανα αφού αυτά "παράγουν" την μουσική.

Ναι αλλά δεν αναρωτήθηκες ποτέ ποιος είναι αυτός που έκανε τις μετρήσεις των οργάνων? Πως τις έκανε? Σε τι χώρο? με τι μηχανήματα?

Τι είναι αυτό που σε κάνει να μην αμφισβητείς τις μετρήσεις των οργάνων? :grandpa:
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικ

Ένα λεπτάκι ρε παιδιά γιατί με μπερδέψατε κι εσύ και ο πλανητάρχης...
Σύμφωνα με διάφορες μετρήσεις δεν υπάρχει όργανο που να παράγει συχνότητες πολύ κάτω από 60 Hz .Ας πούμε 50 να είμαστε μέσα. Οι ηχογραφήσεις είναι, ή τουλάχιστον κάποιες πρέπει να είναι, η όσο το δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή του φυσικού ήχου. Π.χ. Ακούω τη γνωστή φούγκα του Μπαχ, με το όργανο να δίνει 70Hz. Ερωτώ είναι σωστό να το ακούω σαν 40? Δεν μιλάω για το αν θα μπορεί το σύστημά μου να το αναπαράγει ως ήχο. Τα όργανα έχουν άνω και κάτω όριο. Μου φαίνεται παράλογο τα όρια των μηχανημάτων αναπαραγωγής να είναι ευρύτερα αυτών που έχουν τα μουσικά όργανα αφού αυτά "παράγουν" την μουσική.


Ρε συ McZab που μπερδεύτηκες ??:slapface: :flipout:
Απ οσο γνωρίζω είναι αρκετά τα οργανα που έχουν θεμελιώδη στα 30-31Hz , ενώ ΟΛΑ σχεδόν τα κρουστά (ακόμα και τα πιατίνια ) έχουν στήν περιβάλουσα τους ΧΑΜΗΛΕΣ συχνότητες εξ αιτίας τής κρούσης

Πολύ δε περισσότερο:grinning-smiley-043 (αν διάβαζες πιο προσεκτικά το μήνυμα μου ) Οταν εκτός απο τίς EΠΙ (Χ) αρμονικές , υπάρχουν για τούς ιδιους λόγους και ΔΙΑ (/) αρμονικές
 
Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικό?

Αλλά αν είναι MONO μουσικόφιλος , τι τον νοιάζει ...? γιατί να τον ενδιαφέρουν τι γίνεται κατω απο 60Hz ..?

χεχε.

Αν υπήρχε κάποιος μόνο μουσικόφιλος δεν θα τον ξέραμε γιατί δεν θα έγραφε εδώ.
Μάλλον δε θα έγραφε πουθενά... :grinning-smiley-043
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικό?

χεχε.

Αν υπήρχε κάποιος μόνο μουσικόφιλος δεν θα τον ξέραμε γιατί δεν θα έγραφε εδώ.
Μάλλον δε θα έγραφε πουθενά... :grinning-smiley-043

Εμμμ......:grinning-smiley-043
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Και κάτι τελευταίο για τον φίλτατο McZab
Ρε σύ , είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις ΠΟΙΑ είναι η συχνότητα ενός χαμηλού οταν δέν είναι ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΤΟΝΟΣ ....γιατί με τήν συνήχηση (τών οργάνων ) γίνονται πολλά και ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικά αντιληπτά για το ανθρώπινο αυτί
Κάπου εκεί στηρίζονται και κάποια κόλπα με synth (ειδικά για να παίζουν σε μικρά -και άμπασα- ηχεία ή φορητά )

Πάντως ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ συχνότητες ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ δέν βγαζει κανένα (σχεδόν ) σύστημα

Αντε σε κάνα μήνα που θα ακούω πάλι μουσική (γιατί τώρα το σαλόνι είναι βομβαρδισμένο τοπίο ) , έλα να ακούσουμε τήν φούγκα (και κάτι άλλα δικά μου ...χο χο χο χο χο χο κλπ
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικ

Π.χ. Ακούω τη γνωστή φούγκα του Μπαχ, με το όργανο να δίνει 70Hz.

είσαι σίγουρος ότι είναι τόσο ψηλά? Γιατί η χαμηλή λα στο πιάνο είναι λίγο κάτω από τα 30hz. Ορισμένα εκκλησιαστικά όργανα, αναλόγως πόσο μεγάλους σωλήνες διαθέτουν, μπορούν να κατεβούν και κάτω από τα 10hz.
 

fpapado

Established Member
28 August 2006
115
ΑΘΗΝΑ
φίλε Κώστα, ακούγοντας απο ηχεία που κατεβαίνουν έως 50hz δε νομίζω να εχεις πρόβλημα,

πρόβλημα μπορεί να αποκτήσεις οταν ακούσεις ηχεία που κατεβαίνουν αρκετά πιο κάτω και πείς: ''θέλω και γώ!''
 

triangle

AVClub Enthusiast
2 July 2006
813
ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
Υπαρχει και κατι αλλο.Δεν ειναι μονο η αδυναμια των ηχειων να κατεβουν στο φασμα απο 50hz και κατω,<<προσωπικα δεν ειμαι και πολλη fan των συχνοτητων κατω απο 40>>,αλλα το μεγαλλυτερο προβλημα ειναι της <<χαμηλες>>, με τη ποιοτητα και με τη ενταση της αποδιδουν. Σε ενα ηχειο με ενα 6.5 woofer εαν η 60 hz αποδιδεται με 50 db εντασης,σε ενα ηχειο με 10 woofer με ιδια ενταση οδηγησης η ιδια συχνοτητα θα ακουγεται πιο δυνατα,<<αυτοματα λες οτι αυτο το ηχειο εχει πιο πολυ μπασο>>,αλλα και πιο ποιοτηκο, αφου ο κωνος <πιεζεται>>λιγοτερο.Γιαυτο και σε μεγαλα pro ηχεια σε live μουσικη,ενω κοβουν συνηθως απο 40 και κατω,το μπασο σε βαραει στο στομαχι.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απόκριση ηχείων από 60Hz και πάνω. Πρόβλημα πραγματικ

είσαι σίγουρος ότι είναι τόσο ψηλά? Γιατί η χαμηλή λα στο πιάνο είναι λίγο κάτω από τα 30hz. Ορισμένα εκκλησιαστικά όργανα, αναλόγως πόσο μεγάλους σωλήνες διαθέτουν, μπορούν να κατεβούν και κάτω από τα 10hz.

Σχήμα λόγου ήταν αυτό γιατί αν το μετρήσεις στο εκκλησιαστικό του Αγ. Στεφάνου της Βιέννης μπορεί να κατεβαίνει και στα 5 και να σε πιάνει τρεμούλα...
Στο ενδιάμεσο διάβασα κάποια πραγματάκια πάντως και δέχομαι ότι και εσύ με αυτό που γράφεις και ο Μανώλο έχετε δίκιο από επιστημονικης απόψεως...Τα άλλα είναι θέμα γούστου.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Τα ηχεία πλήρους φάσματος είναι τα σωστότερα!
Γιατί?
Γιατί είναι... πλήρη...!:grandpa:

Τα περισσότερα ηχεία κατεβάινουν κάτω από τα 60 χερζ.
Αλλά με τι SPL...
Και σε τι απόσταση από τον ακροατή και σε τι χώρο.
Και με τι headroom...
Και πόσο γρήγορα κάνουν φυσική αποκοπή...

Οι αρμονικές συμπληρώνουν τις θεμελιώδεις συχνότητες.
Είτε προς τα κάτω, είτε προς τα πάνω.
Αν κάτι λείπει στην βάση ή στο ενδιάμεσο, το γάλα κόβει και έχουμε σπασίματα στον ήχο και κακή ροή...
Δηλαδή έχουμε ανομοιογένεια.
Δηλαδή δεν έχουμε ομοιογένεια.
Χάνουμε τα ακκόρντα... (και της κιθάρας ακόμα, που ανέφερε ολόσωστα ο Στέργιος)
Πως να το πω αλλιώς!:flipout:

Το όλο πρόβλημα είναι όοοολα αυτά να γίνονται γραμμικά.
Με καλή συνέργεια ηχείου/χώρου.
Και επειδή υπάρχει η λύση πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι... ηχείο που πάιζει καθαρά... δεν πάει να πει ότι έχει και χαμηλό/ατάκα σε δεδομένο χώρο...

Προσωπικά πιστέυω πως δεν υπάρχει δυσκολότερο πράγμα από την σωστή αναπαραγωγή καλού χαμηλού (σε όλους τους τομείς, όχι μόνο έκταση)
Μεταξύ μας... και στα PA... πάλι αυτό είναι το δυσκολότερο...
 
Τα περισσότερα από αυτά τα ηχεία ξεκινούν από τα 45 -50 Hz, και αναρωτιέμαι αν η απουσία του φάσματος από τα 20 – 60 Hz δημιουργεί όντως κάποιο πρόβλημα στις ακροάσεις............... .

Το "πρόβλημα στίς ακροάσεις" είναι σχετικό... Τι είναι προτιμότερο ; Σωστή αναπαραγωγή μέχρι και τα 45 Ηz ή αναπαραγωγή μέχρι τα 20 Ηz αλλά χωρίς την απαιτούμενη ποιότητα ;

Προσωπικά προτιμώ το πρώτο αλλά είναι γεγονός ότι χάνεις αρκετά πράγματα με την πρώτη προσέγγιση...

Όχι μόνο δεν πρέπει να ανησυχείς κατά τη γνώμη μου αλλά να θυμάσαι ότι κάτω από τα 60Hz φίλε μου μετά βίας φτάνει οριακά μόνο το κοντραμπάσο και το εκκλησιαστικό όργανο και αυτά με το ζόρι. Άρα όποιος ακούει κάτω από 60Hz, ακούει μια ψεύτικη, υπερβολική και αφύσικη μορφή μπάσου.

Ενα grand piano κατεβαίνει στα 33-35 ΗΖ ενώ το ακουστικό μπάσο "τερματίζει" λίγο κάτω απο τα 40 ΗΖ

Ενα μεγάλο εκκλησιαστικό όργανο κατεβαίνει σε ρυθμό προπόνησης στα 18-16 Ηz ενώ υπάρχουν εκκλησιαστικά όργανα τα οποία κατεβαίνουν στα 8,2 Ηz.
Το ύψος των μεγάλων αυλών αυτών των τεράτων ανέρχεται στα 20 μέτρα.

Η αναπαραγωγή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων ( υπόηχων ) είναι αρκετά σημαντική αλλά μάλλον πολυτέλεια με τα σημερινά δεδομένα.
Η εμπειρία "ακρόασης" ενός subwoofer που κατεβαίνει κάτω από τα 20Ηz είναι μια εντυπωσιακή αλλά και λίγο "περίεργη" εμπειρία. Νομίζω ότι αποδίδεται καλύτερα η "περιγραφή" του χώρου της ηχογράφησης και των ορίων του.
 

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
Πράγμαρτι το εκκλησιαστικό οργανο κατεβαινει τοσο χαμηλα που δεν το ακούς με το αφτι αλλα αισθάνεσαι τον ήχο(υπόηχο) στο στομάχι, το εχω ζήσει αυτό.
Ηχος χωρίς χαμηλό ειναι χωρις εντονο συναισθημα χλιαρός κατα τη γνωμη μου!
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
εδώ είναι μια σελίδα για τις συχνότητες (κεντρικές) κάποιων χαμηλών νοτών και τα όργανα που τις αναπαράγουν.
Η χαμηλή λα (A0) του πιάνου είναι στους 27,5 κύκλους. Όπως βλέπετε, υπάρχουν πολλά -μη εξωτικά- όργανα μίας κανονικής συμφωνικής ορχήστρας που παίζουν νότες (όχι μόνο υποαρμονικές τους) κάτω από τους 60 κύκλους.
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Παλιότερα πίστευα κι εγώ ότι κάτω από 50 - 60 κύκλους δεν υπάρχει ζωή.
Και με βόλευε πολύ αυτή η αντίληψη γιατί έκανε την ζωή μου εύκολη.

Είχα "φάει χυλόπιτες" και από κάποια σαμπ που δεν παίζανε και το είχα πάρει απόφαση.

Με τον καιρό άκουσα διάφορα και αναθεώρησα πλήρως.

Τώρα συζώ (καλά το έγραψα) με δύο 12" σαμπ και ...τα έχω δει όλα!
Χωρίς τις πολύ χαμηλές συχνότητες και σε μεγάλη ποσότητα, δεν υπάρχει αίσθηση του πραγματικού γεγονότος και η μουσική μοιάζει περισσότερο με "μουσική μινιατούρα" παρά με κάτι πραγματικό που συμβαίνει ζωντανά μπροστά σου.

Πολύτιμοι βοηθοί σε αυτό, τα πολλά ψηφιακά κόλπα των ισοσταθμιστών-ενεργών κρος της γνωστής Μπέρυ. Χωρίς αυτά στον ιδιότροπο χώρο μου, χαμηλές ΔΕΝ.... Αν δεν σε θέλει κι ο χώρος τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Γενικά οι χαμηλές είναι μεγάλη περιπέτεια και δεν μπορεί ο καθένας να την αντιμετωπίσει για πολλούς και διάφορους λόγους...

Μπορεί κι εγώ κάποτε να πάψω πχ να συζώ με σαμπ και να προτιμήσω πραγματική οικογένεια. Δεν χωράνε όλα στην περιορισμένη ζωή που αναγκαστικά ζούμε οι περισσότεροι.

Μέχρι τότε όμως θα ακούω ακόμα και τους ψιθύρους των υποαρμονικών που πάλλονται μέσα σε μια μεγάλη αίθουσα συναυλιών. Θα ακούω και θα νοιώθω τις δονήσεις του πάλκου των μουσικών, τα βαθιά όργανα (τύμπανα, χάλκινα, έγχορδα...) θα τα ακούω με το σώμα μου και όχι μόνο με τ´αυτιά μου, και οι εγγραφές που νόμιζα για χρόνια ολόκληρα ότι είναι λεπτές, χωρίς χαμηλό και σώματα, επιτέλους αποκαταστάθηκαν και ενηλικιώθηκαν ακουστικά.

Υπάρχει πολύ ζωή στα βάθη του ακουστικού φάσματος!...:AFADF0:
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Η μουσική είναι μαγευτική απόλαυση όταν την ακούς ολόκληρη. Οταν ακούς κομμάτια του φάσματος, δεν ακούς μουσική. Πάντως τα σαμπ για να δέσουν με καλά και γρήγορα γούφερ θέλει πολύ δουλειά, αλλοιώς καλώς τες τις τρύπες, οπότε και μερικοί αρχίζουν να προτιμούν τις αποκοπές κάτω ακόμα και απο τα 45ΗΖ. Τελικά όμως δεν είναι μόνο θέμα ηχείου(αυτό φυσικά είναι προυπόθεση) αλλά είναι και θέμα ενισχυτή-προενισχυτή και θέμα πηγής.
 
Φίλε Fuse θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με τα σαμπ και γενικότερα
στην χαμηλή περιοχή αν έχεις ταχύτητα , ατάκα, γρήγορες αποσβέσεις
και πως το έχεις καταφέρει? Αυτό το θέμα με βασανίζει παρά το γεγονος οτι
σκοπευω να προχωρησω σε ενεργά ηχεία. Ευχαριστω.
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,952
Μελίσσια
φίλε Κώστα, ακούγοντας απο ηχεία που κατεβαίνουν έως 50hz δε νομίζω να εχεις πρόβλημα,

πρόβλημα μπορεί να αποκτήσεις οταν ακούσεις ηχεία που κατεβαίνουν αρκετά πιο κάτω και πείς: ''θέλω και γώ!''

Πιθανών φίλε μου αν και η φιλοσοφία που έχω γύρω από το hi-fi είναι να έχω ένα καλό συστηματάκι για να ευχαριστιέμαι τα cds και τα βινύλια μου.

Η αλήθεια είναι ότι μέχρι πριν λίγους μήνες πίστευα ότι η άπειρη ανάλυση και ουδετερότητα είναι ο δρόμος για την απόλαυση της μουσικής (χωρίς όμως να έχω ακούσει κάποιο τέτοιο σύστημα μέχρι τότε).
Αυτό αναθεωρήθηκε όταν πέρασα στην φετινή έκθεση hi-end από το περίπτερο της MUSIC MACHINE και άκουσα ένα "ταπεινό" σύστηματάκι αποτελούμενο από τα Abby, έναν λαμπάτο ενισχυτή την μάρκα του οποίου δεν θυμάμαι και ένα πλατό της Sota. Έμεινα άφωνος και το καταευχαριστήθηκα όσο δεν πήγαινε άλλο. Ξοδεύοντας μια μικρούτσικη και οχι μια μεγάλη περιουσία, μπορώ να έχω ένα καταπληκτικό (για τα γούστα μου) σύστημα, με το οποίο θα αράξω για πολλά χρόνια χωρίς να ψάχνομαι όλη την ώρα και να τρώγομαι με τα ρούχα μου κτλ κτλ. Τι και αν δεν κατεβαίνει πιο κάτω από τα 45 Hz? Τι καν αν δεν μου ρίχνω γροθιά στο στομάχι?

Βέβαια αν έμεινα άφωνος με το παραπάνω σύστημα, όταν άκουσα το Τουρπίλιον με τα Τζούπιτερ (συγχωρέστε μου που δεν θυμάμαι ακριβώς μάρκες και περίπτερα αλλα είμαι σίγουρος ότι καταλάβατε για τι μιλώ) μου κόπηκε η ανάσα (Παναγία μου, τι ήχος ήταν αυτός, ακόμα ανατριχιάζω) αλλά μιας και δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να έχω κάποιο αντίστοιχο σύστημα απλά δεν το σκέφτομαι.

Σόρρυ για την πολυλογία μου.

Από όλα αυτά που γράψατε, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι ενώ υπάρχει πληροφορία εκεί κάτω, προκειμένου να έχεις ένα ηχείο το οποίο "και καλά" μπορεί και την αναπαραγάγει, είναι καλύτερο να έχεις ένα ηχειο το οποίο με ειλικρίνια σου λέει "ξέχνα το μεγάλε, δεν κατεβαίνω εκεί κάτω. Αν δεν σου φτάνω και έχεις όρεξη και χρήμα πάρε έναν φουσκωτό να καθαρίσει".
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Φίλε Fuse θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με τα σαμπ και γενικότερα
στην χαμηλή περιοχή αν έχεις ταχύτητα , ατάκα, γρήγορες αποσβέσεις
και πως το έχεις καταφέρει? Αυτό το θέμα με βασανίζει παρά το γεγονος οτι
σκοπευω να προχωρησω σε ενεργά ηχεία. Ευχαριστω.


Όπως είπα Γιώργο χρησιμοποιώ τα ψηφιακά βοηθήματα της Behringer. Κυρίως τα δυναμικά eq των DEQ και DCX αλλά και κάποια παραμετρικά φίλτρα. Τριτευόντως και τον γραφικό ισοσταθμιστή. Οι ρυθμίσεις είναι πολλές. Βρίσκομαι καιρό τώρα σε φάση "πρόχειρων" ρυθμίσεων και μετρήσεων. Το σύστημα σηκώνει ακόμα περισσότερο τιουνάρισμα αλλά βαριέμαι να ασχοληθώ και απλά ακούω μουσική....

Χωρίς τα ψηφιακά βοηθήματα δεν υπήρχε περίπτωση να δω χαϊρι. Ο χώρος μου είναι δύσκολος, έχω δύο διαστάσεις ίδιες, και δεν έπαιζε τίποτα από μόνο του. Χωρίς τα ψηφιακά βοηθήματα ακόμα και με τα δύο οκταράκια γούφερ-μιντ είχα αρκετά σοβαρά προβλήματα. Ούτε σκέψη για σαμπ. Σκέψου ότι μόνο μία συγκεκριμένη στενή περιοχή την "ρίχνω" σχεδόν -30db!!! και συνεχίζει να ακούγεται βαρβάτη. Άντε βγάλε άκρη χωρίς δυνατά εργαλεία στα χέρια σου.....

Αν έχω ταχύτητα , ατάκα, γρήγορες αποσβέσεις; Αυτά είναι υποκειμενικά και σχετικά. Μερικές φορές παθαίνω πλάκα με τις ακαριαίες τεράστιες και ταχύτατες μποτιές που "τρώω στη μάπα" ή με την έκταση και ακρίβεια των κοντραμπάσων. Άλλες φορές, ανάλογα την ηχογράφηση, κάτι πάει να μπουμάρει ή τα μπάσα σέρνονται κάπως αργά. Τέλεια δεν είναι! Αλλά δεν με νοιάζει. Έχω ακόμα περιθώρια ρυθμίσεων και θα τα εξαντλήσω εν καιρό.

Ακόμα και έτσι να μείνει το σύστημα, δεν με πειράζει καθόλου! Η μουσική από καθιστή που ήταν σηκώθηκε τώρα όρθια και επιβλητική.
Το έχω φιλοσοφήσει και έχω κάνει τους συμβιβασμούς μου: Καλύτερα δύναμη ζωντανής μουσικής και λίγη βρώμα ενίοτε παρά ένα λεπτό άψυχο αλλά κλινικά άρτιο άκουσμα.

Προσπαθώ να θεραπευτώ από τα ψυχαναγκαστικά! :antlers:
 

fpapado

Established Member
28 August 2006
115
ΑΘΗΝΑ
Ξοδεύοντας μια μικρούτσικη και οχι μια μεγάλη περιουσία μπορεις να φτιάξεις και αλλου είδους σύστημα σαν και αυτό που αναφέρεις (Κώστα Κ) στις πρώτες γραμμές, ο ήχος που άκουσες με τα Abby ηταν γλυκός - μαλακός;
Πρίν 2 χρόνια έφτιαξα ηχεία με fullrange μεγάφωνο και λαμπάτα ενισχυτικά, ο ηχος είχε γλυκα και οπως νόμιζα και μπάσο, τόν πρώτο καιρό ειχα πάθει πλάκα, αυτό κράτησε 6 μήνες, όσο πέρναγε ο καιρός με ενοχλούσε που ότι μουσική έβαζα έπαιζε με τον ίδιο χαλαρό γλυκο και χωρίς ενθουσιασμό - παθος τρόπο, επίσης μου έλειπε και μπάσο, ειμαι της άποψης πλέον (ίσως δε είναι θέμα γούστου αυτό) ότι οταν το σύστημα εχει ενα ιδιαίτερο χαρακτήρα μετα απο καιρό θα σε κουράσει.
Προσωπικά χαίρομαι που πέρασα απο αυτό το στάδιο γιατι μου αρέσει να τα ψαχνω τα μηχανήματα και τον ηχο γενικότερα και τώρα είμαι σίγουρος για την πορεία που ακολουθώ.
Δε ξέρω σε τι βαθμό είσαι αποφασισμένος να τα ψαξεις αλλά αν εχεις έστω και λίγο το μικρόβιο (που μάλλον το έχεις) με τα μηχανήματα, τα παιδιά εδώ μπορούν να επιβεβαιώσουν οτι στην πορεία αρρωσταίνεις περισσότερο, καλά δε γίνεται κανείς!!
Σε τελική ανάλυση επένδυσε σε κάτι ουδέτερο και όσο πιο πλήρους φάσματος είναι δυνατόν, στα λεφτά που σκέφτεσαι υπάρχουν πολλές λύσεις αρκεί να μη σκέφτεσαι μόνο ΜΑΡΚΕΣ