Προστασία καταναλωτών στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. - Εγγυήσεις προϊόντων

hxostil

AVClub Addicted Member
Εχω μια LG OLED 55" (LG 55EG910V)
... αγοραστηκε απο Πλαισιο πριν 1.5 χρονο (με 2 χρονια εγγυηση).

Στον 1 χρονο μου καηκε μια πλακετα και η οθονη εδειχνε μαυρο , ενω επαιζε ηχο.
Την πηραν και την επισκευασαν , αλλαξαν μια πλακετα.

Τωρα μετα απο 6 μηνες , παρουσιαζει την ιδια ακριβως βλαβη.

Θα ερθουν να την ξαναπαρουν για επισκευη... το θεμα ειναι τι πρεπει να κανω ?

Αν ξανακανει το ιδιο σε 6 μηνες, ενω δεν ειναι πια σε εγγυηση τι γινεται?

Μπορω να διεκδικησω αλλαγη της τηλεορασης ή αντικατασταση ?

Με ποιον πρεπει να μιλησω ακριβως ?
ανλογα βεβαια την εταιρια συνηθως μετα απο 2 ιδιες βλαβες μπορεις να διεκδικισεις αντικατασταση...η εγγυηση του ανταλλακτικου ανανεωνεατι οταν μπαινει νεο
 

Dimitris

Established Member
29 September 2006
113
Απο την στιγμή που η βλάβη είναι επαναλαμβανόμενη (παρα την επισκευή της), μπορείς να απαιτήσης την αντικατάστασή της, έχοντας σαν επιχείρημα απο μέρους σου, οτι το προιόν είναι ελλατωματικό.
Να τους αναφέρεις ( στην επίσημη αντιπρωσωπεία) , οτι είναι στις προθέσεις σου , να κινηθείς δικαστικά προκειμένου να ικανοποιηθείς, σε περίπτωση που σου αρνηθούν αντικατάσταση.
Επισης μπορείς να απευθυνθείς στο Ινστιτούτο καταναλωτών.
Νομίζω τελικά οτι θα βρείς άκρη.
 

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,058
in orbit
Πιθανόν να έχει τεθεί ξανά το ερώτημα, αλλά ξέρει κανείς τι γίνεται σε περίπτωση που μια εταιρία αρνείται να δεχτεί προβληματικό προϊόν το οποίο είναι ακόμα στην εγγύηση επειδή δεν υπάρχει απόδειξη αγοράς;
Να σημειώσω ότι η συναλλαγή έχει γίνει μέσω paypal αλλά ούτε αυτό τους είναι αρκετό..
 

AccelDrag

Senior Member
23 November 2010
342
Απο την πλευρά μου, να πω οτι παρέλαβα χθες για 2η φορά μια UE55KS7000 με αλλαγμένο panel.

Αρχικά εμφάνισε μια κάθετη γραμμή με μαύρα pixels...αλλάχθηκε...

Διάσπαρτα καμμένα pixels...ήρθε και τεχνικός στο σπίτι...αλλάχθηκε...

2η φορά με διάσπαρτα καμμένα pixels...αναμένω να με καλέσουν απο το τεχνικό της Samsung...νομίζω πως πλέον δεν θα βγάλω άκρη και πρέπει να κινηθώ νομικά για αντικατάσταση.

Τι ισχύει με την αντικατάσταση; Εννοώ σου φέρνουν ένα τυχαίο ανακατασκευασμένο κομμάτι απο κάπου ή όντως πας σε κατάστημα και παραλαμβάνεις μια νέα;

Επίσης η αντικαταστάτρια θα είναι πλέον το μοντέλο ίδιας σειράς ή το μοντέλο με τα αντίστοιχα χρήαματα που κυκλοφορεί;
 

WolfRathmA

Senior Member
23 January 2008
610
Νίκαια
Απο την πλευρά μου, να πω οτι παρέλαβα χθες για 2η φορά μια UE55KS7000 με αλλαγμένο panel.

Αρχικά εμφάνισε μια κάθετη γραμμή με μαύρα pixels...αλλάχθηκε...

Διάσπαρτα καμμένα pixels...ήρθε και τεχνικός στο σπίτι...αλλάχθηκε...

2η φορά με διάσπαρτα καμμένα pixels...αναμένω να με καλέσουν απο το τεχνικό της Samsung...νομίζω πως πλέον δεν θα βγάλω άκρη και πρέπει να κινηθώ νομικά για αντικατάσταση.

Τι ισχύει με την αντικατάσταση; Εννοώ σου φέρνουν ένα τυχαίο ανακατασκευασμένο κομμάτι απο κάπου ή όντως πας σε κατάστημα και παραλαμβάνεις μια νέα;

Επίσης η αντικαταστάτρια θα είναι πλέον το μοντέλο ίδιας σειράς ή το μοντέλο με τα αντίστοιχα χρήαματα που κυκλοφορεί;


Λίγο παλαιό το ποστ σου, αλλά το ίδιο θέμα έχω και εγώ. Την έστειλα για πρόβλημα στο πάνελ με διάχυση φωτός (UE55KS8000), έγινε αλλαγή πάνελ, ήρθε με ίδιο πρόβλημα συν καμμένα πίξελ παντού. Δεν δέχτηκα επισκευή πάλι γιατί πάλι το ίδιο πρόβλημα θα είχα και με την 2η αλλαγή πάνελ, τσάμπα σπατάλη χρόνου και ταλαιπωρίας. Έκανα αίτηση για αντικατάσταση / πίστωση. Δεν την δέχτηκαν και έκανα καταγγελία.

Τώρα περιμένω...
 

AccelDrag

Senior Member
23 November 2010
342
Εμένα την ενέκριναν τελικά...

Το άστειο της υπόθεσης είναι οτι πλέον με το πιστωτικό απο το κατάστημα δεν μπορώ να αγοράσω κάτι γιατί υπάρχουν μόνο δείγματα μιας και περιμένουν την καινούρια σειρά. Μέχρι όμως να έρθει, θα έχει τελειώσει το χρονικό περιθώριο των 30 ημερών. Τραγικό!
 

tryf3

Senior Member
6 October 2017
382
Από τη στιγμή που κάνεις καταγγελία, πόσο καιρό μετά περίπου έχεις αποτελέσματα;

Στάλθηκε από το SM-T820 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

AccelDrag

Senior Member
23 November 2010
342
Αναλόγως φόρτου εργασίας, διάθεσης όλων των πλευρών και τύχης.
Υπολόγιζε 3-4 εβδομάδες.
 

gairf

New member
26 September 2009
17
Λάρισα
Θα σας εξιστορησω κατι που μου συνέβη πριν απο δέκα χρόνια, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε και μάλλον συνεχίζει να επικρατεί στην Ελλάδα, πανω στο θέμα εγγύησεις ηλεκτρονικών συσκευών. Είχα αγορασει μια LCD Sony 37 ιντσων HD ready τον Νοέμβριο του 2007 στα 1150 ευρω.Τον Αύγουστο του 2009 άρχισε να μου εμφανίζει σκιές το πανελ και αναγκάστηκα να προσφυγω στο εξουσιοδοτημένο σερβις της Sony στην πολη μου.Εκει αφου διαπίστωσαν όντως πως το πανελ ήταν προβληματικό μου πρότειναν την αντικατάσταση του. Επειδή ομως ειχε λήξει ξ εγγύηση της tv στον ενα χρόνο (τοσο χρονο εδινε η Sony στην Ελλάδα εκεινη την εποχή) θα επρεπε να επιβαρυνθω εγω την αλλαγή αυτη του πανελ, με το ποσο των 700 ευρω, κατι το οποιο δεν δέχτηκα γιατι το θεωρησα υπερβολικα υψηλο, γιατί με 700 ευρω αγόρασα μια Samsung 40 FHD τον Σεπτέμβριο του 2009, και βαζοντας στην αποθήκη μου την χαλασμένη Sony.Μετα απο περιπου δυο μηνες σε καποιο ξενο φορουν (Αγγλικό) διάβασα καποια σχόλια για τις εγγυήσεις γενικα στην Ευρώπη και πως επρεπε καθε καθε πωλητης να παρέχει εγγύηση για 2 έτη ανεξαρτήτως της εγγύησης που εδινε ο κατασκευαστής αν ηταν λιγότερο απο τα 2 ετη.Αρχισα να το ψαχνω το θεμα και πηρα τηλεφωνο στο ινκα για να λαβω μια υπεύθυνη γνωμη (ετσι νομιζα) , αλλά δυστυχώς έλαβα την απάντηση και απο εκει πως αφου η αγορα της tv εγινε με εγγυηση ενος ετους δρν ειχε υποχρέωση η αντιπροσωπεια να μου την επισκευάσει, και αυτο το 2009 οταν απο το 2004 είχε ψηφιστεί νόμος του κράτους που ενορμονιζε την κοινοτική αυτή οδηγια και στην Ελλάδα, οπως εκ των υστέρων το έμαθα. Απογοητευμένος απο την εξέλιξη αυτη αποφασισα να στειλω mail στην Sony Europe και να εξιστορησω την περιπετεια μου με την αντιπροσωπεία της εδω στην Ελλάδα και να θέσω τον προβληματισμό μου γιατι αυτη η διαφορετική αντιμετωπιση των πελατών της στην Ελλάδα εναντι στην υπολοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση.Θυμαμαι το μέιλ το εστειλα Σάββατο αργα το απόγευμα και μπορω να σας ομολογήσω πως απο το ιδιο κιόλας βραδυ το ειχσ ξεχάσει γιατι δεν περίμενα να βγει κάτι, απλως ένοιωθα την αναγκη να κανω κατι.Την Δευτέρα το μεσημερι γυριζω στο σπιτι απο την δουλειά και την ωρα που βαζω να φαω κατι χτυπαει το τηλέφωνο, το σηκωνω και ακουω στην αλλη γραμμή τον προϊστάμενο του σερβις της Sony να μου λει αν θα ειμαι στο σπιτι την επόμενη ωρα να περασει με το βανακι να παραλάβει την τηλεοραση.Του απαντώ πως ηδη εχω αλαξει τηλεοραση και δεν υπαρχει περιπτωση να πληρωσω 700 ευρω και για την επισκευη, και έκπληκτος τον ακουω να μου λέει πως θα γίνει επισκευη μεσα στην εγγύηση και δεν θα χρειαστεί να πληρώσω τίποτα.Ομολογω οτι ξαφνιαστηκα απο αυτην την μεταστροφή του και φυσικα δεχτηκα να την παραλαβει για επισκευη.Ανοίγοντας τα μαιλ μου στον υπολογιστή βλεπω στα εισερχομενα μαιλ απο την Sony Europe με ωρα αποστολης 09:20 της ιδιας ημερας που μου ζητουσε συγνωμη για την ταλαιπωρία μου και με προέτρεπε αμεσα να απευθυνθώ στο service center της πολης μου για την επισκευη ή την αντικατάσταση της τηλεορασης μου.Πριν προλαβω καν να τελειωσω το μαιλ χτυπαει το θυροτηλέφωνο ο τεχνικος που ειχε ερθει να παρει την tv, ο ιδιος τεχνικός που πριν 2 μηνες μου ειχε πει πως η tv ειναι εκτος εγγυησης και θα πρέπει να πληρωσω εγω την επισκευή της.Εν κατακλείδι το συμπερασμα ειναι πως σαν καταναλωτες εχουμε δικαιωματα που δυστηχως ειτε δεν ξέρουμε να τα διεκδικούμε ειτε κάποιοι μας παραπλανουν ή μας τα αποκρυβουν (ινκα) και είμαστε έρμαιο στον κάθε επιτηδειο που δεν θελει να αναλάβει τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις που του αναλογούν. ΥΓ Η τηλεοραση μετα την αλαγη του πανελ της συνεχιζει και παιζει ως τωρα!
 

ocean82

New member
10 November 2010
42
Καλημέρα και από εμένα,
έχω μια sony 4k 55' και εντός εγγύησης μου ενφάνισε μια οριζόντια λευκή γραμμή στο πανελ. Ήρθαν από το service και μου είπαν ότι για τέτοιες βλάβες η πολιτική της sony είναι αντικατάσταση της συσκευής με καινούρια, είτε το ίδιο μοντέλο αν υπάρχει είτε με παρόμοια χαρακτηριστικά, δωρεάν εφόσον είναι εντός εγγύησης. Μετά από 1 μήνα μου έφεραν το ίδιο ακριβώς μοντέλο τηλεόρασης και παρέδωσα τη δική μου. Μόλις ομως άνοιξα την τηλεόραση και πήγα στο self diagnostic menu (ένα γαλάζιο μενού με πληροφορίες) είδα ότι η συσκευή ήταν ανοιχτή 1020 ώρες και το boot count ήταν 86. Πήρα τηλ στο service και δεν παραδέχθηκαν ότι η τηλεόραση δεν είναι καινούρια γιατί την παρέλαβαν από τα κεντρικά της sony λένε. Μίλησα τηλεφωνικά με sony Ελλάδας και μου είπαν να στείλω mail στο [email protected]. Το έκανα, αλλά εδώ και 2 εβδομάδες δεν έχω λάβει καμία απάντηση. Καταρχήν γνωρίζει κανείς αν αυτό που έγινε δικαιολογείται από κάποιους όρους εγγύησς ή νομοθεσία? Τι άλλο μπορώ να κάνω? Να απευθυνθώ στη sony Europe?
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,267
Βόλος
Χμμμ, δεν ξέρω τι θα κάνουν, αλλά σίγουρα θα σου πουν ότι ήταν μεταχειρισμένη η δικιά σου και σου έστειλαν μια από demo. Κάπου μέσα στους όρους θα λέει ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια της εταιρίας...
 

AccelDrag

Senior Member
23 November 2010
342
Καλημέρα και από εμένα,
έχω μια sony 4k 55' και εντός εγγύησης μου ενφάνισε μια οριζόντια λευκή γραμμή στο πανελ. Ήρθαν από το service και μου είπαν ότι για τέτοιες βλάβες η πολιτική της sony είναι αντικατάσταση της συσκευής με καινούρια, είτε το ίδιο μοντέλο αν υπάρχει είτε με παρόμοια χαρακτηριστικά, δωρεάν εφόσον είναι εντός εγγύησης. Μετά από 1 μήνα μου έφεραν το ίδιο ακριβώς μοντέλο τηλεόρασης και παρέδωσα τη δική μου. Μόλις ομως άνοιξα την τηλεόραση και πήγα στο self diagnostic menu (ένα γαλάζιο μενού με πληροφορίες) είδα ότι η συσκευή ήταν ανοιχτή 1020 ώρες και το boot count ήταν 86. Πήρα τηλ στο service και δεν παραδέχθηκαν ότι η τηλεόραση δεν είναι καινούρια γιατί την παρέλαβαν από τα κεντρικά της sony λένε. Μίλησα τηλεφωνικά με sony Ελλάδας και μου είπαν να στείλω mail στο [email protected]. Το έκανα, αλλά εδώ και 2 εβδομάδες δεν έχω λάβει καμία απάντηση. Καταρχήν γνωρίζει κανείς αν αυτό που έγινε δικαιολογείται από κάποιους όρους εγγύησς ή νομοθεσία? Τι άλλο μπορώ να κάνω? Να απευθυνθώ στη sony Europe?
Πρέπει να ψαχτείς για τις πολιτικές αντικατάστασης. Αν μιλάμε για καινούρια είτε τρέχων μοντέλο είτε το δικό σου μοντέλο (περσινό-προπέρσινο), μιλάμε για κάποια που άντε να έχει ανοιχτεί 1 φορά.

Αν μιλάμε για αντικατάσταση με τρέχων αλλά μεταχειρισμένο, τότε αλλάζει. Πρέπει να δεις τους όρους σίγουρα.
 

sakis.kom

Supreme Member
3 August 2006
3,643
Athens - Greece
Είναι στην ευχέρεια τους να σου δώσουν ή όχι ολοκαίνουρια. Ακόμα και τους όρους εγγύησης να βρεις, κάπου θα αναφέρεται αυτό.
Το να δώσουν υποχρεωτικά ολοκαίνουρια τηλεόραση, είναι μέσω DOA, στις πρώτες 7~14 ημέρες από την αγορά.
Το να μην απαντάνε μετά από 2 εβδομάδες, και μιλάμε για SONY, φυσικά δεν επιτρέπεται.
 

Leoniums

New member
27 November 2013
16
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Δεν είναι ακριβώς έτσι...
προφανώς αναφέρεσαι στο άρθρο 537 εδάφιο β´ του Αστικού Κώδικα, σύμφωνα με το οποίο το ελάττωμα που διαπιστώνεται μέσα σε 6 μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε και κατά την παράδοση εκτός εάν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή τη φύση του ελαττώματος. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί ο αγοραστής να ασκήσει τα δικαιώματα που του δίνει το γενικό ενοχικό (και όχι το δίκαιο της πώλησης) για μη εκπλήρωση της σύμβασης (θεωρείται δηλαδή σαν να παρέδωσε εξαρχής ελαττωματικό πράγμα ο πωλητής, πράγμα το οποίο δεν θεωρείται εκπλήρωση της σύμβασης).

Καλησπέρα
έχω μια τηλεόραση η οποία εμφάνισε ελλατώματα ή τουλάχιστον τώρα τα έψαξα και ο τεχνικός της Samsung μου επιβεβαίωσε πως το πανελ χρήζει αντικατάσταση.
Αναρωτιέμαι, από την στιγμή που δεν έχει κλείσει 6 μήνες δικαιούμαι πλήρη αντικατάσταση ή όχι?
Γνωρίζει κάποιος? Πάντως εγώ το έθεσα ήδη σαν θέμα και αναμένω απάντηση από τον προιστάμενο στο τεχνικό τμήμα της Samsung.
 

ocean82

New member
10 November 2010
42
Είναι στην ευχέρεια τους να σου δώσουν ή όχι ολοκαίνουρια. Ακόμα και τους όρους εγγύησης να βρεις, κάπου θα αναφέρεται αυτό.
Το να δώσουν υποχρεωτικά ολοκαίνουρια τηλεόραση, είναι μέσω DOA, στις πρώτες 7~14 ημέρες από την αγορά.
Το να μην απαντάνε μετά από 2 εβδομάδες, και μιλάμε για SONY, φυσικά δεν επιτρέπεται.

Αυτή ήταν και η δική τους απάντηση, η οποία ήρθε μετά από δικά μου τηλεφωνήματα (μου είχαν απαντήσει μέσα σε 3 μέρες, αλλά είχαν βάλει λάθος email, όπως ισχυρίζονται).
Μου έστειλαν και τους όρους της εγγύησης και γράφουν ότι η Sony έχει κάθε δικαίωμα να αντικαταστήσει ελαττωματικό προϊόν με άλλο, χωρίς απαραίτητα να είναι καινούριο.
 

sakis.kom

Supreme Member
3 August 2006
3,643
Athens - Greece
Ναι, έτσι είναι, δυστυχώς.

Και βλέπω και τον φίλο Leoniums πιο πάνω να κάνει αντίστοιχο ερώτημα. Και για εσένα τα ίδια ισχύουν, άσχετα που η τηλεόραση είναι άλλη μάρκα.
Αν έχεις ενημέρωση στο θέμα σου, ρίξε μας και μια απάντηση το τι σου είπαν.


Σάκης
 

czoun

Supreme Member
29 November 2007
7,731
Αθήνα
Απάντηση: Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Καλησπέρα
έχω μια τηλεόραση η οποία εμφάνισε ελλατώματα ή τουλάχιστον τώρα τα έψαξα και ο τεχνικός της Samsung μου επιβεβαίωσε πως το πανελ χρήζει αντικατάσταση.
Αναρωτιέμαι, από την στιγμή που δεν έχει κλείσει 6 μήνες δικαιούμαι πλήρη αντικατάσταση ή όχι?
Γνωρίζει κάποιος? Πάντως εγώ το έθεσα ήδη σαν θέμα και αναμένω απάντηση από τον προιστάμενο στο τεχνικό τμήμα της Samsung.

Samsung και panel,τι να λέμε τώρα.....


Σχεδόν κάθε χρόνο άλλαζα.....


Μέχρι που τελείωσαν....(και τα panel και η εγγύηση του αναταλλακτικού)

Με λίγα λόγια η εμπειρία μου με την Samsung :

Αν είσαι εντός εγγύησης, σου αλλάζουν panel.

Το νέο panel έχει δική του διετή εγγύηση από την ημερομηνία τοποθέτησης του, ως ανταλλακτικό.

Όσο υπάρχουν panel και ισχύει εγγύηση (είτε συσκευής ή ανταλλακτικού), σου κάνουν επισκευή.

Αν δεν υπάρχει το ανταλλακτικό και είσαι εντός εγγύησης, σου αλλάζουν όλη τη συσκευή.

Αν δεν υπάρχει το ανταλλακτικό και είσαι εκτός εγγύησης, μετανιώνεις που αγόρασες Samsung.