Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,235
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Καλημέρα είδα τα συγκριτικά iphone με σονυ 6500 και έμεινα με το στόμα ανοικτό, προσωπικά έχω την σονυ 6000 και δε πίστευα ότι η σονυ 6500 έβγαλε χειρότερα αποτελέματα από τη δική μου. Δουλεύω χρόνια σε συνεργασία με φωτογράφους πάνω στο photoshop και πήρα το θάρος να επεξεργαστώ μία με raw αρχείο. τότε κατάλαβα ότι φταίει ο φακός και οι ρυθμύσεις. Αν δεν έπρεπε να επεξεργαστώ φωτογραφεία άλλου να μη το ξανακάνω. Πως μπορώ να την βάλω εδω;

Mπορεις να την βάλεις (οχι ομως σε καλή ανάλυση) πατώντας στον επεξεργαστή κειμένου και μετα στο διαχείρηση συνημμένων και φορτωνοντας το αρχείο απο το δισκο , εκει ομως γινεται σοβαρη συμπίεση και δεν θα δουμε ισως θεματα ανάλυσης εκτος και αν έχεις κροπάρει

Screenshot 2021-01-04 13.59.22.png


Για τετοιες περιπτώσεις που γινονται συγκρίσεις καλό είναι να τις ανεβάζουμε στο flickr ή σε καποιο αλλο image hosting και αντιγράφοντας με προσοχή τον συνδεσμο της φωτό απο εκεί να τον ενσωματώσεις στο κείμενο με χρήση του κουμπιού Insert Image απο την παλλέτα επάνω


Screenshot 2021-01-04 14.00.55.png

ΥΣ

το βασικο προβλημα στο πλάνο αυτο (το ξαναγραψα και στα τεστ του Τακη) ειναι οτι η μηχανη με matrix φωτομετρηση φωτομετρεί κυριως για ουρανο /συννεφα που καταλαμβανουν μεγαλο μερος απο το κέντρο μεχρι την ακρη, αυτο σκοτεινιαζει το δενδρο δεξια υπερβολικά και χανεται και πληροφορία. Αυτο με τη ρυθμιση DRO που εβαλε ο Τακης διορθωθηκε στα Jpeg. Δεν ξερω αν αυτη η ρυθμιση στην Sony επηρεαζει το RAW. Στις Olympus το Gradation (που ειναι το ανάλογο του DRO) επηρεαζει και το RAW και δεν το ξερουν πολλοι (αλλά αυξανει το θόρυβο στα σκιερά).

Τα αρχεία τα ανεβάζουν τα παιδιά στο συγκεκριμένο νημα για να βγαλετε τα δικα σας συμπεράσματα και εννοειται οτι εχουν δώσει την άδεια να τα επεξεργαστείτε και να παρουσιάσεται εδώ τι είδατε.

Να μειώσω ανάλυση;

οχι βεβαια , απλα σου ειπα οτι ο εγγενης browser (η πρωτη περιπτωση) κανει αυτοματα συμπιεση οτι και να του στειλεις. Στο flickr ή σε αλλο image hosting ανεβαζεις το αρχείο οσο καλυτερα σου επιτρεπει, κανε τις δοκιμές σου αν θές στο νημα εδώ
 
Last edited:

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Τελος, δεν ξερω τι κανεις εσυ, αλλα εγω προσωπικα φροντιζω να αξιοποιω στο επακρον τον εξοπλισμο που αγοραζω. Το σιγουρο ειναι πως δεν ψωνιζω καμερες, φακους και κινητα για να κανω μονο συγκριτικα :flipout:

Οκ δεν το έχω ψάξει. Στην Sony που το ρυθμίζεις, γνωρίζει κανείς;

:HTEHETH63:

Προφανως σε πειράζω -bye-

Keep up the good work!

αν τελείωσω και απο κατι υποχρεώσεις, ισως κάνω και εγω ενα ακραίο automatic test με διαφορα κινητά σε στυλ MKBHD (ουτε καν focus οπως δηλ τραβάει ο περισσότερος κόσμος) οπου θα καλούνται ειδήμονες και κοινοί θνητοί της εικόνας, να ψηφίσουν την καλύτερη (για αυτούς, προφανώς) εικόνα JPEG οπως την δίνει το κινητό. Θα προσπαθήσω να βρω αρκετά κινητά αν και κομματάκι δύσκολο με τις τωρινές συνθήκες.

Αν και νομίζω ειστε πολυ πιο καταρτισμένοι για να διεξάγεται εσεις ενα τετοιο τεστ, παρά εγω. Και θα σας ειναι και πιο εύκολο να βρειτε πολλα διαφορετικά κινητά απο ναυαρχίδες μεχρι xiaomi των 100 .
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,575
Σε πρώτη φάση ευχαριστούμε τον Τάκη για τον κόπο, την προσπάθεια άλλα και τον χρόνο του για αυτό το συγκριτικό.

Από εκει και πέρα βλέποντας τα δείγματα αρκετά αναλυτικά σε καλό μόνιτορ παρατήρησα ότι πλέον μόνο για εμάς τους ''καμένους'' με το ατελείωτο ζουμ, το Pixel peeping, και τον έλεγχο μέχρι τελικής πτώσεως στα άκρα έχουν πλέον νόημα οι φωτογραφικές μηχανές.

Αν το iphone που είναι και μόνο 12mp βγάζει τέτοιο αποτέλεσμα και κοντράρει σε τέτοιο βαθμό μια καλή μηχανή όπως η Α6500 του Τάκη και μάλιστα με έναν πολύ καλό prime όπως ο Sigma 16mmf1,4 δεν απορώ που οι πωλήσεις μηχανών έχουν πάρει τον κατήφορο με σπασμένα τα φρένα και όλο και πιο πολύς κόσμος στρέφεται για τις φωτογραφικές του ανάγκες στα κινητά....έχουμε να δούμε πολλά ακόμα, αν δεν γίνει κάτι πραγματικά συνταρακτικό στον κόσμο των φωτογραφικών μηχανών στο άμεσο μέλλον, βλέπω μηχανές να αγοράζουμε ελάχιστοι και σε τιμές στον θεό.

Συνέχισε την καλή δουλειά Τάκη.

Υ.Γ. Μια προσωπική γνώμη μόνο, δεν βρίσκω κανένα μα κανένα νόημα να βάζουμε δείγματα από τρίποδο, υπάρχει πιθανότητα να βγάλει κάποιος με τρίποδο φώτο με το κινητό του ή και ακόμα με μια μηχανή και φακό σαν αυτά του Τάκη?? Καταλαβαίνω ότι γίνεται για να έχoυμε όσο το δυνατόν πιο συγκρίσιμα αποτελέσματα και έλεγχο στο τι κάνουμε άλλα θέλουμε να δούμε real και αληθινές καταστάσεις και όχι stydio....αυτό δεν αφορά τον Τάκη άλλα γενικότερα το αναφέρω.

Προσωπικά μπούχτισα από εργαστηριακά τεστ, αναλύσεις κλπ. που εν τέλει δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικές συνθήκες, μεγάλα παιδιά είμαστε αν μια φώτο δεν βγει καλή με μια συσκευή ας την ξαναβγάλει, αν δυσκολευόμαστε να βγάλουμε σωστή φώτο με τέτοια κινητά και κυρίως τέτοιες μηχανές με ibis, τρομερά συστήματα εστίασης κλπ. άστα κλάφτα...εγώ πάλι δεν θεωρώ πλέον σοβαρά τέστ με τρίποδα και χρόνους πολλών δευτερολέπτων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και σε ρεαλιστικές συνθήκες, εκτός τι να πω αν είστε όλοι με ένα τρίποδο στο χέρι όλη την ώρα. Είπαμε προσωπική γνώμη είναι, που το ίδιο ανέφεραν και άλλοι από όσο είδα όταν ρώτησε ο Τάκης τι να κάνει με το συγκριτικό, και εν τέλει δεν μειώνω ούτε στο ελάχιστο την προσπάθεια του Τάκη που προσπαθεί να τους εξυπηρετήσει όλους.
 
Last edited by a moderator:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
Μια προσωπική γνώμη μόνο, δεν βρίσκω κανένα μα κανένα νόημα να βάζουμε δείγματα από τρίποδο, υπάρχει πιθανότητα να βγάλει κάποιος με τρίποδο φώτο με το κινητό του ή και ακόμα με μια μηχανή και φακό σαν αυτά του Τάκη?? Καταλαβαίνω ότι γίνεται για να έχoυμε όσο το δυνατόν πιο συγκρίσιμα αποτελέσματα και έλεγχο στο τι κάνουμε άλλα θέλουμε να δούμε real και αληθινές καταστάσεις και όχι stydio....αυτό δεν αφορά τον Τάκη άλλα γενικότερα το αναφέρω.





Συγκριτικα τεχνικα γινονται με καποιες προδιαγραφες οχι με το τι θεωρουμε εμεις καλο να γινεται.

Ο παραγοντας ανθρωπος και το χερι που καθε φορα μπαινει στην εξισωση δεν ειναι ομως τα ιδια ουτε με την μια συσκευη ουτε με την αλλη.

Συμπερασματα μονο με ληψεις στο χερι ως εκ του τουτου δεν μπορουν να θεωρηθουν σε καμια περιπτωση σοβαρα. Το πως αντιδρα η σταθεροποιηση σε ληψεις στο χερι ναι φυσικα αλλα για τα υπολοιπα ας τα αφησουμε ....

Τεχνικο φορουμ ειμαστε.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη
το βασικο προβλημα στο πλάνο αυτο (το ξαναγραψα και στα τεστ του Τακη) ειναι οτι η μηχανη με matrix φωτομετρηση φωτομετρεί κυριως για ουρανο /συννεφα που καταλαμβανουν μεγαλο μερος απο το κέντρο μεχρι την ακρη, αυτο σκοτεινιαζει το δενδρο δεξια υπερβολικά και χανεται και πληροφορία. Αυτο με τη ρυθμιση DRO που εβαλε ο Τακης διορθωθηκε στα Jpeg. Δεν ξερω αν αυτη η ρυθμιση στην Sony επηρεαζει το RAW. Στις Olympus το Gradation (που ειναι το ανάλογο του DRO) επηρεαζει και το RAW και δεν το ξερουν πολλοι (αλλά αυξανει το θόρυβο στα σκιερά).

Απο οτι διαβαζω το DRO δεν επηρεάζει το Raw, περαν του οτι το αρχειο ειναι ελαφρως underexposed (στο τελευταιο post αυτης της συζητησης το εξηγει αναλυτικα)
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

:HTEHETH63:

Προφανως σε πειράζω -bye-

Keep up the good work!

αν τελείωσω και απο κατι υποχρεώσεις, ισως κάνω και εγω ενα ακραίο automatic test με διαφορα κινητά σε στυλ MKBHD (ουτε καν focus οπως δηλ τραβάει ο περισσότερος κόσμος) οπου θα καλούνται ειδήμονες και κοινοί θνητοί της εικόνας, να ψηφίσουν την καλύτερη (για αυτούς, προφανώς) εικόνα JPEG οπως την δίνει το κινητό. Θα προσπαθήσω να βρω αρκετά κινητά αν και κομματάκι δύσκολο με τις τωρινές συνθήκες.

Αν και νομίζω ειστε πολυ πιο καταρτισμένοι για να διεξάγεται εσεις ενα τετοιο τεστ, παρά εγω. Και θα σας ειναι και πιο εύκολο να βρειτε πολλα διαφορετικά κινητά απο ναυαρχίδες μεχρι xiaomi των 100 .

Περαν της πλακας, για να μην δημιουργουνται λανθασμενες εντυπωσεις, το να αξιοποιεις στο επακρον τον φωτογραφικο σου εξοπλισμο, δεν σημαινει οτι πρεπει σωνει και καλα να εχεις ψαξει τις δαιδαλώδεις ρυθμισεις της μηχανης για θεματα που δεν σε ενδιαφερουν οπως το επίπεδο sharpness του jpeg, ειδικα οταν αφενος η "μαμα" ρυθμιση sharpness της μηχανης ειναι μια χαρα και αφετερου οταν εχεις την δυνατοτητα ληψης σε raw για τα πιο "σοβαρα".
Τωρα για τα "blind" συγκριτικα που απευθυνονται σε ασχετους με το αντικειμενο, πραγματικα δεν μου προκαλουν κανενα ενδιαφερον, γιατι το αποτελεσμα τους δεν εχει καμια σημασια περαν του να αποδειξουν οτι το ανθρωπινο ματι ελκύεται απο τα "ζωντανα" "εντυπωσιακα" χρωματα. Αλλωστε και ο ΜΚBHD πανω-κατω τα ιδια σχολιασε στο test του (και μαλιστα απένειμε το προσωπικο του βραβειο καλυτερης καμερας smartphone 2020 στο iphone 12 pro max, αν αυτο σου λεει κατι).
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη

Κοιτα, το αρχειο raw ειναι "καμβας". Μπορεις να φερεις την εικονα οπως σου αρεσει, δινοντας και ενα καλλιτεχνικο αποτελεσμα.
Ο Ανδρεας προσπαθησε να το φερει οσο πιο κοντα ηταν σε αυτο που βλεπαμε. Εσενα το παραπανω edit, αν και ομορφο σαν αποτελεσμα, δεν εχει καμια σχεση με την πραγματικοτητα (ειναι πολυ ωραιοποιημενο).
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη
Υ.Γ. Μια προσωπική γνώμη μόνο, δεν βρίσκω κανένα μα κανένα νόημα να βάζουμε δείγματα από τρίποδο, υπάρχει πιθανότητα να βγάλει κάποιος με τρίποδο φώτο με το κινητό του ή και ακόμα με μια μηχανή και φακό σαν αυτά του Τάκη?? Καταλαβαίνω ότι γίνεται για να έχoυμε όσο το δυνατόν πιο συγκρίσιμα αποτελέσματα και έλεγχο στο τι κάνουμε άλλα θέλουμε να δούμε real και αληθινές καταστάσεις και όχι stydio....αυτό δεν αφορά τον Τάκη άλλα γενικότερα το αναφέρω.

Προσωπικά μπούχτισα από εργαστηριακά τεστ, αναλύσεις κλπ. που εν τέλει δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικές συνθήκες, μεγάλα παιδιά είμαστε αν μια φώτο δεν βγει καλή με μια συσκευή ας την ξαναβγάλει, αν δυσκολευόμαστε να βγάλουμε σωστή φώτο με τέτοια κινητά και κυρίως τέτοιες μηχανές με ibis, τρομερά συστήματα εστίασης κλπ. άστα κλάφτα...εγώ πάλι δεν θεωρώ πλέον σοβαρά τέστ με τρίποδα και χρόνους πολλών δευτερολέπτων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και σε ρεαλιστικές συνθήκες, εκτός τι να πω αν είστε όλοι με ένα τρίποδο στο χέρι όλη την ώρα. Είπαμε προσωπική γνώμη είναι, που το ίδιο ανέφεραν και άλλοι από όσο είδα όταν ρώτησε ο Τάκης τι να κάνει με το συγκριτικό, και εν τέλει δεν μειώνω ούτε στο ελάχιστο την προσπάθεια του Τάκη που προσπαθεί να τους εξυπηρετήσει όλους.

O βασικος λογος ειναι αυτος που ανεφερε ο Ναθ. Οταν θελουμε να κανουμε μια σωστη συγκριση, πρεπει να κρατουμε τις παραμετρους σταθερες. Εαν τραβουσα με το χερι, δεν θα μπορουσαμε πχ να ξερουμε αν η μειωμένη ευκρίνεια μιας φωτογραφιας οφειλοταν στο κουνημα του χεριου ή σε κατι αλλο. Ασε που χωρις τριποδο θα ηταν σχεδον αδυνατο να εχω ακριβως το ιδιο καδράρισμα και στους δυο "μονομαχους".

Υ.Γ. Ευχαριστω ολους για τα καλα λογια :)
 

Stratoylas

New member
24 October 2020
70
Αθήνα
Δεν είναι αυτός ο σκοπός των raw, θα κατάλαβα λάθος στο τι θέλατε να κάνετε συγγνώμη δεν έπρεπε να μπλεχτώ.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Περαν της πλακας, για να μην δημιουργουνται λανθασμενες εντυπωσεις, το να αξιοποιεις στο επακρον τον φωτογραφικο σου εξοπλισμο, δεν σημαινει οτι πρεπει σωνει και καλα να εχεις ψαξει τις δαιδαλώδεις ρυθμισεις της μηχανης για θεματα που δεν σε ενδιαφερουν οπως το επίπεδο sharpness του jpeg, ειδικα οταν αφενος η "μαμα" ρυθμιση της μηχανης ειναι μια χαρα και αφετερου οταν εχεις την δυνατοτητα ληψης σε raw για τα πιο "σοβαρα".
Τωρα για τα "blind" συγκριτικα που απευθυνονται σε ασχετους με το αντικειμενο, πραγματικα δεν μου προκαλουν κανενα ενδιαφερον, γιατι το αποτελεσμα τους δεν εχει καμια σημασια περαν του να αποδειξουν οτι το ανθρωπινο ματι ελκύεται απο τα "ζωντανα" "εντυπωσιακα" χρωματα. Αλλωστε και ο ΜΚBHD πανω-κατω τα ιδια σχολιασε στο test του (και μαλιστα απένειμε το προσωπικο του βραβειο καλυτερης καμερας smartphone 2020 στο iphone 12 pro max, αν αυτο σου λεει κατι).

Περαν της πλακας, προσωπικά το Sharpness το θεωρώ απο τα πολύ πολύ βασικά (οπως το white balance) και ειναι αυτό που μπορεί να σου χαλάσει όλη την εικόνα σε JPEG..
Αλλα οπως εγραψα και πριν, σε πειράζω -bye- και επαναλαμβάνω, ευχαριστώ για τον κόπο και τον χρόνο σου!

αν υποθέτεις οτι υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος σκοπός για τα γραφόμενα μου, δεν ειναι να υποτιμήσει την εικόνα του iphone χαρη κάποιου άλλου, ισα ισα βγάζει υπέροχα, αλλα για να πεί οτι πλεον εχουμε φτάσει σε ενα επίπεδο οπου οχι μόνο ο μέσος χρήστης αλλα και ενας επαγγελματίας που δεν ειναι ομως σουπερ picky, όχι μονο δεν διακρίνει εύκολα την "καλύτερη" εικόνα (σωστώτερη) του iPhone και των άλλων ναυαρχίδων, αλλα του αρέσει και περισσότερο μια φωτογραφία που τραβήχθηκε απο ενα πολύ φθηνότερο κινητο.

Αν δηλ πρεπει σώνει και καλά να βγάλουμε ένα συμπέρασμα απο ολα αυτά, ειναι οτι αυτός που ψάχνει για ενα απλό καλό φωτογραφικό κινητό και δεν ειναι επαγγελματίας που κάθεται και κανει pixel peeping και που θα χρησιμοποιήσει το RAW, δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξοδευτεί για αγορά μιας ναυαρχίδας, για να βγάζει οικογενειακές φωτογραφίες και διακοπών. Παλιότερα οι διαφορές ηταν πιο εμφανείς.

Ασε που η λογική μου με λέει να κάτσω φρόνιμος και να ακολουθώ 4-5 πολύ βασικούς λόγους

1) οσο ακριβο κινητό και να πάρω, η μπαταρία μετα απο 2+ χρονια αρχίζει και τα πάιζει και δυστυχώς δεν αλλάζει (βεβαια οι περισσότεροι αλλάζετε κινητά καθε χρόνο, εγω βαριεμαι να κάνω αλλαγες και ξανά login παντου και ρυθμίσεις για να έρθει στα μετρα μου)
2) πολύ πιθανό ειναι να πέσει και να σπάσει (αλλο να σπάσει ενα κινητο 200-500 αλλο 1000+ )
3) δεν θα κάτσω ποτε να επεξεργαστω φωτογραφίες ταξιδιού/διακοπών κτλ οποτε το RAW αδιάφορο, οπως και για ολους τους μέσους χρήστες
4) δεν διατίθομαι να πληρώνω για αλλαγή κινητού καθε χρόνο
5)το λέει και ο MKBHD εδω και πολλά χρόνια, cheap phone are getting better.. σε βαθμό να μη λείπει απολύτως τίποτα. και οι διαφορές midrange με ναυαρχίδες να μην ειναι διακριτές στον περισσότερο κόσμο. fast charge/amoled/μεγαλη μπαταρια/αξιοπρεπη φωτογραφία/βιντεο/stereo speakers κτλ

Ας επιστρέψουμε ομως στο συγκριτικό -bye-

Πάντως το τεστ εχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί ακριβώς στα νήματα αυτά συχνάζουν και επαγγελματίες.
Θα ξεχωρίσει και θα βρούν άραγε εύκολα την φωτογραφία του iPhone ανάμεσα απο 15-20 κινητά ολων των κατηγορίων τιμής;
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη
Δεν είναι αυτός ο σκοπός των raw, θα κατάλαβα λάθος στο τι θέλατε να κάνετε συγγνώμη δεν έπρεπε να μπλεχτώ.

Καταρχην, μην ζητας συγνώμη, ισα-ισα που ειπαμε οτι θελουμε να ανεβασετε τα δικα σας edits!
Απλα σου εξηγησα πως η φωτο που ανεβασες, αν και ομορφη, δεν ηταν αντιπροσωπευτικη της πραγματικοτητας.
Στα raw δεν υπαρχει "σκοπος". Το αποτελεσμα εξαρταται απο τις προθεσεις του δημιουργου.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Αν δηλ πρεπει σώνει και καλά να βγάλουμε ένα συμπέρασμα απο ολα αυτά, ειναι οτι αυτός που ψάχνει για ενα απλό καλό φωτογραφικό κινητό και δεν ειναι επαγγελματίας που κάθεται και κανει pixel peeping και που θα χρησιμοποιήσει το RAW, δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξοδευτεί για αγορά μιας ναυαρχίδας, για να βγάζει οικογενειακές φωτογραφίες και διακοπών. Παλιότερα οι διαφορές ηταν πιο εμφανείς.

Αυτο ειναι το δικο σου συμπερασμα, με το οποιο δεν συμφωνω. Κατ'αρχην η επιλογη ενος καλου smartphone δεν εχει να κανει μονο με την καμερα. Αλλα ακομη και για την καμερα να το αγορασει καποιος, θα εχει σιγουρα καλυτερες οικογενειακες φωτογραφιες διακοπων, λογω καλυτερων αλγοριθμων HDR, Night mode, deep fusion κλπ ή πολυ καλυτερης ποιοτητας video. Και ολα αυτα χωρις να ασχοληθει ο χρηστης με καμια ρυθμιση.

Αλλα νομιζω οτι ειμαστε πλεον off-topic ;)
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Αυτο ειναι το δικο σου συμπερασμα, με το οποιο δεν συμφωνω. Κατ'αρχην η επιλογη ενος καλου smartphone δεν εχει να κανει μονο με την καμερα. Αλλα ακομη και για την καμερα να το αγορασει καποιος, θα εχει σιγουρα καλυτερες οικογενειακες φωτογραφιες διακοπων, λογω καλυτερων αλγοριθμων HDR, Night mode, deep fusion κλπ ή πολυ καλυτερης ποιοτητας video. Και ολα αυτα χωρις να ασχοληθει ο χρηστης με καμια ρυθμιση.

Αλλα νομιζω οτι ειμαστε πλεον off-topic ;)

Ειμαστε πολύ οff topic αλλα μέχρι τώρα αυτή ηταν η διαφορά που έλεγε κάποιος για την υπεράσπιση μιας ναυαρχίδας οτι βγάζει ΠΟΛΥ καλύτερες φωτογραφίες και βίντεο, που ομως πλέον, μονο ενας επαγγελματίας pixel peeper μπορει να διακρίνει.

Βρε μαζεψτε και κάντε ενα blindtest τέστ με 15 κινητά για να μου κοπεί ο αέρας :p
αν μή τι άλλο εσύ εγραψες οτι ειναι τεχνολογικό φορουμ και θα έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον απο αυτα που κάνει ο ΜΚΒΗD σε twitter και instagram
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,235
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απο οτι διαβαζω το DRO δεν επηρεάζει το Raw, περαν του οτι το αρχειο ειναι ελαφρως underexposed (στο τελευταιο post αυτης της συζητησης το εξηγει αναλυτικα)

Με λίγα λόγια Τάκη δεν υπάρχει κανένας τρόπος στην Sony να φτιάξεις μια δικη σου καμπύλη φωτεινών μεσαίων και σκιερών τόνων και να τη διαβάσει το RAW άμεσα μαζί με το color profile όταν το φορτώνεις σε ένα συμβατό προγραμμα για να κανεις την μετατροπή σε jpeg ? Έτσι γλιτώνεις επεξεργασία πιθανόν και πάνω από το 80-90%.

Γιατί στην ουσία αυτό κάνει το ProRAW του IPhone αυτοματοποιημένα, μεταφερει Metadata (για φωτομέτρηση , DOF, μποκέ κλπ.) που διαβάζουν συμβατά προγράμματα και δίνουν αυτόματα ένα πολύ καλυτερο αποτέλεσμα σε jpeg

στις Olympus που ξέρω καλά εκτός από το Gradation (που εξομαλύνει αυτόματα την φωτεινότητα σε περιοχές μεγάλων διαφορών σε δυναμικό εύρος) έχω τη δυνατότητα απο το 2012 στην πρώτη ΕΜ1 να εφαρμόζω όποια καμπύλη (S curve) θέλω -φτιάχνοντας την μια φορά και σώνοντας τη σε μια από τις μνήμες- δίνοντας τιμές από +5 έως -5 και στα τρία πεδία (Sh,Mid,Hi).

Αν θα ήθελα κάτι έξτρα ακόμη ως επέμβαση θα ήταν να με αφήνει να <δέσω> την S curve που φτιάχνω με το color profile που διαλέγω κάθε φορά. Αυτό μόνο μια μηχανή το κάνει από όσο ξέρω η PenF. Γιαυτο και βγάζει οτι jpeg την προγραμματίσεις να βγάλει με μεγάλες σε βαθμό επέμβασεις τόσο στην έκθεση όσο και στο χρωμα. Και ολα αυτά τα χτίζεις real time αφού έχεις τη δυνατότητα επέμβασης την ώρα της λήψης και σύνθεσης. Αυτά είναι δημιουργικά εργαλεία που τα εχεις μόνο αν ασχοληθείς σοβαρά με την επεξεργασία στον Η/Υ κάτι που πολλοι το απεχθάνονται ή το κάνουν βαριεστημένα. Και αυτά πρέπει να τα δίνει ενσωματωμένα κάθε φωτογραφική μηχανή που θέλει να θεωρείται <δημιουργικό εργαλείο> και όχι φωτοτυπικό μηχάνημα.
Δεν θα ασχοληθούν όλοι με RAW ντε και καλά. Και το έμαθαν και οι κατασκευαστές αυτό, γιαυτο και έριξαν βάρος στα Jpeg τα τελευταία χρόνια και τα βελτίωσαν.

Το ζητούμενο είναι να υπάρχουν ολα αυτά ως δυνατότητα τη στιγμή της λήψης με ανθρώπινη δημιουργική παρέμβαση και η πληροφορία αυτή να μεταφέρεται μαζί στο RAW ως Metadata , αν θέλεις να το χρησιμοποιείς στην επεξεργασία, αν θες να το ακυρώνεις τελειως ή το βελτιώνεις με λίγα κλικ από εκεί και πέρα στο αγαπημένο σου προγραμμα επεξεργασίας.

Αυτό δυστυχώς δεν υπάρχει ως δυνατότητα με την stock εφαρμογή στα κινητά γιατί τη στιγμή της λήψης δεν μπορείς να χτίσεις τη δικη σου πληροφορία μέσα στο αρχείο RAW που θα εξαχθεί. Θα το κάνει αυτόματα ο αλγόριθμος του κινητού άλλοτε μέτρια άλλοτε σωστά και άλλοτε τελειως λάθος. Και τα παραγόμενα JPEG από την άλλη είναι μέρα με τη νύχτα και δύσκολα μαζεύονται από artifacts υπέρ όξυνσης, oversaturation κλπ. αφού έχουν ήδη χάσει πληροφορία και προέρχονται από μικρό αισθητήρα.

ΥΣ
Το είπαμε από την αρχή τρίποδα και RAW δεν έχουν πρακτική έννοια για το 99% των χρηστών κινητών. Είναι απαραίτητα όμως για να βγαλεις συγκρίσιμα και σωστά συμπεράσματα σε τετοιου είδους συγκριτικά αφαιρώντας παραμέτρους που επηρέαζουν και πιθανόν μπερδεύουν.
 
Last edited:

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Ειμαστε πολύ οff topic αλλα μέχρι τώρα αυτή ηταν η διαφορά που έλεγε κάποιος για την υπεράσπιση μιας ναυαρχίδας οτι βγάζει ΠΟΛΥ καλύτερες φωτογραφίες και βίντεο, που ομως πλέον, μονο ενας επαγγελματίας pixel peeper μπορει να διακρίνει.

Βρε μαζεψτε και κάντε ενα blindtest τέστ με 15 κινητά για να μου κοπεί ο αέρας :p
αν μή τι άλλο εσύ εγραψες οτι ειναι τεχνολογικό φορουμ και θα έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον απο αυτα που κάνει ο ΜΚΒΗD σε twitter και instagram

Μια χαρα φαινονται οι διαφορες στις φωτο, στο δε video οι διαφορες μεταξυ κορυφαιων smartphones και midrange ειναι απο μεγαλες εως τεραστιες.
Αλλα αυτο ειναι κουβεντα για αλλο thread.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,854
Παλλήνη
Με λίγα λόγια Τάκη δεν υπάρχει κανένας τρόπος στην Sony να φτιάξεις μια δικη σου καμπύλη φωτεινών μεσαίων και σκιερών τόνων και να τη διαβάσει το RAW άμεσα μαζί με το color profile όταν το φορτώνεις σε ένα συμβατό προγραμμα για να κανεις την μετατροπή σε jpeg ? Έτσι γλιτώνεις επεξεργασία πιθανόν και πάνω από το 80-90%.

Γιατί στην ουσία αυτό κάνει το ProRAW του IPhone αυτοματοποιημένα, μεταφερει Metadata (για φωτομέτρηση , DOF, μποκέ κλπ.) που διαβάζουν συμβατά προγράμματα και δίνουν αυτόματα ένα πολύ καλυτερο αποτέλεσμα σε jpeg

στις Olympus που ξέρω καλά εκτός από το Gradation (που εξομαλύνει αυτόματα την φωτεινότητα σε περιοχές μεγάλων διαφορών σε δυναμικό εύρος) έχω τη δυνατότητα απο το 2012 στην πρώτη ΕΜ1 να εφαρμόζω όποια καμπύλη (S curve) θέλω -φτιάχνοντας την μια φορά και σώνοντας τη σε μια από τις μνήμες- δίνοντας τιμές από +5 έως -5 και στα τρία πεδία (Sh,Mid,Hi).

Αν θα ήθελα κάτι έξτρα ακόμη ως επέμβαση θα ήταν να με αφήνει να <δέσω> την S curve που φτιάχνω με το color profile που διαλέγω κάθε φορά. Αυτό μόνο μια μηχανή το κάνει από όσο ξέρω η PenF. Γιαυτο και βγάζει οτι jpeg την προγραμματίσεις να βγάλει με μεγάλες σε βαθμό επέμβασεις τόσο στην έκθεση όσο και στο χρωμα. Και ολα αυτά τα χτίζεις real time αφού έχεις τη δυνατότητα επέμβασης την ώρα της λήψης και σύνθεσης. Αυτά είναι δημιουργικά εργαλεία που τα εχεις μόνο αν ασχοληθείς σοβαρά με την επεξεργασία στον Η/Υ κάτι που πολλοι το απεχθάνονται ή το κάνουν βαριεστημένα. Και αυτά πρέπει να τα δίνει ενσωματωμένα κάθε φωτογραφική μηχανή που θέλει να θεωρείται <δημιουργικό εργαλείο> και όχι φωτοτυπικό μηχάνημα.
Δεν θα ασχοληθούν όλοι με RAW ντε και καλά. Και το έμαθαν και οι κατασκευαστές αυτό, γιαυτο και έριξαν βάρος στα Jpeg τα τελευταία χρόνια και τα βελτίωσαν.

Το ζητούμενο είναι να υπάρχουν ολα αυτά ως δυνατότητα τη στιγμή της λήψης με ανθρώπινη δημιουργική παρέμβαση και η πληροφορία αυτή να μεταφέρεται μαζί στο RAW ως Metadata , αν θέλεις να το χρησιμοποιείς στην επεξεργασία, αν θες να το ακυρώνεις τελειως ή το βελτιώνεις με λίγα κλικ από εκεί και πέρα στο αγαπημένο σου προγραμμα επεξεργασίας.

Αυτό δυστυχώς δεν υπάρχει ως δυνατότητα με την stock εφαρμογή στα κινητά γιατί τη στιγμή της λήψης δεν μπορείς να χτίσεις τη δικη σου πληροφορία μέσα στο αρχείο RAW που θα εξαχθεί. Θα το κάνει αυτόματα ο αλγόριθμος του κινητού άλλοτε μέτρια άλλοτε σωστά και άλλοτε τελειως λάθος. Και τα παραγόμενα JPEG από την άλλη είναι μέρα με τη νύχτα και δύσκολα μαζεύονται από artifacts υπέρ όξυνσης, oversaturation κλπ. αφού έχουν ήδη χάσει πληροφορία και προέρχονται από μικρό αισθητήρα.

ΥΣ
Το είπαμε από την αρχή τρίποδα και RAW δεν έχουν πρακτική έννοια για το 99% των χρηστών κινητών. Είναι απαραίτητα όμως για να βγαλεις συγκρίσιμα και σωστά συμπεράσματα σε τετοιου είδους συγκριτικά αφαιρώντας παραμέτρους που επηρέαζουν και πιθανόν μπερδεύουν.

Μπορεις να φτιαξεις δικα σου jpeg profiles, δεν ειμαι σιγουρος ομως αν το προγραμμα επεξεργασιας θα διαβασει τα αντιστοιχα metadata στο raw. Στο παραπανω link που εβαλα, σχολιαζαν πως πχ ακομα και η ληψη με DRO, χανει τα metadata αν ανοιξεις το αντιστοιχο raw στα γνωστα προγραμματα επεξεργασιας (LR κλπ) πλην εκεινου της sony. Επειδη δεν το εχω ψαξει, ισως ο Γιαννης γνωριζει περισσοτερα.
Προσωπικα, οταν τραβαω jpeg ειναι ειτε στο standard profile, ειτε σε καποια custom αγορασμενα (EOS HD Pro). Οταν ειμαι σε raw, το πιανω απο την αρχη.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Η μαγκιά με τα raw + metadata είναι οτι oι όποιες βελτιώσεις ωραιοποιήσεις αφήνουν τα δεδομένα απείραχτα οπότε οτι στραβή και να γίνει διορθώνεται (με κοπο πιθανώς αλλά διορθώνεται).

Εμένα τα μισά jpeg rendering της Apple δεν μου άρεσαν .. πολλά κλιπαρίσματα στα σκοτεινά .. πολλή κιτρινίλα στα πράσινα χρώματα .. αφύσικος φωτισμός σκιερών .. sharpening που χωρίς να είναι υπερβολικό, δεν είναι του γούστου μου. Aκόμα και το WB ενιοτε αποτυχαίνει παρόλλo τα αναλαμβάνει η AI ..

Σε αυτό το σημείο θελω να εκφράσω και την διαφωνία μου με τον GΚalantas .. δεν είναι sharp το jpeg της Apple .. για edge enhasement μπορείς να την κατηγορήσεις .. για oversharpening οχι.
Βέβαια υποψιάζομαι οτι το ίδιο εννοεί και αυτός .. αλλά με λάθος ορολογία.

Μικρό το κακό .. πιάνεις το raw απο την αρχή και το φέρνεις. Και απο την αρχή εννοώ χωρίς τα metadata .. ουτε καν το ενσωματωμένο dcp .. προτιμώ το dcp της Adobe (ισως γιατι είναι πιο συμβατό με το workflow μου).

Δεν βλέπω τον λόγο που πρέπει να κρεμόμαστε στα metadata της Apple για θέματα tone mapping ειδικά εφόσον δίνει κλιπαρίσματα.

Επίσης κυκλοφορεί λανθασμένα η εντύπωση οτι το μέγεθος του ProRaw είναι διπλάσιο λόγω των metadata .. δεν ισχύει ..
Επειδή τα πιξελ του είναι demosaiced δηλ. RGB αντι για τα μονόχρωμα των Bayer RAW, θα έπρεπε να είναι τριπλάσιο .. ομως μιας και το demosaic δεν τριπλασιάζει την πληροφορία το demosaiced αποτέλεσμα είναι πιο συμπιέσιμο απο τον αλγόριθμο μη απωλεστικής συμπίεσης των DNG και ετσι προκύπτει κάπου διπλάσιο.
Τα metadata δεν πιάνουν πολλά MB ..
- το trasnparency map (αν υπάρχει) είναι ενα jpeg μισής ανάλυσης (και δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει καν σε όλα τα ProRaw DNG .. σε ενα exif το ειδα και δεν θυμάμαι που ..)
- τα άλλα είναι LUT 1D (Καμπύλες ) με μέγεθος κάτι KB
Θα κάτσω να τα ξαναδώ πιο συστηματικά διότι έχει ενδιαφέρον .. τωρα που επεκτείνεται το lockout δεν θα λείψει ο χρόνος .. ;)

Aν έχει κάποιος παραπάνω πληροφορίες απο κάποια μελέτη σε βάθος τα ProRaw παρακαλώ λινκ. Ειδικά αν αφορά τυχόν καλύτερη ευκρίνεια.
Προς το παρόν δεν μπορεσα να διακρίνω κατι τέτοιο.
Ευελπιστούσα επίσης οτι πιθανόν να είχαμε ενα superrsolution αρχείο .. δεν βλέπω να ισχύει ..
Ενδιαφέρον επίσης θα ήταν αν υπήρχαν δεδομένα για ξεχωριστά καρε των πολλαπλών λήψεων .. ή ακόμα καλύτερα αυτόματο ξεδιάλεγμα ώστε να απομονώνονται πετάζονται τα καρέ οπου η κινηση γίνεται blur .. δυστυχώς δεν .. όπου υπάρχει χαοτική κίνηση το αποτέλεσμα είναι μια σούπα.

Καθώς σιγά σιγά κατασταλάζω στον τρόπο που πρέπει να επεξεργαστούν θα ανεβάζω σιγα σιγα επεξεργασμένα με RawTherapee δείγματα στο Google Drive μου, για να τα συγκρίνουμε με αποτελεσματα απο "ProRaw metadata aware converters".
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Ναι λάθος μου, κάποιες φορές έγραφα για oversharp κάποιες για edge enchantment, edge enchantment ειναι το φαινόμενο που περιγράφω, αλλα τα δυο αυτα ειναι σχετικά, αν αυξηθεί πολύ το sharpening παρουσιάζει το πρόβλημα των edges, γιαυτό ελεγα μηπως μπορει να μειωθεί το sharpen και άρα και το edge enchantment.

παντως στο 100% ειναι πολύ εμφανές αν τις δεις σε οθονη και οχι σε ιδιαίτερα μεγάλη οθόνη, μια dell 24".
σε κινητο δεν καταλαβαίνεις τιποτα και αν δεν έκανα crop την μικρή περιοχή σε 100% ισως να μην το παρατηρούσε κανένας άλλος ή τουλάχιστον δεν το έιχε αναφέρει κάποιος άλλος πιο πρίν.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,235
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

To edge enhasement οφείλεται και σε άλλες αιτίες στην επεξεργασία όπως dehaze,υπερβολικό contrast κλπ.