Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Είναι συγκινητικό να ακούς ζωντανά έναν μαέστρο πρώτης σειράς από την παλιά γενιά που ξέρω μόνο από ηχογραφήσεις που αγόραζα νέος.

Είναι εντυπωσιακό πως ένα τόσο μικρός λαός έχει μια κορυφαία ορχήστρα.

Το έργο του Schoenberg (πρώτη συμφωνία δωματίου) είναι καλό που το πρωτοάκουσα ζωντανά γιατί αν αυτό γινόταν από ηχογράφηση θα το παράταγα. Τώρα το ακούω μετά την ζωντανή ακρόαση με ενδιαφέρον προσπαθώντας να εξοικειωθώ μαζί του. Το ίδιο μου είχε συμβεί και όταν άκουσα ζωντανά την Verklarte Nacht.
Όποιος είπε ότι μπορείς να απολαύσεις κάτι χωρίς να προσπαθήσεις κάνει λάθος. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα κρίνω όποιον δεν αρέσκεται σε αυτή η μουσική.
Το έργο εκτελείται από 16 άτομα και έχει μεγάλες τεχνικές απαιτήσεις από τους μουσικούς. Έχω μια ηχογράφηση των Fires of London της εταιρίας Capricorn που έχει και πιάνο ίσως γιατί στην ηχογράφηση μου παίζεται η διασκευή του έργου από τον Webern. Ο Metha έχει ηχογραφήσει αυτό το έργο σε sacd. Το προτιμώ χωρίς πιάνο.

O βαρύτονος Aργύρης ήταν πολύ καλός στο Κindertotenlieder κυρίως εκεί που η φωνή του συνόδευε την ορχήστρα στην μελωδία. Δηλαδή ήταν θαυμάσιος εκεί που φωνή και ορχήστρα πάνε μαζί. Θα ήθελα η φωνή του να ήταν ίσως λίγο πιο γεμάτη όπως είπε ο Ευάγγελος προσοχή δεν εννοώ πιο δυνατή.

Τέλος η Αμερικάνικη του Dvorak άριστα εκτελεσμένη αλλά εγώ θα προτιμούσα μια πιο αβανταδόρικη εκτέλεση. Τώρα που την άκουσα ζωντανά μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι στα χρονικά σημεία ενδιάμεσα των υπέροχων μελωδικών ιδεών του συνθέτη ενορχηστρωτικά θα μπορούσε να είναι καλύτερα επεξεργασμένη.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Απάντηση: Re: Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Αύριο 15/11/2015 στο μέγαρο μουσικής Αθηνών, ο Ivan Fischer με την Budapest Festival Orchestra
http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=2819
θα μας παρουσιασουν το πρώτο κοντσέρτο για πιάνο του Brahms με πιανίστα το δικό μας Δημήτρη Σγούρο και την 5η Συμφωνία του Μπετόβεν την επωνομαζόμενη ¨Eroica¨.
Την Δευτέρα πάλι το ίδιο σχήμα
http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=2820
θα παρουσιάσει το κοντσέρτο για βιολί οβερτούρα για τα Εβραικά θέματα του Ποκόφιεφ, το χαρτοπαίγνιο και το πουλί της φωτιάς του Στραβίνσκυ.
Ποιοί θα πάμε?
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Απάντηση: Re: Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Μετά απο τρείς μήνες πάλι για τον Mehta θα γραψουμε. Την Κυριακή το βραδυ στο μέγαρο η φιλαρμονική του Ισραήλ με τον Mehta έπαιξε Dafne et Cloe και την 3η του Saint Saens. Δεν τα εχω ξανακούσει τα εργα ζωντανά παιγμένα άλλη φορά οπότε μέτρο συγκρισης δεν υπάρχει. Ομως μέτρο απόλαυσης έχω. Βαθμός απόλαυσης ένα μεγαλοπρεπέστατο άριστα. O ογδοηκονταετής πλέον Ινδός, μαλλον στην πιό ώριμη φάση στην καριέρα του, μας πρόσφερε μια εκπληκτική εκτέλεση των δύο έργων. Η Δαφνη και Χλόη πολύ ωραία μουσική για μπαλέτο, και μου έδωσε την εντύπωση ότι ήταν ταμαμ για να τσεκάρεις χαιεντάδικά συστήματα (ο γιατρός διαφώνησε). Η 3η για μένα ήταν ανεπανάληπτη εμπειρία, ηχητικά δεν βλέπω πως μπορεί να παιχθεί σωστά αυτή η συμφωνία σε σπιτια, αλλά και εγγραφή της δεν μπορεί να είναι επαρκής, σε όσες εκτελέσεις την έχω ακόμα και του Μehta με την φιλαρμονική του Ισραήλ απέχουν πολύ απο το να σε βάλλουν στο κλίμα της 3ης. Οσοι δεν ήταν παρόντες έχασαν μια τρομερή εμπειρία.......:BDGBGDB55:
Πρώτη φορά άκουσα το εκκλησιαστικό όργανο στο μεγαρο ήταν επιβλητικό, μεγαλόπρεπο, δεν γκρέμιζε το κτίριο.
Γιατρέ δεν βρεθήκαμε μετα την συναυλία, για πες μας πως το άκουσες το όργανο?

off the topic:τώρα πρόσεξα ότι είναι το μήνυμά μου Νο 1812, ευκαιρία να βάλλω να ακούσω την οβερτούρα 1812 με το κανόννι.
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Το Κlais μας ειναι κορυφαίο! H παράσταση εξαιρετική, η τριτη καταιγιστική και ο Μehta αειθαλής. Ειναι πάντα εντυπωσιακό να ακους ενα μαεστρο που τον εχεις σε τοσες ιστορικες ηχογραφήσεις.

Για χαιενταδικα συστήματα η 3η ειναι εργαλείο ανάδειξης προβλημάτων.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Παιδια η τριτη του Σαιν Σανς ειναι μιλαμε μουσικο κα ηχητικο θεμελειο.
Απο τα πολυ μεγαλα εργα.

Και οντως πολυ μεγαλο για να βγει απο συστημα σπιτιου και να βλεπουμε ποσα απιδια εχει ο σακος.

Εισαστε τυχεροι που εχετε τετοιες (απ οτι εχω δει συχνες) επισκεψεις.
Και το εισητηριο ; Προσιτο για τον κοσμο ;
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Απάντηση: Re: Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Παιδια η τριτη του Σαιν Σανς ειναι μιλαμε μουσικο κα ηχητικο θεμελειο.
Απο τα πολυ μεγαλα εργα.

Και οντως πολυ μεγαλο για να βγει απο συστημα σπιτιου και να βλεπουμε ποσα απιδια εχει ο σακος.

Εισαστε τυχεροι που εχετε τετοιες (απ οτι εχω δει συχνες) επισκεψεις.
Και το εισητηριο ; Προσιτο για τον κοσμο ;

Απο όλα εχει ο παράδεισος και ακριβά και μεσαία και προσιτά.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Η φιλαρμονική ορχήστρα του Ισραήλ εμφανίστηκε το Σάββατο και την Κυριακή στο Μέγαρο Αθηνών με διευθυντή έναν από τους τελευταίους μεγάλους μαέστρους <παλαιάς κοπής> τον Zubin Mehta.

Το πρόγραμμα της Κυριακής περιελάμβανε
1. Ένα νεανικό έργο του R. Strauss τα φαιδρά καμώματα του Τιλ Όυλενσπιγκελ ενός λαϊκού χαρακτήρα του Μεσαίωνα που δεν έκανε τίποτε άλλο από το να πειράζει τους γύρω του. Όυλενσπιγκελ σημαίνει ο καθρέπτης της κουκουβάγιας που όταν τον κοιτάξει βλέπει όλη την ασχήμια της. Οι περιπέτειες του ήρωα αποτελούσαν ένα κοινωνικό σχόλιο πάνω στις αδυναμίες του ανθρώπινου χαρακτήρα. Το έργο δημιούργησε πολλές αντιδράσεις το 1895 λόγω του νεωτεριστικού του χαρακτήρα.

2. Τα τέσσερα τελευταία τραγούδια που είναι το τελευταίο έργο του συνθέτη το 1948. Εξαιρετική η απόδοση από την Αμερικανίδα σοπράνο Kristin Lewis. Αγαπημένα μου ο Σεπτέμβρης και το Σούρουπο. Είναι έργα μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας, έργα τρυφερά από τον γέροντα Strauss που κατείχε τόσο την τέχνη του συμφωνικού ποιήματος όσο και της όπερας και που αγαπούσε την φωνή της σοπράνο που ήταν και η φωνή της γυναίκας του.

3. Τέλος το συμφωνικό ποίημα Η ζωή ενός ήρωα. Μέτρησα 8 κόρνα και 2 τούμπες διαφορετικού μεγέθους. Εδώ έπαιζε μια σπουδαία ορχήστρα με έναν σπουδαίο μαέστρο και μόνο μια σπουδαία ορχήστρα μπορεί να παίξει τόσο δυνατά. Η εκτέλεση ήταν ένα επίτευγμα του Mehta που στάθηκα τυχερός που το άκουσα γιατί αυτά τα έργα δεν εμφανίζονται συχνά στο ρεπερτόριο.
 
Δε βλέπω να το αναφέρει κανείς, οπότε μάλλον μόνο εγώ είχα την τύχη, και πέφτει πάνω μου και η ευθύνη να σας μεταφέρω την εμπειρία.

Βρέθηκα στην Αθήνα σκαστός για λίγες μέρες, πριν 2 βδομάδες, βλαστημώντας που έπεσα πάνω σε περίοδο μουσικής ξηρασίας και τίποτα καλό να στρώσει λίγο τ'αυτί. Από σπόντα διαβάζω κάπου ότι κοτζάμ Berliner Philharmoniker με καρακοτζάμ Nikolai Lugansky έχουν συναυλία την Κυριακή και για κάποιο λόγο ολόκληρο το ελληνικό μουσικόβιο ίντερνετ δεν έχει πάρει πρέφα, πανικόβλητος μπαίνω στο site και συνειδητοποιώ ότι εκεί βρίσκεται το μοναδικό και τελευταίο εισιτήριο (55 ευρώ παρακαλώ) μιας αίθουσας 2000 ατόμων και με κοιτάζει σαγηνευτικά. Ε, δεν το σκέφτηκα παραπάνω.

Την Berliner την είχα ξακανακούσει live στο Ηρώδειο πριν 12 χρόνια. Τότε, λίγο η περίεργη ακουστική του χώρου (σε συνδυασμό με κάτι περίεργα diffusers που είχαν βάλει για να εξυπηρετήσουν τη βιντεοσκόπησή τους), λίγο το ότι ήταν μέρα μεσημέρι, κι άκουγες απ'έξω μηχανάκια, παιδιά, σκυλιά, κλπ. μου είχαν αφήσει μια αίσθηση απωθημένου, του "πως να ήταν αυτή η συναυλία σε έναν ιδανικό χώρο;"

Πήγα πάντως κρατώντας μικρό καλάθι. Ο Σοκίεφ είναι μεν μεγάλος και τρανός, ωστόσο κατά περίεργη σύμπτωση, δεν είχε τύχει ποτέ να ακούσω δουλειά του. Η όλη συναυλία μύριζε κάπως "αρπαχτή", αφού ήταν επανάληψη της προηγούμενης βραδιάς στο Βερολίνο. Περίμενα λίγη βαρεμάρα, λίγη διεκπεραίωση, κάτι τέτοιο.

Ξεκινάμε λοιπόν.

Ceasar Franck: Ο καταραμένος κυνηγός. Το έργο το είχα ακούσει λίγες μόνο φορές. Η ορχήστρα ήταν αυτή που έπρεπε, συμπαγής, δραματική, με ευρύτατες δυναμικές, από μυστηριακούς ψιθύρους μέχρι εκκωφαντικές κορυφώσεις, η ερμηνεία μετρημένη, διαβασμένη, όπως θα περίμενε κανείς από αυτους τους συντελεστές. Άριστα 10, όμως ως εμπειρία, θα έλεγα ότι κάτι μου έλειπε. 55 ευρώ γι'αυτό; Ε μωρέ, το άκουγα και σε δίσκο, σιγά...

Rachmanninov: Παραλλαγές σε θέμα του Pagannini. Ο Lugansky πραγματικά τερμάτισε το έργο. Άψογος σε κάθε στιγμή, ανετότατος τεχνικά, έχοντας πολλά να πει ερμηνευτικά, τραγουδώντας αέρινα στην 18, αναμετρώμενος με την ορχήστρα στα forte μέρη, πραγματικά ιδανικός. Ο Σοκίεφ απ'την άλλη μεριά, σεβόμενος τον σολίστα του, έδωσε εξαιρετική συνοδεία. Άριστα 10 και πάλι, αλλά πάλι, μια αίσθηση ότι κάτι μου έλειπε.

Rimsky Korsakov: Sheherazade: Εδώ ήρθαν όλα και έδεσαν. Το "κάτι" εμφανίστηκε, και ήταν τόσο παρόν που συγκλόνιζε. Το έργο δεν είναι και κάνα μνημείο της μουσικής φιλολογίας. Η ερμηνεία όμως ήταν. Εκτός από το ρεσιτάλ των σολιστικών (πραγματικά ο Andreas Buschatz έδωσε κάτι ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ στο παίξιμό του. Τόσο λυρικό, τόσο απίστευτα ελεγχόμενος ήχος, τέτοιο φραζάρισμα, ήταν πραγματικά αυτό που λένε οι αμερικανοι out of this world. Αντίστοιχα, κλαρινέτο, όμποε, cello και φαγκότο, όλοι τους έδειξαν την κλάση τους. Βαρεμάρα;;; Διεκπεραίωση; Μα τι λέτε, οι άνθρωποι έπαιζαν σα να ζούσαν γι'αυτή τη στιγμή όλη τους τη ζωή. Ο παλμός του σώματος των εγχόρδων, λες και τον μοιράζονταν όλοι μαζί. Η ερμηνεία του Sochiev βαθιά ρώσικη, δραματική. Επί 45 λεπτά βρισκόμασταν όλοι σε ένα άλλο σύμπαν.

Προσωπικά, ήταν μια από τις 3 φορές στη ζωή μου που με πιάσαν (κυριολεκτώντας) τα ζουμιά, με πήρε τηλέφωνο η γυναίκα μου αμέσως μετά και δε μπορούσα να της μιλήσω, έκλαιγα σα μικρό παιδί. Κι ας έχω ακούσει τις περισσότερες πια απ'τις μεγάλες ορχήστρες live. Κι ας έχω ακούσει και την ίδια live, τίποτα δεν έμοιαζε με τη συγκεκριμένη φορά. Και αυτό ήταν που μου έλειπε απο το πρώτο μισό της συναυλίας: η ανατριχίλα.

Στο τέλος ένιωσα την ανάγκη να πάω στα παρασκήνια, μαγνητισμένος. Πέτυχα στον δρόμο τον Buschatz (πρώτο βιολί). Αντί να του πω συγχαρητήρια, η πρώτη λέξη που μου βγήκε αυθόρμητα ήταν "Thank you for this today, just thank you."

54b72ba4e1e3da8356d3151f5011ce92.jpg
 
Last edited:

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Πολύ ωραία η παραστρατημένη χθες το βραδυ. Σκέτη απόλαυση, σκηνικά πολύ υψηλού επιπέδου, οι συντελεστες, η Μυρτώ Παπαθανασίου και ο Δημήτρης Τηλιακός επάξια απέσπασαν τα περισσότερα χειροκροτήματα. Ο Λουκάς Καρυτινός η ορχήστρα, η χορωδία και τα μπαλλετα της ΕΛΣ πάρα πολύ καλά και σε πολύ υψηλό επίπεδο. Χθές για πρώτη φορά είδα απο κοντά το τσιμπάσο, που ειναι οργανο που το αξιοποίησε ο Βέρντι, και που ο εκτελεστής μου εξηγησε επαρκώς τι εστί. Να την παρακολουθήσετε. Ευγε!!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το ερχόμενο Σάββατο 26/11/2016 έχει Carmina Burana. Είναι και έκθεση οπότε καλή ευκαιρία να την απολαύσουμε.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Επειδή υπάρχει ζωή και εκτός Αθηνών, την Παρασκευή λοιπόν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στον κύκλο Μπετόβεν η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει
Εισαγωγή από την όπερα Φιντέλιο
το κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε Ρε μείζονα (έργο 61) και
την 7η Συμφωνία σε Λα μείζονα (έργο 92)
για τους συντελεστές και περισσότερες πληροφορίες
http://www.tch.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=3&cdate=13/1/2017&tcheid=1837
Θα είναι η πρώτη μου γενικά επίσκεψη στο Μ.Μ.Θ.
Εύχομαι να συναντήσω και γνωστούς από την συμπρωτεύουσα
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Κάτι που δεν το είχα δει το είχα δει αρχιτεκτονικά, κάτι που η Λυρική ανέβαζε Γκαλά Ροσσίνι, την Κυριακή βρέθηκα στο Νιάρχος. Αρχιτεκτονικά θαυμάσιο αλλά βρε παιδί μου πολύ γύφτοι.
Στο μπαρ δεν υπήρχαν ποτήρια νερό δωρεάν. Στην Ελλάδα ζούμε ακόμη είναι καλοκαίρι. Δεν είναι το κόστος να αγοράσεις ένα μικρό μπουκάλι νερού είναι θέμα πολιτισμού.
Άσε που δεν υπάρχει πρόσβαση με δημόσια μέσα συγκοινωνίας.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Το Christmas theater είναι ωραίος χώρος
Αλλά το ηχοσυστημα και η ηχητική νομίζω δεν είναι του επιπέδου που αξίζει σε κάποιες από τις κορυφές μουσικές παραστάσεις τους
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Πριν δύο Παρακευές πήγα στο Μέγαρο. Ο λόγος ήταν το πρόγραμμα αλλά κυρίως η ψευδαίσθηση μιας κανονικότητας.
Το πρόγραμμα ήταν
η εισαγωγή από την Πολιορκία της Κορίνθου του Ροσσίνι
το τρίτο κονσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν
η τέταρτη (ιταλική) συμφωνία του Μέντελσον.

Από την εικόνα φαίνεται ότι η ψευδαίσθηση της κανονικότητας δεν υπήρχε.
Λίγοι θεατές, αραιή διάταξη της ορχήστρας, μουσικοί με μάσκες.
Καλή η νεαρή πιανίστρια θεοδώρα Ντόκου καλή και η μαέστρος Φαίδρα Γιαννέλου αλλά γενικά δεν ενθουσιάστηκα.

μΡγαρο.jpg
 
Με αφορμή τα γενέθλια του Μπαχ η φιλαρμονική του Βερολίνου έχει δωρεάν το ορατόριο του Μπαχ
"Κατά Ματθαίον Πάθη" υπό τη διέυθυνση του Ρατλ και του Πήτερ Σέλαρς μέχρι τη Δευτέρα.

BACHS »MATTHÄUS-PASSION« MIT SIMON RATTLE UND PETER SELLARS
Δε θα ήταν η πρώτη μου επιλογή για Bach, αλλά το όλο concept είναι αρκετά φρέσκο και ενδιαφέρον. Και μουσικά βέβαια, μόνο κακό δεν το λες!