Deutsche Grammophon goes techno !!!!!

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
l84676ggf75.jpg


Deutsche Grammophon Recomposed by Carl Craig and Moritz Von Oswald ( 2008 ) ( DG/ Universal)

«Η πρώτη ρυθμική λούπα στην ιστορία της κλασσικής μουσικής είναι το drum pattern του Bolero του Maurice Ravel πάνω στο οποίο χτίζεται το θέμα της μελωδίας».
Κάπως έτσι φέρεται να υποστηρίζει ο Moritz Von Oswald και ενδεχομένως η «αναδόμηση» - recomposition λέγεται εδώ – των κομματιών μεγάλων συνθετών της κλασσικής μουσικής , να έγκειται ακριβώς σε αυτό , στην πρωτόγνωρα νέα , σχεδόν προκλητική και για άλλους ιερόσυλη , οπτική , που εισάγεται εν προκειμένω με την σειρά “Deutsche Grammophon Recomposed” όπου διάφοροι σύγχρονοι δημιουργοί , εφορμούν στα συρτάρια της μεγάλης εταιρίας , ξεσκαλίζουν ηχογραφήσεις και αφού τις περάσουν απ’ ό,τι περίεργο , ανορθόδοξο και «διεστραμμένο» treatment μπορεί να φανταστεί κανείς , οικοδομούν ένα νέο έργο.
Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε ούτε με διασκευές , ούτε με διάφορες εμπορικές κουτοπονηριές όπου κομμάτια κλασσικά , μεταφέρονταν στην σύγχρονη εποχή , προσθέτοντας ένα , συνήθως βαρετό και μονότονο beat , ως μοντέρνο χαλί , πάνω στο οποίο κυριαρχούσαν αναλλοίωτες οι κλασσικές συνθέσεις . Εδώ έχουμε κανονικό sampling , όπου το «παλιό» , το υφιστάμενο τμήμα , υπόκειται σε τέτοιο κόψιμο και ράψιμο , σε τέτοια διαστρέβλωση ( τονική , χρονική ) ώστε το «νέο» να είναι πράγματι καινούργιο .
Ο Carl Craig , ιδιοφυές τέκνο της σκηνής του Detroit techno και ο Moritz Von Oswald , παίρνουν στα χέρια τους ηχογραφήσεις της DG υπό τον Herbert Von Karajan , εκτελέσεις των Bolero και Rhapsodie Espagnole του Ravel καθώς και των Pictures at an Exhibition του Μussorgski ( απαραίτητα σε 16 tracks ) και προβαίνουν στο αδιανόητο : Εκκινούν από το Bolero ( Movement 1 )και το λουπαρισμένο πλέον ρυθμικό του μέρος και καταλήγουν σταδιακά μέσα από 4 μακροσκελή μέρη και με μια λογική εσωτερική που τουλάχιστον στ’ αυτιά μου φαντάζει πλήρης συνοχής , σε μία ξέφρενη , απόλυτα καθαρτική και αχαλίνωτα χορευτική λούπα ( Movement 4 ) για να επανέλθουν μετά από ένα αμπιεντοειδές Interlude ( το δεύτερο μετά το εισαγωγικό ) στο καθηλωτικό Movement 5 , το αποκορύφωμα του δίσκου , αυτό που εκφράζει απόλυτα την υπαρξιακή αγωνία του σημερινού homo digitalis απέναντι στο ελεγειακό παρελθόν του , κλείνοντας με το έκτο και τελευταίο μέρος τον φόρο τιμής του τελευταίου απέναντι στο χθες .
Για μένα , ό,τι πιο ενδιαφέρον άκουσα φέτος .
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Λοιπον, δεν κανω πλακα, ημουν ετοιμος να ανοιξω thread για να σε κραξω που ενω ειχες παρει χαμπαρι αυτη την κυκλοφορια, δεν την ειχες αναφερει μεχρις οτου να τη βαλεις στις επιλογες σου! Μοναχοφαγας δηλαδη!:slapface:

Εχω παθει την πλακα μου κι εγω. Το αλμπουμ λειτουργει τελεια, τουλαχιστον σε εμενα που δε γνωριζω τις αυθεντικες συνθεσεις, εκτος απο το Bolero βεβαια. Κατα τη διαρκεια του σε βαζει σε ενα ιδιαιτερο mood, απο τη μια χορευτικο και απο την αλλη σε βυθιζει ολοενα και πιο πολυ στον καναπε.

Επισης, δεν ξερω για αλλου, αλλα στο συστημα μου ακουγεται ΤΕΛΕΙΑ.

Το εχω πει σε οσους υπαρχει εστω και μια πιθανοτητα να ενδιαφερθουν γι'αυτο.

Εξαιρετικη ιδεα, καταπληκτικο και το αποτελεσμα.
 
Last edited:

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Επισης, δεν ξερω για αλλου, αλλα στο συστημα μου ακουγεται ΤΕΛΕΙΑ.

Δεν ξέρω τι εννοείς τέλεια , αλλά θέλει σύστημα που κατεβαίνει χαμηλά . Εκείνες οι χαμηλές στο Movement 1 αν δεν ακούγονται καλά , δεν λέει .:flipout:
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Δεν ξέρω τι εννοείς τέλεια , αλλά θέλει σύστημα που κατεβαίνει χαμηλά . Εκείνες οι χαμηλές στο Movement 1 αν δεν ακούγονται καλά , δεν λέει .:flipout:

Θεωρητικα, τα ηχεια μου κατεβαινουν στα 28hz. Μια χαρα λεει...χεχε
 
Εμένα θα μ' ενδιέφερε η άποψη του Δαμιανού _ ακόμα και αν είναι σφόδρα αρνητική .:nounder::ernaehrung004:

Ντοκ για το συγκεκριμένο δεν μπορώ να μιλήσω πριν τ' ακούσω. Για το... concept βέβαια, δεν είμαι και πολύ... φίλος. Και δεν αναφέρομαι στις λούπες σε κλασσικές ηχογραφήσεις, αλλά στις λούπες γενικά. :rolleyes:
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Ντοκ για το συγκεκριμένο δεν μπορώ να μιλήσω πριν τ' ακούσω. Για το... concept βέβαια, δεν είμαι και πολύ... φίλος. Και δεν αναφέρομαι στις λούπες σε κλασσικές ηχογραφήσεις, αλλά στις λούπες γενικά. :rolleyes:

Πάντως εκείνο που δεν μου κάνει εντύπωση είναι ένα τέτοιο προτζεκτ έρχεται από την σχολή του Detroit . Πριν από χρόνια έβλεπα ένα ντοκυμαντέρ για την τέκνο και το house του Detroit όπου εμφανιζόντουσαν διάφοροι μαυρούληδες και ανέλυσαν την επίδραση του Stravinsky στη μουσική τους . Beats me :nounder:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Απορώ πως σου άρεσε.
Εσυ ήσουν αρνητικός με τέτοια.
Γιά τους beatles έφαγα εγώ τη φάπα....
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Με μία ακρόαση που έκανα χθες το βράδυ θα έλεγα ότι έχει κάποια ενδιαφέροντα και ατμοσφαιρικά σημεία αλλά η επίγευση που μου άφησε είναι μιας περιποιημένης Muzak. Είναι από τις μουσικές που θα τις προτιμούσα σε συγκεκριμένους χώρους (clubs κλπ). Διευκρινίζω ότι δεν είμαι καθόλου fan της electronica οπότε οι μνηστήρες ας μην αποθαρρυνθούν.
Ίσως όταν το ξανακούσω να το εκτιμήσω περισσότερο.
Πάντως είναι μεγάλο βήμα για την Deutsche Grammophon.
 
Last edited:

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Deutsche Grammophon goes techno !!!!!

Απορώ πως σου άρεσε.
Εσυ ήσουν αρνητικός με τέτοια.
Γιά τους beatles έφαγα εγώ τη φάπα....

αν υπονοείς ότι μοιάζει με εκείνο των beatles , η απάντηση βρίσκεται στο κείμενο . Καμμία σχέση . -bye-
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351

1. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε ούτε με διασκευές , ούτε με διάφορες εμπορικές κουτοπονηριές όπου κομμάτια κλασσικά , μεταφέρονταν στην σύγχρονη εποχή , προσθέτοντας ένα , συνήθως βαρετό και μονότονο beat , ως μοντέρνο χαλί , πάνω στο οποίο κυριαρχούσαν αναλλοίωτες οι κλασσικές συνθέσεις .


2. Εδώ έχουμε κανονικό sampling , όπου το «παλιό» , το υφιστάμενο τμήμα , υπόκειται σε τέτοιο κόψιμο και ράψιμο , σε τέτοια διαστρέβλωση ( τονική , χρονική ) ώστε το «νέο» να είναι πράγματι καινούργιο .
[/FONT][/SIZE][/QUOTE]

αν εννοείς αυτά που είναι γραμμένα στο κείμενο γιά την περίπτωση των beatles ισχύουν το 1. σαφέστατα (δεν υπάρχουν διασκευές, ούτε beat ούτε τίποτα) και φυσικά το 2.

Όπως τα έγραψες, αν δεν είχες τίτλο και άλλες λεπτομέρεις συνθετών κλπ, θα έλεγα ότι τα έγραψες γιά τους beatles και μετανόησες....:grinning-smiley-043
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Deutsche Grammophon goes techno !!!!!

εγώ ακούω, δεν έχω πρόβλημα....
btw το pitchfork media δίνει στο love των beatles 8.5/10...

τώρα αυτό καλό είναι ή κακό ; αν σκεφτείς ότι έχει βάλει 7,5 στην grace jones και 10 στους and you will know us by the trail of dead ( εναν από τους 3 χειρότερους δίσκους όλων των εποχών ) .
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Στεργιε και λοιποι, κατ'εμε ειναι ενας πολυ καλος concept techno δισκος, ο οποιος ακουγεται ουσιαστικα μονο ολοκληρος και οχι αποσπασματικα. Τα 64 λεπτα του λειτουργουν σαν ενα track. Δεν ειναι κανα δημιουργημα υψηλης καλλιτεχνιας, αλλα μια επιτυχημενη υλοποιηση μιας καλης ιδεας.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Στεργιε και λοιποι, κατ'εμε ειναι ενας πολυ καλος concept techno δισκος, ο οποιος ακουγεται ουσιαστικα μονο ολοκληρος και οχι αποσπασματικα. Τα 64 λεπτα του λειτουργουν σαν ενα track. Δεν ειναι κανα δημιουργημα υψηλης καλλιτεχνιας, αλλα μια επιτυχημενη υλοποιηση μιας καλης ιδεας.


Γιατί ; Για πες ένα δημιούργημα υψηλής καλλιτεχνίας το 2008 . -bye-