Ολοι το ξέρουν...

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,024
Αιγάλεω
attachment.php


Ένα απο εκείνα τα ανοιξιάτικα μεσημέρια του ακαδημαϊκού μας βίου, που πρόσταζαν άραγμα στο γρασίδι, καφεδάκι και χαλαρή κουβέντα επι παντός επιστητού με τους φίλους, ήρθε η κουβέντα στους κιθαρίστες. Είχαν αναφερθεί ήδη όλοι οι συνήθεις ύποπτοι όταν κλήθηκα να συνεισφέρω ονόματα.: «Duane Allman», είπα αυθόρμητα και είδα μια αδικαιολόγητη δυσπιστία.
«Άλλο»
«Α, έτσι είστε;» “Neil Young!” για να ακολουθήσουν βροντερά γέλια...
Κάμποσα χρόνια αργότερα, το κίνημα του grunge με επιβεβαίωνε, χρίζοντας τον Neil “godfather”. Που να το φανταζόμασταν...
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,024
Αιγάλεω
Το 1969, ο Young έχοντας εγκαταλείψει το όχημα των Buffalo Springfield, έχει κυκλοφορήσει τον πρώτο του solo δίσκο στο γνώριμο ύφος του folk-country rock.
Οι Rockets είναι την εποχή εκείνη ένα γκρούπ χαμηλής δημοτικότητας, των οποίων τον «πυρήνα» διαλέγει σαν συνοδευτικό του γκρούπ για το επόμενο πόνημα του.
Ετσι ο Danny Whitten- κιθάρα, Billy Talbot-μπάσο και Ralph Molina –τύμπανα βαφτίζονται Crazy Horse και ξεκινάει μια συνεργασία -ορόσημο για την καριέρα του Neil Young.

Everybody Knows this is Nowhere – Neil Young with Crazy Horse (Reprise- 1969)

61MGpEsY-HL._SS500_.jpg


Στο δίσκο αυτό αποτυπώνεται η στροφή του Neil Young σε ένα ηλεκτρικό ήχο που θα γίνει σήμα του κατατεθέν για σειρά ετών. Με τη συνδρομή του γκρούπ, ο Young στην κιθάρα, αναπτύσσει μια τεχνική που απέχει πολύ απο το να χαρακτηριστεί βιρτουόζικη...
Κάθε άλλο. Ήχος κατα το πλείστον με αρκετό drive και έμφαση στις μεσαίες, οξύς, ακατέργαστος, γεμάτος γωνίες, μονολιθικός . Τα riffs και τα σόλα του, επιτομή του μινιμαλισμού μέχρι κακεντρεχείας (απο πλευράς επαϊόντων) για τις ικανότητές του.

Επαναληπτικά riffs της μιάς νότας, σόλο σε μιά χορδή ή άντε σε δύο, να μοιάζει πολλές φορές πως ψελλίζει μουσικές φράσεις, να μετεωρίζεται αμήχανα, να διστάζει πριν χτυπήσει άτσαλα, όντας πλέον εκτός μέτρου όταν το κάνει.
Μου θύμιζε τον οικείο ήχο που ακούγαμε απο τα γκρούπ της γειτονιάς, που παίζαν πίσω απο τα ασβεστωμένα τζάμια του αυτοσχέδιου προβάδικου, τα «δικά τους» κομμάτια.
Κι όμως. Το σκηνικό που στήνεται απο τους τέσσερις- τουλάχιστον στα highlights- αν πιάσεις τον παλμό και αφεθείς, γρήγορα σε βάζει σε μιά δίνη που φορές νομίζεις πως σε γραπώνει απο το λαιμό και σου κόβει τον αέρα.

Στα φωνητικά φυσικά ο Neil, με μεγάλη βοήθεια όμως στις δεύτερες-τρίτες φωνές απο τους υπόλοιπους, χωρίς αντικειμενικά κάτι προς το ξεχωριστό αλλά μάλλον προς το ιδιότυπο.
Κι όμως. Στον καμβά που στήνεται, λιτό και πρωτόλειο, σχεδίασμα μάλλον παρά τελειωμένο έργο, σαν τσαλακωμένη παιδική ζωγραφιά με μουντά χρώματα, το κάθε τραγούδι χτισμένο πάνω στους στίχους του Young αναδύεται ποτε στοχαστικό και εξομολογητικό, επικλητικό και σπαρακτικό, κλειστοφοβικό και καταθλιπτικό, άλλοτε απολογητικό, πληγωμένα τρυφερό, κυρίως πεσσιμιστικό, αλλά τελικά και βαθιά ανθρώπινο.

Δεν μπορώ να πω φυσικά πως είναι ένας «ευχάριστος» δίσκος. Αυτό που μπορώ να πώ με βεβαιότητα είναι πως εδώ βρίσκονται τέσσερις διαχρονικοί «ύμνοι» του ρεπερτορίου του (Cinnamon Girl, Cowgirl in the sand, Down by the River, και το ομότιτλο του δίσκου Everybody knows…), ένας αδάμας το Runnin’ Dry (Requiem for the Rockets) , με την ευρηματική προσθήκη στην ενορχήστρωση του βιολιού που θρηνεί, ενός εξαιρετικού ακουστικού Round and round (Won’t be long) με πολύ καλά φωνητικά και τέλος ενός απλώς καλού country-rock Losing End.
Επανακυκλοφορεί σε πρόσφατο remaster HDCD απο τη σειρα archive του καλλιτέχνη.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
ο Νηλ είναι ωραίος σε όλες τις (αρκετά διαφορετικές) φάσεις της μακράς πορείας του ....
 
17 June 2006
14,350
Ο πιο αγαπημένος μου δίσκος του πάντως, Δεν έχει επανεκδοθεί.
και δεν ξέρω αν κυκλοφόρησε ποτέ και σε CD.
φήμες λένε ότι ακόμα κι ο ίδιος δεν θέλει ούτε να τον βλέπει.

time-fades-away-cover.jpg
 

ecodrifter

Supreme Member
27 January 2009
3,012
Ανηκει στους καλλιτεχνες που ενεπνευσαν τη νεα γενια μουσικων οσο ελαχιστοι, μετρημενοι στα δαχτυλα, απο εκεινη την εποχη. Περα απο το δικο του εργο, αυτο ειναι το μεγαλυτερο επιτευγμα του κατι που τον κρατα ζωντανο και συγχρονο.

Το δευτερο ειναι η συγκλoνιστικες live εμφανισεις του ακομα και σημερα (αληθεια τι εγινε με μια φημη οτι μπορει να παιξει στα μερη μας?)
Ο σκηνοθετης Jonathan Demme, γνωστος για τις μουσικες του ανησυχιες, εχει ξεκινησει μια τριλογια ταινιων (εχει κανει και σε αλλους αλλα τριλογια ειναι πρωτοφανες!) με θεμα τις ζωντανες του εμφανισεις και κυκλοφορησε πριν καποια χρονια το Heart of Gold (υπαρχει στα βιντεαδικα, οπου παιζει αποκλειστικα ακουστικα), ενω πριν λιγο βγηκε η δευτερη με τιτλο "Neil Young Trunk Show".
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Ο πιο αγαπημένος μου δίσκος του πάντως, Δεν έχει επανεκδοθεί.
και δεν ξέρω αν κυκλοφόρησε ποτέ και σε CD.
φήμες λένε ότι ακόμα κι ο ίδιος δεν θέλει ούτε να τον βλέπει.

time-fades-away-cover.jpg

εγώ θέλω να τον βλέπω και να τον ακούω.
Και πάντα (προς μεγάλη σας διαφωνία φυσικά) το Harvest
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
πάντως βρίσκω με μεγάλη μου ικανοποίηση ότι ακολουθεί πιστά το one man dog σύνδρομο...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
ειδικά το heart of gold δεν μου αρέσει.
Πάντως ο δίσκος (μαζί με κανα δυό ακόμα) χαράχτηκε ανεξίτηλα στη μνήμη μου καθώς τον άκουγα στις 15 Ιούλη του 1974, διαβάζοντας μόνος μου γιά τις εισαγωγικές...
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απορώ με τα άσχημα σχόλια κατά του James Taylor και τα διθυραμβικά υπερ του Neil Young. Βέβαια αυτή είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία της μουσικής κατηγορίας , διότι καθρεφτίζει τις διαφορετικές τάσεις και απόψεις με την μέγιστη δυνατή διαφάνεια και προσφέρει την δυνατότητα επανεκτιμήσεων και αλλαγών.
Αλλά βρε παιδί μου από τα λίγα που έχω έχω ακούσει και από τους δυο , όχι μόνο αδυνατώ να διακρίνω την υπεροχή του δεύτερου αλλά αδυνατώ να κατανοήσω τι του βρίσκετε. Εκείνο το βαρετό Harvest πχ με τα μονότονα κατατονικά τραγούδια του - έχεις ακούσει ένα τάχεις ακούσει όλα - χωρίς την παραμικρή έστω ένδειξη προσπάθειας για ενορχηστρωτική ποικιλία ( κατά τι λέω τώρα - υποτυπώδης και τυπική ) .

Τέλος πάντων.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
απορείς με τα άσχημα σχόλια κατά του Taylor, διότι σου έχω κάνει φροντιστήριο....
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Ολοι το ξέρουν...

απορείς με τα άσχημα σχόλια κατά του Taylor, διότι σου έχω κάνει φροντιστήριο....

Εντάξει , μου είχες δώσει τον δίσκο που παρουσίασε ο Busoni ( για την ακρίβεια τον άκουσα πριν στον δώσω ) και ομολογουμένως με εντυπωσίασε η κομψότητα του και οι ωραίες ενορχηστρώσεις του .

Μην μου μιλήσει κανείς για στίχους . Η θέση μου είναι γνωστή και πάγια . Οποιος γράφει ή νομίζει ότι γράφει καλούς στίχους , ας βγάλει βιβλίο .
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Re: Απάντηση: Ολοι το ξέρουν...

Εκείνο το βαρετό Harvest πχ με τα μονότονα κατατονικά τραγούδια του -.

Αυτο σηκωνει μεγαλη κουβεντα!!
Χθες βρδυ και σημερα πρωι εχω πιεσει αφανταστα τον εαυτο μου σε δυο πραγματα.
Πρωτον, να κατανοησω γιατι θεωρουνται καλα και ποιοτικα μονο τα κλαψομ@υνικα
Το δευτερο δεν το γραφω γιατι δεν θα μου ξαναμιλήσει ο Ντοκ:ernaehrung004:
 
Last edited: