[Αφιέρωμα] Η ιστορία της Ελλάδας μέσα από τα πλάνα 8 ταινιών του Παντελή Βούλγαρη

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,138
Λιβαδειά


Οι ταινίες του αποτελούν αιχμηρές κινηματογραφικές ματιές στην ιστορική πορεία της Ελλάδας του 20ού αιώνα,
από το ξεκίνημα της βενιζελικής διακυβέρνησης το ’10 μέχρι την τελευταία περίοδο της δικτατορίας στις αρχές
του ‘70. Εμείς θυμόμαστε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας, μέσα από τα πλάνα των ταινιών του. Εξάλλου,
από την Πέμπτη 12-18/12, παράλληλα με την κυκλοφορία της «Μικράς Αγγλίας» στις αίθουσες, ένα πλήρες
αφιέρωμα της Ταινιοθήκης στην φιλμογραφία του Παντελή Βούλγαρη θα μας ταξιδεύει ξανά στο χρόνο.




tprv.png




"Ελευθέριος Βενιζέλος"

Ψύχραιμη και κατατοπιστική προσωπογραφία ενός από τους σημαντικότερους ηγέτες στην ιστορία της Ελλάδας.
Έργα και (πολεμικές ) ημέρες του Βενιζέλου στην οθόνη (1910-27 ), απαλλαγμένα από συναισθηματικές φορτίσεις
και μικροπολιτικές εντάσεις. Μεγάλη Ελλάδα, Εθνικός Διχασμός, Μικρασιατική Καταστροφή… «Στεγνές» ακαδημαϊκές
λέξεις που παραπέμπουν στην ταραχώδη ιστορία της χώρας αποκτούν σάρκα και οστά στην οθόνη.







"Νύφες"

Καλοκαίρι 1922. Η εικόνα των 700 νυφών που σαλπάρουν ασυνόδευτες στις ΗΠΑ για να συναντήσουν τους μέλλοντες
συζύγους τους είναι συγκλονιστική. Η κυνική λογική του προξενιού έρχεται σε κόντρα με το συναίσθημα καταμεσής
του Ατλαντικού Ωκεανού, με την μοδίστρα Νίκη να ερωτεύεται έναν Αμερικανό φωτογράφο.
Η προπολεμική Ελλάδα κουρελού και ταυτόχρονα όμορφη…







"Μικρά Αγγλία"

Στο ασφυκτικό κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο της Άνδρου του ’30, οι ερωτικές επιθυμίες θυσιάζονται στο βωμό του συμφέροντος.
Το κόστος της υποταγής για την Όρσα και τη Μόσχα στις κυνικές βουλές της μάνας τους θα είναι βαρύ. Το οικογενειακό δράμα
ξετυλίγεται με φόντο την νησιωτική αγριάδα, εκεί που ο αέρας και η θάλασσα διαβρώνουν λογική και επιθυμίες. Μια χώρα που
θέλει να απαλλαχτεί από τα βαρίδια και τη μιζέρια του παρελθόντος… αλλά δεν μπορεί.







"Ψυχή Βαθιά"

Τελευταίοι μήνες του εμφυλίου πολέμου και η Ελλάδα αιμορραγεί ακατάσχετα στον Γράμμο και στο Βίτσι. Δύο στρατευμένα
αδέλφια θα βρεθούν στις βουνοκορφές, το ένα απέναντι στο άλλο, ψάχνοντας να βρουν σκοπό μέσα στα χαρακώματα.
Η ιδέα της εθνικής συμφιλίωσης πρωταγωνιστεί σε μια ακόμη ταινία του Παντελή Βούλγαρη.






Το αφιέρωμα είναι από το Αθηνόραμα.gr

 
Last edited:

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,138
Λιβαδειά
[Αφιέρωμα] Η ιστορία της Ελλάδας μέσα από τα πλάνα 8 ταινιών του Παντελή Βο



"Χάππυ Νταίη"

Ο Εμφύλιος μπορεί να έχει τελειώσει, άλλα τα ίχνη του είναι ακόμη φανερά στη μεταπολεμική Ελλάδα. Σε ένα ξερονήσι θύτες
και θύματα παίρνουν άθελά τους μέρος σε ένα μελαγχολικό παιχνίδι εξουσίας: Σισύφεια μαρτύρια για τους φυλακισμένους
και επίδειξη πυγμής από τους ανθρωποφύλακες. Ένα κομμάτι γης όπου τρέφεται η διχόνοια και η παραφροσύνη βασιλεύει.







"Ακροπόλ"

Στο αθηναϊκό θέατρο οι επιθεωρήσεις παίρνουν διαστάσεις φαντασμαγορικού θεάματος τη δεκαετία του ’50 και ’60.
Εντυπωσιακές παραστάσεις ξετυλίγονται πάνω στο παλκοσένικο, καλύπτοντας με χρώμα και μελωδίες την πολιτικο-
κοινωνική αβεβαιότητα της καθημερινότητας. Σε μια ακόμη ταινία του, ο Έλληνας σκηνοθέτης φέρνει σε πρώτο
πλάνο τον άνθρωπο για να αποκαλύψει το κλίμα μιας ολόκληρης εποχής.







"Πέτρινα Χρόνια"

Ο Μπάμπης και η Ελένη ζούνε κυνηγημένοι εξαιτίας των πολιτικών τους πεποιθήσεων και φυλακίζονται κατά τη
διάρκεια της δικτατορίας. Το δράμα ενός ολόκληρου λαού θα συμπυκνωθεί στην ιστορία δύο ανθρώπων που δεν
λύγισαν από τις δυσκολίες. Η αγάπη και η μητρότητα θα ανθίσουν πίσω από τα κάγκελα σε πείσμα των δυσχερειών.
Τα πέτρινα χρόνια ενός λαού εικονογραφούνται στην οθόνη.







"Το Προξενιό της Άννας"

Λίγο προτού πέσει η χούντα των συνταγματαρχών, ο Βούλγαρης οσφραίνεται την κοινωνική αναδιάρθρωση που συντελείται
στην ελληνική κοινωνία. Ο μικροαστισμός αντικαθιστά την παραδοσιακή συντήρηση και ο κομφορμισμός θεριεύει μέσα στα
επιπλωμένα διαμερίσματα. Ο Βούλγαρης χρησιμοποιεί ως αφορμή ένα προξενιό για να μελετήσει εξουσιαστικές σχέσεις,
νέο-ταξικές διαφορές και την κατάφωρη αδικία.





Το αφιέρωμα είναι από το Αθηνόραμα.gr

 
Last edited: