Αγορά καινούργιου πικαπ

dimitris_av

AVClub Enthusiast
9 January 2011
983
Κηφισια Αττικής
σχετικά με τους μηχανισμούς που υπάρχουν συνδεδεμένοι στους βραχίονες των πικάπ εγώ που έχω ένα παλιό πικάπ το οποίο με το που σηκώνεις το βραχίονα ενεργοποιείται και το μοτέρ περιστροφής του πλατό και όταν τελειώνει ο δίσκος γυρίζει μόνος του πίσω στη Θέση ανάπαυσης ας το πούμε είναι λίγο δυσκολότερο λόγω πολυπλοκότητας αν θες να αναβαθμιστεί ο βραχίονας διότι θα πρέπει τουλάχιστον το θέμα ενεργοποίησης του πλατό να το παρακάμψεις με κύκλωμα.
κάτι το οποίο είναι αν όχι δαπανηρό οποιαδήποτε χρειάζεται γνώση για να γίνει.
 

vlkr

Senior Member
21 August 2010
329
σχετικά με τους μηχανισμούς που υπάρχουν συνδεδεμένοι στους βραχίονες των πικάπ εγώ που έχω ένα παλιό πικάπ το οποίο με το που σηκώνεις το βραχίονα ενεργοποιείται και το μοτέρ περιστροφής του πλατό και όταν τελειώνει ο δίσκος γυρίζει μόνος του πίσω στη Θέση ανάπαυσης ας το πούμε είναι λίγο δυσκολότερο λόγω πολυπλοκότητας αν θες να αναβαθμιστεί ο βραχίονας διότι θα πρέπει τουλάχιστον το θέμα ενεργοποίησης του πλατό να το παρακάμψεις με κύκλωμα.
κάτι το οποίο είναι αν όχι δαπανηρό οποιαδήποτε χρειάζεται γνώση για να γίνει.

κι εμενα είναι έτσι αλλά όταν τελειώνει ο δίσκος απλά σηκώνεται χωρίς να επιστρέφει.Την ώρα που παίζει ο δίσκος όμως ο μηχανισμός δεν λειτουργεί,είναι ακίνητος.Όπότε διερωτώμαι πως επεμβαίνει στον ήχο και γιατί να διαλέξω τη ''σανίδα με πόδια'' και να στερηθώ την ευκολία?
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,762
Πολλα μπορει (δικαιολογημενα) να ακουγονται παραξενα στο θεμα πικαπ.Το πικαπ ειναι μια μηχανικη κατασκευη που αποτελειται απο εξαρτηματα που το καθενα εχει τους δικους του θορυβους και κραδασμους.Ειναι μια συνταγη διαφορων υλικων που πρεπει να δεσουν μεταξυ τους.Ειτε "σανιδες" , ειτε πλαστικα ειτε μεταλλα και τελος δεν εχει.Το μεγαλο προβλημα σε ολα ειναι οτι υπαρχει και μια βελονα που δυστυχως τα διαβαζει αυτα.Οπως και να το δεις η να το δικαιολογησεις, η ευκολιες εχουν "κοστος" εκτος κι αν μελετηθουν ολα σοβαρα και εφαρμοστουν αψογα ωστε να μην επεμβαινουν (πραγμα δυσκολο) στο ηχητικο αποτελεσμα. Ενα ακρυλικο πλατω δεν ειναι ουτε "χειροτερο" ουτε "καλυτερο" απο ενα μεταλλικο.Αναλογα με την κατασκευη και εφαρμογη του,το καθε υλικο μπορει να δουλεψει καλα και αποτελεσματικα.Οσον αφορα την "σανιδα" αν ηταν τοσο ευκολο,πολλοι θα εφτιαχναν καλυτερα πικαπ απο τα καλα "πικαπ σανιδας".Και επειδη αναφερθηκε και η rega, να πουμε οτι το πικαπ εχει και ενα βραχιονα.Αν μη τι αλλο, σε εναν rega μπορουν να μπουν λογω της εξαιρετικης τους κατασκευης και σχεδιασης πολυ καλες,ακομη και πολυ ακριβες κεφαλες,κατι που δεν μπορει στους πλειστους βραχιονες.Η απλοτητα στο πικαπ,ειναι σε γενικες γραμμες θετικο προσον.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Το όλο θέμα είναι περίπλοκο ...
Θα συμφωνήσω ότι η κάθε περίπτωση πικαπ είναι διαφορετική ακόμη και αν μιλάμε για πικαπ με αυτοματισμούς .
Στο πικαπ δεν είναι μόνο ο βραχίονας και η κεφαλή είναι συνδυασμός υλικών που έχουν συνδυαστεί η μανιμαλιστική σχεδίαση επιφέρει σε κάποιες περιπτώσεις αποτέλεσμα όχι όμως σε όλες τις περιπτώσεις ακόμη και στην σχεδίαση ενισχυτικών ,ανάλογα την περίπτωση ...
Το ερώτημα που τίθεται είναι ότι βάζουμε έναν αξιόλογο βραχίονα με μια σανίδα με μια τροφοδοσία της πλάκας και ένα πλαστικό -ακρυλικό πλατώ ;
Η φτιάχνουμε ένα πικαπ με αυτοματισμούς άραγε μπορούν σήμερα να το φτιάξουν η τα ρίχνουν όλα στο γνωστό marketing ότι αλλοιώνουν το ηχητικό αποτέλεσμα .
Και ιδού η απάντηση πικαπ δεκαετίας του 70 με αυτοματισμούς dual.

80558725-8D13-4390-BCB9-AEECE23B765B.jpg68A2A8FD-A89E-4CB9-9B7F-2188CB81099E.jpgDA0C77A3-06E5-406C-A151-A95274BF8BCD.jpgBB1D6686-FA0D-41C8-A4C8-556C5A3A05FE.jpg499EFCE9-A31F-4F6F-A32E-2B4F8D3045BE.jpg38C105E7-CB1D-42F9-993C-46206ED10124.jpgC7BE20DD-1E62-44FD-A8B6-9B00752CF3FD.jpgD6BDCD92-BBCF-4017-B8EF-86174546E46D.jpg181AEA74-25D6-4E75-B4DC-44F5E48CE761.jpgE84F25B7-F05A-4F47-8812-E3129DB17A87.jpgDACF18ED-C4C7-4F32-84A9-E5EF060975E0.jpg8E6A731F-B1C7-4A3D-B036-C03B97F8494E.jpg3A735292-65E2-40C6-B2B4-5FBDC4F29831.jpgD10E1F3F-87F0-41C6-9A73-ECACDA68726E.jpg
 
Last edited by a moderator:

dimitris_av

AVClub Enthusiast
9 January 2011
983
Κηφισια Αττικής
Καλησπέρα και πάλι μετά από λίγο καιρό επανέρχομαι στο νήμα.
ο λόγος που έλλειψα ήταν διότι σχεδόν με την έναρξη της αναζήτησης μου για καινούργιο πικάπ ο φίλος Πανίκος (Audiolytic) μου προσέφερε ένα πολύ καλό πικάπ σε πολύ καλή προσφορά και δεν γινόταν να μην το δεχτώ
οπότε αυτή τη στιγμή ένα πολύ ωραίο Rega P3-24 κοσμεί πλέον τη σύνθεσή μου.
θα επανέλθω με φωτογραφίες και εντυπώσεις καθότι δεν βρήκα το χρόνο να το ακούσω όπως θέλω εννοείται.
 

john gabriel

AVClub Enthusiast
Aυτο φιλε μου είναι ότι καλυτερο να το χαιρεσαι η επιλογή είναι μια χαρα!!! καλες ακροασεις να εχεις και γεμισε την δισκοθηκη σου το συγκεκριμενο πικ-απ είναι πολύ τιμιο για τα λεφτα του!!! -bye-
 

dimitris_av

AVClub Enthusiast
9 January 2011
983
Κηφισια Αττικής
Αρχικά να πω για το πικάπ ότι εκ πρώτης όψεως μιλάμε για μία στιβαρή κατασκευή από σωστά υλικά. θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπηρετεί σωστά τις βασικές αρχές αναπαραγωγής ενός βινυλίου.
χωρίς πολλά-πολλά, βασικά - σωστά υλικά, τοποθετημένα όπως πρέπει με αντοχή στο χρόνο και στη χρήση. αυτό θέλει κάποιος από ένα πικάπ μιας και οι αρχές λειτουργίας είναι ένας στιβαρός σωστός βραχίονας ο οποίος θα κρατάει την κεφαλή επάνω από το δίσκο σωστά αιωρούμενη όπου μόνο το βάρος της θα εφαρμόζεται πάνω χωρίς να της προσθέτει κάποια άλλη δύναμη και το πλατό το οποίο περιστρέφει τον δίσκο απόλυτα παράλληλα στον ορίζοντα και σαν σε κενό αέρος ιδεατά.
αυτές είναι οι δύο βασικές αρχές ενός πικάπ.
Το σασί του πικάπ είναι από MDF ξύλινο αντοχής ώστε να μην προκύπτουν κραδασμοί και να γίνονται και σωστές αποσβέσεις των όποιων συντονισμών προκύψουν από το μοτέρ που είναι βιδωμένο επάνω του ή από εξωγενείς παράγοντες.
το πλατό φαίνεται σωστό και βαρυ μιας και είναι από ένα πόντο ίσως και παραπάνω παχύ γυαλί αποτελώνταςι περίπου το 80% μην πω παραπάνω του βάρους όλου του πικάπ. αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο δίσκος που κάθεται επάνω του σε συνδυασμό με ένα record clamp να δημιουργεί μία βαριά μάζα η οποία θα περιστρέφεται κάτω από την κεφαλή δημιουργώντας στιβαρότητα στην ανάγνωση
Και ο βραχίονας όπου είναι ο δοκιμασμένος και μη εξαιρετέος rb301 ο οποίος είναι πολύ δεμένος άκαμπτος στιβαρός, ώστε η κεφαλή να μην έχει περιθώριο να ξεφύγει πέραν από την ανάγνωση του αυλακιού του δίσκου.
ο φίλτατος πανικός είχε την καλοσύνη μαζί με το πικάπ να μου δώσει σετατισμένηι και την κεφαλή της audiotechnica την ΑΤ3600L, μία εισαγωγική κεφαλή της audiotechnica σφαιρική η οποία αναπαράγει σωστά και με ακρίβεια το υλικό του δίσκου με μία κάποια γενίκευση αν μπορώ να πω βέβαια δηλαδή δεν έχει κάποιο ηχόχρωμα συγκεκριμένο την άκουσα χωρίς βέβαια να την έχω στρώσει γιατί προφανώς είναι θεωρώ καινούργια ίσως και άστρωτη, απλά θεώρησα σκόπιμο να βάλω την κεφαλή που ήδη έχω την autotechnica ΑΤΝ120Ε η οποία είναι ελλειπτική και πιο ακριβής ως προς την αναπαραγωγή του ήχου ώστε να διαπιστώσω επακριβώς στο ίδιο ηχοσύστημα με τη μόνη διαφορά το πικάπ ( ενισχυτές, καλωδιώσεις, ηχεία και κεφαλή παραμένουν τα ίδια) την διαφορά στον ήχο που προκύπτει ώστε να βγάλω ασφαλές συμπέρασμα για αυτό.
Φωτογραφίες θα ανεβάσω σύντομα μιας και τη διαδικασία είμαι ξένος.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,622
Kως
Να το χαίρεσαι..Βρετανική απλότητα,πιστεύω ότι σηκώνει πολύ καλύτερη κεφαλή.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Εγώ πάλι με αυτά που διάβασα αναρωτιέμαι αν ένα καλό phono,τροφοδοσία ,πλατό δεν παίζουν ρόλο και εντέλει ακόμη και αν οι αυτοματισμοί αλλοιώνουν τον ήχο ...(ανάλογα την περίπτωση )
Δηλαδή άραγε αν κάποιος θελήσει να έχει δυο βραχίονες θα έχουμε αλλοίωση του ήχου ;περί μανιμαλιστικής σχεδίασης του πικαπ δεν μιλάμε ;
Η ακόμη κσι αν έχουμε έλεγχο του pitch που επιβάλλουν κάποιες ηχογραφήσεις θα έχουμε ακριβώς το ίδιο ;
Δηλαδή κάποτε η αγγλική Gerard διάλεξε λάθος δρόμο ; Για απλή αγγλική σχεδίαση δεν μιλάμε ;

Τι να πει και αυτή η άμοιρη Technics για την επιλογή των υλικών στο καινούργιο πλατό της και όσα έχει επιλέξει στην σχεδίαση ,κινητήρας τροφοδοσία άραγε να ακούγονται ;
 

Attachments

  • BACF3B88-A7A1-4964-A61F-66719A27FF42.jpeg
    BACF3B88-A7A1-4964-A61F-66719A27FF42.jpeg
    96.2 KB · Views: 246
  • C1536E8A-2CF6-40B9-8971-F8E8D072BF48.jpeg
    C1536E8A-2CF6-40B9-8971-F8E8D072BF48.jpeg
    62.8 KB · Views: 244
  • 5228028D-779A-44F9-8715-AE558733151C.jpeg
    5228028D-779A-44F9-8715-AE558733151C.jpeg
    33 KB · Views: 244

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,762
Δηλαδη Μακη,θεωρεις εναν καλο δευτερο βραχιονα σε ενα καλοσχεδιασμενο πικαπ εξ'ισου η περισοτερο "ζημιογονο" με τα πλαστικα γραναζια,τα ελατηρια, και ενα απλο πυρο/παλουκι για να κινουνται ολα αυτα σε ενα αυτοματο πικαπ των 100-200 ευρω ακομη και ακριβοτερο ?
Η ιδεα της garrard τοτε με τον βραχιονα εκεινο,ηταν απλα φοβερη αλλα η υλοποιηση πιθανον να μην ηταν αψογη λογω αλλων τεχνικων δυσκολιων.Βλεπουμε σημερα παρομοιους βραχιονες βασισμενους σε εκεινη την ιδεα της garrard που κοστιζουν ισα με ενα αυτοκινητο !!!!!
Ειπε κανενας οτι δεν παιζουν ρολο τα phono η τα τροφοδοτικα ? Αλλα σε ενα δεδομενο μπατζετ οι προτεραιοτητες δινονται στα πλεον σημαντικα ενος πικαπ.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Εντάξει είναι και το μπάτζετ που θέτει ο κατασκευαστής ...
Αλλά αυτά που ακούγονται σίγουρα είναι κεφαλή -μάζα -βραχίονας -πλατό -τροφοδοσία -phono.
Θεωρώ αυτονόητο σε ένα καλοσχεδιασμένο πικαπ γιατί να μην μπορείς να παίξεις με δεύτερο βραχίονα ,φυσικά απευθύνεται σε φανατικούς του βινυλίου που θέλουν να έχουν δεύτερη κεφαλή γιατί κακά τα ψέματα υπάρχουν κάποιες πχ που είναι ιδανικές για κλασική ,rock κτλ.
Την εποχή εκείνη βγήκαν αριστουργήματα για τον απλούστατο λόγο όλοι άκουγαν βυνίλιο που μέσω μαζικής παραγωγής οι τιμές δεν ήταν στο θεό τουλάχιστον εκεί έξω .
Και φυσικά υπήρχαν και άγνωστες εταιρίες για εδώ που άμα τα άκουγες ...
Ορίστε ένα παράδειγμα που έχει να κάνει με την συνολική σχεδίαση παρόλο που έπαιζε με μια φτηνή κεφαλή .
 

Attachments

  • FB285084-56B2-463B-A9C7-95A17421873D.jpeg
    FB285084-56B2-463B-A9C7-95A17421873D.jpeg
    21.4 KB · Views: 193

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,762
Απάντηση: Re: Αγορά καινούργιου πικαπ

γιατί να μην μπορείς να παίξεις με δεύτερο βραχίονα

Φυσικα και μπορεις να παιξεις και με δυο και με τρεις βραχιονες δεν αντιλεγω σ'αυτο.Στο garrard μου δυο εχω, φιλος στο TW acoustics του εχει τρεις, και αλλος σε micro seiki εχει δυο. Για τους πολυπλοκους αυτοματισμους ειναι που δεν θεωρω αναγκαιους.Βασικα τους θεωρω αχρειαστους , ειδικα οταν μιλαμε και για φθηνα πικαπ.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,762
Απάντηση: Re: Αγορά καινούργιου πικαπ

MakisM;1058457241θέλουν να έχουν δεύτερη κεφαλή γιατί κακά τα ψέματα υπάρχουν κάποιες πχ που είναι ιδανικές για κλασική said:
Οχι τοσο αυτο,αλλα με δυο βραχιονες διαφορετικης μαζας, διευρυνεις τις δυνατοτητες χρησης κεφαλων με διαφορετικες ενδοτικοτητες κλπ.....
Σημερα, που το πικαπ εδω και δεκαετιες.......... "πεθαινει" :flipout:....... ειναι η εποχη που "ψαρευεις" τα διαμαντια της τοτε εποχης σε λογικες τιμες και γλυτωνεις πολλα λεφτα απο τα "διαμαντια" της σημερινης εποχης που απλα δεν εχουν να προσφερουν τιποτα περισοτερο απο τους παππουδες τους, μην πω οτι πολλα δεν πλησιαζουν καν. Και ο λογος ειναι απλος.Σημερα,πολλα πικαπ ειναι πανακριβα λογω "μοδας" και οχι διοτι οντως ειναι ακριβα σαν κατασκευες.
Λεγοντας πικαπ,βαζω και τους βραχιονες μεσα, ιδιως αυτους. Εκει να δεις διαμαντια που υπηρχαν τοτε.
 

peperr

AVClub Addicted Member
25 May 2011
1,532
Marathon Lake
Καλησπέρα σε όλους
Το πλατό μου (Thorens TD166) απεβίωσε και είμαι σε διαδικασία αναζήτησης ενός νεόυ πικαπ.
Το θέλω χωρίς usb, ηχεία και άλλα συναφή, να είναι αυτόματο (γιατί με παίρνει ο ύπνος) και να μην κοστίζει πάνω από 150-200 ευρώ.
Αν μπορείτε να με κατευθύνετε θα το εκτιμούσα δεόντως, ευχαριστώ πολύ
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,084
Αγιοι Αναργυροι
Re: Απάντηση: Αγορά καινούργιου πικαπ

Έπεσε πάνω του μια ντουλάπα και έγινε τρία κομμάτια, πονάει η ψυχή μου

για βάλε φωτό να δούμε την ζημιά.
ίσως μπορεί να γίνει κάτι.. δεν νομίζω να έγινε 3 κομμάτια λες και κόπηκε με αλυσοπρίονο