Air Force Planes

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,153
Εκεί ψηλά.....


 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,153
Εκεί ψηλά.....
Sidekick.jpg
F-35-weapons-bay.bmp




Με βάση πάντα το αμερικανικό δημοσίευμα, τα πρώτα F-35A που θα εξοπλιστούν με τον ειδικό μηχανισμό συγκράτησης και άφεσης (ονομάζεται sidekick) και τρίτου πυραύλου ΑΙΜ-120 σε κάθε μία από τις εσωτερικές καταπακτές οπλισμού τους, θα είναι πιθανότατα, αυτά του Block 15.

Η πληροφορία που προέρχεται από έγγραφα του Ναυτικού των ΗΠΑ, εφόσον επιβεβαιωθεί, σηματοδοτεί την αύξηση της χωρητικότητας σε φορτίο πυραύλων αέρος- αέρος, στα αεροσκάφη των εκδόσεων -Α και -C που θα εγκαταλείψουν τις γραμμές συναρμολόγησης του One Mile Plant στο Fort Worth του Τέξας, από το τέλος του τρέχοντος έτους (2023).

Η δυνατότητα εσωτερικής μεταφοράς έξι πυραύλων αέρος – αέρος δυνατοτήτων BVR (προσβολής στόχων πέραν του οπτικού ορίζοντα δηλαδή…), περιλαμβάνονταν στις αρχικές προδιαγραφές του F-35/JSF. Χρειάστηκε να μεσολαβήσουν όμως δύο σχεδόν δεκαετίες για να γίνει πραγματικότητα!

 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,153
Εκεί ψηλά.....
Η Αθήνα αναμένει από μέρα σε μέρα την επίσημη απάντηση (LOA) από το Κογκρέσο για τα μαχητικά 5ης γενιάς F-35.

Και την ίδια στιγμή ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ πρέπει να «στρώσουν» από τώρα το έδαφος ώστε όταν φτάσουμε στο 2028 και μετά τα πάντα να είναι έτοιμα στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας. Σχεδόν από τότε που είχε αποφασιστεί το εξελικτικό βήμα της πολεμικής αεροπορίας στην 5η γενιά μαχητικών με τις πραγματικές stealth δυνατότητες, η 117 πτέρυγα μάχης θεωρούνταν το φαβορί για την μετατροπή της στην πιο προηγμένη βάση.

Και από φιλοξενούσα τα θρυλικά και αξιόπιστα F-4 Phantom, στα τέλη της δεκαετίας θα πετούν από εκεί τα νέα αεροσκάφη F-35. Η επισημοποίηση της απόφασης για την stealth βάση έγινε γνωστή δια στόματος του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος περιόδευσε στην Ηλεία αλλά αποκάλυψε τα επόμενα σχέδια από την προεκλογική του ομιλία στην Πάτρα.

Πάντως ο σχεδιασμός της πολεμικής αεροπορίας απ’ ότι όλα δείχνουν είναι πως μέχρις ότου τροχοδρομήσουν τα stealth αεροσκάφη στην Ελλάδα, στην 117 πτέρυγα μάχης θα συνεχίσει να χτυπά η «καρδιά» της 338 μοίρας «Άρης» με τα Phantom τα οποία θ’ αποσυρθούν στα τέλη της δεκαετίας.


Την ίδια στιγμή η παλαιότητα των εγκαταστάσεων της 117 πτέρυγας σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις που θέτει η αμερικανική πλευρά για θέματα ασφαλείας, ηλεκτρονικού εξοπλισμού, διαλειτουργικών εγκαταστάσεων, κ.α., φέρνουν ήδη προ των πυλών την απαιτητική αλλαγή σελίδας για την πολεμική αεροπορία.


Ακόμη και η θέση που θα χει στο μέλλον κάθε stealth μαχητικό πρέπει από τώρα να προκαθοριστεί κι εκεί ακριβώς- είτε αυτή είναι shelter είτε εξωτερική- θα πρέπει να διαθέτει οπτική ίνα μιας και το κάθε αεροσκάφος με την επιστροφή του στην βάση, μέσω της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα ελέγχεται και βεβαίως θα δίνει στην μητρική ηλεκτρονική βάση όλα τα δεδομένα.

Μάλιστα τα πάντα όπως έχει ξεκαθαριστεί από την ελληνική πλευρά θα δημιουργηθούν υπό την επίβλεψη του Γενικού Επιτελείου και του αεροπορικού επιτελείου, διότι τα λεγόμενα SSI ( Security of Supply and Imformation) θεωρήθηκαν περιττά από την στρατιωτική και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής άμυνας. Πάντως με την άφιξη της επιστολής- απάντησης από το Κογκρέσο (Letter of Availability), η Αθήνα θα γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια της αμερικανικής πρότασης με την οποία η Αθήνα θα βρίσκεται στην είσοδο του club της 5ης γενιάς.

Σε πρόσφατο δημοσίευμα της Wall Street Journal αναφέρονταν ότι η Ελλάδα θα προμηθευτεί 30 F-35. Το ελληνικό αίτημα αφορά 20+20 αεροσκάφη 5ης γενιάς και η άφιξη της απάντησης από το Κογκρέσο κατ ουσία μεταφράζεται και ως εκκίνηση των συζητήσεων για την προετοιμασία συμβασιοποίησης. Σε παγκόσμιο επίπεδο ήδη πετούν περισσότερα από 860 stealth μαχητικά σε 21 χώρες, ενώ στην Γηραιά Ήπειρο τα F-35 έχουν ξεπεράσει τα 500.
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,730
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Αναμεσα στην γεννηση του U-2 και SR-71 ... υπηρξε ενα προγραμμα above top secret ... που θα πετουσε στα 30 χλμ και 2μισυ mach.
ΠΟΤΕ δεν υλοποιηθηκε. Εαν ειχε υλοποιηθει, το SR-71 δεν θα γινοταν ποτε πραξη. Θυμιζε σκαδαλωδως την "ιπταμενη νεκροφορα"
το γνωστο (και πολυ μικροτερο) F-104. Με μια χτυπητη διαφορα > οι κινητηρες βρισκονταν στα ακροπτερυγα. Υπηρχαν και αλλες
διαφορες ! Καυσιμο θα ηταν το Υδρογονο. Βεβαια, το 1957, οποιος (πτεραρχος) ακουγε για Υδρογονο, μεταβολη και απομακρυνση.
Ομως το Υδρογονο ειναι ΤΡΕΙΣ φορες πιο αποδοτικο απο την κηροζινη. Το προβλημα ειναι ο ογκος του. Απαιτει ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ φορες
μεγαλυτερα τεποζιτα απο οτι της κηροζινης. Οποτε οι σχεδιαστες του Lockheed CL-400 Suntan, σχεδιασαν ενα υπερηχητικο τερας
50% μακρυτερο αυτο ενος Β-52 (!!!) μονο και μονο για να χωρεσει το υδρογονο μεσα στις πτερυγες. Ακομα και ετσι, ισως χρειαζοταν
και δευτερο Suntan σε ρολο .... ανεφοδιαστη ! Ξεκαθαρα αναποτελεσματικη λυση. Το project εγκαταλειφθηκε μεσα σε 9 μηνες. Ομως
εδωσε υπερπολυτιμες πληροφοριες σε δυο τομεις. 1) Χρηση και αποθηκευση Υδρογονου (που αποδειχθηκαν σωτηρια στις αποστολες
Apollo που μας πηγαν στην σεληνη) και 2) σκυταλη στην δημιουργια του SR-71 !!!


 
Last edited: