Αμιγώς ψηφιακοί ενισχυτές

platon

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,539
Τα ξαναέγραψα στο σχετικό θρεντ, με τα Klipsch RF-7 μου (βέβαια μιλάμε για 102db ευαισθησία, έστω και στα χαρτιά) έδινε καταπληκτικές μεσαίες. Δυστυχώς αν και έπιανα εντάσεις, το μπάσο ήταν αναιμικό, τα μεγάλα μεγάφωνα θέλουν τελικώς το ρεύμα τους, έστω και με λίγα βατ.




O T-amp οταν μετρηθηκε, εδειξε πτωση απο τα 50Ηζ περιπου και κατω, γι´αυτο και το αναιμικο μπασο.
 

sprsk

Senior Member
10 November 2007
673
Μου αρέσει κάποιες φορές να βλέπω παλιά θέματα γεμάτα υποσχέσεις και να ρωτάω ...

Τί έγινε 5 χρόνια μετά ... τι θα γίνει σε άλλα 5 ?

Οι ψηφιακές υλοποιήσεις κατέκλυσαν την αγορά ? Μετα από 5 χρόνια τι πρόσθεσαν στο οπλοστάσιο τους /.
Ποιες υλοποιήσεις παίζουν με αξιώσεις ? ... κλπ
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
Να ρωτήσω κάτι; Γιατί βάζετε τόσα στεγανά στην συζήτηση; Τι θα πεί αμιγώς ψηφιακοι ή μπασταρδεμένοι; Φαντάζεστε μια ανάλογη συζήτηση πρίν απο 40 χρόνα;
Aμιγώς λαμπάτοι ή μασταρδεμένοι;

H τεχνολογία είτε μας αρέσει είτε όχι προχωράει και προοδεύει ως προς τα προσφερόμενα γιατην τιμή. Οκ οι πρώτοι διακοπτικοί, ψηφιακοί ενισχυτές "δεν ακουγόντυσαν" γιατί μήπως ακουγόντουσαν οι πρώτοι τραντζιστοράτοι;

Γνώμη μου είναι οτι άσχετα με τον βαθμό της ..ψηφιακήςτους καθαροτητας αυτοί οι ενισχυτές κρατούν το μέλλον του HI-FI και την πρόοδο του.. Το παιχνίδι με τις πηγές έχει ήδη κριθεί και μένει να κάτσει λίγο το πράγμα στο θέμα χρηστικότητας interface. To επόμενο βήμα θα είναι οι ενισχυτές οι οποίοι βαθμιαία θα ενσωματώσουν και το θέμα πηγής ακόμα και απο αναλογική είσοδο. Η devaliet νομίζω οτι έδειξε το μέλλον και αν και ηχητικά ο ακριβός της ενισχυτής έχανε λίγους πόντους ως προς την ατμοσφαιρικότητα του Pure Class A Mossfet που χρησιμοποιώ σε όλα τα άλλα τον είχε φτάσει και ίσως ξεπεράσει ..ακόμα και στο ψηφιακό phono ενώ στο θέμα της χρηστικότητας/οδήγησης και ενεργειακής απόδοσης ούτε συζήτηση..

Σε πιό γίηνα βαλάντια έχουν κάνει την εμφάνισή τους διακπτικοί ενισχυτές που κάνους τους περισσότερους αντίστοιχης τιμής συμβατικούς να ντρέπονται. Ο Primare I 32 ο καλύτερος all round παίκτης στην κατηγορία του αφού συνδυάζει την ορμή και ταχύτητα της καθαρής τάξης Α με την ατμοσφαιρικότητα και ζεστασιά ενός καλού λαμπάτου και την καθαρότητα ενός πολύ ακριβότερου τραντζιστοράτου ενισχυτή, τί κιαν είναι ψηφιακός;

Eιδικά στα μεσαία βαλάντια νομίζω είναι που αυτή η τεχνολογία έχει εισβάλει και πολύ σύντομα θα μεσουρανεί λοξοκοιτώντας αναλογικά τέρατα. Στα τέρατα οπου μολογουμένως η αναλογική τεχνολογία έχει φτάσει σε άκρως υψηλά επίπεδα ο ανταγωνισμός ακόμα είναι και θα συνεχίσει για πολά χρόνια να είναι σκληρός αλλα ακόμα και εκεί οι ψηφιακοί θα κάνουν την διαφορά στην κατανάλωση, ευχρηστία και ευκοία τους αφού θα είναι απαλλαγμένοι απο πολλές ιδιοτροπίες των αναλογικών τους ανταγωγιστών.

Το μέλλον του HI-FI και ν μερει του Η-ΕΝD σε δέκα χρόνια θα είναι αμγώς ψηφιακά συστήματα εώς τις μπόρνες του τελικού που θαμπορύν να δεχτούν και αναλογικές πηγές και θα αποτελούνται απο ελάχιστα κομμάτια.

Η αρχή πλέον έχει γίνει και το ποτάμι ώς γνωστόν δεν γυρίζει πίσω.

Είμαι πεπεισμένος οτι έχει γίνει για το καλό του χόμπυ μας έστω και ακούσια..
 
Last edited:

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Βλέποντας το νήμα θυμήθηκα ότι η μόνη μου επαφή μέχρι σήμερα με ενισχυτές class D ήταν μέσω της μικρής αμερικανικής εταιρείας CIAUDIO. Δύο monoblock κουτάκια, με καλές οδηγικές ικανότητες, προσιτή τιμή και καλή κατασκευή που ενέπνεε αξιοπιστία. Δε γνωρίζω αν είναι αμιγώς ψηφιακοί ή "μπασταρδεμένοι" αλλά ήταν ιδιαίτερα καλόηχα χωρίς να χαρακτηρίζονται από τα ελαττώματα που παλαιότερα συνόδευαν αυτή τη σχολή.
Πρέπει, αν θυμάμαι καλά, να ήταν αυτά:


http://ciaudio.com/products/D100B
 

economides

AVClub Addicted Member
21 October 2008
2,809
Αθηνα !!!!
The last two months I listen with Active speakers (B & O Beolab 3) which incorporate 2 ICE power amps.

I am truly amazed by the sound, I had a wrong impression about class D amps.
 

Λάκης

AVClub Fanatic
26 September 2007
13,844
Είμαι παντού
εννοω οτι οι αμιγως ψηφιακοι ειναι στην ουσια παουερ ντακ.
Τους τροφοδοτεις με ψηφιακο σημα κατ'ευθειαν,χωρις να παρεμβαλεται ντακ και χωρις εξτρα καλωδια και τροφοδοσιες.
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Εμένα πάντως η επαφή μου με τα (λεγόμενα) ψηφιακά (Ncore),μου άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις ειδικά στον κλάδο των χαμηλών.
Απόλυτος έλεγχος,μεγάλη διαθέσιμη ισχύς,απουσία οποιασδήποτε παραμόρφωσης,ουδέτερος ήχος που είναι εύκολο για κάποιον να τον φέρει στα μέτρα του φροντίζοντας προηγούμενα κομμάτια της αλυσίδας.
Και μόνο το γεγονός πως το προηγούμενο καθήκον τους ήταν να χορεύουν στο ταψί ένα ζευγάρι 802D,τα λέει όλα.
Στον κλάδο των υψηλών πάντως διακρίνει κανείς κάποια έλλειψη η οποία είναι λιγάκι απροσδιόριστη.
Ίσως να φταίει το ότι εγώ έχω συνηθίσει να ακούω μηχανάκια που είναι στην ζεστή πλευρά του ουδέτερου μεν,αναλυτικά δε.
Αν είχα πάντως τίποτα απαιτητικά ηχεία και δεν είχα στην τσέπη διαθέσιμο δεκαχίλιαρο,μάλλον κατά εκεί θα κοιτούσα....
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,954
Μελίσσια
Re: Απάντηση: Αμιγώς ψηφιακοί ενισχυτές

εννοω οτι οι αμιγως ψηφιακοι ειναι στην ουσια παουερ ντακ.
Τους τροφοδοτεις με ψηφιακο σημα κατ'ευθειαν,χωρις να παρεμβαλεται ντακ και χωρις εξτρα καλωδια και τροφοδοσιες.
Σωστό και αυτό.
Βέβαια από την άλλη περιορίζεσαι στις δυνατότητες του dac του ενισχυτή, ενώ αν τον τροφοδοτήσεις με αναλογικό σήμα μετατρέπεις το σήμα ξανά-μανά με οτι σημαινει αυτο.

H 1η μου επαφή με ψηφιακό ενισχυτή (esoteric) μου άφησε μια γλυκόξυνη γεύση, όμως η 2η μόνο γλυκιά (primare).
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Re: Απάντηση: Αμιγώς ψηφιακοί ενισχυτές

H 1η μου επαφή με ψηφιακό ενισχυτή (esoteric) μου άφησε μια γλυκόξυνη γεύση, όμως η 2η μόνο γλυκιά (primare).

Θέλουν προσεκτικό ταίριασμα από ό,τι λέγεται Κωστή. Εσύ ήσουν ένα το πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Το πρώτο ταίριασμα του esoteric ανυπόφορο, το δεύτερο εκθαμβωτικό!
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
O primare δε έχει τέτοιες ιδιοτροπίες. Τουλάχιστον απο όσο τον έχω ακούσει.
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
και δικά μας παιδιά έχουν φτιάξει ψηφιακό ενισχυτή χωρίς μετατροπή του ψηφιακού σήματος
http://www.audio-4-soul.com/en/products.htm

class d ειναι και αυτος αλλα εχει dac μεσα.μπραβο στα παιδια παντως.

μαλλον μονο ο nad εχει απομεινη αμιγως ψηφιακος.παλια υπηραχαν και αλλοι,sharp,tag
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
class d ειναι και αυτος αλλα εχει dac μεσα.μπραβο στα παιδια παντως.

μαλλον μονο ο nad εχει απομεινη αμιγως ψηφιακος.παλια υπηραχαν και αλλοι,sharp,tag

ετσι ακριβος ειναι. αμιγως ψηφιακοι ειναι ελαχιστοι οπως ο sharp sm sx 100 (κακες κριτικες) και ο NAD ο οποιος μαλλον πετυχε παραπανω.

Κλαση D δεν σημαινει Digital. http://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier
 
28 June 2006
2,941
Απάντηση: Re: Αμιγώς ψηφιακοί ενισχυτές

και δικά μας παιδιά έχουν φτιάξει ψηφιακό ενισχυτή χωρίς μετατροπή του ψηφιακού σήματος
http://www.audio-4-soul.com/en/products.htm

Ώπα. Όλοι οι class D λειτουργούν σε PWM -αν κάνω λάθος διορθώστε. H κύρια πηγή, το CD είναι PCM. Άρα σαφώς και υπάρχει μετατροπή. Μένει εκείνο το DSD που δεν το έχω παρακολουθήσει: Είναι PWM?
 

powerdac

New member
5 December 2011
11
Re: Απάντηση: Re: Αμιγώς ψηφιακοί ενισχυτές

Καλησπέρα,

Οι ενισχυτές μας είναι πραγματικοί ψηφιακοί ενισχυτές. Αυτό γράφτηκε απο την πρώτη στιγμή στην ανακοινωση μας.
Ούτε είχαμε ούτε θα βάλουμε κάποιο DAC στις σχεδιάσεις μας. Όταν κάναμε τις δοκιμές μας, δουλέψαμε το Buffalo, το οποίο
όμως απορρίφθηκε.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μόνο ΜΙΑ μετατροπή και αυτή αφορά το εισερχόμενο PCM σήμα, σε PWM και κατευθείαν
(μέσω ενός Low Pass Filter-LPF). Σαν τάξη ενισχυτή είναι class D αν και επι της ουσίας η αναφορά της τάξης έχει μόνο
ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Είναι αλήθεια ότι με εξαίρεση την εταιρεία TACT/LYNGDORF, οι πρώτες προσπάθειες έπεσαν στο κενό.

Οι λόγοι για αυτό, σχετίζονται τόσο με την δυσκολία και τα έξοδα που κρύβει ένα τέτοιο design (γιατί να αναλάβουν κάτι που δεν γνωρίζουν
που θα τους οδηγήσει και με τι κόστη όταν έχουν ...έτοιμα τα modules?- αυτό φαίνεται καθώς ΣΧΕΔΟΝ όλες οι εταιρείες έχουν έτοιμες
λύσεις ΑΚΟΜΑ και στους True Digital), όσο και με την υποδοχή του τύπου και των μουσικόφιλων σε μία καινούργια τεχνολογία.

Για του λόγου το αληθές να πούμε ότι ο πρώτος Millenium (επιτυχημένο όνομα) κυκλοφόρησε το 1998(!!!) με τιμή 11.000 ευρώ.
Που ήταν το ενδιαφέρον και το ανοικτό μυαλό? Γιατί 11.000 ευρώ σε μία CES ή Μόναχο είναι μόνο τα καλώδια αν δεν απατώμαι....

Με εξαίρεση λοιπόν αυτές τις λίγες σχεδιάσεις, ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι class D, κτλ κτλ κτλ είναι ψηφιακά τελικά στάδια.
Αυτό σημαίνει ότι δέχονται ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ σήμα, το μετατρέπουν σε ψηφιακό (όπου και δουλεύουν) και το στέλνουν
σε LPF, ώστε να φτάσει πάλι αναλογικό στα ηχεία. Άρα λοιπόν εδώ έχουν μεσολαβήσει τα 3-4 στάδια ενός dac, 1+ στον
προενισχυτή και φυσικά τα αναλογικά ιντερκονεκτ.

Αυτές κατα βάση είναι οι διαφορές. Το αποτέλεσμα όμως είναι που μετράει και ΟΧΙ το τι λέει η κάθε εταιρεία.
Όπως έχουμε ξαναδηλώσει, αυτό το κρίνει ο καθένας για τον εαυτό του και μόνο καθώς το τι αρέσει σε μένα
δεν πάει να πει ότι θα αρέσει και στον ΑΚΡΙΒΩΣ δίπλα μου. Περι ορέξεως δηλαδή...::))

Το DSD που λέει ο φίλος παραπάνω είναι PWM αν και εδώ οι εταιρείες ήταν πιο...ευέλικτες θα μπορούσε να
χρησιμοποιείται πολύ διαφορετικά. Είναι ίσως γνωστό σε κάποιους ότι μερικοί βάζουν LPF σε παλιά SONY SACD
και πέρνουν απευθείας σήμα (ότι βγάζει το σιντί). Αυτα βέβαια πάνε εντελώς αλλού καθώς είναι στο χώρο του..
προχωρημένου DIY.

Όσον αφορά το ταίριασμα που αναφέρθηκε πιο πάνω, ΔΕΝ συμπεριφέρονται όπως οι αναλογικοί καθώς μπορεί να χρειαστεί ..λίγο περισσότερο
ψάξιμο. Η ...έξτρα γυαλάδα σημαίνει κάποια πράγματα τα οποία ...δεν θεωρούνται δεδομένα σε ένα αναλογικό ντιζάιν.
Σε ένα ψηφιακό (χωρίς...διακρίσεις) ενισχυτή, καλό είναι να εξεταστούν ξανά, ΟΛΑ τα μέρη της αλυσίδας...

Είναι ισχυρή μας πεποίθηση (ειδάλλως δεν θα εμπορευόμασταν κι'όλας για να είμαστε απόλυτα ..ξεκάθαροι) ότι ένα
καλοστημένο ψηφιακό μπορεί να παίξει αρκετά καλά (πάλι περί ορέξεως..), ακόμα και σε οικονομικά πλαίσια(<2500-3000 ευρώ συνολικά για όλη την αλυσίδα).
Πιστεύουμε ότι μπορεί να δειχτεί ότι ο "κακός" ήχος του φορμά CD ήθελε απλώς διαφορετική αντιμετώπιση. Δηλαδή, τόσο η αγορά
όσο και η τεχνολογιά αλλά κυρίως οι κατασκευαστές σαν νοοτροπία δεν ήξεραν πως να αντιμετωπίσουν/χρησιμοποιήσουν το καινούργιο
φορμά (πόσο μάλλον εν έτει 1978 αν θυμάμαι καλά).

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προχωράμε προς το καλύτερο.Απλώς το ότι εδώ και κάποιο καιρό αρχίζουν οι κατασκευαστές να
αντιμετωπίζουν σωστά το φορμά, είναι..εγγύηση για το μέλλον που δεν βρίσκεται πολύ μακριά.


Φιλικούς χαιρετισμούς