Λοιπόν....το lp της
Winehouse εμπεριέχει σε μοντέρνα ενορχήστρωση κομμάτια προσανατολισμένα στον
soul ήχο της Motown με πινελιές doo-wop,swing ολίγον απο Sinatra αισθητική και με ένα διακριτικό φλερτάρισμα με το hip hop-nu jazz.Πάνω εκεί έρχεται να κάτσει η φωνή της Amy που εγώ προσωπικά δεν νομίζω οτι μοιάζει στην Shirley Bassey(στεντόρια κυκλοτική φωνή) για Nina Simone ναι ίσως θυμίζει ,όπως βέβαια γενικώς θυμίζει αρκετές κλασσικές soul τραγουδίστριες.Τελικώς στο
love is a losing game τα καταφέρνει να βγάλει ένα λυρισμό και να δημιουργήσει στον ακροατή την υποψία οτι μάλλον την έχουν εγκλωβίσει.
Τι είναι λοιπόν αυτό που φταίει σε σας και σε εμένα τελικά?(πλην του οτι είμαστε μουρτζούφληδες και τα ψειρίζουμε όλα
)
Ο συγκεκριμένος ήχος της soul της περιόδου 65 -70(που φαίνεται να προσανατολίζεται το lp σαν βάση) είναι πολύ συγκεκριμένης μουσικής φόρμας και επι της ουσίας είναι ο pop/soul mainstream της εποχής εκείνης.Άρα και εδώ
δέχομαι κάθε αντίρρηση πάς να μεγαλουργήσεις χρησιμοποιόντας ένα ήχο που ακόμα και στην εποχή του δυσκολεύτηκε να μεγαλουργήσει και όταν κάποιες φορές αυτό συναίβει ήταν εξαιτίας της ερμηνείας που έδωσαν εκπληκτικές φωνές(Aretha Franklin,Betty Everett) ή έστω μιας pop φρεσκάδας τύπου Supremes Shirrelles που κατέκλεισε τα chart και έγινε μόδα.
Με εναλλακτικου τύπου στίχο και με την πρόθεση της(φτιαχτή η μή) να είναι και λίγο αλητάκι θε έπρεπε η ενορχήστρωση να πάει στα 70ς.Εκεί θα είχε τεράστιες δυνατότητες να αναδείξει και τον στίχο της αλλά και να δούμε και τις ενορχηστρώσεις απο άλλο μάτι.Το
rehab πχ με τέτοιο στίχο θολώνει πάνω στο ηλιολουστο
a la supremes ήχο.Άν έπαιζε με 70ς θα μπορούσε να κινηθεί απο
street Funk τύπου
James Brown(βουλώστε το όλοι έτσι είμαι εγώ) σε pshyhedelic funk(για να μυρίσει και λίγο αλκοόλ) ή fuzzy funk(για να βγάλει και λίγο τρέλα) η ακόμα και αργόσυρτο soul τύπου Isaac(για να γίνει αφηγηματικό).Πολλές πιλογές δηλαδή.
Ξέρω θα πείτε οτι είμαι κολλημένος με τα 70ς αλλά ναι έτσι είναι.