Σωκράτη δεν διαφωνώ καθόλου με την τοποθέτηση σου και σαφέστατα δεν έχω εγκαταλείψει καθόλου το βυνίλιο αφού ακούω και ψηφιακά .Και το dac των 2 ευρώ (ναι,δύο ευρώ στοιχίζει) της πιο πεταμένης μητρικής υπολογιστή η μέτρηση που εννοείς είναι καντήλι Νίκο.
Άλλες είναι οι μετρήσεις που κοιτάζουμε στα dac,με τον καιρό και διάβασμα θα δεις κι εσύ.
Upsampling όπως σωστά είπε κι ο Σπύρος μπορείς να κάνεις κι από τον υπολογιστή όσο αντέχει το dac σου.Μπορείς πχ το 44.1 να το κάνεις τετραπλό DSD.
Πρώτα και πάνω από όλα μετράει η παραγωγή και η ποιότητα του αρχείου που θα ακούσεις ή θα μετατρέψεις,κλπ.
Στον Μάκη άκουσες την δική του μουσική λογικά,και λογικά κάτι προσεγμένο αφού κι ο Μάκης έχει το σαράκι.Μήπως αυτό ήταν που σου έκανε την διαφορά;
(για να σου πω και την δική μου αλήθεια,ναι,προτιμώ το πικάπ κάποιες στιγμές και για κάποιες μουσικές και παραγωγές.Για κάποιες άλλες όμως προτιμώ σαφώς το ψηφιακό.Το καθένα έχει τα δικά του. )
Στο ερώτημα σου τώρα,αυτός ο ήχος που σε έφτιαξε στο αναλογικό κυκλοφορεί και στα παλιά θηρία CDP,αυτά που στην εποχή τους κόστιζαν διαμερίσματα.Αναρωτήσου,ήταν καλύτερα;'Η μήπως οι τότε περιορισμοί τους έκαναν τους κατασκευαστές να διαλέγουν (όπως λέει κι ο Pass ) τις αρμονικές που αρέσουν; (σαν αναγκαίο κακό πάντα).
Διάβασε παραπίσω,θα δεις...
Λάθος και εκεί σε αυτήν την σχολή δεν υπάρχει μόνο η ουδετερότητα .Με γιαπωνεζικες πινελιες να είναι όμως... Αλλιως μουσικότητα μηδέν...
Γήινη προσέγγιση του ήχου υπάρχει ...Θα ξεκινήσω από τα ενισχυτικά αν τα έχεις ακούσει σε έκθεση με τα ανάλογα ηχεία...πίσω σαν πηγή όμως πικάπ.Τα τελευταία χρόνια έχω μια μόνιμη απορία.
Πως κάποιοι οπαδοί της υψηλής πιστότητα καταφέρνουν να συνεννοηθούν, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά όρους γοητευτικούς στο άκουσμα μεν, εντελώς γκρίζους, θολούς, μυστηριώδεις και αδιευκρίνιστους δε όπως για παράδειγμα "μουσικότητα, φυσικότητα, γήινη προσέγγιση" κλπ
Τώρα τα πράγματα ξεκαθάρισαν κάπως.
Όλες αυτές οι λεκτικές φιοριτούρες και τα δαντελωτά ακρογιάλια φωτογραφίζουν κάτι...
Τι;
Μα - φυσικά - τη Γιαπωνέζικη σχολή!!!
Και μάλιστα όχι κάποια γραφικά μαστόρια (π.χ. Dynavector, Koetsu, Air Tight, Leben, Shindo κ.α.) που δεν τα ξέρει η μάνα τους, αλλά πολυεθνικούς κολοσσούς.
Τι μάθαμε σήμερα; Ότι η Sony είναι η μόνη που ξέρει από καλό λάδ...sorry DSD.
Διότι Αυτή το εφηύρε.
Μάλιστα. Και μάλιστα έχει το απίστευτο μηχανάκι που κάνει upsampling σε DSD!!!!
Μήπως όμως κουβαλάει κουκουβάγια στην Αθήνα;
Το hardware upsamplig σε DSD υπάρχει εδώ και πάνω από 10 χρόνια μέσα από συσκευές εταιρειών - βιοτεχνιών όπως η dcs και η Meitner και εταιρειών studio όπως η merging technologies, όταν η Sony πυροβολούσε τα πόδια της αποσύροντας τα πρώτα ps3 με δυνατότητα dsd ripping και καταργώντας εν ριπή οφθαλμού εξαιρετικά SACD players όπως το 5400 που στο χιλιάρικο δεν είχε αντίπαλο.
Τώρα λοιπόν, χρόνια μετά το dac της ps audio (που κάνει upsampling από οποιαδήποτε ανάλυση pcm σε 10x dsd αλλά κοστίζει) ή το HQplayer (που κάνει τα ίδια ως software αλλά θέλει απλώς δυνατό υπολογιστή) ανακαλύψαμε το dsd remastering(...)
Επιτέλους! Κατάλαβα τι πα να πεί "γήινη προσέγγιση"
Domo arigato gosaimasu
Φίλε Νίκο πολλές φορές στο χόμπι μας πέρα από τον κατασκευαστή που διαλέγουμε είναι και θέμα ματσαρίσματος .
Όλα έχουν την σημασία τους ...Αρκεί να ξέρεις πως θέλεις να προσεγγίσεις τον ήχο ,το πικαπ που άκουσες όπως σου είπα από κοντά είναι φτιαγμένο αλλά και με κεφαλή ώστε να ταιριάζει ηχητικά με την αλυσίδα ...
Μακάρι όμως τα πράγματα με τις ηχογραφήσεις να ήταν πιο ξεκάθαρα γιατί απλούστατα υπάρχουν και βυνίλια που δεν ακούγονται .
Και εκεί θέλει εμπειρία για την οποία αγορά προβείς .
Δεν παύει όμως κατά την ταπεινή άποψη αν σου κάτσει το πικαπ δύσκολα το αλλάζεις ...Όπως και βέβαια κάποια cd player .Τώρα όμως στην ζωή μας έχει μπει και το streaming .
Αυτό κατάλαβες ;Δηλαδή εσύ πως θέλησες να προσεγγίσεις τον ήχο και πως, κατόπιν αυτού, διάλεξες την τάδε κεφαλή στο ΜΚΙΙ (?) ώστε να ταιριάξει με το βραχίωνα, ηχεία, χώρο,ενισχυτικά ,κλπ??
Ομολογώ πως θαυμάζω τα μέλη που προσπαθούν,με σοβαρότητα, να προσγγίσουν το θέμα που από την αρχή πάσχει.
Αυτό κατάλαβες ;
Φίλε μου από την κεφαλή του πικαπ ...Όλα είναι μιας εταιρίας εκτός από τα ηχεία .Δηλαδή εσύ πως θέλησες να προσεγγίσεις τον ήχο και πως, κατόπιν αυτού, διάλεξες την τάδε κεφαλή στο ΜΚΙΙ (?) ώστε να ταιριάξει με το βραχίωνα, ηχεία, χώρο,ενισχυτικά ,κλπ??
Ομολογώ πως θαυμάζω τα μέλη που προσπαθούν,με σοβαρότητα, να προσγγίσουν το θέμα που από την αρχή πάσχει.