Αναζήτηση του επόμενου vintage akg ακουστικού!!! ή όχι?

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
Ήρθανε και τα akg k280 parabolic
Αυτό ήταν και φαίνεται nos
Πιο βαρύ σε σύγκριση με τα 260 (λογικό αφού είναι δύο οι drivers ανά κανάλι) παρόμοιας σχεδίασης φιλοσοφίας εξωτερικά με τα 240 mk2 αλλά με σαφώς πιο καλά υλικά από αυτά.
Τώρα σε σχέση με τα 260 (γιατί με το 240 mk2 δεν έχει κανένα νόημα η σύγκριση) είναι πιο ευκολοδηγητα (λογικό αφού είναι 75 ohm) και πιο γεμάτα σε μέσο χαμηλές χωρίς να τους λείπει η λεπτομέρεια.
Ίσως λίγο μικρότερη σκηνή και λιγότερο αναλυτικά από τα 260 αλλά είναι λογικό κάτ' εμέ καθώς είναι πιο γεμάτα χαμηλά.
Θέλω πιο προσεκτικές ακροάσεις αλλά σε κάθε περίπτωση είναι και τα δύο εξαιρετικά.
Εάν πρέπει να τους προσάψω ένα μείον σε σχέση με τα mk2, είναι ότι δεν έχουν αφαιρούμενο καλώδιο...😁.
Κατά τα άλλα κάποιος κάνει πιο νωρίς Χριστούγεννα φέτος 🎸🎺🎧
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,411
Θεσσαλονίκη
Τελικά τα vintage είναι καλύτερα από τα σημερινά ακουστικά;
Και αν ναι, τότε γιατί εξαφανίστηκαν;
Για εμπορικούς λόγους, ή μήπως τα καινούργια είναι όντως καλύτερα;
 

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
@Sonorus
Ειλικρινά δεν ξέρω.
Μια πρώτη επαφή με vintage ακουστικά της akg την είχα στο παρελθόν με τα 270 studio του Μιχάλη (Sonus Naturalis) τότε το 2016 και με είχε στοιχειώσει ως άκουσμα.
Για αυτόν τον λόγο είχα ανοίξει και το σχετικό thread αλλά κατέληξα να πάρω τα νέα 240 mk2, τα οποία και πραγματικά είναι καλά από μόνα τους (σε σχέση και με τον τιμή τους)
Ωστόσο ναι για τα αυτιά μου και με βάση τον εξοπλισμό μου τα παλιά είναι δύο κλάσεις πάνω από το νέο
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,411
Θεσσαλονίκη
@Sonorus
Ειλικρινά δεν ξέρω.
Μια πρώτη επαφή με vintage ακουστικά της akg την είχα στο παρελθόν με τα 270 studio του Μιχάλη (Sonus Naturalis) τότε το 2016 και με είχε στοιχειώσει ως άκουσμα.
Για αυτόν τον λόγο είχα ανοίξει και το σχετικό thread αλλά κατέληξα να πάρω τα νέα 240 mk2, τα οποία και πραγματικά είναι καλά από μόνα τους (σε σχέση και με τον τιμή τους)
Ωστόσο ναι για τα αυτιά μου και με βάση τον εξοπλισμό μου τα παλιά είναι δύο κλάσεις πάνω από το νέο
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι εσένα σου αρέσουν!
 
  • Like
Reactions: dimmanoukas

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
Προτάσεις για έναν desktop ενισχυτή ακουστικών σε νορμάλ τιμή
Με το zen can είμαι οκ?
Το zen air can τι λέει?
Θα οδηγήσουν τα akg με τα 600 ohm αλλά και τα Sennheiser 6xx στα 300 ohm
Ευχαριστώ προκαταβολικά
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,411
Θεσσαλονίκη
Προτάσεις για έναν desktop ενισχυτή ακουστικών σε νορμάλ τιμή
Με το zen can είμαι οκ?
Το zen air can τι λέει?
Θα οδηγήσουν τα akg με τα 600 ohm αλλά και τα Sennheiser 6xx στα 300 ohm
Ευχαριστώ προκαταβολικά
Με τον Zen Can είσαι πλήρης μόνο αν φτιάξεις balanced καλώδια.
 
  • Like
Reactions: dimmanoukas

tasanto

AVClub Addicted Member
31 August 2006
1,702
Athens
Προτάσεις για έναν desktop ενισχυτή ακουστικών σε νορμάλ τιμή
Με το zen can είμαι οκ?
Το zen air can τι λέει?
Θα οδηγήσουν τα akg με τα 600 ohm αλλά και τα Sennheiser 6xx στα 300 ohm
Ευχαριστώ προκαταβολικά
To zen can είναι πιο ισχυρό από το zen air can,έχει περισσότερες επιλογές στην επιλογή της ενίσχυσης(επιλογές gain) ,ενώ έχει balanced είσοδο και έξοδο (πολύ βασικό αν θέλεις να οδηγήσεις ενεργά ηχεία (με balanced καλώδιο 4.4mm σε XLR).To zen air can δεν έχει τέτοια δυνατότητα,έχει έξοδο μόνο για ακουστικά .Υπάρχει η διαφορά στο υλικό του σασσί και το ότι το zen can έρχεται με ένα εξωτερικό τροφοδοτικό στην συσκευασία (όχι όμως κάποιο από τα καλά της εταιρείας ipower2/ipowerx),αλλά μπορείς να κάνεις μια χαρα την δουλειά σου (αν και με τα άλλα σαφώς καλύτερα),Για το zen air can,θα χρειαστεί η αγορά ενός τροφοδοτικού . Πάντως και τα δύο θα οδηγήσουν τα ακουστικά σου,αλλά σαφώς το zen can με balanced καλώδιο καλύτερα.
 
Last edited:

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,886
Έχω τον Zen Can Signature HD6xx (ήμουν μάλλον τυχερός γιατί πέτυχα παλιότερο στοκ με το "καλό" τροφοδοτικό iPowerΧ).
Πλέον νομίζω πως διατίθεται με το iPower2.

Τα HD6xx δεν θα έχεις πρόβλημα να τα οδηγήσεις unbalanced.
Οι ρυθμίσεις που απευθύνονται σε αυτό το ακουστικό (HD6xx και Xspace) δίνουν ένα καλόγουστο αποτέλεσμα
αλλά ειδικά το Xspace δεν μου κάθεται καλά με άλλα ακουστικά εκτός του HD6xx.
Φυσικά απενεργοποιούνται οπότε το βλέπω σαν μια παραπάνω δυνατότητα για πολύ συγκεκριμένη χρήση.

Λογικά οι αντίστοχες επιλογές που έχει ο '"απλός" Zen Can (xbass και 3D) θα δέσουν καλύτερα με περισσότερα ακουστικά.

Ακουστικά των 600Ω στο υψηλό κέρδος (+18dB) αν κρίνω από τα δικά μου DT880 θα τα οδηγήσει unbalanced
αλλά το πόσο καλά θα εξαρτηθεί και από το πόσο αναίσθητα είναι και το πόσο ρεύμα θέλουν.


Μια γενική παρατήρηση.
H "balanced" σύνδεση δεν αποτελεί πανάκεια αλλά μία σχεδιαστική επιλογή με σκοπό να μπορέσουν να οδηγηθούν ευκολότερα συνήθως ακουστικά υψηλής αντίστασης
από συσκευές που έχουν περιορισμούς λόγω της μέγιστης τάσης του τροφοδοτικού.

Στις περισσότερες περιπτώσεις ουσιαστικά δεν είναι καν balanced.
Τεχνικά είναι συνήθως BTL (bridge tied load) ή γεφυρωμένη έξοδος όπως αυτή που συναντάται σε τελικούς ενισχυτές με αυτή τη δυαντότητα
χωρίς όμως το σήμα να είναι καθ'όλη τη διαδρομή ισορροπημένο.
Φυσικά δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό σε αυτή την επιλογή. Είναι απλά μια τεχνική λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα.

Ακόμα κι αν υπάρχει balanced είσοδος το σήμα μπορεί εντός της συσκευής να μετατρέπεται σε single ended και το στάδιο της εξόδου να είναι γεφυρωμένο.

Συνήθως οπουδήποτε δεν υπάρχει τετραπλό ποτενσιόμετρο μιλάμε για αντίστοιχες περιπτώσεις.

Σϊγουρα βοηθάει σε φορητές ή και σταθερές συσκευές με τροφοδοτικά τύπου "πακάκι" να δώσουν μέχρι και διπλάσια τάση
αλλά αυτό που τελικά θέτει περιορισμούς είναι το ρεύμα και κατ'επέκταση η διαχείριση του από το στάδιο εξόδου καθώς και η θερμότητα που πρέπει να απαχθεί από τα τρανζίστορ.

Γι αυτό το λόγο πολλές φορές ενώ η αναμενόμενη ισχύς είναι τετραπλάσια από την balanced έξοδο σε χαμηλά Ωμ μπορεί να είναι ακόμα και μικρότερη σε σχέση με την κλασική single ended έξοδο γιατί πολυ απλά το στάδιο εξόδου δεν μπορεί να διαχειριστεί το παραπάνω ρεύμα που καλείται να δώσει.
 

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
Καλησπέρα συγκριτικών ακροάσεων συνέχεια έπειτα και από την προσθήκη των 2 vintage ακουστικών της akg.

Το 260 σαφώς καλύτερο από το 280 για τα δικά μου γούστα, με μεγαλύτερη σκηνή και λεπτομέρεια αέρα στα ψιλά, λεπτομέρεια όμως που δεν κουράζει ούτε σε πολύ υψηλές στάθμες και χωρίς να λείπει καθόλου ο όγκος στα όργανα.
Σαφώς όμως θέλει καλή πηγή και καλή ενίσχυση αλλιώς είναι αρκετά θολό (βασικό χαρακτηριστικό της υποοδηγησης όπως το εκλαμβάνω εγώ)

Τα 280 πιο γεμάτο ως άκουσμα στα μέσο χαμηλά αλλά χωρίς τον αέρα και την λεπτομέρεια στις υψηλές και με σαφώς πιο στενή σκηνή.

Δίνει την αίσθηση closed back ακουστικού σε σχέση με τα 260 παρόλο που είναι και αυτά semi open.

Τώρα τα 260 σε σχέση με τα 701 έχουν σαφώς λιγότερη διαρροή, είναι πιο άνετα στο κεφάλι και στα του ήχου είναι ένα τακ καλύτερα από τα 701.
Καλύτερα γιατί μπορεί να έχουν ελάχιστα πιο κλειστή σκηνή (το αντιλαμβάνεσαι σε άμεση εναλλαγή) αλλά έχει περισσότερο όγκο στα όργανα με αποτέλεσμα να είναι πιο απολαυστικό το άκουσμα. Οι ψηλές τους είπαμε δεν ξύνουν ποτέ ενώ σε κάποια ακούσματα το 701 και ανάλογα την ηχογράφηση ίσως ενοχλήσουν.

Τέλος τα 260 σε σχέση με τα Sennheiser 6xx είναι πολύ δύσκολο να διαλέξεις. Έχουν και τα δύο τρομερή άνεση, θέλουν σοβαρή ενίσχυση και παίζουν ότι τους δίνεις.

Τα 6xx πιο συγχωρητικό με τις μέτριες εγγραφές, αλλά με στενότερη σκηνή και με την τοποθέτηση κάποιων από τα όργανα πιο πίσω. Αλλά με τρομερό πλούτο σε αρμονικές ειδικά σε ότι αφορά έγχορδα όργανα.

Το 260 με την μεγάλη σκηνή, να δίνει επαρκή πληροφορία σε όλα τα όργανα και να είναι πιο γρήγορο από το Sennheiser δίνοντας του ένα πλεονέκτημα σε πιο σύνθετα μουσικά δρώμενα με περισσότερα όργανα.

Δύσκολη επιλογή και πραγματικά μόνο το οικονομικό πλεονέκτημα του 369 έναντι του 6xx θα με έκανε να το προτιμήσω εάν έπρεπε να διαλέξω ένα από τα δύο. ( Τιμές μεταχ περίπου 45 ευρώ έναντι των 200 για τα Sennheiser). Ευτυχώς που δεν χρειάζεται να διαλέξω κάποιο καθώς τα έχω στην κατοχή μου και τα δύο.

Αυτά καθαρά προσωπικές απόψεις και έχοντας ως πηγή το κινητό με dac το thx onyx και σε ενισχυτή τον aune b1 τάξης α. (Που ίσως κολακεύει καλώς τα akg λόγω λίγο πιο ζεστού χαρακτήρα)
Σε δοκιμή στην έξοδο ακουστικών του marantz pm 80 mk2 που έχω το αποτέλεσμα υπολείπεται αρκετά του παραπάνω συνδυασμού ανεξαρτήτως ακουστικού.
 
  • Like
Reactions: tonal and Sonorus

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
Πριν πάω στα 1000αρια έκανα άλλη μια μικρή παράκαμψη....ήρθαν και τα 271 studio στην mk1 εκδοχή τους.

Πριν από λίγο με συνάδελφο ( ως δεύτερο σετ αυτιών ) το συγκριτικό ανάμεσα στα 260, 271 και 280.

Ο συνάδελφος κάτοχος των 612 pro και πλέον και των 260.

Χαμός και η αλήθεια είναι ότι το κάθε ένα έχει τον χαρακτήρα του.

Ωραία ακουστικά το καθένα με τις χάρες του όπου λόγω κόστους στα (40 ευρώ) επιτρέπουν τις υπερβολές.

Πάντως εάν κάποιος θέλει ένα κλειστού τύπου (όχι τόσο δύσκολο στην οδήγηση αλλά όχι και από την έξοδο του κινητού του) ακουστικό τα 271 προτείνονται ανεπιφύλακτα.
 
  • Like
Reactions: Sonorus

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
Έτσι εντελώς πληροφοριακά τα 271 είναι περιπτωσάρα.

Παίζουν και με την έξοδο ενός απλού ενισχυτή ακουστικών και έχουν την μεγαλύτερη ανάλυση που έχω ποτέ ακούσει σε ακουστικό...περισσότερη και από το 701!

Αυτό το οποίο όμως είναι αξιοθαύμαστο είναι, ενώ έχουν κλειστή σκηνή ως κλειστού τύπου ακουστικό που είναι, (όχι όμως τόσο κλειστή όσο άλλα ακουστικά) καταφέρνουν να φέρουν στο προσκήνιο τόσες πολλές λεπτομέρειες των οργάνων που είναι στο παρασκήνιο και το κάθε όργανο είναι εντελώς ευδιάκριτο και εύκολα ακουστό σε σημείο που να αναζητάς σύνθετα ακούσματα για να αναδείξεις περισσότερο αυτόν τον χαρακτήρα τους.

Είναι εξαιρετικά στις μεσαίες τους και τόσο αποκαλυπτικά που νιώθεις σαν να ακούς γνώριμα τραγούδια σαν πρώτη φορά.

Προφανώς και είναι ιδανικά για μελέτη του εκάστοτε τραγουδιού σαν να περνάς ένα κείμενο με μεγεθυντικό φακό, αλλά δεν είναι κλινικά για να στερήσουν την απόλαυση και της ακρόασης της μουσικής.

Είναι εξαιρετικά και για ένα εργασιακό περιβάλλον καθώς ως κλειστού τύπου έχουν εξαιρετική απομόνωση και λόγω του χαρακτήρα τους παίζουν πολύ καλά και από ψηλές στάθμες.

Ποιότητα κατασκευής υπεράνω υποψίας και δυστυχώς φαίνεται σε μεγάλο βαθμό η πτώση της ποιότητας σε σχέση με τα akg 240 mk2 που έχω εκ Κίνας.

Αν βρεθείτε μπροστά στην ευκαιρία ακρόασης τους (και των 280) ρίξτε τους μια αυτιά, αξίζει τον κόπο, ίσως γλυτώσετε χρήματα από μελλοντικές δαπάνες αναβάθμισης ( ή τουλάχιστον τις παρατείνετε για αργότερα 😄)

Σε αυτό το σημείο να πω ένα μεγάλο στον Μιχάλη (Sonus Naturalis) που μου έδωσε την ευκαιρία γνωριμίας με τα 271 και μου "άνοιξε" τα αυτιά σε μια συνάντηση το 2016 και ένα συγνώμη σε όλους σας για το σεντόνι (αλλά ο ενθουσιασμός μεγάλος)

Καλό βράδυ σε όλους και καλές ακροάσεις να έχετε.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Έτσι εντελώς πληροφοριακά τα 271 είναι περιπτωσάρα.

Παίζουν και με την έξοδο ενός απλού ενισχυτή ακουστικών και έχουν την μεγαλύτερη ανάλυση που έχω ποτέ ακούσει σε ακουστικό...περισσότερη και από το 701!

Αυτό το οποίο όμως είναι αξιοθαύμαστο είναι, ενώ έχουν κλειστή σκηνή ως κλειστού τύπου ακουστικό που είναι, (όχι όμως τόσο κλειστή όσο άλλα ακουστικά) καταφέρνουν να φέρουν στο προσκήνιο τόσες πολλές λεπτομέρειες των οργάνων που είναι στο παρασκήνιο και το κάθε όργανο είναι εντελώς ευδιάκριτο και εύκολα ακουστό σε σημείο που να αναζητάς σύνθετα ακούσματα για να αναδείξεις περισσότερο αυτόν τον χαρακτήρα τους.

Είναι εξαιρετικά στις μεσαίες τους και τόσο αποκαλυπτικά που νιώθεις σαν να ακούς γνώριμα τραγούδια σαν πρώτη φορά.

Προφανώς και είναι ιδανικά για μελέτη του εκάστοτε τραγουδιού σαν να περνάς ένα κείμενο με μεγεθυντικό φακό, αλλά δεν είναι κλινικά για να στερήσουν την απόλαυση και της ακρόασης της μουσικής.

Είναι εξαιρετικά και για ένα εργασιακό περιβάλλον καθώς ως κλειστού τύπου έχουν εξαιρετική απομόνωση και λόγω του χαρακτήρα τους παίζουν πολύ καλά και από ψηλές στάθμες.

Ποιότητα κατασκευής υπεράνω υποψίας και δυστυχώς φαίνεται σε μεγάλο βαθμό η πτώση της ποιότητας σε σχέση με τα akg 240 mk2 που έχω εκ Κίνας.

Αν βρεθείτε μπροστά στην ευκαιρία ακρόασης τους (και των 280) ρίξτε τους μια αυτιά, αξίζει τον κόπο, ίσως γλυτώσετε χρήματα από μελλοντικές δαπάνες αναβάθμισης ( ή τουλάχιστον τις παρατείνετε για αργότερα 😄)

Σε αυτό το σημείο να πω ένα μεγάλο στον Μιχάλη (Sonus Naturalis) που μου έδωσε την ευκαιρία γνωριμίας με τα 271 και μου "άνοιξε" τα αυτιά σε μια συνάντηση το 2016 και ένα συγνώμη σε όλους σας για το σεντόνι (αλλά ο ενθουσιασμός μεγάλος)

Καλό βράδυ σε όλους και καλές ακροάσεις να έχετε.
Ως κάτοχός τους εδώ και 15 χρόνια περίπου καταλαβαίνω απόλυτα τον ενθουσιασμό σου...
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
Δεν τα έχω ακούσει για να ξέρω αλλά από ότι διαβάζω δυστυχώς όχι.

Το ίδιο ισχύει όμως και στα 240 mk2 που έχω όπου εκεί ναι, ο ήχος είναι υποδεέστερος.
 
  • Sad
Reactions: vlad66

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
τα 271ΜΚ2 είναι το ίδιο καλά με την 1η έκδοση;;
Τα δικα μου ειναι τα ΜΚ2.
Δεν εχω ακουσει τα ΜΚ1 αλλα αυτα που γραφει ο φιλος για τα ΜΚ1 ισχυουν μεχρι κεραιας και στα ΜΚ2.
Θελουν παντως ενισχυτη για να παιξουν συμφωνα με τις δυνατοτητες τους.
 
  • Like
Reactions: vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
Τα δικα μου ειναι τα ΜΚ2.
Δεν εχω ακουσει τα ΜΚ1 αλλα αυτα που γραφει ο φιλος για τα ΜΚ1 ισχυουν μεχρι κεραιας και στα ΜΚ2.
Θελουν παντως ενισχυτη για να παιξουν συμφωνα με τις δυνατοτητες τους.
αυτό με τον ενισχυτή για ακουστικά με χαλάει λίγο.... κάποτε είχα έναν της MF και τον πούλησα γιατί δεν άκουσα αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με την έξοδο του προενισχυτή.
βέβαια από ακουστικά δεν έχω κάτι της προκοπής.. είναι και πάνω από 30 ετών πιά !

IMG_20221119_031536[1].jpg