Η δική μου κατάθεση (και εμπειρία)
Καλημέρα σε όλους
Τυχαία είδα το θέμα και αφού διάβασα όλα τα posts, είπα να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου.
Έγραψε ο Σύριος (
spcav)
Εταιρία είναι και ειδικά επειδή ειναι τεράστια και στημένη σαν δημόσιο, θα ακολουθήσει μέχρι αηδίας τις γραφειοκρατικές διαδικασίες…
Υπήρξαν κι άλλοι φίλοι που γενικά υιοθετούν εμμέσως ή αμέσως αυτή τη λογική.
Πρώτον, η Cosmote - συνολικά ο όμιλος ΟΤΕ - έχει πάψει προ πολλών χρόνων να είναι δημόσιο, από τότε που το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του πουλήθηκε στην Deutsche Telekom. Έχουν ήδη περάσει από τότε σχεδόν 10 χρόνια, οπότε και μόνο η αναφορά στον "δημόσιο χαρακτήρα" του ΟΤΕ είναι απλά λάθος.
Δεύτερον, από τότε που πουλήθηκε στην Deutsche Telekom, ο ΟΤΕ άλλαξε αναφανδόν την εσωτερική του δομή και την προσάρμοσε εντελώς στα λειτουργικά δεδομένα μιας ιδιωτικής επιχείρησης, με βασικό στόχο την αύξηση της κερδοφορίας της. Και δεν απέτυχε καθόλου να βρει αυτόν τον στόχο. Ιδιαίτερα στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας πήρε από την αρχή (ή σχεδόν) τα ηνία του πρώτου παρόχου και μέχρι σήμερα τα κρατάει καλά. Η προσαρμογή σε αυτό το εμπορικό μοντέλο έχει βέβαια και τις παρενέργειές της, αφού ο βασικός στόχος (η διαρκής κερδοφορία) παραμένει τέτοιος (βασικός, δηλαδή). Μια από τις παρενέργειές αυτές είναι και η συγκεκριμένη συμπεριφορά.
Τρίτον: Είμαι κι εγώ πελάτης-συνδρομητής σταθερής τηλεφωνίας του ΟΤΕ (της Cosmote, δηλαδή) στην επαρχία, σε εξοχικό σπίτι. Αναγκάστηκα να γίνω συνδρομητής εδώ και πολλά χρόνια, φεύγοντας από την Forthnet, αφού για κάθε βλάβη ο τότε πάροχος με παρέπεμπε στον ΟΤΕ, γιατί βέβαια χρησιμοποιούσε το δίκτυό του. Προκειμένου λοιπόν να μην υφίσταμαι τις παρενέργειες που υφίσταται το μπαλάκι του τένις κάθε φορά που είχα βλάβη στη γραμμή μου, εγκατέλειψα την Forthnet και πήγα στον ΟΤΕ, ώστε να έχει αυτός την αποκλειστική ευθύνη για τη γραμμή μου. Νόμιζα έτσι ότι θα λυθούν τα προβλήματά μου, που ήταν οι συνεχείς διακοπές (3 στις 4 ή 5 φορές που πήγαινα στο σπίτι μας η γραμμή ήταν κομμένη και η αποκατάσταση έπαιρνε 3 με 6 μέρες κάθε φορά).
Την τελευταία 4ετία, αφού έλαβα την πληροφορία και διαβεβαίωση ότι το υπάρχον απαρχαιωμένο αναλογικό(!!) κέντρο της περιοχής αναβαθμίστηκε σε νέο ψηφιακό, αποφάσισα να ζητήσω την παροχή υπηρεσιών ADSL, ώστε να έχω κι εγώ μια στοιχειωδώς ανεκτή σύνδεση στο διαδίκτυο, όταν και όποτε βρίσκομαι στο σπίτι μας. Μου έδωσαν στην αρχή 2άρα σύνδεση, η οποία ουδέποτε λειτούργησε σε καθημερινή
και συνεχή βάση. Σε κάθε διαμαρτυρία μου και δήλωση βλάβης, λάμβανα την στερεότυπη απάντηση ότι "θα το ελέγξουμε και θα αποκαταστήσουμε τη βλάβη σύντομα". Πράγμα βέβαια που ποτέ δεν γινόταν κατορθωτό. Το συνεργείο βλαβών ερχόταν κατά καιρούς στο σπίτι, διαπίστωνε απλά την ανυπαρξία σύνδεσης με προδιαγραφή ADSL (έστω και 2άρα), λέγοντάς μου ότι "φταίει η απόσταση" από το κέντρο και έφευγε. Αμέτρητες επισκέψεις στο τοπικό γραφείο των τεχνικών του ΟΤΕ, πλήρης αντίληψη του προβλήματός μου από τον εκεί προϊστάμενο, που κούναγε το κεφάλι του με κατανόηση, ενώ μου εξηγούσε ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω, γιατί αυτές ήταν οι δυνατότητες της συνολικής υποδομής του δικτύου, πάνω από 5 συνολικά γραπτά υπομνήματα δικά μου, που εξηγούσαν με λεπτομέρεια τα παρουσιαζόμενα προβλήματα, αμέτρητα τηλεφωνήματα, πότε με το καλό, πότε με αυστηρότητα και ενίοτε με το άγριο στις αντίστοιχες υπηρεσίες του ΟΤΕ, αλλά το πρόβλημα - ή μάλλον τα προβλήματα - εκεί. Να μη λένε να λείψουν ή να διορθωθούν έστω. Η μόνη πρόταση που μου έγινε ήταν να αναβαθμίσω τη σύνδεση από 2άρα σε 4άρα.
(
Σημ.: μέσα σε όλα όσα περιγράφω παραπάνω είχε επίσης προηγηθεί ένα αίτημά μου προς την Cosmote, μετά από ένα "προωθητικό" email που είχα λάβει, να αναβαθμίσω τη σύνδεσή μου από 2άρα σε 24άρα, πράγμα που έγινε αποδεκτό από την υπάλληλο του εμπορικού τμήματος της Cosmote, και που φυσικά ουδέποτε μπόρεσε να γίνει εφικτή τέτοιου είδους σύνδεση, γι' αυτό και μου αντιπρότειναν την αλλαγή από γραμμή 2άρα -
που εν τω μεταξύ είχε γίνει τυπικά 24άρα - σε 4άρα).
Πρόπερσι το καλοκαίρι, σε έξαλλη κατάσταση, σε ένα από τα πολλά τηλεφωνήματα, τους ζήτησα να τηρήσουν τους όρους του συμβολαίου τους με την ίδια αξιοπιστία, με την οποία κι εγώ τηρώ τους δικούς μου όρους, δηλαδή την απρόσκοπτη και χωρίς καθυστέρηση αποπληρωμή των λογαριασμών μου. Ο υπάλληλος τότε μου είπε ότι αν δεν με καλύπτει η σύνδεσή μου, μπορώ να αποχωρήσω και εγώ τότε του είπα ότι ναι θα αποχωρήσω, αλλά "αφού μου επιστρέψετε πίσω όλα τα χρήματα που έχω μέχρι σήμερα καταβάλλει στους λογαριασμούς μου, εφόσον ποτέ δεν καταφέρατε να μου προσφέρετε αυτό για το οποίο έχουμε αμοιβαία συμφωνήσει". Στην επιμονή μου, με παρακάλεσε να απευθυνθώ άλλη μια φορά στο τοπικό γραφείο των τεχνικών υπηρεσιών και να μιλήσω με τον προϊστάμενο, μήπως βρεθεί λύση.
Πράγματι, την άλλη μέρα πήγα πάλι στο γραφείο του προϊσταμένου (ενός καθόλα εξυπηρετικού ανθρώπου) και του εξέθεσα άλλη μια φορά το πρόβλημα. Μπροστά του, πήραμε από το τηλέφωνό του άλλη μια φορά τις βλάβες και ξαναέδωσα (για πολλοστή φορά) βλάβη της γραμμής. Αφού την καταχώρησε ο υπάλληλος τηλεφωνικά, ο προϊστάμενος μου ζήτησε να μην κλείσω και του πέρασα το τηλέφωνο. Σε έντονο ύφος είπε στον υπάλληλο ποιος ήταν, του εξήγησε ότι η προηγούμενη προτροπή για αποχώρησή μου ως συνδρομητής από τον ΟΤΕ ήταν απαράδεκτη και του ζήτησε να αφήσει τον κωδικό της βλάβης "ανοιχτό", μέχρι να μπορέσουν οι τοπικές τεχνικές υπηρεσίες να βρουν λύση. Στη συνέχεια, κάλεσε το κεντρικό γραφείο της περιφέρειας (Κυκλάδες), μίλησε πάλι σε έντονο ύφος με τον εκεί προϊστάμενο και του ζήτησε να του προμηθεύσει επιτέλους τα υλικά που χρειάζονται να γίνει αναβάθμιση του δικτύου (αντικατάσταση παλαιών και φθαρμένων καλωδίων του παλιού δικτύου, κάποια απαραίτητα υλικά για το κέντρο κλπ.). Μια προμήθεια, που - όπως τον άκουσα να λέει - χρονίζει για πάνω από μια 5ετία και θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολύ καιρό. Του εξήγησε μάλιστα και αυτού ότι έχει τον πελάτη μπροστά του και ότι αυτός (
εγώ δηλαδή) απειλεί να φύγει από τον ΟΤΕ, αν δεν διορθωθεί η κατάσταση. Κλείνοντάς το τηλέφωνο, μου εξήγησε ότι ο ΟΤΕ δεν προβαίνει σε κανενός είδους αναβάθμιση δικτύου ή οποιοδήποτε άλλο έξοδο, αν δεν έχει διασφαλίσει ότι η εν λόγω ενέργεια θα του αποφέρει κέρδος. Αν δεν το διασφαλίσει, απλά αφήνει τους συνδρομητές του να "τσουρουφλίζονται" στο καζάνι των πλημμελών ή ανύπαρκτων υπηρεσιών που υποτίθεται ότι πρέπει να προσφέρει. Για αυτό τον λόγο - μου είπε - δεν έχουμε μέχρι σήμερα κάνει κάτι για την περιοχή σας.
Πολλές μέρες αργότερα, με κάλεσαν στο κινητό μου και μου είπαν ότι είχε - επιτέλους - προγραμματιστεί αναβάθμιση του δικτύου της περιοχής, αλλά αυτή θα γινόταν μέσα στον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο. Και μου ζήτησαν στη συνέχεια να είμαι παρών, ώστε να διαπιστώσω να πράγματι έχει γίνει αποκατάσταση της βλάβης. Τους είπα ότι εκείνη την εποχή εγώ θα είμαι στην Αθήνα και η διαπίστωση που ζητούσαν απλά δεν θα μπορούσε να γίνει. Τους ζήτησα να αφήσουν "ανοιχτή" την βλάβη και όταν επιστρέψω στο σπίτι μας, τότε μόνο θα μπορέσω να διαπιστώσω αν πράγματι υπήρξε βελτίωση και αποκατάσταση. Αρνήθηκαν ευγενικά να κάνουν κάτι τέτοιο. Τους είπα αν κλείσουν τη βλάβη τότε, όταν θα πάω σπίτι μου και διαπιστώσω ότι κάτι δεν πάει καλά, θα την ξανανοίξω με νέους όρους.
Φέτος λίγο μετά το Πάσχα, πήγα πάλι στο εξοχικό μας και είδα ότι μάλλον λειτουργούσε σχετικά ικανοποιητικά η γραμμή. Ωστόσο, δεν ήλθα καθόλου σε επαφή με την Cosmote, γιατί μείναμε λίγες μέρες μόνο και δεν είχα πλήρη εικόνα. Επιφυλάσσομαι να ελέγξω φέτος την κατάσταση, αν καταφέρω να πάω πάλι στο εξοχικό μας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Όλα τα παραπάνω που ανέφερα (και είναι ελάχιστα, σε σχέση με αυτά που έχω μέχρι σήμερα υποστεί), απλά επιβεβαιώνουν αυτό που ισχυρίζομαι στην αρχή, το γεγονός δηλαδή ότι η Cosmote λειτουργεί καθαρά ως μια ιδιωτική
κερδοσκοπική επιχείρηση, που δεν την νοιάζει καθόλου η εξυπηρέτηση των πελατών της, αν αυτή δεν συνοδεύεται από το ανάλογο κέρδος. Και αυτή η συμπεριφορά δεν είναι καθόλου, μα καθόλου, συμπεριφορά δήθεν δημοσίου.
Διευκρινίζω επίσης ότι, ακόμα κι αν η Cosmote - συνολικά ο όμιλος ΟΤΕ - ήταν όπως πριν δημόσια επιχείρηση (Κοινής Ωφέλειας, όπως συνηθίζαμε να την λέμε), πάλι δεν θα συμφωνούσα με τον τρόπο που αυτή λειτουργούσε, ακόμα και τότε, πόσο μάλλον σήμερα. Για μένα, μια δημόσια επιχείρηση, προκειμένου να επιτελεί το έργο για το οποίο υπάρχει, πρέπει να λειτουργεί με αποκλειστικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και σε αντίθεση με τη λογική της κερδοφορίας. Θα μου πει κάποιος: "σε ποια κοινωνία και σε ποιο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό σύστημα μπορεί να γίνει αυτό που ζητάς, με δεδομένη την παρούσα κατάσταση;". Η απάντησή μου είναι φυσικά ότι κάτι τέτοιο φαντάζει από πολύ δύσκολο έως ανέφικτο, άρα πρέπει να μιλάμε για διαφορετικά κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά δεδομένα.
Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση, που βγαίνει έξω από τα όρια του παρόντος θέματος.
Καλό απόγευμα.