Από την Ρωσική εργογραφία

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,288
Αθήνα
Η θρησκευτική μουσική ακολουθεί την πολιτιστική εξέλιξη της χώρας.

Στο τέλος του 17ου αιώνα η θρησκευτική μουσική είναι πια πολυφωνική. Η νευματική σημειογραφία (δεν υπάρχουν φθόγγοι αλλά νεύματα που δηλώνουν το διάστημα δηλ. το πόσο θα ανέβει ή θα κατέβει η φωνή σε σχέση με τον προηγούμενο φθόγγο) και ο Οκτώηχος (4 κύριοι και 4 πλάγιοι ήχοι) έχουν εγκαταλειφθεί. Καθιερώνεται το πεντάγραμμο με μείζονα και ελάσσονα κλίμακα.

Ο Bortniansky, που είχε ξεκινήσει σαν καλλίφωνο παιδί της χορωδίας το 1769 γίνεται διευθυντής του αυτοκρατορικού παρεκκλησίου. Αυτό διέθετε δική του ορχήστρα και χορωδία αποτελόντας έναν πολύ ισχυρό θεσμό που είχε κάτω από τον αυστηρό έλεγχο του την χορωδιακή λειτουργική μουσική.
Από τότε εγκαταλείπει την κοσμική μουσική και συνθέτει 50 χορωδιακά έργα ,κάποια και για διπλή χορωδία. Το άκουσμα των ύμνων είναι ρωσικό, συνεπώς αποδεκτοί από τον λαό, αλλά με έντονη την επίδραση της ιταλικής όπερας που τους κάνει να ακούγονται ευχάριστα. Η μουσική του Bortniansky μας έγινε γνωστή από μια σειρά 6 cd της Chandos κάτω από την πολύ καλή διεύθυνση του Valri Polyansky.

vol.1-6.jpg

Με την θρησκευτική μουσική ασχολήθηκαν από τότε σημαντικοί συνθέτες όπως ο Tchaikovsky με την Λειτουργία του Αγ. Ιωάννη Χρυσόστομου, που είναι πιο κοντά στην αυθεντική ορθόδοξη παράδοση απ ότι τα έργα του Bortrniansky ,ο Rachmaninov (all night Virgil) , ο Schnittke μέχρι και το φετινό cd από τον Sviridov.

sacred treasures front.jpgsacred treasures BACK.jpg sviridov.jpg

Σε όλα τα cd και ιδιαιτέρα στο τελευταίο του Sviridov οι φωνητικές ικανότητες των χορωδιών κινούνται σε στρατοσφαιρικά επίπεδα.

Επίλογος

Η Γαλλική εισβολή του 1812 με τους εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς αναγεννά το εθνικό συναίσθημα.
Στα γράμματα εμφανίζονται μεγάλες μορφές όπως ο Pushkin και ο Gogol. O Pushkin δεν είναι μόνο η απόλυτη αναφορά στα γράμματα αλλά και στην όπερα μια και οι μεγαλύτερες Ρωσικές όπερες προέρχονται από έργα του.
Η σλαβοφιλία επικρατεί του κοσμοπολιτισμού.
Στην μουσική εμφανίζεται ο Glinka και μετά η ομάδα των πέντε. Η πρώτη Ρωσική όπερα είναι γεγονός . Είναι το 1836 η όπερα του Glinka Ivan Susanin ή Μια ζωή για τον Τσάρο.
Το 1872 όμως εμφανίζεται το εθνικής έμπνευσης αριστούργημα Boris Godounov, του Moussorgsky.
Πίσω από το πορτραίτο ενός τσάρου δολοφόνου, εκφράζεται η τραγωδία ενός ολόκληρου λαού.

Chaliapin_Godunov_1912.jpg ο Chaliapin στον ρόλο του Godounov
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,973
Κώστα, μπράβο για τον κόπο και το μεράκι, άλλη μια φορά ...

Συμπτωματικά, ακούω μανιωδώς αυτές τις ημέρες, υπό την διεύθυνση του Polyansky αυτό το υπέρτατο αριστούργημα:

https://www.youtube.com/watch?v=SZQzW_QfPew

Δεν υπάρχουν κυριολεκτικά λόγια για να περιγράψει κανείς τα συναισθήματα που η ακρόαση γεννά ! Τεράστιος Πιοτρ Ίλιτς ...
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,288
Αθήνα
Η Λειτουργία του Άγιου Ιωάννη του Χρυσόστομου του Tchaikovsky κατέχει σημαντική θέση στην Ρωσική εκκλησιαστική μουσική.
Δημοσιεύτηκε το 1879 χωρίς την άδεια του <αυτοκρατορικού παρεκκλησίου> που υπό τον Bortniansky όπως έχουμε ήδη αναφέρει ασκούσε ασφυκτικό έλεγχο στα μουσικά θέματα της εκκλησίας. Ο Tchaikovsky εύρισκε τις συνθέσεις του Bortniansky γλυκερές και θεωρούσε την τεχνική του παιδιάστικη και ρουτινιάρικη.

Η λειτουργία είναι ένα έργο οικείο και ανθρώπινο με κάποιες στιγμές όπως αυτήν που σημείωσε ο φίλτατος μου Δημοκηδής ( ύμνος των Χερουβίμ ) μεγάλης συναισθηματικής φόρτισης.
Μπορεί να ειδωθεί σαν μέρος θρησκευτικής τελετουργίας ή σαν ένα ανεξάρτητο κομμάτι συναυλιακής μουσικής. Σαν ανεξάρτητο κομμάτι το θεωρούν στο προτεινόμενο cd η χορωδία της Λετονικής ραδιοφωνίας υπό τον Sigavrds Klava.

Στο cd περιλαμβάνονται και τα εννέα μοτέτα (Sacred Pieces) συνθέσεις του 1885. Ξεχωρίζω το Νο 7 No. 7 (Blessed Are They Whom Thou Hast Chosen) και το Νο9 (Now the Heavenly Powers).
Η εγγραφή είναι πεντακάθαρη.

3666545-2409062.jpg
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,288
Αθήνα
Ο Segei Taneyev (φίλος του Tchaikovsky ) συνέθεσε την καντάτα Jon of Damascous που αναφέρεται στον Άγιο Ιωάννη τoν Δαμασκηνό (676-749).
Από πλούσια οικογένεια, μαθητής του Κοσμά του Μελωδού και γνώστης των μαθηματικών, της μουσικής , αστρονομίας, ρητορικής και της φιλοσοφίας του Πλάτωνα και Αριστοτέλη. Κατείχε υψηλές διοικητικές θέσεις που απαρνήθηκε για να ζήσει σε μοναστήρι.

Ο Taneyev εμπνεύστηκε το έργο από ένα ποίημα για την ζωή του Δαμασκηνού. Αποτελεί μια καντάτα για χορωδία και ορχήστρα με θέμα την πορεία ενός ανθρώπου από τον φόβο ως την ελπίδα της λύτρωσης.
Είναι ένα έργο εκφραστικό, με σαφή την Ρωσική του προέλευση. Συνδυάζει στοιχεία εκκλησιαστικής και λαϊκής μουσικής με έντονες και ευθείες αναφορές στην αντιστικτική γραφή του Bach.

Ακρόαση από τον Pletnev και την Ρωσική Εθνική Ορχήστρα.

4189uUJTfjL._SY450_.jpg



Περιμένω να ακούσω μια νέα πολυπαινεμένη εκτέλεση του Κitayenko και την ορχήστρα της Κολωνίας. Και αυτή η εκτελέση είναι μαζί με τις Καμπάνες του Rachmaninov.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,900
Dystopia
Άλλη μια εξαιρετική συζήτηση που δεν την είχα δει.
Θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να προσθέσω κάποια CD που ταιρίαζουν στο παρόν νήμα.

rusia2small.jpg

Εδώ ο μαέστρος Neeme Jαrvi (δεν χρειάζεται συστάσεις) με την Gothenburg Symphony Orchestra έκαναν μια ωραία συλλογή
για να μας γνωρίσει τους Ρώσους συνθέτες από την δική του οπτική.

Το CD ξεκινάει με τα έργα του Tchaikovsky:1812 Overture, Op. 49 και Marche slave, Op. 31
Η "Ουβερτούρα 1812" η αλλιώς "Το έτος 1812" περιγράφει μουσικά τη Γαλλική εισβολή στη Ρωσία υπό τον Μέγα Ναπολέοντα και τη ρωσική άμυνα.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του έργου έλαβε χώρα στη Μόσχα στις 20 Αυγούστου 1882 υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Ιππόλυτου Αλτάνη,
κάτω από μία τέντα κοντά στον ημιτελή Καθεδρικό Ναό του Σωτήρα Χριστού, που επίσης ανεγέρθηκε στη μνήμη της υπερασπίσεως της Ρωσίας το 1812.
Στο δίπλα νήμα με τα μαύρα διαμάντια έχει γίνει αρκετή ανάλυση για τις κανονιές, για μένα κι αυτή η εκτέλεση μου φαίνεται εξαιρετική από όλες τις πλευρές.

Το δεύτερο έργο είναι το "Μarch Slave". Ένα συμφωνικό ποίημα του Πιοτρ Τσαϊκόφσκι το οποίο κυκλοφόρησε το 1876 πάλι με αφορμή έναν πόλεμο,
την εμπλοκή των Ρώσων στον Σερβικο-τουρκικο πόλεμο του 1876–78.
Το έργο έκανε πρεμιέρα το Νοέμβριο του 1876 στη Μόσχα υπό τη διεύθυνση του Nikolai Rubinstein.
Και οι δύο ηχογραφήσεις έγιναν το 1989 στην Konserthuset του Goteborg.

Ο Jarvi στη συνέχεια μας βάζει να ακούσουμε Αλεξάντρ Μποροντίν.
Ο Μποροντίν ο οποίος ήταν, εκτός από συνθέτης επίσης, γιατρός και εξαίρετος χημικός, υπήρξε μέλος της περίφημης Ομάδας των Πέντε,
ενός συνόλου επιφανών μουσικών αφιερωμένων στη δημιουργία «καθαρής», ρωσικής κλασσικής μουσικής.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, οι πολύ αξιόλογες συνθέσεις του Μποροντίν, που τον τοποθετούν ανάμεσα στους κορυφαίους συνθέτες της πατρίδας του,
δεν ήταν γι’ αυτόν παρά ένα μέσον ανάπαυλας από το επιστημονικό του έργο, στο οποίο αφιερώθηκε σχεδόν ολοκληρωτικά.
Τα δύο έργα που διάλεξε ο μαέστρος είναι το "In the Steppes of Central Asia" και το "Polovtsian Dances" από την εξαιρετική όπερα Prince Igor.

To CD κλείνει με ίσως τον αγαπημένο μου Ρώσο συνθέτη , τον Κόρσακοφ.
Τα έργα που επιλέγει ο Jarvi είναι το "Ρώσικο Πάσχα" και η σουίτα του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ "Capriccio Espagnol".
Το ‛Ρώσικο Πάσχα’ του Nikolai Rimsky-Korsakov (1844-1908) είναι μια ουβερτούρα που βασίστηκε σε θέματα από την Ρωσορθόδοξη εκκλησιαστική υμνολογία.
Περιγράφει τον εορτασμό της ημέρας του Πάσχα μέσα σε ένα ναό γεμάτο από κόσμο κάθε κοινωνικής τάξης και γράφτηκε το 1888,
αφιερωμένο στις μνήμες των Mussorgsky και Alexander Borodin.
Με το συγκεκριμένο έργο υπάρχει κι ένα συναισθηματικό δέσιμο μιας και ήταν ένα από τα έργα που έπαιξα στην πρώτη μου συναυλία
σαν μαθητής μουσικός πριν πολλά πολλά χρόνια.
Η ηχογράφηση έγινε επίσης στην Konserthuset του Goteborg τον Μάιο του 1987.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,900
Dystopia
θα συνεχίσω τις προτάσεις μου όσον αφορά τον Rimsky-Korsakov με άλλα δυο αγαπημένα CD.

rimsky-bbc2.jpgriksy3small.jpg

Στο πρώτο έχουμε τον Vassily Sinaisky και με την ορχήστρα του BBC σε μια εξαιρετική ηχογράφηση
που επιμελήθηκε η CHANDOS. Μια συλλογή με δίαφορα ορχηστρικά έργα του Rimsky-Korsakov.


Στο δεύτερο CD έχουμε την τρίτη και τελευταία ( η αγαπημένη μου) συμφωνία,
μαζί με το εξαιρετικό Fairy Tale "Skazka" op.29 στην δισκογραφική ASV.
H ηχογράφηση έγινε το 1985 στο στούντιο 1 της Abbey Road του Λονδίνου
από την συμφωνική ορχήστρα του Λονδίνου υπό την διεύθυνση του
κινέζου μαέστρου Γιοντανί Μπατ.
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,857
Αθήνα-Κέντρο
Κάθε πρόταση για "ιδιαίτερες" σχολές και δη φρέσκιες και καλογραμμένες ,είναι πάντα μια όαση στην Μουσική.

Τουλάχιστον για μένα που δεν έχω εντρυφ'ησει στους Ρώσους (όχι στον βαθμό των Γερμανών και των Ιταλών)

Μου βάζετε και πολλά και όταν γυρίσω θα τα ακούσω ΟΛΑ, με την σειρά που τα προτείνετε.

Μην σταματάτε..!
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,900
Dystopia
Άλλο ένα τελευταίο CD, να τελειώσω με τις προτάσεις που αρχικά στο μυαλό μου.

kalinikovsmall.jpg

O Vasily Kalinnikov ήταν ένας πολύ χαρισματικός Ρώσος συνθέτης ο οποιος
δυστυχώς πέθανε πάρα πολύ νέος, μόλις 35 ετών από φυματίωση.
Ένας θεός ξέρει πόσο μεγάλος και γνωστός συνθέτης θα μπορούσε να γίνει αν ζούσε περισσότερο.
Ήταν ένα πάρα πολύ φτωχό παιδί που έκανε τα πάντα γύρω από τη μουσική για να μαζέψει χρήματα.
Ξεκίνησε ως βιολιστής , έπαιζε τύμπανο αλλά το φαγκότο ήταν αυτό που του έδωσε υποτροφία,
έτσι ώστε να μπει στην σχολή της φιλαρμονικής της Μόσχας όπου έμαθε και σύνθεση.

Βαρόμετρο και πιο διάσημο έργο της δισκογραφίας του για μένα προσωπικά είναι οι δυο συμφωνίες του.
Η πρώτη συμφωνία γράφτηκε μεταξύ 1894-1895 και ήταν αφιερωμένη στον δάσκαλό του Kruglikov ο οποίος τον είχε βοηθήσει πολύ και οικονομικά.
O Kruglikov εντυπωσιάστηκε πολύ από το έργο και το διέδωσε σε όλους τους διάσημους ρώσους μαέστρους.
Τελικά η πρεμιέρα του έργου έγινε το 1897 στο Κίεβο και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στο κοινό.
Ο Καλινικοφ πέρασε τις τελευταίες μέρες της ζωής του στη Κριμέα.
Εκεί είδε τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης του ο Ραχμάνινοφ και για να τον βοηθήσει οικονομικά,
του παρήγγειλε 3 τραγούδια και του κανόνισε να δημοσιοποιηθεί και η δεύτερη συμφωνία του.
Δυστυχώς πέθανε πριν καταφέρει να ανταμειφθεί για τους κόπους του.


Αν και το ρεπερτοριο του Καλινικοφ φλερταρει πιο πολυ με πιο εξειδικευμένους και πειραματικους ηχους,
οι συμφωνίες του είναι δυο πολυ ομορφα εργα, εχουν ισως λιγο παραπανω, ενα τονο σοβαροτητας,
αλλα παραυτα εχουν πολυ ελκυστικες μελωδιες και εχουν πολυ, πολυ ρωσικο υφος.
Στην πραγματικότητα ακούγονται λίγο παρόμοια,
αλλά αυτό που σας ενδιαφέρει ουσιαστικά είναι ότι αν σας αρέσει το ένα έργο, θα σας αρέσει και το άλλο εξίσου το ιδιο.
Είναι δύο ενδιαφέροντα έργα τα οποία χωράνε σε ένα CD μιας και η διάρκεια και των δυο μαζί δεν ξεπερνά τα 77 λεπτά.

Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό για τα έγχορδα ειδικά στις μελωδίες των allegro και των αργών κινήσεων.
O μαέστρος πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στις λεπτομέρειες του χρώματος και στην διατήρηση της ισορροπίας.
Χαρακτηριστικό και highlist του έργου είναι η άρπα στην αργή κίνηση της πρώτης συμφωνίας.
Το αποτέλεσμα μεταξύ ενός καλού μαέστρου και ενός καλού μουσικού είναι πραγματικά ποιητικό.

Δεν έχω ακούσει κάποιο βινύλιο, ούτε έχω βρει κάποιο αρχέιο υψηλής ανάλυσης. Θα προτείνω 3 CD.
Η πιο γνωστή ηχογράφηση θεωρείται η εκτέλεση του Neeme JΓ rvi στην BIS με την βασιλική ορχήστρα της Σκωτίας.
Είναι εξαιρετική και θεωρείται αναφοράς από όλες τις πλευρές.
Επίσης πολύ καλή ηχογράφηση του έργου με μια πιο μοντέρνα προσέγγιση,
έχει κάνει ο Kees Bakels με την συμφωνική ορχήστρα της Μαλαισίας πάλι στην BIS.

Προσωπικά όμως αγαπημένη μου και αυτή που θα προτείνω είναι η εκτέλεση του Τέοντορ Κούσαρ με την εθνική ορχήστρα της Ουκρανίας στην Naxos.
O ήχος του είναι πιο μαζεμένος σε σχέση με τον Neeme JΓ rvi και το τέμπο του πιο αργό.
Στη τέταρτη ειδικά κίνηση της 1ης συμφωνίας ξεφεύγει, είναι αρκετά γρήγορος σε σχέση με τον Κουρας με αποτέλεσμα αυτό που ακούω να με αγριεύει λίγο.
Επίσης τα έγχορδα που είναι οι πρωταγωνιστές του έργου ακούγονται καλύτερα.
Από την άλλη ο Kees Bakels είναι επίσης σωστός, αλλά γενικώς ο έλεγχος και η διαχείριση των συναισθημάτων του έργου από τον Κουράς .
είναι πιο ενδιαφέρουσα, πιο διασκεδαστική και για μένα συνολικά καλύτερη.
Η ηχογράφηση έγινε μεταξύ 2 και 6 Νοεβμρίου του 1994 στον συναυλιακό χώρο της ραδιοφωνίας της Ουκρανίας στο Κιεβο.
Ο αμερικανο-ουκρανός μαέστρος έχει μελετήσει πολύ και έχει αρκετές κυκλοφορίες στην Naxos και με άλλους Ρώσους συνθέτες.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,900
Dystopia
Άλλος ένας μεγάλος Ρώσος συνθέτης ήταν ο Alexander Glazunov.
Ήταν τόσο καλός συνθέτης , με τόσο καλές μελωδίες που πολλοί τον αποκαλούσαν "ο Ρώσος Μπραμς"
Γενήθηκε στην Αγία Πετρούπολη τις 10 Αυγούστου του 1865 και πέθανε το 1936 στο Παρίσι.
Υπηρέτησε ως διευθυντής του Ωδείου της Αγίας Πετρούπολης (1905-1928) και συνέβαλε στην αναδιοργάνωσή του,
ως Ωδείου Λένινγκραντ πλέον, μετά τη Ρωσική Επανάσταση.
Συνέχισε να διευθύνει το Ωδείο μέχρι το 1930, αν και είχε εγκαταλείψει τη Σοβιετική Ένωση το 1928, χωρίς να επιστρέψει.
Ο γνωστότερος μαθητής του κατά τη διάρκεια της θητείας των πρώτων σοβιετικών χρόνων του, ήταν ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς.

Ο Γκλαζουνόφ αναγνωρίστηκε ως ιδιοφυΐα στον τομέα του και, με τη βοήθεια του μέντορα και φίλου του Ρίμσκι-Κόρσακοφ, ολοκλήρωσε μερικά από τα σπουδαιότερα έργα του Μποροντίν όπως την Τρίτη Συμφωνία και την όπερα Πρίγκιπας Ιγκόρ (συμπεριλαμβανομένων των δημοφιλών Πολοβτσιανών Χορών).
Μάλιστα, λέγεται ότι επεξεργάστηκε την εισαγωγή της όπερας από μνήμης, έχοντας ακούσει τη μουσική στο πιάνο μόνο μία φορά.
Τα πιο γνωστά του έργα είναι οι "Op. 67: Οι Εποχές, μπαλέτο σε 1 πράξη (1900)" ,
η "Op. 82: Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα, σε Λα Ελάσσονα (1904)" ,
το "Op. 109: Κοντσέρτο για άλτο σαξόφωνο και ορχήστρα εγχόρδων, σε Μιb Μείζονα (ίδιο opus με το κουαρτέτο εγχόρδων, αλλά διαφορετικό έργο)",
η 6η Συμφωνία , το "Op. 100: Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2, σε Σι Μείζονα (1917)" ,
το "Op. 13: Στένκα Ράζιν, συμφωνικό ποίημα σε Σι Ελάσσονα (1885)" κ.α.

Τα δικά μου αγαπημένα έργα είναι η τέταρτη "Op. 48: Νο. 4, σε Μιb Μείζονα (1893)"
και η πέμπτη συμφωνία του "Op. 55: Νο. 5, σε Σιb Μείζονα (1895)".
Η τέταρτη συμφωνία έκανε πρεμιέρα υπο τις οδηγίες του ίδιου του Ρίμσκι-Κόρσακοφ.
Είναι ένα έργο αφιερωμένο στη μνήμη του Αντόν Ρουμπινστάιν, αποτελείται από τρεις κινήσεις,
κοιτάζει ξεκάθαρα προς τη δύση, κρατάει όμως το ρώσικο χαρακτήρα του.
Στη πέμπτη συμφωνία κινείται στο ίδιο ύφος, αλλά ο Γκλαζούνοφ επιστρέφει σε 4 κινήσεις.
Το έργο έκανε πρεμιέρα στην Αγία Πετρούπολη τις 17 Νοεμβρίου 1896 από τον ίδιο τον συνθέτη
και ήταν αφιερωμένο στον Sergei Taneyev.

Δυο καλές ηχογραφήσεις και των δυο έργων μαζί είναι του
Gennadi Rozhdestvensky με την The USSR Ministry of Culture Symphony Orchestra (πλέον State Symphony Capella of Russia) στην Olympia
και η λίγο πιο μοντέρνα του Yondani Butt με την Philharmonia Orchestra στην ASV.


glazunov-4-5-small.jpegglazunov 4-5-b-small.jpeg
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,288
Αθήνα
Η Λειτουργία του Άγιου Ιωάννη του Χρυσόστομου του Tchaikovsky κατέχει σημαντική θέση στην Ρωσική εκκλησιαστική μουσική.
Δημοσιεύτηκε το 1879 χωρίς την άδεια του <αυτοκρατορικού παρεκκλησίου> που υπό τον Bortniansky όπως έχουμε ήδη αναφέρει ασκούσε ασφυκτικό έλεγχο στα μουσικά θέματα της εκκλησίας. Ο Tchaikovsky εύρισκε τις συνθέσεις του Bortniansky γλυκερές και θεωρούσε την τεχνική του παιδιάστικη και ρουτινιάρικη.

Η λειτουργία είναι ένα έργο οικείο και ανθρώπινο με κάποιες στιγμές όπως αυτήν που σημείωσε ο φίλτατος μου Δημοκηδής ( ύμνος των Χερουβίμ ) μεγάλης συναισθηματικής φόρτισης.
Μπορεί να ειδωθεί σαν μέρος θρησκευτικής τελετουργίας ή σαν ένα ανεξάρτητο κομμάτι συναυλιακής μουσικής. Σαν ανεξάρτητο κομμάτι το θεωρούν στο προτεινόμενο cd η χορωδία της Λετονικής ραδιοφωνίας υπό τον Sigavrds Klava.

Στο cd περιλαμβάνονται και τα εννέα μοτέτα (Sacred Pieces) συνθέσεις του 1885. Ξεχωρίζω το Νο 7 No. 7 (Blessed Are They Whom Thou Hast Chosen) και το Νο9 (Now the Heavenly Powers).
Η εγγραφή είναι πεντακάθαρη.

3666545-2409062.jpg

H επιτροπή της ICMA (international classical music awards) βράβευσε την Latvian Radio Choir στον Tchaikovsky σαν την καλύτερη ηχογράφηση χορωδιακής μουσικής το 2020.
Ο αντιπρόσωπος της εταιρίας Ondine δήλωσε

« It is with great delight and honour that we picked up the ICMA Choral Music Award from jury member Harri Kuusisaari. There is always a particular pride and fulfilment in receiving the ICMA Award due to the fact that it is granted by important representatives of such a wide range of European key music media......”