Απώλεια φωτός σε πολυ ανοιχτά διαφράγματα

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Εχω και τεσσερα αρχεια με λεντακι με τον 35/1,5 στα f1,4 2 2,8 και 4 με 100iso και σταθερη ταχυτητα 1/2000 (αυτο μαλλον δεν χρειαζοταν)
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Και εχω και τεσσερα αρχεια στα 100iso με τον 35/1,4 σε προτεραιοτητα διαφραγματος με f1,4 2 2,8 και 4 και ταχυτητα οτι εδινε η μηχανη (αλλα δεν ειχα νομιζω σποτ εστιαση)....


Ειναι τα αρχεια με το " Α " στο τελος του ονοματος....
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Για να κανω μια ανακεφαλαιωση, αν καταλαβα καλα τι ψαχνουμε εδω περα....


1) Αντι να κοιτανε οι π@π@ρες να φτιαξουν εναν αισθητηρα της προκοπης, δινουν ασυμπιεστα βιντεο και μονα σημεια crosstype εστιασης για να βγαζεις βαλσαμωμενα πουλια...


2) Απο το f2 και κατω, ο αισθητηρας της 40D (για να μην παρει η μπαλλα ολους) δεν ξερει τι να κανει το παραπανω φως που του ερχεται, δεν μπορει να το παει στα ακρα του καδρου και για να δειχνει οτι κατι κανει, ανεβαζει το iso κατα 1/3 του στοπ στο f2 και εως 1 στοπ στο f1,2...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


3) Οι ρηβιουερς της συμφορας, μιλανε για βινιεταρισμα των φακων !!!!!!!!!!!!!!!!! αντι για ανικανοτητα των αισθητηρων...........


4) Οι μπλογκερς της συμφορας μιλανε για light gather (μη χε...ω) φακους οσους κατεβαινουν κατω απο f2


5) Τα κοθωνια που τους αγορασαμε λεμε οτι κανουμε τη νυχτα μερα με το εξωτικο μας διαφραγμα.....


6) Στην ιδια μηχανη, αν βαλω εναν κανον 85/1,2 (2.200 ευρω) και εναν σαμγιανγκ 85/1,4 (350 ευρω) στα 1.600 iso, θα εχω 1 στοπ λιγοτερο θορυβο στη δευτερη περιπτωση..............(*&^*^%*&&()()*)(&*&&^$&^%*(^(_*


7) (*&^(*&^&_(&&&^$^$#@$##^)_(&$##@$%*&))((*&&( εχω και αλλα να πω αλλα.....

... ειναι ετσι, ή κατι πηρα στραβα?
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Εχω 2 αρχεια black frames απο τον ζενιτ στο f2 και f4 στα 1600iso... ειναι 58mm...

...δεν εχω καταλαβει αν ο θορυβος που αυξανεται με την ψηφιακη ενισχυση του iso κατα 1/3 στα ανοιχτα διαφραγματα ειναι αναλογος του εκαστοτε παραγομενου θορυβου απο τα συγκεκριμενα iso ή σταθερος (ουτε εγω καταλαβα τι ειπα, αλλα θελω να μου πεις ποσο αυξανεται ο θορυβος στα 1600iso οταν χρησιμοποιω ανοιχτο διαφραγμα, που ειναι και ο λογος για τον οποιο χρυσοπληρωνω και θελω να χρησιμοποιω τον 1,4 φακο)....


Ακυρο, επρεπε να εχω βγαλει με τον 35ρη στα 1600 που εχει ηλεκτρικη επαφη με τη μηχανη.....
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Ηλια ξεχασα να πω πως ο φακος που χρησιμοποιησα εχει δυο λεντακια πολυ κοντα το ενα στο αλλο.... γι αυτο και το διπλο ειδωλο...
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Εγώ δεν πολυκατάλαβα, αλλά το προσπερνάω... χεχε

Αν μου πεις τί ακριβώς λήψεις χρειάζεσαι ευχαρίστως να βγάλω και εγώ ότι μπορώ. Έχω μαζί μου τον Νοκτον 35μμ 1,4 που ίσως να φαινόταν αυτό που λές.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
εγω τον πιο φωτεινο που εχω ειναι ο σιγμα 30/1.4, και μετα ο 50/2....
αν κανει πες μου τι πρεπει να κανω, και το κανω και σημερα το βραδυ αν ειναι


Αν και εχουν γραφεί διάσπαρτα καλά κάνεις και ρωτάς για να τα συγκεντρώσουμε σε ενα ποστ. Κρίμα μόνο που δεν διάβασα εγκαιρα το ποστ και απαντώ πολύ αργά (εφαγα πολλά κρασαρισματα σημερα προσπαθώντας να κανω τον MPC-HC να παίξει DVB-T) και ισως δεν προλάβεις αποψε.

Στο βασικό ISO της μηχανής για αρχή, συνήθως δεν χρειάζεται να πάμε παραπάνω. Μόνο RAW αρχεία.

1. Μια σειρά Black Frames σε όλα τα διαφραγματα 1,4, 1,6, 1,8, .... εως και 3,2. Λήψεις με καλυμμένο τον φακό με το καπάκι του και προτιμότερο σε σκοτεινό δωμάτιο για να αποφύγουμε τιποτα διαρροές και με ταχύτητα πολύ μεγάλη 1/2000 π.χ. ενδιαφέρει να μην πάρει καθόλου φως ο αισθητήρας. Με αυτή την μέτρηση εξετάζουμε τον θόρυβο σε έλειψη φωτός που προδίδει κρυφές ενισχύσεις ISO.

2α. Μια σειρά φωτο σε όλα τα διαφράγματα 1,4 .... 3,2 τελειως ανεστίαστο σημειακό φως π.χ. λεντακι σχετικά κοντα αλλά όχι πολύ (ώστε το λεντάκι να είναι όντως σημειακό φως να χωράει σε 1 πιξελ αν ήταν εστιασμένο) και εστίαση στο άπειρο. Ολες οι λήψεις σε σταθερή απόσταση και το λεντάκι κεντραρισμένο. Δεν είναι απαραίτητο αλλα είναι καλύτερα η ταχύτητα να είναι τέτοια ωστε ο δίσκος που θα καταγραφεί να μην είναι καμμένος.

Καθώς θα είναι εντελώς ανεστίαστο το σημειακό φώς θα καταγραφεί ως δίσκος και η σύγκριση των διαμέτρων των δίσκων στα διάφορα διαφράγματα θα μας δείξει αν όντως ανοίγει σωστά το διάφραγμα και αν καταγράφεται σωστά απο τον αισθητήρα. Οποτε ελέγχουμε αυτο που ρώτησε και ο Παυλος αν δηλ. η αδυναμία των αισθητήρων να πάρουν όλο το φως απο πολύ ανοιχτά διαφράγματα επηρρεάζει και το βάθος πεδίου.

2β. Επειδή δεν είμαστε σίγουροι αν το διάφραγμα ανοίγει πραγματι στις προδιαγεγραμμένες τιμες ... Μια σειρά φωτό του φακού απο εμπρός καθώς θα είναι στοπαρισμένος στα γνωστά διαφράγματα 1,4 ... 3,2 είτε με τον φακό εκτός μηχανής ή αν δεν γίνεται να κρατήσει τα διάφορα διαφράγματα πάνω στην μηχανή και φωτό με άλλη μηχανή.
Προσοχή στην σταθερή απόσταση, στο κεντράρισμα στο κάδρο ( 1/3 του κάδρου το πολύ να πιανει ο φακός), και στην καθετότητα. Οσο πιο σταθερή κρατιέται η αποσταση και το κεντράρισμα/καθετότητα τόσο καλύτερα.
Ουσιαστικά θα μετρηθεί η πραγματική διάμετρος του διαφράγματος

2γ Το ίδιο με 2β αλλα απο φωτογράφιση απο την πλευρά της μοντούρας. Δεν ξέρω προς το παρόν αν το 2,γ ειναι απαραίτητο.


Στα 2β 2γ δεν είναι απαραίτητο το raw αρχείο αρκεί στα jpeg να μην γίνεται διόρθωση γεωμετρίας που να επηρρεάζει και το κέντρο της εικόνας. Το 2α ειναι πολύ επιθυμητό να είναι RAW.


3, Mια σειρά Flat Field. Ενδιαφέρει πάλι το κεντρο του κάδρου οπου δεν υπάρχει βινιέτα. Οποιαδήποτε ομοιογενής καθαρή επιφάνεια χωρίς υφή κατα το δυνατόν.

Λήψη ώστε η επιφάνεια να είναι τελείως ανεστίστη για να μην γράψει καθόλου η όποια υφή του υλικού (νομίζω καλύτερα εστίαση στο άπειρο για να μην έχουμε φαινόμενα focus breathing και η επιφάνεια κοντά) .

Ταχύτητα οσο δίνει η σποτ φωτομέτρηση στην εναρκτήρια λήψη και μετά ταυτόχρονη αλλαγη διαφράγματος-ταχύτητας (κλεινουμε διάφραγμα 1/3 στοπ, μειώνουμε ταχύτητα 1/3 στοπ ή αντίστροφα) ωστε να κρατηθεί η έκθεση σταθερή. π.χ. ξεκινάμε με f/1.4 1/1000 και συνεχίζουμε f/1.6 1/800, f/1.8 1/600, f/2.0 1/500, f/2.2 1/400, f/2.5 1/320, f/2.8 1/250 f/3.2 1/200 ...

Το κρίσιμο είναι να έχουμε και πολύ καλή ομοιογένεια φωτισμού στο κεντρο του κάδρου και ο φωτισμός να είναι σταθερός διότι θα γίνει μέτρηση φωτεινότητας (ουσιαστικά αποκρισης του αισθητήρα) και θορύβου. Για να μην μας μπερδέψει στα συμπεράσματα τυχόν κρυφό ISO θα μετρηθεί ο θόρυβος (που είναι σχεδόν αποκλειστικά φωτονικός σε αυτή την περίπτωση) και υψώνοντας στο τετράγωνο βρίσκουμε την ποσότητα φωτός που κατέγραψε ο αισθητήρας. ( δες wiki .. shot noise)

Η γνώμη μου είναι οτι οι ηλεκτρικές πηγές φωτός δεν εξασφαλίζουν ουτε ομοιογένεια ούτε σταθερότητα οπότε μια καθαρή σελίδα λευκό χαρτί σε διάχυτο φυσικό φως (βολεύει η συννεφιά εεε) και λήψεις πυκνές νομίζω είναι ΟΚ.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Εδω τα καλα αρχεια για καθε ειδους τεστ....

http://www.mediafire.com/?4st6aa81p...25jm3f93ky629,4u5qy4w6pwe5ffd,6lju9uppvp648dc


Λιακο, επειδη τα ελληνικα σου ειναι λιγο δυσκολονοητα :music-smiley-005:, δεν τα θυμομουν καλα και εβγαλα ψιλολαθος αυτα που ζητησες...

Απο τα ονοματα των αρχειων θα καταλαβεις τι ειναι τι...




Εχω 2 αρχεια black frames απο τον ζενιτ στο f2 και f4 στα 1600iso... ειναι 58mm...

...δεν εχω καταλαβει αν ο θορυβος που αυξανεται με την ψηφιακη ενισχυση του iso κατα 1/3 στα ανοιχτα διαφραγματα ειναι αναλογος του εκαστοτε παραγομενου θορυβου απο τα συγκεκριμενα iso ή σταθερος (ουτε εγω καταλαβα τι ειπα, αλλα θελω να μου πεις ποσο αυξανεται ο θορυβος στα 1600iso οταν χρησιμοποιω ανοιχτο διαφραγμα, που ειναι και ο λογος για τον οποιο χρυσοπληρωνω και θελω να χρησιμοποιω τον 1,4 φακο)....


Εμ ναί βρε ο Zenit μόνο στο f/2.0 f/2.2 θα επηρρεαστεί και αυτό ελάχιστα ... τον άλλο θέλαμε.

Για αυτό που ρωτάς ... λογικά λήψη ISO 1600 f/1.4 1/400 θα είναι ακριβώς ίδια σε θόρυβο με ISO 2000 f/2.8 (f/1.4 + 2 stop) 1/125 ενω αν δεν υπήρχαν απώλειες θα ήταν ίδια με ISO 1600 f/2.8 1/100 .
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Για να κανω μια ανακεφαλαιωση, αν καταλαβα καλα τι ψαχνουμε εδω περα....


1) Αντι να κοιτανε οι π@π@ρες να φτιαξουν εναν αισθητηρα της προκοπης, δινουν ασυμπιεστα βιντεο και μονα σημεια crosstype εστιασης για να βγαζεις βαλσαμωμενα πουλια...


2) Απο το f2 και κατω, ο αισθητηρας της 40D (για να μην παρει η μπαλλα ολους) δεν ξερει τι να κανει το παραπανω φως που του ερχεται, δεν μπορει να το παει στα ακρα του καδρου και για να δειχνει οτι κατι κανει, ανεβαζει το iso κατα 1/3 του στοπ στο f2 και εως 1 στοπ στο f1,2...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


3) Οι ρηβιουερς της συμφορας, μιλανε για βινιεταρισμα των φακων !!!!!!!!!!!!!!!!! αντι για ανικανοτητα των αισθητηρων...........


4) Οι μπλογκερς της συμφορας μιλανε για light gather (μη χε...ω) φακους οσους κατεβαινουν κατω απο f2


5) Τα κοθωνια που τους αγορασαμε λεμε οτι κανουμε τη νυχτα μερα με το εξωτικο μας διαφραγμα.....


6) Στην ιδια μηχανη, αν βαλω εναν κανον 85/1,2 (2.200 ευρω) και εναν σαμγιανγκ 85/1,4 (350 ευρω) στα 1.600 iso, θα εχω 1 στοπ λιγοτερο θορυβο στη δευτερη περιπτωση..............(*&^*^%*&&()()*)(&*&&^$&^%*(^(_*


7) (*&^(*&^&_(&&&^$^$#@$##^)_(&$##@$%*&))((*&&( εχω και αλλα να πω αλλα.....

... ειναι ετσι, ή κατι πηρα στραβα?


2) Δεν μιλάμε για τα άκρα του κάδρου μιλάμε για το κέντρο. Ο ορος pixel vignieting σε μπερδεύει όντως. Βέβαια παρομοίως και χειρότερα υπάρχουν απώλειες φωτός και στα άκρα του κάδρου που δεν οφείλονται στον φακό αλλά στον αισθητήρα. Γιαυτό οι αισθητήρες έχουν περισσότερη βινιέτα απο το φιλμ ..
Και μην τα παραλλές η 40D 1/3-1/2 στοπ χάνει στο f/1.4 .. στο f/2.0 χάνει ελάχιστα.


3) 4) Υπάρχει κέρδος ακόμα και στο f/1.2 απλά δεν είναι 1 στοπ σε σχέση με f/1.8 που είναι το θεωρητικά σωστό αλλά πολύ λιγότερο ουτε 1/2 στοπ για πολλά μοντέλλα.

Mονο ρηβιουερς και μόνο bloggers και φορουμίστες ... Αν δεις τα διαγράμματα της DxO θα δείς κατι παλια μοντέλλα της Nikon που χάνουν πολύ ακόμα και στο f/1.4 ... ε αν κάτσεις να θυμηθείς πόσες φορές έχει γραφτεί "μια χαρα είναι η D50 αντί να την αντικαταστήσεις πάρε καλύτερα εναν f/1,4 ...

5) Δες το διαγραμμα της DxO ... υπάρχουν αισθητήρες με πολύ λίγες απώλειες.

6) Αν βασιστείς στην αυτόματη φωτομέτρηση ναί (αλλά όχι τόσο πολύ) διότι λογικά θα σου δώσει μικρότερη ταχύτητα με τον Samyang περισσότερο απο το 1/3 στοπ που είναι το σωστό.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Απώλεια φωτός σε πολυ ανοιχτά διαφράγματα

Εγώ δεν πολυκατάλαβα, αλλά το προσπερνάω... χεχε

Αν μου πεις τί ακριβώς λήψεις χρειάζεσαι ευχαρίστως να βγάλω και εγώ ότι μπορώ. Έχω μαζί μου τον Νοκτον 35μμ 1,4 που ίσως να φαινόταν αυτό που λές.


Eλα ρε γιατρέ τώρα ... ρωτα συγκεκριμένα ... βοηθάει και τους δυο ..

Καλοδεχούμενα τα δείγματα. Πάντως λογικά οι τελευταίοι Sony αισθητήρες θα έχουν μικρές απώλειες λογω χαμηλού wiring stack = μικρότερο FL του μικροφακού.
 
Last edited:
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Εχω και τεσσερα αρχεια με λεντακι με τον 35/1,5 στα f1,4 2 2,8 και 4 με 100iso και σταθερη ταχυτητα 1/2000 (αυτο μαλλον δεν χρειαζοταν)


Θέλει επανεξέταση η μεθοδολογία γιατί βγαίνουν καμμένα.

Μεγαλύτερη ταχύτητα τερμα στο 1/8000 ??, μικρότερο φωτεινό σημείο (ισως ενα χαρτόνι με μια τρύπα καρφίτσας μπροστά απο το led), πιο σκοτεινό δωμάτιο.

Και σίγουρα το διπλανο λεντακι πρέπει να σβήσει-απομακρυνθεί.

Ενδιαφέρον είναι να μπορεί να μετρηθεί η κατανομή φωτεινότητας μεσα στον δίσκο γιαυτό ενοχλούν τα καμμένα

Πάντως και έτσι φαίνεται η διάμετρος στο τέρμα ανοιχτό f/1.4 είναι λιγο μικρότερη απο το f/2.8 αλλά παίζει ρόλλο οτι ο κύκλος γίνεται οκτάγωνο στα πιο κλειστά διαφράγματα οπότε αν πάρεις μεσο ορο εγγεγραμενου και περιγεγραμμενου κύκλου έρχεται στην σωστή τιμη.
Αρα είχε δίκιο ο Παυλος, το βάθος πεδίου δεν αλλάζει ... αν και η μέτρηση του διαφράγματος (φωτο του φακου) δείξει κανονική διότι υπάρχει το ενδεχόμενο να ανοιγει περισσότερο απο το κανονικό.

f/1.4= 592 pixel (διάμετρος σχεδον κύκλου)
f/2.0= 438 (διαμετρος ντεμι "κυκλοοκταγωνου")
f/2.8= 316 (διαγωνιος σχεδον κανονικού οκτάγωνου)