Αθήνα (ή Ελλάδα γενικότερα) και προσβασιμότητα

Μόλις είδα αυτό το βιντεάκι, και αφού χαζογέλασα λίγο, θυμήθηκα πόσο θλιβερό είναι στην πραγματικότητα, και πόσο καταστροφικό για τις ζωές ανθρώπων, είτε αναπήρων, είτε με πιο απλές κινητικές δυσκολίες (πχ ηλικιωμένοι).
Επειδή είμαι πολύ του περπατήματος, το τρώω στη μάπα κάθε φορά που έρχομαι. Και βέβαια, δεν υπάρχουν δικαιολογίες ότι α, το κέντρο της Αθήνας είναι παλιό, κλπ κλπ, δείτε πχ πως είναι η κατάσταση σε περιοχές που μπήκαν στο σχέδιο πόλης τα τελευταία 20-30 χρόνια (πχ Γέρακας), και επικρατεί το ίδιο χάλι. Είναι θέμα νοοτροπίας, τόσο του πολίτη όσο και της τοπικής ή γενικής κυβέρνησης.

Αν δε ισχύουν τα σχόλια που περιγράφει το άρθρο, πχ "πείτε το στην Ainsley την επόμενη φορά να κλείσει airbnb στην Κηφισιά. Τα Εξάρχεια μπορεί να θεωρούνται μοντέρνα, αλλά μόνο λίγοι τα εκτιμούν. Επιπλέον, εμείς οι ντόπιοι είμαστε ευχαριστημένοι με τη γειτονιά μας. Σας ευχαριστούμε" , τότε καταλαβαίνουμε πως έχει χαθεί ακόμα και η υποψία της ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,701
Αθήνα
Δεν ξέρω τι γράφουν στα σχόλια οι «ντόπιοι», πάντως εγώ ως ντόπιος ενοχλούμαι πολύ όταν βλέπω μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και αυτοκίνητα με τις μισές ρόδες επάνω στο πεζοδρόμιο και γενικώς όταν κλείνουν την πρόσβαση σε πεζούς (και όχι μόνο).
Επίσης, ως ντόπιος επίσης, δεν διανοούμαι να κάνω το ίδιο, προτιμώ να παρκάρω κάπου πολύ μακρύτερα ή σε πάρκινγκ με χρέωση ή δεν παίρνω καν το αυτοκίνητο στην τελική και πάω με άλλα μέσα.

Όμως άκρη δεν θα βρεις, ακόμα κι αν με όλη την καλή διάθεση πάρεις τηλέφωνο την τροχαία να επιληφθεί της ανώμαλης κατάστασης. Δυστυχώς.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Δίκιο έχει, αλλά αν εξαιρέσεις τα σημεία που το πεζοδρόμιο έχει καταληφθεί από μηχανάκια, αυτοκίνητα κτλ, στα άλλα τι μπορείς να κάνεις; Θα γκρεμίσεις τα σπίτια για να κάνεις μεγαλύτερα πεζοδρόμια; Θα κλείσεις τους δρόμους και θα τους κάνεις πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους;
 
Δίκιο έχει, αλλά αν εξαιρέσεις τα σημεία που το πεζοδρόμιο έχει καταληφθεί από μηχανάκια, αυτοκίνητα κτλ, στα άλλα τι μπορείς να κάνεις; Θα γκρεμίσεις τα σπίτια για να κάνεις μεγαλύτερα πεζοδρόμια; Θα κλείσεις τους δρόμους και θα τους κάνεις πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους;

Όταν είναι το σχέδιο πόλης τέτοιο, δε μπορείς να κάνεις τίποτα άμεσα. Μπορείς βέβαια να ξανασχεδιάσεις κάποια πράγματα, να κάνεις έναν δρόμο μονόδρομο ώστε να χωράει ένα αμάξι + πεζοδρόμιο, κλπ κλπ κλπ.

Όταν όμως ο άλλος έχει βγάλει τη μάντρα μέχρι το δρόμο αυθαίρετα, τότε καλό θα ήταν να φέρεις μια μπουλντόζα και να κάνει ό,τι αρμόζει, και να κοπούν οι συζητήσεις περί τακτοποιήσεων και άλλων φαιδρών. Αντίστοιχα και με "υποδομές" (πχ ηλεκτρικά κουτιά), ή "φύση" (εκεί μας έλειψαν τα δέντρα, στη μέση του πεζοδρομίου).
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Αρκετοί από τους δρόμους είναι ήδη ουσιαστικά μονόδρομοι (δε χωράνε δηλαδή να περάσουν δύο οχήματα μαζί) και απλώς η μία πλευρά είναι γεμάτη παρκαρισμένα. Κάποια άλλα σημεία στο video δείχνουν πχ κάδους ή τα ΚΑΦΑΟ των VDSL και οπτικών. Όταν το πεζοδρόμιο είναι 3 πλάκες όλες κι όλες, κάπου πρέπει να μπουν κι αυτά. Το ίδιο και ένα σήμα οδικής κυκλοφορίας, που να μπει; Θα μπει στη μεσαία πλάκα από τις 3 και θα εμποδίζει. Το πρόβλημα ξεκινά από το ότι είναι πολύ παλιά η χάραξη των πεζοδρομίων και των δρόμων, μόνο με πεζοδρομήσεις και να επιτρέπονται μόνο ποδήλατα/πατίνια θα μπορούσε να λυθεί, αλλά μετά που θα πάνε όλα αυτά τα αυτοκίνητα που βλέπεις παρκαρισμένα;
 

qwerty1gr

Moderator
Staff member
23 February 2007
3,762
Γηραιά Αλβιώνα
Τα σήματα στους δρόμους μπορούν να ξεριζωθούν κ η σήμανση να γίνει με βαφή στο δρόμο (βλέπε Λονδίνο). Ήταν μοναδική ευκαιρία τώρα που σκάφτηκε όλη η Αθήνα για τις οπτικές, να υπογειοποιηθουν κ όλα τα καλώδια ρεύματος κ να φύγουν οι κολώνες από τα πεζοδρόμια (δεν το σκέφτηκε κανείς φαίνεται).

Τα δε καφαο δεν έπρεπε ποτέ να είναι εκεί. Βέβαια διαπλάτυνση πεζοδρομιου σημαίνει λιγότερες θέσεις στάθμευσης.

Η μόνη βιώσιμη λύση για την Αθήνα είναι σοβαρά μέσα μαζικής μεταφοράς, σε σημείο που να μην χρειάζεται ΙΧ, αστυνόμευση κ πρόστιμα σε κάθε όχημα που είναι στο πεζοδρόμιο, πρόστιμα σε όσους καταλαμβάνουν οδόστρωμα κ ράμπες αναπήρων. Βέβαια θα χρειαστούν κ θέσεις στάθμευσης...

Αλλά οι άρχοντες δεν κινούνται με ΜΜΜ (οπότε χέστηκαν) κ τα υπόλοιπα έχουν πολιτικό κόστος. Άρα η Αθήνα θα μείνει κάτι σαν πόλη της Βορείου Αφρικής ή της Μέσης Ανατολής (κ όχι Ντουμπάι)

Δε γράφω άλλα γιατί θα αυτομπαναριστώ κ θα αρχίσει η γνωστή διαμάχη (που πονάει) με ειρωνικα σχόλια του τύπου "καλά έκανες κι έφυγες" κλπ
 
Αρκετοί από τους δρόμους είναι ήδη ουσιαστικά μονόδρομοι (δε χωράνε δηλαδή να περάσουν δύο οχήματα μαζί) και απλώς η μία πλευρά είναι γεμάτη παρκαρισμένα. Κάποια άλλα σημεία στο video δείχνουν πχ κάδους ή τα ΚΑΦΑΟ των VDSL και οπτικών. Όταν το πεζοδρόμιο είναι 3 πλάκες όλες κι όλες, κάπου πρέπει να μπουν κι αυτά. Το ίδιο και ένα σήμα οδικής κυκλοφορίας, που να μπει; Θα μπει στη μεσαία πλάκα από τις 3 και θα εμποδίζει. Το πρόβλημα ξεκινά από το ότι είναι πολύ παλιά η χάραξη των πεζοδρομίων και των δρόμων, μόνο με πεζοδρομήσεις και να επιτρέπονται μόνο ποδήλατα/πατίνια θα μπορούσε να λυθεί, αλλά μετά που θα πάνε όλα αυτά τα αυτοκίνητα που βλέπεις παρκαρισμένα;

Δε διαφωνώ, όμως το γεγονός ότι αυτό το αίσχος το βλέπεις μόνο στην Ελλάδα, κάτι σημαίνει. Οι περισσότερες πόλεις στον δυτικό κόσμο είναι πολύ παλαιότερες (εννοώ από πλευράς σχεδιασμού και κτιρίων) από την Αθήνα. Αλλά ξαναλέω, δες καινούργιες γειτονιές και πες μου αν αλλάζει κάτι.

Εγώ σαν μετανάστης τα βλέπω και λίγο νοσταλγικά και τα υπομένω στα πλαίσια της χαράς μου όσο είμαι στην Αθήνα, η γυναίκα μου όμως που δεν είναι Ελληνίδα τα βρίσκει όλα αυτά αδιανόητα. Και δεν είναι κι από καμιά φοβερά ανθρωποκεντρική δυτική χώρα με λυμένα τα προβλήματα της.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,701
Αθήνα
Άμα δεν αρχίσει να πονάει η τσέπη - τιμωρητικά εννοείται και κατ' επανάληψη, όχι του στυλ το κάνουμε τώρα που πήραμε φόρα και μετά το ξεχνάμε - τίποτε δεν πρόκειται να αλλάξει.

Δυστυχώς όταν έχεις πιάσει πάτο ως κοινωνία, και είσαι τριτοκοσμικός, μόνο ως τέτοιος θα αντιμετωπιστείς, μέχρι να αλλάξεις και σιγά σιγά να καλύψεις το χαμένο έδαφος.
 

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,357
Πειραιάς
Καθημερινή εικόνα στον Πειραιά:
Παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεξιά και αριστερά στις λεωφόρους εκτός από το λιμάνι.
Παρκαρισμένα μηχανάκια παράλληλα με το πεζοδρόμιο ώστε ο άρχοντας να έρθει μετά τη δουλειά και να βρεί χώρο στάθμευσης.
Επιχειρήσεις που κλείνουν μισό τετράγωνο με μηχανάκια/κούτες/τελάρα/οτιδήποτε.
Αυτοκίνητα μισοπαρκαρισμένα ή και ολότελα παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο. Έσχατο σπόρ να παρκάρουν στις γωνίες των δρόμων κλείνοντας εντελώς την δίοδο στους πεζούς και την ορατότητα στους οδηγούς που θέλουν να βγούν στον κάθετο δρόμο.
Οδηγοί που οδηγούν ΟΠΟΥ τους κατέβει (έσχατο σπόρ να μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα για να μην κάνουν μισό τετράγωνο ώστε να παρκάρουν).

Και φυσικά όταν πας να πεις κάτι ή τσαμπουκαλεύονται ή σου απαντάνε σε στύλ «ρε φίλε, εγώ είμαι καλός άνθρωπος, η κακούργα η κενωνία φταίει».
Πολύ φυσικότερα, αν πέσει κλήση αναλαμβάνει ο «συμπέθερος που είναι αφεντικό στο τμήμα» να τη σβήσει.

Ακόμα κι αν πέσει πυρηνική βόμβα και ισοπεδώσει τα πάντα το πιθανότερο είναι πως όταν ξαναχτιστούν οι μεγάλες πόλεις, μετά από μερικά χρόνια θα δημιουργηθούν τα ίδια προβλήματα.
 
Last edited:

#@george@#

AVClub Addicted Member
1 April 2010
1,753
Όταν είναι το σχέδιο πόλης τέτοιο, δε μπορείς να κάνεις τίποτα άμεσα. Μπορείς βέβαια να ξανασχεδιάσεις κάποια πράγματα, να κάνεις έναν δρόμο μονόδρομο ώστε να χωράει ένα αμάξι + πεζοδρόμιο, κλπ κλπ κλπ.

Όταν όμως ο άλλος έχει βγάλει τη μάντρα μέχρι το δρόμο αυθαίρετα, τότε καλό θα ήταν να φέρεις μια μπουλντόζα και να κάνει ό,τι αρμόζει, και να κοπούν οι συζητήσεις περί τακτοποιήσεων και άλλων φαιδρών. Αντίστοιχα και με "υποδομές" (πχ ηλεκτρικά κουτιά), ή "φύση" (εκεί μας έλειψαν τα δέντρα, στη μέση του πεζοδρομίου).
Πόσο δίκιο έχεις!!! Χρειάστηκαν 7 ή 8 δεν θυμάμαι καλά, μήνες για να ολοκληρωθεί το πλακόστρωτο (πεζόδρομος) σε ένα δρομάκι 120 μέτρων περίπου, επειδή κάποιος δεν γκρέμιζε τη μάντρα που έβγαινε 1,5 μέτρο έξω. Μπορεί και παραπάνω. Τώρα, που μίκρυνε το πάρκινγκ δεν έχει μπει στον κόπο να το μεγαλώσει προς τα μέσα, χώρο έχει, αλλά αφήνει το αυτοκίνητο έξω. Οκ. Δεν έχει ζήσει προφανώς σε περιοχές που το πάρκινγκ αξίζει χρυσό.
Και η εφαρμογή του νόμου; 8 μήνες τουλάχιστον!!!!!!!!!!!!!!!!!!!