Avatar

andre74

Banned
13 September 2008
5,733
Από την όλη κουβέντα και τα όσα διάβασα βγαίνει το συμπέρασμα πως αν ο σκηνοθέτης, μετά τα τόσα εκατομμύρια που ξόδεψε δεν είχε τσιγκουνευτεί και άφηνε ένα καλό επαγγελματία του είδους να γράψει το σενάριο θα μιλούσαμε για ενα πραγματικό αροστούργημα
 

Φρα.Πε.

Supreme Member
17 June 2006
6,443
Ελευσίνα
Από την όλη κουβέντα και τα όσα διάβασα βγαίνει το συμπέρασμα πως αν ο σκηνοθέτης, μετά τα τόσα εκατομμύρια που ξόδεψε δεν είχε τσιγκουνευτεί και άφηνε ένα καλό επαγγελματία του είδους να γράψει το σενάριο θα μιλούσαμε για ενα πραγματικό αροστούργημα

Δε νομίζω οτι χρειάζεται κατι ποιο πολύπλοκο μια τετοια περιπετεια φαντασίας. Ηδη ο φανταστικός κοσμος που σκεφτηκαν και η αποδοση του ηταν αρκετα για να σε κρατουν σε περιεργεια και με τετοιο τροπο ωστε να "δεχτεις" αυτο που βλέπεις και να μην κανεις σκεψεις τυπου "μα τι @@ριες μας δειχνει τωρα εδω". Υπερβολικο σενάριο και υπερβολικη εκτέλεση δε νομίζω οτι θα ειχαν αριστο αποτέλεσμα. Ισως να ηταν κουραστικο.
 

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
6,845
Clermont-Ferrand, France
Από την όλη κουβέντα και τα όσα διάβασα βγαίνει το συμπέρασμα πως αν ο σκηνοθέτης, μετά τα τόσα εκατομμύρια που ξόδεψε δεν είχε τσιγκουνευτεί και άφηνε ένα καλό επαγγελματία του είδους να γράψει το σενάριο θα μιλούσαμε για ενα πραγματικό αροστούργημα

Και ποιος σου λέει ότι δεν το έδωσε? Τα σενάρια είναι σε τρομακτική έλειψη και δύσκολα βρίσκεις κάτι αξιόλογο.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,673
Re: Απάντηση: Avatar

Και ποιος σου λέει ότι δεν το έδωσε? Τα σενάρια είναι σε τρομακτική έλειψη και δύσκολα βρίσκεις κάτι αξιόλογο.
+100
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,930
Παλλήνη
Tα σεναρια οντως ειναι σε ελλειψη, ομως για μια τετοιου ειδους ταινια, μια χαρα ηταν το στορυ ενω ο ρυθμος ηταν αψογος-χωρις κοιλιες. Μπορει να μην ηταν πρωτοτυπο (αφου σου θυμιζε αρκετες ταινιες) ηταν ομως "φρεσκο".
 

vadergr

Super Moderator
Staff member
17 August 2007
27,569
Μεταμορφωση
Tην ειδα και εγω...
Οποιος δεν παει να την δει σε 3d , δεν ειναι φιλος του σινεμα.
Η υπερτατη οπτικοακουστικη εμπειρια σε κινηματογραφικη αιθουσα.
Αν σκεφτειτε οτι 3d tv/projectors θα αργησουν πολυ να ερθουν , ουτε το blu ray δισκακι δεν θα ειναι αρκετο να σας δωσει μια σταλα ιδεα απο αυτο που παιζεται τωρα στις αιθουσες.

Steven Spielberg: “The last time I came out of a movie feeling that way it was the first time I saw Star Wars.” … “The most evocative and amazing science-fiction movie since Star Wars.”

 
Last edited:

Innersense

AVClub Enthusiast
31 January 2007
1,009
Απάντηση: Re: Avatar

Steven Spielberg: “The last time I came out of a movie feeling that way it was the first time I saw Star Wars.” … “The most evocative and amazing science-fiction movie since Star Wars.”

Totaly marketing strategy η δήλωση του Steve και ανταπαντώ με προσωπική άποψη. Κατανοώ ότι ο καθένας μας θα είχε την δική του προσωπική top ταινία που θα ήθελε στο "νεο θαυμαστό αυτό (μπλα μπλα μπλα) φορμάτ" και για μένα η top αυτή ταινία θα ήταν το star wars III και νομίζω ότι οι fans θα κατανοήσουν. Η σκηνή του εναρκτήριου chase όπου ο Obi-Wan μαζί με τον Anakin κάνουν την κάθετη εφόρμηση και αποκαλύπτετε μπροστά τους όλος ο αυτοκρατορικός στόλος είναι από τα ομορφότερα breath cutting 2D SG sequence που έχουν αναπαραχθεί στη μεγάλη οθόνη.

Και επιστρέφουμε ξανά στο σενάριο. Ξεχάστε τα εφέ, η δομή της ταινίας ξεκινάει απο το σενάριο, ένα μικρό λάθος/ατέλεια/επανάληψη/κοιλιά/προσθεστε-ότι-άλλο-θέλετε σε αυτό και αρκεί για να διαλυθούν όλα. Δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο Matrix ήταν εργάρα (με όλα τα επαναστατικά για την εποχή εφέ) ενώ τα νεότερα ακολούθησαν σταθερή... φθίνουσα πορεία. Ακόμα και σε μια pop εφετζίδικη ταινία τα πάντα ξεκινάνε από εκεί.

Το Avatar ακολούθησε απλά την πεπατημένη συνταγή συνδυάζοντας τα πιο "standard" πετυχημένα στοιχεία, μιας και η επιτυχία του ήταν εξαρχής δεδομένη λόγω της νέας τεχνολογίας της οποίας ανέλαβε ως πρωτοπόρος να μεταφέρει στα μάτια του κόσμου.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Το Avatar ακολούθησε απλά την πεπατημένη συνταγή συνδυάζοντας τα πιο "standard" πετυχημένα στοιχεία, μιας και η επιτυχία του ήταν εξαρχής δεδομένη λόγω της νέας τεχνολογίας της οποίας ανέλαβε ως πρωτοπόρος να μεταφέρει στα μάτια του κόσμου.


Πρωτοπόρος δεν θα το έλεγα. Η αναβίωση του 3D στους mainstream κινηματογράφους, αν θυμάμαι καλά, είχε γίνει από τον ίδιο τον Cameron πάλι, με τα "Φαντάσματα της Αβύσσου" πριν από 6+ χρόνια και έκτοτε υπήρξαν και άλλες ταινίες βασισμένες στο ίδιο σύστημα...
 

Innersense

AVClub Enthusiast
31 January 2007
1,009
Απάντηση: Re: Avatar

Πρωτοπόρος δεν θα το έλεγα.
Συμφωνώ απόλυτα, το γράφω επειδή σύμφωνα με το marketing της, ήταν η πρώτη mainstream ολοκληρωμένη ταινία που στήθηκε σε 3D (πόσο λάθος θα ήταν να έγραφα τραβήχτηκε σε 3D!) για να αναπαραχθεί σε ευρεία κλίμακα σε 3D μέσα στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ακολουθώ το ίδιο σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο "ο Cameron επέστρεψε στη μεγάλη οθόνη 12 χρόνια μετά τον Τιτανικό".

Τι άλλο θα ακούσουμε έλεος, όλα για το marketing...
 
Last edited:

andre74

Banned
13 September 2008
5,733
Και ποιος σου λέει ότι δεν το έδωσε? Τα σενάρια είναι σε τρομακτική έλειψη και δύσκολα βρίσκεις κάτι αξιόλογο.


Το σενάριο της ταινίας (όπου πρωταγωνιστούν οι Σαμ Γουόρδιγκτον και Σίγκουρνι Γουίβερ) είναι επίσης του Κάμερον ο οποίος βασίστηκε σε μία ιδέα που υπήρχε στο μυαλό του εδώ και μία δεκαετία περίπου...

το παραπάνω διάβασα
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Το είδα και εγώ. Περισσότερο με σκοπό για να το κρίνω σαν τεχνολογικό επίτευγμα παρά σαν ταινία. Τελικά μπορώ να πω ότι με εντυπωσίασε η τεχνολογία, αλλά με κέρδισε η ταινία. Και εξηγούμαι. Σας έχω πει ότι η αδυναμία μου στον κινηματογράφο είναι το production design. Ε λοιπόν η συγκεκριμένη ταινία πάνω και από το 3D πάνω και από το στόρυ, τις ερμηνείες ή στη σκηνοθεσία, είχε PRODUCTION DESIGN που σε άφηνε με το στόμα ανοικτό! Από τις στολές των πεζοναυτών, τα HUD στα αεροσκάφη και τα φουτουριστικά ελικόπτερα, μέχρι τα ζωντανά δέντρα, τα Navi και τα ιπτάμενα βουνά της Πανδώρας, ο Κάμερον και το επιτελείο του art direction δημιούργησαν έναν νέο φουτουριστικό κόσμο, και το κατάφεραν απολύτως πειστικά. Είχα να δω τόσο πειστικό φουτουριστικό κόσμο από την εποχή του blade runner. Και δεν υπερβάλλω καθόλου σε αυτό.

Επειδή όμως το θέμα με το Avatar είναι το 3D, να πω ότι με εντυπωσίασε μεν, παρατήρησα όμως και κάποιες "ελλείψεις". Το βασικότερο μείον στο 3D που εγώ τουλάχιστον διέκρινα είναι η εστίαση. Στο δικό μου μυαλό, 3D απεικόνιση σημαίνει ότι θα επιτρέπεται στον θεατή να εστιάσει σε όποιο σημείο αυτός θέλει, και μάλιστα το βάθος πεδίου θα πρέπει να είναι πεπερασμένο. Δηλαδή θα απεικονίζονται τα πάντα νέτ, και το φλου θα προκύπτει από το φακό του ματιού του θεατή. Αντίθετα, εγώ αυτό που είδα είναι να επιλέγει ο σκηνοθέτης τι θα είναι νετ και τι φλου, και αυτό έρχεται σε αντίθεση με την έννοια των τριών διαστάσεων. Κάποιες φορές δε που ο Κάμερον προσπαθεί να τα βγάλει όλα νετ, σε γενικά πλάνα, καταλήγει να μην εστιάζει πουθενά με αποτέλεσμα να υπάρχει μια θολούρα στην εικόνα. Η ειρωνεία είναι ότι το μικρό βάθος πεδίου προδίδει κάμερες με μεγάλους (και άρα τρομερούς) σένσορες. Και είναι ειρωνεία γιατί το πλεονέκτημα μετατρέπεται τελικά σε μειονέκτημα.

Ένα δεύτερο θεματάκι υπήρχε στα αντικείμενα που ήταν "πιο κοντά στον θεατή" και είχαν μακρόστενο σχήμα (βέλη, κλαδιά κλπ). Εκεί παρατήρησα ένα ελαφρυ aliasing, ειδικά όταν υπήρχε κίνηση και στην κάμερα.

Αυτό όμως που μου άρεσε στην σκηνοθεσία, είναι ότι -με ελάχιστες εξαιρέσεις- ο Κάμερον, σε έβαζε στο 3D χωρίς να σε υποβάλλει σε αυτό με τρόπο επιδερμικό (όπως το πλάνο που ο corporate βλαξ παίζει γκολφ με την κούπα του), αλλά σε άφηνε να προσαρμοστείς σε αυτό το νέο περιβάλλον, και τελικά να ζήσεις μέσα στον τρισδιάστατο κόσμο που έχτισε για εμάς. Και εκεί με κέρδισε ο Κάμερον. Μπράβο του.
 

teleologikos

New member
9 June 2008
92
Οι διοπτροφόροι που έχουν λίγο αστιγματισμό, μέχρι 0.50* στο περιθώριο που δίνουν οι οφθαλμίατροι χωρίς να "απαιτούν" σχετική διόρθωση στους φακούς, πώς την είδαν την ταινία;

*έχω 0.25 αστιγματισμό

Σημειώνω πως όταν είδα σε dvd το ταξίδι στο Κέντρο της Γης, ήταν επιεικώς αδύνατη η θέαση της ταινίας από τα πλαστικά γυαλιά που έδιναν.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Επειδή όμως το θέμα με το Avatar είναι το 3D, να πω ότι με εντυπωσίασε μεν, παρατήρησα όμως και κάποιες "ελλείψεις". Το βασικότερο μείον στο 3D που εγώ τουλάχιστον διέκρινα είναι η εστίαση. Στο δικό μου μυαλό, 3D απεικόνιση σημαίνει ότι θα επιτρέπεται στον θεατή να εστιάσει σε όποιο σημείο αυτός θέλει, και μάλιστα το βάθος πεδίου θα πρέπει να είναι πεπερασμένο. Δηλαδή θα απεικονίζονται τα πάντα νέτ, και το φλου θα προκύπτει από το φακό του ματιού του θεατή. Αντίθετα, εγώ αυτό που είδα είναι να επιλέγει ο σκηνοθέτης τι θα είναι νετ και τι φλου, και αυτό έρχεται σε αντίθεση με την έννοια των τριών διαστάσεων. Κάποιες φορές δε που ο Κάμερον προσπαθεί να τα βγάλει όλα νετ, σε γενικά πλάνα, καταλήγει να μην εστιάζει πουθενά με αποτέλεσμα να υπάρχει μια θολούρα στην εικόνα. Η ειρωνεία είναι ότι το μικρό βάθος πεδίου προδίδει κάμερες με μεγάλους (και άρα τρομερούς) σένσορες. Και είναι ειρωνεία γιατί το πλεονέκτημα μετατρέπεται τελικά σε μειονέκτημα.

Η πιο σωστή τοποθέτηση για το 3D γενικά, που έχω διαβάσει ποτέ και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο... :grinning-smiley-043
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Κατι τέτοιο δυστυχώς μονο σε animation μπορεί να συμβεί ,και εχει συμβεί όταν το θελει ο σκηνοθέτης…
Σε πραγματικά τοπία μάλλον υπαρχει αδυναμία να νετάρουν οι καμερες σε όλα τα πεδία
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,785
Εκεί ψηλά.....
Re: Απάντηση: Avatar

Κατι τέτοιο δυστυχώς μονο σε animation μπορεί να συμβεί ,και εχει συμβεί όταν το θελει ο σκηνοθέτης…
Σε πραγματικά τοπία μάλλον υπαρχει αδυναμία να νετάρουν οι καμερες σε όλα τα πεδία

Τροπος υπαρχει να γινει και σε κανονικο γυρισμα.

Οπως δεν θα εχει καμια σχεση με την αισθηση που εχουμε αποκομισει και εχουμε συρραψει με την αισθητικη του κινηματογραφου γενικοτερα.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Έχω την αίσθηση ότι επειδή η προβολή γίνεται στο επίπεδο (άρα η απόσταση εστίασης του ματιού μας είναι δεδομένη) και η αίσθηση του χώρου επιτυγχάνεται ξεγελώντας τα εγκεφαλικά μας αισθητήρια με την υπάρχουσα τεχνολογία, αυτό που περιγράφω παραπάνω θα το ζήσουμε στο μέλλον, και μόνο με τις ολογραφικές προβολές στο χώρο.