Πλήρώνεις απλά το παράβολο (από 500-2000 ευρώ στις περισσότερες περιπτώσεις), και δεσμεύεσαι εντός τριετίας να βγάλεις κανονική άδεια.
Τυπικά φυσικά και σε συμφέρει να βγάλεις κανονική άδεια, αφού θα είναι εκεί και για τα εγγόνια σου, ωστόσο το ποσό που θα πρέπει να πληρώσεις πολλές φορές είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό της τακτοποίησης. Δουλεύω πχ περίπτωση υπογείου 200τ.μ., που ως προ του '83, το πρόστιμο τακτοποίησής του είναι της τάξεως των 3000. Το κόστος αδειοδότησης μπορεί να είναι και 3 φορές μεγαλύτερο. Θα μπορούσε βέβαια να ισχύει και το αντίστροφο, αν είχε κατασκευαστεί πχ μετά το 2003, οπου η τακτοποίηση μπορεί να κόστιζε πάνω από 10 χιλιάρικα.
Ξαναλέω δε, ότι με αυστηρά τυπική ανάγνωση του νόμου, δεν έχεις καν επιλογή, όταν είναι δυνατόν, οφείλεις να πληρώσεις το παράβολο της τακτοποίησης χωρίς το πρόστιμο, και να βγάλεις κανονική άδεια. Ωστόσο πολλοί μηχανικοί θεωρούν ότι μπορεί αυτό να είναι επιλογή του ιδιοκτήτη, και αντίστοιχες απόψεις έχουν ακούστεί και στο ΥΠΕΚΑ κατά καιρούς. Το ψάχνουμε ακόμα γενικά.