Αυτοκινητιστικά νέα

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,949
Βόλος
Κρίνοντας από την αδυναμία εταιριών να διορθώσουν εμφανή bug πριν την κυκλοφορία συσκευών και την αδιαφορία τους να βγάζουν αναβαθμίσεις, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι το σενάριο της ταινίας δεν είναι εφικτό.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,954
Αθήνα
Ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα την ευθύνη. Αυτό σημαίνει ότι τα όποια αυτόματα συστήματα δεν έχουν κανέναν ρόλο να απαγορεύουν την τελική απόφαση στον οδηγό. 'Εχω διαβάσει για λίγες περιπτώσεις σε αεροπλάνα που αυτό έχει συμβεί κι έχει οδηγήσει σε ατύχημα.
Επίσης δεν καταλαβαίνω την εμμονή ότι η τεχνολογία θα λύσει τα προβλήματα. Ένα πράγμα που με ανησυχεί αφάνταστα είναι ότι σε νέα μοντέλα δεν υπάρχουν χερούλια στις πόρτες εξωτερικά, ούτε καν μηχανικές κλειδαριές. Αν συμβεί το ατύχημα, πόσο εύκολο θα είναι για κάποιον απ' έξω απλά να ανοίξει την πόρτα;

Για τα χερούλια ο αντίλογος είναι ότι σε ένα ατύχημα (σοβαρό) θα σφηνώσουν οι πόρτες και θα θέλει κόψιμο η πόρτα για τον απεγκλωβισμό. Από την άλλη μεριά για χρόνια η δικαιολογία για τα χερούλια που επιτρέπουν καλό grip είναι ακριβώς αυτό. Ότι σε πολλές περιπτώσεις επιτρέπουν το πιο εύκολο άνοιγμα της πόρτας.
Πιασ' τ' αβγό και κούρεφτο...

Το άλλο που λες για την τελική απόφαση, μου μοιάζει και λιγάκι εύκολο ξεφόρτωμα της ευθύνης για να λύσουμε το νομικό θέμα τυπικά. Όμως εάν ισχύσει αυτό, τότε θα έχουμε έναν κακό νόμο. Γιατί πολύ απλά το να λες ότι πάντα θα έχεις τη δυνατότητα να παίρνεις τον έλεγχο για να υπάρχει η ευθύνη στον οδηγό, ενώ αυτός θα βρεθεί προ τετελεσμένων και δεν θα μπορεί να κάνει τίποτε ακόμα κι αν προλάβει να πάρει τον έλεγχο, δεν είναι καθόλου το ίδιο με τον οδηγό που έχει τον έλεγχο 100% όπου το μέτρο της επιμέλειας που μπορεί να έχει ο οδηγός είναι διαφορετικό.
 

FSword

AVClub Enthusiast
19 June 2006
1,271
Μια και αναφερθήκαμε στα αεροπλάνα που πηγαίνουν με autopilot χρόνια τώρα, έχουμε δει ποτέ συγκρούσεις στον αέρα λόγω τέτοιου προβλήματος; Προσωπικά είναι το τελευταίο που θα ανησυχούσα. Μεγαλύτερη προσοχή θέλουν τα software bugs.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,949
Βόλος
Τα αεροπλάνα δεν πάνε όπου θέλουν. Ακολουθούν ακριβείς πορείες στους αεροδιαδρόμους, συγκεκριμένα ύψη και αποστάσεις μεταξύ τους. Ούτε διασταυρώσεις υπάρχουν, ούτε φανάρια, ούτε πεζοί. Αυτό δεν συμβαίνει στους δρόμους!
 
  • Like
Reactions: Pleo

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,954
Αθήνα
Τα αεροπλάνα δεν πάνε όπου θέλουν. Ακολουθούν ακριβείς πορείες στους αεροδιαδρόμους, συγκεκριμένα ύψη και αποστάσεις μεταξύ τους. Ούτε διασταυρώσεις υπάρχουν, ούτε φανάρια, ούτε πεζοί. Αυτό δεν συμβαίνει στους δρόμους!

Ούτε και μετωπικές συγκρούσεις στον αέρα γίνονται.

Νομίζω ότι η σύγκριση με άλλα μεταφορικά μέσα δεν είναι σωστή. Εντελώς άλλες συνθήκες κυκλοφορίας.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,949
Βόλος
Ακριβώς. Γι' αυτό το FSD 5 δεν είναι πρακτικά εφικτό χωρίς κάποιος οδηγός να έχει την τελική ευθύνη και απόφαση.
 

FSword

AVClub Enthusiast
19 June 2006
1,271
Παιδιά, παράδειγμα ήταν. Αν κάποιος είχε τη δυνατότητα να χακάρει το σύστημα θα έβρισκε τρόπο να δημιουργήσει πρόβλημα και στα αεροπλάνα.

Anyway, άλλο είναι το θέμα μας.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
16,455
Αγιοι Αναργυροι
Ούτε και μετωπικές συγκρούσεις στον αέρα γίνονται.

Νομίζω ότι η σύγκριση με άλλα μεταφορικά μέσα δεν είναι σωστή. Εντελώς άλλες συνθήκες κυκλοφορίας.
Έχει γίνει μετωπική στον αέρα πάνω από την Ελβετία αν θυμάμαι καλά.
οι πιλότοι και των 2 αεροσκαφών αγνόησαν τον ηχητικό συναγερμό (traffic) γιατί δεν τον πίστεψαν.
ο ένας ήταν ρώσος , ο άλλος δεν θυμάμαι..πάντως στο ένα από τα 2 σκάφη ήταν παιδιά που είχαν πάει σχολική εκδρομή στην Ισπανία νομίζω.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,954
Αθήνα
Έχει γίνει μετωπική στον αέρα πάνω από την Ελβετία αν θυμάμαι καλά.
οι πιλότοι και των 2 αεροσκαφών αγνόησαν τον ηχητικό συναγερμό (traffic) γιατί δεν τον πίστεψαν.
ο ένας ήταν ρώσος , ο άλλος δεν θυμάμαι..πάντως στο ένα από τα 2 σκάφη ήταν παιδιά που είχαν πάει σχολική εκδρομή στην Ισπανία νομίζω.

Αξιοσημείωτο αλλά μάλλον μία από τις ελαχιστότατες περιπτώσεις που δεν μπορεί να είναι παράδειγμα για τα αυτοκίνητα με τις άπειρες συγκρούσεις μεταπικές/πλαγιομετωπικές, σε δρόμους χωρίς διαχωριστικό.
 
  • Like
Reactions: vlad66

athlon6401

AVClub Addicted Member
12 December 2018
1,719
Για αρχή είμαι petrolhead. ΘΕΛΩ ΝΑ ΟΔΗΓΩ, μου αρέσει να οδηγώ, να έχω τον έλεγχο εγώ. Μου αρέσει η σχέση αυτοκινήτου με εμένα, να αλλάζω ταχύτητες , να νιώθω ότι οδηγώ. Τα υπόλοιπα είναι για κατανάλωση των μπλιμπλικάδων. Και ποιος μου λέει εμένα ότι του την βαράει κάποιου χακάρει τα συστήματα και υποσυστήματα και παίζει συγκρουώμενα στη Συγγρού. Πάρε παράδειγμα το Fate of the Furious 8 (
). Kαι μην αρχίσεις τα παραμύθια περί ταινίας ( που αφορά την έκταση ή τον υπερρεαλισμό). Ανετα γίνεται.
Δεκτό αλλά διαφωνώ. Να αλλάζεις ταχύτητες; Η πιο μεγάλη απόλαυση στο ηλεκτρικό είναι ότι ΔΕΝ έχει ταχύτητες. Και δεν εννοώ όπως ένα αυτόματο θερμικό που αλλάζει ταχύτητες μόνο του. Εννοώ δεν έχει καθόλου, γιατί έχεις την απόλυτη γραμμική και ακαριαία απόδοση της ροπής με το γκάζι.
Το θέμα ασφαλείας είναι σημαντικό αλλά αν συνυπολογίζοντας και αυτό τον παράγοντα, μειωθούν τα ατυχήματα σε μεγάλο βαθμό, θα είναι σαφές πως το "δικαίωμά σου" στην οδήγηση θα αφαιρεθεί για το καλό του συνόλου. Και αν μια γενιά αντιδράσει, οι επόμενες θα το θεωρούν φυσικό να κάνουν κάτι άλλο ενώ το αυτοκίνητο πηγαίνει μόνο του.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,859
Αθηνα
Το να αλλαζεις ταχυτητες ισως εχει χαβαλε οταν πας σε επαρχιακη διαδρομη, αλλα για τους περισσοτερους, το 95% των χιλιομετρων μας γινονται εντος αστικου ιστου.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,418
Terra
Έχει γίνει μετωπική στον αέρα πάνω από την Ελβετία αν θυμάμαι καλά.
οι πιλότοι και των 2 αεροσκαφών αγνόησαν τον ηχητικό συναγερμό (traffic) γιατί δεν τον πίστεψαν.
ο ένας ήταν ρώσος , ο άλλος δεν θυμάμαι..πάντως στο ένα από τα 2 σκάφη ήταν παιδιά που είχαν πάει σχολική εκδρομή στην Ισπανία νομίζω.
Η ευθύνη ήταν πρωτίστως του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και δευτερευόντως του Ρώσσου πιλότου. Ο ελεγκτής άργησε πολύ να ειδοποιήσει τα αεροπλάνα πως βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης. Έδωσε οδηγίες στο ένα να κατέβει και στο άλλο να ανέβει. Την στιγμή που έδινε τις οδηγίες, χτύπησε και το αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, το οποίο έδωσε αντίθετες οδηγίες. Σε αυτή την περίπτωση, το πρωτόκολλο που ισχύει σε Ευρώπη και ΗΠΑ, λέει ότι προτεραιότητα έχει το σύστημα και όχι ο ελεγκτής, κάτι που ο Ρώσσος δεν το γνώριζε κι έτσι τα αεροσκάφη ακολούθησαν τον ίδιο ελιγμό αποφυγής και "συναντήθηκαν".
 
  • Like
Reactions: vlad66

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,418
Terra
Νομίζω ότι η σύγκριση με άλλα μεταφορικά μέσα δεν είναι σωστή. Εντελώς άλλες συνθήκες κυκλοφορίας.
Αυτό είναι το ζουμί...

Τα διαστημόπλοια πετάνε αυτόματα από τη δεκαετία του '60, τα αεροπλάνα λίγο αργότερα, τα αυτοκίνητα έχουν μέλλον ακόμα...

Ο χειρισμός των τελευταίων είναι μακράν πιο εύκολος, αλλά οι συνθήκες κυκλοφορίας μακράν πιο δύσκολες...

Άντε να βάλεις τον αυτόματο πιλότο στο κέντρο του Καΐρου ή της Βομβάης... 😂
 

donk

Senior Member
27 October 2023
366
Δεκτό αλλά διαφωνώ. Να αλλάζεις ταχύτητες; Η πιο μεγάλη απόλαυση στο ηλεκτρικό είναι ότι ΔΕΝ έχει ταχύτητες. Και δεν εννοώ όπως ένα αυτόματο θερμικό που αλλάζει ταχύτητες μόνο του. Εννοώ δεν έχει καθόλου, γιατί έχεις την απόλυτη γραμμική και ακαριαία απόδοση της ροπής με το γκάζι.
Το θέμα ασφαλείας είναι σημαντικό αλλά αν συνυπολογίζοντας και αυτό τον παράγοντα, μειωθούν τα ατυχήματα σε μεγάλο βαθμό, θα είναι σαφές πως το "δικαίωμά σου" στην οδήγηση θα αφαιρεθεί για το καλό του συνόλου. Και αν μια γενιά αντιδράσει, οι επόμενες θα το θεωρούν φυσικό να κάνουν κάτι άλλο ενώ το αυτοκίνητο πηγαίνει μόνο του.
Βρε τι δεν κατάλαβες???? Είμαι PETROLHEAD. Τέλος. Αυτό που για σένα δεν έχει λογική για μένα απλά παραέχει.
 
  • Like
Reactions: mdvq

koupa

AVClub Addicted Member
25 January 2014
1,305
Να σημειώσω κάποια πράγματα. Κατ' αρχάς κόψτε τις ταινίες. Καλός ο HAL 9000 και το Matrix αλλά απέχουμε ολίγον τι. Για πολλά πολλά χρόνια ο άνθρωπος θα συνεχίσει να έχει ευθύνη. Και στα αυτόνομα θα υπάρχουν άτομα τα οποία θα κατηγορηθούν αν κάτι πάει στραβά.

Όμως δεν θα γίνει από την μια μέρα στην άλλη. Όχι όσο υπάρχει ο Μπάρμπα Μήτσος με το Ντάτσουν ή ο χτεσινός με τη Z4. Αυτοί που είναι δημόσιοι κίνδυνοι θα πρέπει με κάποιο τρόπο να φύγουν από τη μέση. Και ο μπάρμπας θα πεθάνει σε 5-10 χρόνια. Ο άλλος όμως όχι. Όσο υπάρχουν σακαράκες που νομίζει ότι είναι γ@μώ θα τον έχουμε δίπλα μας να μας σκοτώνει και να τον κοιτάμε ανήμποροι.

Όμως η τεχνολογία υπάρχει και δεν είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. Αυτή τη στιγμή το πρόβλημα ΔΕΝ είναι η αυτονομία αλλά οι 2 πιο πάνω τύποι. Δείτε πόσα video κυκλοφορούν. Τα περισσότερα είναι σχεδόν αλάνθαστα. Αλλά ταυτόχρονα επικίνδυνα διότι το ζώον ο πίσω θέλει να βγει 3 μέτρα μετά το STOP να ελέγξει λες και κάνει καταδρομική στη Γάζα. Φυσικά θα πέσει πάνω σου. Άσχετα που ο ΚΟΚ λέει ότι πρέπει να είσαι ΠΙΣΩ από τη νοητή γραμμή του σήματος - φαναριού. Ή όταν ο Χ θέλει να διασχίσει την Συγγρού σε σημείο χωρίς διάβαση. Εκεί τι να κάνει το αυτοκίνητο; Θα τον σκοτώσει και θα φταίει η κακιά "Τεχνητή Νοημοσύνη".

Επίσης με τα αυτοκίνητα είναι ΠΟΛΥ πιο εύκολος ο έλεγχος. Στα αεροπλάνα πχ τα ατυχήματα συμβαίνουν στον αεροδιάδρομο που πάει το ένα με ταχύτητα τροχιοδρόμησης και το άλλο πέφτει πάνω του. Ένα εμπορικό αεροσκάφος θέλει περίπου 300χλμ για να απογειωθεί. To Boeing 777 έχει μέγιστο βάρος απογείωσης στους 247 τόνους. Για κάντε υπολογισμό με ένα τυπικό όχημα. Πχ η Rols Royce Phantom είναι 2,8 τόνους και το όριο στους περισσότερους δρόμους παγκοσμίως είναι 130χλμ. Μια μικρούλα διαφορά δε νομίζετε;

Σκεφτείτε λοιπόν ΌΛΑ τα αυτοκίνητα να είναι δικτυωμένα και να κυκλοφορούν ταυτόχρονα. Θα φρενάρει το πρώτο επειδή ο βλάκας ο πεζός πήγε να περάσει χωρίς διάβαση και ΑΥΤΟΜΑΤΑ θα σταματάνε όλα τα πίσω. Ούτε καραμπόλες, ούτε τίποτα. Το ίδιο και σε διασταυρώσεις και ότι άλλο θέλετε.
 

athlon6401

AVClub Addicted Member
12 December 2018
1,719
Βρε τι δεν κατάλαβες???? Είμαι PETROLHEAD. Τέλος. Αυτό που για σένα δεν έχει λογική για μένα απλά παραέχει.
Δεν έχει καμία λογική ένα εγγενές μειονέκτημα - η μη γραμμική απόδοση του θερμικού κινητήρα - να εκλαμβάνεται ως πλεονέκτημα. Είναι απλώς η άρνηση στην αλλαγή, η έξοδος από τη συνήθεια.

In other news, σήμερα χρειάστηκε να κάνω 300km χωρίς φόρτιση, γύρισα με 4%. Είχε πέσει ως 2% αλλά μετά είχα κατηφόρα. Ο @ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ θα πίστευε ότι πέθανα από το άγχος μου από το 20%, ότι έκλεισα το A/C και πήγαινα με 50 στην ΛΕΑ ...
 

koupa

AVClub Addicted Member
25 January 2014
1,305
Ξέχασα να σημειώσω το πόσο "πίσω" είναι η τεχνολογία και το πόσο φοβερός είναι ο άνθρωπος. Πόσες κλήσεις κάνουμε τη μέρα; Να πούμε 1000000 στη χώρα μας; Παλιά είχαμε τις τηλεφωνήτριες με τα καλώδια. Σήμερα; Πότε ήταν η τελευταία φορά που χάσατε κλήση ή βγήκε ο άσχετος στην Ρόδο; Έχει η Cosmote τόσες τηλεφωνήτριες να μας καλωδιώνουν;

Σύμφωνα με το GR-IX σήμερα η μέση κίνηση στη χώρα μας είναι 335Gbit ή αλλιώς 42GB το δευτερόλεπτο. Τα ρημάδια τα περιστέρια που μεταφέρουν τα μηνύματα έχουν χέσει τα πάντα.

Το ίδιο και οι τράπεζες και οι λοιπές εταιρίες. Έχουν μερικές χιλιάδες υπαλλήλους να ελέγχουν εγγραφή - εγγραφή με χαρτί και μολύβι.

Άσε τα συστήματα ενέργειας. Πάει ο άλλος και γεμίζει το εργοστάσιο στη Μεγαλόπολη με γκαζί. Φιάλη φιάλη. Τι να κλ@σει ο υπολογιστής. Ξέρεις ότι πρέπει σε μια ώρα να αδειάσεις 10.000.000 γκαζάκια. Το πιο εύκολο. Ο υπολογιστής θα τα κάνει χάλια. Άσε που μπορεί να έχουμε και καμία διαρροή με τα μηχανήματα του σατανά.
 
  • Like
Reactions: athlon6401

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,954
Αθήνα
Δεν έχει καμία λογική ένα εγγενές μειονέκτημα - η μη γραμμική απόδοση του θερμικού κινητήρα - να εκλαμβάνεται ως πλεονέκτημα. Είναι απλώς η άρνηση στην αλλαγή, η έξοδος από τη συνήθεια.

Είναι σαν το αυτόματο loudness. Ενώ έχει λογική να συμπληρώνεται το μπάσο που λείπει σε χαμηλή στάθμη, σου λείπει το περισσότερο το μπάσο όταν ανεβάζεις ένταση κατόπιν γιατί νοιώθοντας το μπάσο να υπάρχει σε χαμηλή στάθμη, στη συνέχεια περιμένεις περισσότερο που όμως δεν έρχεται ποτέ στην ένταση που περιμένεις. Είναι περίπου ο ίδιος λόγος γιατί δεν αρέσουν τα CVT στα αυτοκίνητα. Περίπου λέω για να γίνει κατανοητό, γιατί στα ηλεκτρικά υπάρχει το instant torque που δεν υπάρχει στα άλλα.

Κοινώς, άλλο λογική, άλλο αίσθηση.
 

aneas

Senior Member
8 March 2024
470
Είμαστε σε νήμα αυτοκινήτων, αλλά ποτέ μεγάλες κουβέντες. όσο υπάρχει τράπουλα θα βγαίνουνε ρηγάδες και όσο πετάνε αεροπλάνα θα πέφτουνε.....

θα πέιτε οι στατιστικές είναι 1 στο ενα δις και τέτοια, αλλά, μόλις γινεται εκείνη η ρημάδα η απογείωση, δεν ξέρω κανένα να μην περνάει απο το μυαλό του το κακό.....
Θυμάστε μια χτεσινή κουβέντα για την ασφάλεια των πτήσεων;
Σήμερα:
Βραζιλία: Συνετρίβη αεροσκάφος,πληροφορίες για 62 νεκρούς ATR-72

Το θέμα είναι έχουμε και εμείς στην Ελλάδα τέτοια και τα διαφημίζουν ως πολύ σύγχρονα.
 

chocbhed

Senior Member
26 August 2007
622
Είμαστε σε νήμα αυτοκινήτων, αλλά ποτέ μεγάλες κουβέντες. όσο υπάρχει τράπουλα θα βγαίνουνε ρηγάδες και όσο πετάνε αεροπλάνα θα πέφτουνε.....

θα πέιτε οι στατιστικές είναι 1 στο ενα δις και τέτοια, αλλά, μόλις γινεται εκείνη η ρημάδα η απογείωση, δεν ξέρω κανένα να μην περνάει απο το μυαλό του το κακό.....
Θυμάστε μια χτεσινή κουβέντα για την ασφάλεια των πτήσεων;
Σήμερα:
Βραζιλία: Συνετρίβη αεροσκάφος,πληροφορίες για 62 νεκρούς ATR-72

Το θέμα είναι έχουμε και εμείς στην Ελλάδα τέτοια και τα διαφημίζουν ως πολύ σύγχρονα.
μονο που αν δεις το βιντεο της συγκεκριμενης πτωσης το αεροπλανο εχει πεσει σε περινηδηση και απωλεια στηριξης, συνηθως αποτελεσμα λαθος χειρισμου και οχι εαν εάν συγχρονα ή οχι...