Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
AVClub Lounge
Επί παντός
Αυτοκινητιστικά νέα
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Γιώργος Κυριακαράκος" data-source="post: 1058886493" data-attributes="member: 18"><p>Γενικά δεν ξέρουμε σε τι μορφή θα αποθηκεύεται το υδρογόνο ανάλογα τη χρήση μελλοντικά. Πχ οι εταιρίες που αναπτύσσουν το υδρογόνο για σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας προσφέροντας αποθήκη ενέργειας (3-5 μέρες), φορτίο βάσης και Grid Balancing, Peak Saving, ρύθμιση συχνότητας, έλεγχο τάσης και άεργου ισχύος. Στους εμπορικούς τέτοιους σταθμούς σήμερα ΚΑΝΕΙΣ δεν υγροποιεί το υδρογόνο. Τις περισσότερες φορές απλά το αποθηκεύουν στα 10-30 bar που το εξάγει η μονάδα ηλεκτρόλυσης χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσουν περισσότερη ενέργεια.</p><p>Αν θες να το μεταφέρεις μέσω θαλάσσης μάλλον θα μιλάμε σχεδόν αποκλειστικά για αμμωνία στο βραχυπρόθεσμο.</p><p>Για τα υδρογονάδικα σήμερα ναι, μάλλον πρέπει να μιλάμε για υγροποίηση ή έστω συμπίεση σε υψηλή πίεση. Όμως ακόμη δεν έχουμε σχεδόν τίποτα από υδρογονοκίνητα οχήματα. Ακόμη και τα φορτηγά οδικών μεταφορών ακόμη δεν είναι τόσα πολλά που είναι ο βασικός στόχος για τη χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές.</p><p>Το θέμα είναι ότι το μέλλον (30-50 χρόνια στο μέλλον) είναι εξηλεκτρισμός και χρήση υδρογόνου παντού, όμως έχουμε να περάσουμε από διάφορα στάδια στο ενδιάμεσο που κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι.</p><p>Είναι για παράδειγμα πολύ πιθανό μέρος των υποδομών αγωγών φυσικού αερίου να μετατραπεί σε αγωγούς υδρογόνου - υπάρχει ήδη η τεχνολογία εμπορικά σήμερα. Ενώ οι σημερινοί αγωγοί με πρακτικά ελάχιστες τροποποιήσεις τόσο σε έκταση αλλά και κόστος μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 20% περίπου της δυναμικότητάς τους υδρογόνο παράλληλα με το φυσικό αέριο.</p><p>Αν ένα υδρογονάδικο είναι κοντά σε μια υποδομή τέτοια όπως καταλαβαίνουμε η υγροποίηση θα πάει περίπατο, απλά θα ρουφάει από το κεντρικό δίκτυο. Από την άλλη όντως αν έχεις κάπου απομακρυσμένα από τα πάντα ένα υδρογονάδικό θα μπεις μάλλον στη διαδικασία να υγροποιήσεις και να ανεφοδιάσεις το πρατήριο έτσι. Αλλά ποιος ξέρει, μπορεί να παράγεις το υδρογόνο επιτόπου με μικρές μονάδες ηλεκτρόλυσης που μπορεί να έχουν γίνει οικονομικά αποδεκτές σε 30 χρόνια για τέτοιες εφαρμογές.</p><p>Η τεχνολογία γενικά στο υδρογόνο ήταν πιο πίσω από το επίπεδο που ορίζει η πολιτική της ΕΕ και πέφτουν τρελά ποσά για την έρευνα για να την φέρουν εκεί που πρέπει. Και για το υδρογόνο τα πράγματα πάνε σε γενικές γραμμές πολύ καλά. Υπάρχει τεχνογνωσία άνω του αιώνα και μεγάλο μέρος της προσπάθειας πέφτει στη μείωση κόστους. </p><p>Άλλες τεχνολογίες έχουν παρουσιάσει μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξή τους - βλέπε Direct Air Capture / άμεσο διαχωρισμό και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα κλπ. που οδηγούν σε τροποποίηση των σχεδίων για το βραχυ/μεσο-πρόθεσμο.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Γιώργος Κυριακαράκος, post: 1058886493, member: 18"] Γενικά δεν ξέρουμε σε τι μορφή θα αποθηκεύεται το υδρογόνο ανάλογα τη χρήση μελλοντικά. Πχ οι εταιρίες που αναπτύσσουν το υδρογόνο για σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας προσφέροντας αποθήκη ενέργειας (3-5 μέρες), φορτίο βάσης και Grid Balancing, Peak Saving, ρύθμιση συχνότητας, έλεγχο τάσης και άεργου ισχύος. Στους εμπορικούς τέτοιους σταθμούς σήμερα ΚΑΝΕΙΣ δεν υγροποιεί το υδρογόνο. Τις περισσότερες φορές απλά το αποθηκεύουν στα 10-30 bar που το εξάγει η μονάδα ηλεκτρόλυσης χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσουν περισσότερη ενέργεια. Αν θες να το μεταφέρεις μέσω θαλάσσης μάλλον θα μιλάμε σχεδόν αποκλειστικά για αμμωνία στο βραχυπρόθεσμο. Για τα υδρογονάδικα σήμερα ναι, μάλλον πρέπει να μιλάμε για υγροποίηση ή έστω συμπίεση σε υψηλή πίεση. Όμως ακόμη δεν έχουμε σχεδόν τίποτα από υδρογονοκίνητα οχήματα. Ακόμη και τα φορτηγά οδικών μεταφορών ακόμη δεν είναι τόσα πολλά που είναι ο βασικός στόχος για τη χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές. Το θέμα είναι ότι το μέλλον (30-50 χρόνια στο μέλλον) είναι εξηλεκτρισμός και χρήση υδρογόνου παντού, όμως έχουμε να περάσουμε από διάφορα στάδια στο ενδιάμεσο που κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι. Είναι για παράδειγμα πολύ πιθανό μέρος των υποδομών αγωγών φυσικού αερίου να μετατραπεί σε αγωγούς υδρογόνου - υπάρχει ήδη η τεχνολογία εμπορικά σήμερα. Ενώ οι σημερινοί αγωγοί με πρακτικά ελάχιστες τροποποιήσεις τόσο σε έκταση αλλά και κόστος μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 20% περίπου της δυναμικότητάς τους υδρογόνο παράλληλα με το φυσικό αέριο. Αν ένα υδρογονάδικο είναι κοντά σε μια υποδομή τέτοια όπως καταλαβαίνουμε η υγροποίηση θα πάει περίπατο, απλά θα ρουφάει από το κεντρικό δίκτυο. Από την άλλη όντως αν έχεις κάπου απομακρυσμένα από τα πάντα ένα υδρογονάδικό θα μπεις μάλλον στη διαδικασία να υγροποιήσεις και να ανεφοδιάσεις το πρατήριο έτσι. Αλλά ποιος ξέρει, μπορεί να παράγεις το υδρογόνο επιτόπου με μικρές μονάδες ηλεκτρόλυσης που μπορεί να έχουν γίνει οικονομικά αποδεκτές σε 30 χρόνια για τέτοιες εφαρμογές. Η τεχνολογία γενικά στο υδρογόνο ήταν πιο πίσω από το επίπεδο που ορίζει η πολιτική της ΕΕ και πέφτουν τρελά ποσά για την έρευνα για να την φέρουν εκεί που πρέπει. Και για το υδρογόνο τα πράγματα πάνε σε γενικές γραμμές πολύ καλά. Υπάρχει τεχνογνωσία άνω του αιώνα και μεγάλο μέρος της προσπάθειας πέφτει στη μείωση κόστους. Άλλες τεχνολογίες έχουν παρουσιάσει μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξή τους - βλέπε Direct Air Capture / άμεσο διαχωρισμό και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα κλπ. που οδηγούν σε τροποποίηση των σχεδίων για το βραχυ/μεσο-πρόθεσμο. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
AVClub Lounge
Επί παντός
Αυτοκινητιστικά νέα
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…