Απάντηση: BABEL
O Ιnarritu αποδεικνύει πόσο καλά ξέρει τήν κινηματογραφική τέχνη.Στα 21gr μιά αριστουργηματική ταινία ,μετέτρεψε τον Ντέλ Τόρο σε έναν δραματικό Ντοστογιεφσκικό ήρωα και τον καθοδήγησε σε μιά συγκλονιστική ερμηνεία.
Στην Babel συνδέει 4 ιστορίες διαφορετικών κόσμων, εξαιρετικά.Η Γιαπωνέζα κωφάλαλη με το βεβαρυμένο οικογενειακό παρελθόν,η Αμερικάνικη οικογένεια,που κουβαλάει και αυτή μιά απώλεια,η Μαροκινή απομονωμένη οικογένεια,και η Μεξικάνα λαθρομετανάστρια,που κάνει το ´λάθος´να θέλει να παραβρεθεί στον γάμο τού γιού της.
Οι ιστορίες αφορουν παιδιά ,στην ουσία,σε διάφορες φάσεις τής εξέλιξής τους και σε εντελώς διαφορετικές κοινωνίες.
Και οι γονείς τους,που με τον τρόπο τους είτε προσπαθούν να αποτινάξουν φαντάσματα τού παρελθόντος ,είτε να επιβιώσουν κάτω απο δύσκολες συνθηκες.
Η κινηματογράφηση είναι εξαιρετική,το σενάριο σφιχτοδεμένο,και οι ερμηνείες ,ειδικά τής Μεξικάνας νταντάς,της έφηβης Γιαπωνέζας,τού μικρού Μαροκινού και τού πατέρα του,εκπληκτικές.Ο Μπράντ Πήτ επίσης παρουσιάζει μιά πολύ καλοδουλεμένη ερμηνεία.Η Μπλάνσετ έτσι και αλλοιώς είναι ιδιαίτερα ταλαντούχα.
Η ταινία έχει ρυθμό,ένταση και αδιάπτωτο ενδιαφέρον.
Υπάρχουν πολλές συγκλονιστικές σκηνές,ειδικά με την έφηβη Γιαπωνέζα,τον μικρό γιό τής Μαροκινής οικογένειας και την Μεξικάνα ,που προσπαθεί να βρεί λύση για τα μωρά στην έρημο,που είναι σπουδαίες.Οι σκηνές στο Μαροκινό χωριό,εξυπηρετούνται και απο εντυπωσιακές μορφές χωρικών.
Συνυπάρχει πλήθος συναισθημάτων και αντιφατικοί χαρακτήρες που είναι πολύ καλά δουλεμένοι.Τίθενται ένα σωρό καθημερινά θέματα ,διαφορετικών πολιτισμών,στην ταινία,που τελικά αλληλοεπηρεάζονται έμμεσα.
Για μένα μιά απο τίς καλύτερες ταινίες που έχω δεί,τα δυό τελευταία χρόνια.
Σε σχέση δέ με την επιφανειακή προσέγγιση τού βραβευμένου με Oscar Crash,η ταινία τού Inarritu,είναι πολύ πιό καλά δομημένη,σκηνοθετημένη και οι χαρακτήρες ´βαθύτεροι´
Ο σκηνοθέτης επιβεβαιώνει ξανά το ταλέντο του.Μακάρι να συνεχίσει έτσι.