Bob Dylan - Together Through Life

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Οι καραγκιόζηδες που παριστάνουν τους ηχολήπτες σήμερα έκαναν το "θαύμα" τους και στο καινούργιο album του Bob Dylan.
Οπως βλέπετε στα συνημμένα το clipping πάει σύννεφο... :angry:

Ευτυχώς όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο χάλια όσο σε άλλα καινούργια CDs και έτσι ο συνδυασμός Cool Edit Pro και SoundForge δούλεψε πολύ καλά και έγινε σωστό restoration των ψαλιδισμένων κορυφών με άριστα αποτελέσματα:
Το διορθωμένο αντίγραφο ακούγεται πολύ καλύτερα από το compressαρισμένο πρωτότυπο. :firstprize:

Καλά κάνω εγώ και δεν αγοράζω πλέον CDs
Αφήνω άλλους να τα αγοράσουν κι εγώ τα αντιγράφω αφού πρώτα τα διορθώσω.
Αν δεν δω σωστές εγγραφές (όπως των CD της 10ετίας του '80) από μένα δεν θα ξαναπάρουν οι φωνογραφικές εταιρίες ούτε μισό ευρώ.
 

Attachments

  • untitled1.jpg
    untitled1.jpg
    90.3 KB · Views: 32
  • untitled2.jpg
    untitled2.jpg
    106.8 KB · Views: 27
  • untitled3.jpg
    untitled3.jpg
    111.4 KB · Views: 26

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518
θύμισέ μου, τι ακριβώς κάνεις στο soundforge και γιατί δεν γίνεται αυτό με το cooledit ?
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Και τα δύο προγράμματα κάνουν clipping restoration.
Απλώς το κάνουν με διαφορετικό τρόπο και έχω παρατηρήσει ότι αλλού δουλεύει το Cool Edit καλύτερα και αλλού το Sound Forge.

Στην προκειμένη περίπτωση το Sound Forge δεν μπόρεσε να ξαναφτιάξει σωστά τις κομμένες κορυφές, έτσι χρησιμοποίησα το Cool Edit για να κάνει την "χοντρή" δουλειά και μετά στο τέλος το Sound Forge για τα "μερεμέτια"

Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό! Πάντως σε άλλες περιπτώσεις γίνεται το ανάποδο. Μπορεί να δουλεύει καλύτερα το Sound Forge και να μην χρησιμοποιήσω καθόλου το Cool Edit. Βλέποντας και κάνοντας... ή μάλλον ακούγοντας και κάνοντας. ;)

Στην συγκεκριμένη περίπτωση τώρα έκανα τα εξής:

Με το Cool Edit Pro έριξα -6dB κάτω το RMS level για να δημιουργηθεί χώρος να αναγεννηθούν οι κομμένες κορυφές. Κάποιες από τις νέες κορυφές ψιλοκλιπάρισαν πάλι. Αυτό συνέβη επειδή έπρεπε να χαμηλώσω περισσότερο το RMS level στα -8dB ή -9dB Δεν ήθελα όμως να το πάω τόσο κάτω για να μην παίζει πολύ σιγά. Ετσι προτίμησα να αφήσω τις λίγες clipparισμένες κορυφές να τις αναλάβει σε 2η φάση το Sound Forge.

Με το Sound Forge πήρα τα ήδη διορθωμένα αρχεία του Cool Edit και έκανα Clipping Peak Restoration χωρίς να ρίξω άλλο το RMS level απλώς εφαρμόζοντας ένα ελάχιστο limiter ίσα ίσα για να διορθώσει τις ελάχιστες κορυφές που είχαν απομείνει ψαλιδισμένες από την πρώτη επεξεργασία. Ετσι τώρα πέτυχα ένα RMS level περίπου στο -16.5dB (πλήρως αποδεκτό) και η μέγιστη κορυφή να αγγίζει οριακά τα 0dB ΧΩΡΙΣ όμως να clippάρει!

Ακούγοντας τώρα το διορθωμένο αντίγραφο σε σχέση με το πρωτότυπο είναι η μέρα με την νύχτα!
Αμα είναι όμως να κάθομαι να κάνω εγώ την δουλειά που θα έπρεπε να κάνουν αυτοί οι καραγκιόζηδες που παριστάνουν τους ηχολήπτες θα έπρεπε να με πληρώνουν κανονικά. Οχι να πληρώνω για να αγοράζω τα CD τους.
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Τελικά εκείνο που κουράζει και δημιουργεί αίσθημα κορεσμού και σε κάνει να θέλεις να κλείσεις την μουσική είναι το αυξημένο RMS level σε συνδυασμό με τις ψαλιδισμένες και συμπιεσμένες κορυφές και όχι ο καθαυτό ψηφιακός ήχος απλώς και μόνο επειδή είναι ψηφιακός.

Σε αυτή την παγίδα πέφτουν όλοι οι hi-endάδες και κατηγορούν το CD ότι έχει σκληρό κουραστικό, αφύσικο ήχο και τόσα άλλα... Στην πραγματικότητα αυτό που τους ενοχλεί (και δικαίως βέβαια) είναι οι απαράδεκτες σημερινές εγγραφές και ο έντονος ψαλιδισμός που έχουν.
Εμένα προσωπικά μου προκαλεί "πονοκέφαλο" και θέλω να το κλείσω.

Αντίθετα τώρα που ακούω με τα AKG το διορθωμένο από μένα αντίγραφο του νέου δίσκου του Bob Dylan, ακούω έναν ήχο γλυκό, ωραίο και ξεκούραστο. Τόσο ξεκούραστο που δεν θέλω να το κλείσω! Ενώ από το πρωτότυπο άκουσα με το ζόρι μόνο το πρώτο τραγούδι και το έκλεισα.
Δεν άντεχα το "ξύσιμο" και την σκληρή παραμόρφωση με τίποτα.

Αρα δεν είναι η ψηφιοποίηση της μουσικής που κάνει την ζημιά, αλλά η ΑΘΛΙΑ ψηφιοποίηση πού έχουν όλα τα σημερινά CDs
 
Last edited:

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518
κάποια στιγμή το είχα δοκιμάσει και δεν κατάφερα πολλά.
Θα το ξαναδοκιμάσω και θα σε ξαναρωτήσω...
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
10,099
αρχηγέ, να μας συγχωρείς, αλλά μετά από αυτά που έγραψες θα πρέπει να φτιάξεις και μερικά ασφαλισμένα για τα φιλαράκια... τι δηλ., εμείς που δεν κατέχουμε το άθλημα θα πρέπει να ακούμε το αυθεντικό που ήδη αγοράσαμε, ψαλιδισμένα ;;;

εννοείται ότι θα ανταποδώσουμε με μουσική υψηλής ανάλυσης...
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Re: Απάντηση: Bob Dylan - Together Through Life

Και τα δύο προγράμματα κάνουν clipping restoration.
Απλώς το κάνουν με διαφορετικό τρόπο και έχω παρατηρήσει ότι αλλού δουλεύει το Cool Edit καλύτερα και αλλού το Sound Forge.

Στην προκειμένη περίπτωση το Sound Forge δεν μπόρεσε να ξαναφτιάξει σωστά τις κομμένες κορυφές, έτσι χρησιμοποίησα το Cool Edit για να κάνει την "χοντρή" δουλειά και μετά στο τέλος το Sound Forge για τα "μερεμέτια"

Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό! Πάντως σε άλλες περιπτώσεις γίνεται το ανάποδο. Μπορεί να δουλεύει καλύτερα το Sound Forge και να μην χρησιμοποιήσω καθόλου το Cool Edit. Βλέποντας και κάνοντας... ή μάλλον ακούγοντας και κάνοντας. ;)

Στην συγκεκριμένη περίπτωση τώρα έκανα τα εξής:

Με το Cool Edit Pro έριξα -6dB κάτω το RMS level για να δημιουργηθεί χώρος να αναγεννηθούν οι κομμένες κορυφές. Κάποιες από τις νέες κορυφές ψιλοκλιπάρισαν πάλι. Αυτό συνέβη επειδή έπρεπε να χαμηλώσω περισσότερο το RMS level στα -8dB ή -9dB Δεν ήθελα όμως να το πάω τόσο κάτω για να μην παίζει πολύ σιγά. Ετσι προτίμησα να αφήσω τις λίγες clipparισμένες κορυφές να τις αναλάβει σε 2η φάση το Sound Forge.

Με το Sound Forge πήρα τα ήδη διορθωμένα αρχεία του Cool Edit και έκανα Clipping Peak Restoration χωρίς να ρίξω άλλο το RMS level απλώς εφαρμόζοντας ένα ελάχιστο limiter ίσα ίσα για να διορθώσει τις ελάχιστες κορυφές που είχαν απομείνει ψαλιδισμένες από την πρώτη επεξεργασία. Ετσι τώρα πέτυχα ένα RMS level περίπου στο -16.5dB (πλήρως αποδεκτό) και η μέγιστη κορυφή να αγγίζει οριακά τα 0dB ΧΩΡΙΣ όμως να clippάρει!

Ακούγοντας τώρα το διορθωμένο αντίγραφο σε σχέση με το πρωτότυπο είναι η μέρα με την νύχτα!
Αμα είναι όμως να κάθομαι να κάνω εγώ την δουλειά που θα έπρεπε να κάνουν αυτοί οι καραγκιόζηδες που παριστάνουν τους ηχολήπτες θα έπρεπε να με πληρώνουν κανονικά. Οχι να πληρώνω για να αγοράζω τα CD τους.

Aυτα τα προγραμματα τα αγοραζεις (και αν ναι ποσο κοστιζουν) ή ειναι freeware? Υπαρχει διαθεσιμο και καποιο εστω απλοικο manual και τελος ποσο δυσκολα ειναι να τα δουλεψεις αν δεν εχεις εμπειρια απο τετοια δουλεια?
Ετσι οπως τα λες ειναι σχεδον απαραιτητο ολοι να διορθωσουμε τα mp3 που εχουμε γιατι ολοι εχουμε αφθονα.
'Η δεν θα βοηθησει καθολου εκει (αφου βεβαιως εχουν πρωτα γινει audio cd's)
 
Last edited:

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
To Cooledit δεν υπάρχει πλέον στην αγορά, καθώς η Syntrillium αποροφήθηκε από την Adobe, η οποία διαθέτει την εφαρμογή στην αγορά με το όνομα Audition. Κάτι ανάλογο έκανε η Sony με τo Soundforge, που πουλήθηκε στη Sony από τη Sonic Foundry. Ο τρίτος της παρέας είναι το Wavelab της Steinberg, ενώ αντίστοιχη δουλειά μπορούν να κάνουν και τα ProTools. Επίσης υπάρχει και το free Audacity.
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Πω, πω, ευτυχώς που αυτό το θέμα δεν έχει ανοιχθεί στη high end. Θα είχαν πάθει πολιτισμικό σοκ οι χαϊεντάδες...
 
17 June 2006
14,350
Ανεξάρτητα από το clipping πάντως, μιλάμε για δισκάρα.
Κανείς από αυτούς που θα το αγοράσουν δεν θα νιώσει 'ριγμένος', όσον αφορά το καλλιτεχνικό του περιεχόμενο τουλάχιστον.
Πιάνει τα 70 όπου νάναι ο motor-mouth λέει, ε;
Πολύ δύσκολο να το πιστέψεις.
 
17 June 2006
14,350
Το διορθωμένο αντίγραφο ακούγεται πολύ καλύτερα από το compressαρισμένο πρωτότυπο. :firstprize:

Καλά κάνω εγώ και δεν αγοράζω πλέον CDs
Αφήνω άλλους να τα αγοράσουν κι εγώ τα αντιγράφω αφού πρώτα τα διορθώσω.
Αν δεν δω σωστές εγγραφές (όπως των CD της 10ετίας του '80) από μένα δεν θα ξαναπάρουν οι φωνογραφικές εταιρίες ούτε μισό ευρώ.

εγώ αγόρασα την deluxe edition του compressαρισμένου σε Αμερικάνικο pressing. Θα αγοράσω και το remaster όταν θα βγεί. Και στο ενδιάμεσο θα αποκτήσω και όλα τα bootlegs που θα βρώ μπροστά μου, επίσημα και ανεπίσημα, καθώς και αυτά που σιγοτραγουδάει στο μπάνιο του το πρωί, όταν ξυρίζεται.
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Bob Dylan - Together Through Life

Αντίθετα τώρα που ακούω με τα AKG το διορθωμένο από μένα αντίγραφο του νέου δίσκου του Bob Dylan, ακούω έναν ήχο γλυκό, ωραίο και ξεκούραστο. Τόσο ξεκούραστο που δεν θέλω να το κλείσω! Ενώ από το πρωτότυπο άκουσα με το ζόρι μόνο το πρώτο τραγούδι και το έκλεισα.
Δεν άντεχα το "ξύσιμο" και την σκληρή παραμόρφωση με τίποτα.

με όλο το σεβασμό, πιστεύω πως του άλλαξες τον αδόξαστο: it is not meant to sound sweet :grandpa:
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
Δεν ξέρω… εμένα δε μου έχει τύχει να μου αρέσει το αποτέλεσμα μετά από αντίστοιχη διαδικασία. Δεν λέω σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί το αποτέλεσμα να είναι καλύτερα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ακροατή. Αλλά δυστυχώς η πραγματική πληροφορία λείπει… χάθηκε και δεν ανακτάτε. Απλά μαγειρεύετε. Και σίγουρα μπορούμε να κάνουμε κολοκυθόπιτα.
Komhst, αφού το ευχαριστηθείς το remix, κάνε μια δοκιμή την επόμενη εβδομάδα να ακούσεις πάλι το αυθεντικό και πες μας εάν τελικά σου έλειψε κάποια πληροφορία από το πρωτότυπο.
 
17 June 2006
14,350
Δεν λέω σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί το αποτέλεσμα να είναι καλύτερα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ακροατή.

τελικά ακούμε αυτό που θέλει ο καλλιτέχνης ή παίρνουμε το δίσκο σαν αφετηρία για να κάνουμε τα δικά μας;
ο Ντύλαν έδωσε την έγκρισή του μόλις άκουσε το αποτέλεσμα. Ποιοί είμαστε εμείς που θα τον αμφισβητήσουμε και θα επέμβουμε πάνω στη δουλειά του για να την ...εξωραϊσουμε; τα άλμπουμ του Ντύλαν πάντα είχαν αυτό το χειροποίητο feel κι ο ίδιος πάντα ήταν punk to the core. Ασφαλώς και μπορούσε να νοικιάσει τα πρώτα πιστόλια στην πιάτσα και από άποψη μουσικών και όσον αφορά ηχολήπτες και παραγωγούς.
Επέλεξε ο ίδιος να μην το κάνει. Είναι σαν να λέει 'αυτό είναι και σ όποιον αρέσει'.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518
αρχηγέ, να μας συγχωρείς, αλλά μετά από αυτά που έγραψες θα πρέπει να φτιάξεις και μερικά ασφαλισμένα για τα φιλαράκια... τι δηλ., εμείς που δεν κατέχουμε το άθλημα θα πρέπει να ακούμε το αυθεντικό που ήδη αγοράσαμε, ψαλιδισμένα ;;;

εννοείται ότι θα ανταποδώσουμε με μουσική υψηλής ανάλυσης...

χμμμ
τα παράπονα στις δισκογραφικές.
Θα δοκιμάσω πάντως ξανά όπως είπα την τεχνική σε ένα κάκιστο δείγμα σύγχρονης ηχοληψίας και θα επανέλθω.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518
τελικά ακούμε αυτό που θέλει ο καλλιτέχνης ή παίρνουμε το δίσκο σαν αφετηρία για να κάνουμε τα δικά μας;
ο Ντύλαν έδωσε την έγκρισή του μόλις άκουσε το αποτέλεσμα. Ποιοί είμαστε εμείς που θα τον αμφισβητήσουμε και θα επέμβουμε πάνω στη δουλειά του για να την ...εξωραϊσουμε; τα άλμπουμ του Ντύλαν πάντα είχαν αυτό το χειροποίητο feel κι ο ίδιος πάντα ήταν punk to the core. Ασφαλώς και μπορούσε να νοικιάσει τα πρώτα πιστόλια στην πιάτσα και από άποψη μουσικών και όσον αφορά ηχολήπτες και παραγωγούς.
Επέλεξε ο ίδιος να μην το κάνει. Είναι σαν να λέει 'αυτό είναι και σ όποιον αρέσει'.

επέτρεψέ μου...
Ο Dylan had no choice.
Του είπαν "το φτιάξαμε σ αρέσει" είπε "ναι".
Είναι και υπερήλιξ.
Προφανώς αν (ΑΝ) του βάζανε ένα με δυναμική περιοχή ΔΕΝ θα του άρεζε...
(διότι, ου γαρ έρχεται μόνον).
Μουσικά έργα μεγαλειώδη μπορείς να παράγεις και στα 65 και στα 70 αλλά δεν είναι απαραίτητο να ακούς κι όλας...


πάντως από άλλη εμπειρία, οι deluxe εκδόσεις είναι διαφορετικές. Άλλη μια απάτη των εταιρειών ?
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518
Δεν ξέρω… εμένα δε μου έχει τύχει να μου αρέσει το αποτέλεσμα μετά από αντίστοιχη διαδικασία. Δεν λέω σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί το αποτέλεσμα να είναι καλύτερα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ακροατή. Αλλά δυστυχώς η πραγματική πληροφορία λείπει… χάθηκε και δεν ανακτάτε. Απλά μαγειρεύετε. Και σίγουρα μπορούμε να κάνουμε κολοκυθόπιτα.
Komhst, αφού το ευχαριστηθείς το remix, κάνε μια δοκιμή την επόμενη εβδομάδα να ακούσεις πάλι το αυθεντικό και πες μας εάν τελικά σου έλειψε κάποια πληροφορία από το πρωτότυπο.

αυτό που λεει ο φίλος μας, δεν είναι ότι ανακτώνται οι κλιπαρισμένες κορυφές.
Ανακτάς την δυναμική περιοχή και δίνεις headroom να αναπνεύσει η ηχογράφηση και το αυτί σου.
Τις κορυφές ούτως ή άλλως κλιπαρισμένες θα τις ακούσεις - θα ακούσεις όμως πολύ κοντά τους (σε spl επίπεδο) και όλες τις άλλες στιγμές, ενώ αν τις διορθώσεις θα δημιουργήσεις περισσότερο ζωτικό χώρο ανάμεσά τους.
 
17 June 2006
14,350
Ο Dylan had no choice.
Του είπαν "το φτιάξαμε σ αρέσει" είπε "ναι".
Είναι και υπερήλιξ.

διαφωνώ αρχηγέ: έτσι ήταν από τα μικράτα του. Από τη δεκαετία του '60.
Ποτέ του δεν ενδιαφέρθηκε να ακούγεται Ωραίος. Τουναντίον μάλιστα.
Αλλοι Ναι, ενδιαφέρθηκαν: ο Fagen π.χ. Εκεί όμως το 'μήνυμα' ήταν κύρια στη μουσική - και μιλάμε για υπερ-μουσικούς.
Ο Ντύλαν είναι συνολικό feel, ποτέ του δεν ήταν καλός μουσικός: Ηταν καλός εμπρηστής. ;)