Γεια χαρά και από μένα.
Τυγχάνει να είμαι κάτοχος του ΑΜ-10 εδώ και 3,5 χρόνια και μιας και δεν έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικό, νομίζω ότι μπορώ να σε διαφωτίσω σχετικά.
Για να σε προκαταβάλω, θα πω ότι τα έχω πλέον σαν 2ο σύστημα για τους πιτσιρικάδες (cartoon, games και τηλεόραση) και εγώ βολεύομαι για την ώρα με ένα στερεοφωνικό 2κάναλο σύστημα της τάξης του 2 χίλιαρου για τις λίγες ώρες που μπορώ να ακούσω τη μουσικούλα μου. Πάμε παρακάτω.
Καταρχήν, το ΑΜ-15 περιλαμβάνει στο υπογούφερ του ένα επιπλέον γουφεράκι (5,25" αν θυμάμαι καλά - μάγκες διορθώστε με αν κάνω λάθος) για .... κάλυψη μεγαλύτερου χώρου. Πέραν της δυνατότητας αναβάθμισης σε 7.1 (παλιά σειρά σε 6.1) και του προσανατολισμού του κεντρικού που είναι πλέον 1 ορθογωνικό ηχειάκι και όχι 2 κυβάκια, δεν έχει γίνει κάποια περαιτέρω βελτίωση.
Το ΑΜ-15 αν δεν προσβλέπεις σε 7.1 σύστημα, δεν υπάρχει λόγος να το σκεφτείς καν. Άλλωστε στο κόστος του για 7.1, παίρνεις πολύ πιο ποιοτικό σύστημα και σου δίνουν και ρέστα.
Πάμε στο ΑΜ-10 τώρα. Θα φανεί σαν απολογία αλλά εγώ αναγκάστηκα να το πάρω μιας και η σύζυγος περίμενε τότε το 2ο παιδάκι μας και δεδομένης της εμπειρίας από το πρώτο (ψαχούλεμα στα μηχανήματα, σπρώξιμο στα ηχεία και άλλα περίεργα) αποφάσισα ότι οι δορυφόροι σε κάποιο απρόσιτο για τα μικρά παιδιά ύψος (>1μ), ήταν ενδεδειγμένη λύση. Επιπλέον, τότε κυκλοφορούσαν ελάχιστα μοντέλα στην αγορά (KEF, FOCAL, TANNOY) που είτε κόστιζαν περισσότερο, είτε έπαιζαν χειρότερα απο το ΑΜ-10. Το ΑΜ-10, σε θέμα εντάσεων και εντυπωσιασμού (βλ. home cinema), είναι μανούλες. Δώσ´τους ισχύ, και θα καταλάβεις τι εννοώ (για μικρό χώρο βέβαια).
Σε μουσική όμως, αν το ρεπερτόριό σου δεν περιορίζεται σε mp3/128kB και τσικ-μπουμ χορευτικά, έχουμε .... θέμα. Βλέπεις, τα μικρά μεγάφωνα των δορυφόρων (2,5" αν θυμάμαι) δεν κάνουν για πρίμα (είναι μεγάλα βλέπεις) ούτε για μεσαία (μικρά γάρ). Άρα, ακούς κάτι άλλο. Επίσης, το "sub" με 5,25" γουφεράκια, καλά είναι για 150Hz, αλλά για παρακάτω .... χλωμό μιας και μπουμάρουν ότι και να κάνεις με το ρυθμιστικό του LFE τους. Συν ότι, σε περιορίζουν και ως προς την τοποθέτηση μιας και όλοι οι δορυφόροι συνδέονται σ' αυτό πρώτα για να κροσσάρουν (πού αλήθεια?)!!!! Άρα υπολόγιζε και μια πλεξούδα καλώδια, να ξεκινάνε από το sub για να πάνε στον ενισχυτή.
Όλα αυτά μας οδηγούν σε ένα pseudo άκουσμα, που ναι μεν φαντάζει ομοιογενές όταν το ακούς σε έναν συμμαζεμένο χώρο (<15-20Μ2), αλλά όταν του βάζεις δίπλα κάτι άλλο στα μισά χρήματα, σου φαίνεται ... αχταρμάς, ακόμα και σε απλά σύνολα/ακούσματα. Δεν μιλάμε καν για καλές ηχογραφήσεις τζαζ, μπλουζ, ροκ, γιατί εκεί ... άσε καλύτερα. Να σκεφτείς ότι, ο κατασκευαστής τους συνιστά την τοποθέτησή τους κατά τρόπο που να μην στοχεύουν στον ακροατή αλλά στους πλάγιους τοίχους, προκειμένου να πετυχαίνεις με τις ανακλάσεις το κατάλληλο ...enveloping (!!!!!!).
Μην σε κουράζω άλλο με τη φλυαρία μου εκτός και αν μου ζητήσεις επιμέρους λεπτομέρειες, με συγκεκριμένες απορίες. Θα κλείσω μόνο με τα παρακάτω (μπορείς να βρεις πολλά αντίστοιχα στο διαδίκτυο):
1. Γιατί δεν παρουσιάζει προδιαγραφές/τεχνικά χαρακτηριστικά η BOSE στο site της?
2. Γιατί δεν μπορείς να τα ακούσεις ΠΟΥΘΕΝΑ δίπλα σε άλλα συστήματα του ανταγωνισμού, παρά μόνο σε κατάλληλα διαμορφωμένα studio των dealers?
3. Χτύπα με το χέρι σου λίγο το sub (τακ-τακ) και θα δεις ποιότητα κατασκευής ανάλογη με τα φτηνά ραδιόφωνα δεκαετίας του '70 του παππού.
Φιλική συμβουλή: άκου και τίποτα άλλο ...... και θα με καταλάβεις.